[słuchaj to tam są wkońcu żarówki czy diody w stopie w kombi ?
Nisko umieszczony silnik
Zwiń
X
-
Nowej tzn II ki ??
Czy I nki??
W tdi-czyli jedynym slusznym silniku oslona pod silnikiem jest
nisko umieszczona i przy NIEOSTROZNEJ jezdzie mozna ją porysowac ew.
połamac... Jadac obciazonym samochodem po koleinach za szybko takze
moze jej sie cos stac.
Sa dwa wyjscia - metalowa oslona pod silnikiem lub ostrozniej jezdzic :wink:
A i mozna jeszcze podniesc zawieszenie ...
Komentarz
-
-
Problem dotyczył starej Octavi. Ale nowa Octavia ma większy prześwit pomiędzy powierzchnią drogi i najniższym punktem podwozia jest tylko o 8mm. Sami wiecie że te 8 mm na polskich drogach jest niczym.
Zjawisko zmniejszania prześwitu z przodu samochodu będzie pogłębiać obciążenie z przodu: silnik TDI i klimatyzacja. Obserwuję "Octavki" na drogach i podczas hamowania i martwi mnie zjawisko "siadania" przodu.
Czyżbym miał uważać że Octavia to bubel za około 80 000 PLN (ambiente)? Zauważmy, że inne samochody grupy np. Golf V nie mają tak niskiego przodu.
Podoba mi się Nowa Octavia ale nie wiem czy ją kupić. Moim zdaniem takie problemy powinien rozwiązać producent.
Komentarz
-
-
Golf i Octa maja ten sam silnik i ta sama plyte podlogowa, takie wiec powiedzialbym ze same "srodek" budy jest taki sam tylko otoczki inne. Biorac pod uwage ze sa te same punkty mocowania(chodzi o wysokosc od "ziemii") to oba tak samo siedza tylko maja rozne zawieszenia. Z drugiej strony auto ktore ma nisko silnik, przez to nisko umieszczony srodek ciezkosci, ma tez swoje zalety. A miske olejowa mozna urwac w kazdym aucie nawet w Hamerze - kwestia techniki jazdy. Jak ktos chce zwykla Octa jezdzic jak terenowka to wybaczcie. :?
[ Dodano: 12-01-2005, 13:09 ]
Ale najpierw mowisz o starej potem o nowej, wiec trzeba sie zdecydowac. Nowych Octavii II jest jeszcze malo, wiec tak czesto nie mozna zobaczyc jak to jezdza po koleinach.Zamieszczone przez KrzysztofCzyżbym miał uważać że Octavia to bubel za około 80 000 PLN (ambiente)? Zauważmy, że inne samochody grupy np. Golf V nie mają tak niskiego przodu.
Podoba mi się Nowa Octavia ale nie wiem czy ją kupić. Moim zdaniem takie problemy powinien rozwiązać producent.
Porownac mozna Golfa IV ze stara Octavia. A producent rozwiazal problem w starej Octavce: montujesz plyte pod silnik - trzeba wyjatkowych umiejetnosci zeby ja rozwalic, badz plyta i zawias w gore z przodu.
Komentarz
-
-
w Warszawie około 1500zł z montażem, a juz w Mińsku 1000 :!: :idea:Zamieszczone przez KmabA ile kosztuje taka płyta?Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Re: Nisko umieszczony silnik
Ja tam bym sie nie przejmowal,przelecialem 65kkm z plastikowa oslona i jeszcze ani jednego zaczepu w niej nie urwalem,za to raz przytarlem zderzakiemZamieszczone przez KrzysztofPowoduje to że czasem można miską olejową zawadzić o wyboistą jezdnię.
Proszę o opinie na ten temat.
. Octavie przy hamowaniu nurkuja bo maja miekie(mona powiedziec komfortowe
) zawieszenie.
Komentarz
-
-
Powtorze sie, ale dla mnie (odpukac) problem niskiego przeswitu nie istnieje. Przejechalem stokilkanascie tysiecy i nie zdarzylo mi sie przywalic spodem.
Choc wiele osob sie na to skarzy, to fakt.
Ten temat jak i sposoby radzenia sobie z nim (miedzy innymi montaz oslony metalowej wraz z cenami) byl juz wielokrotnie poruszany na forum w kilku topicach.
Radze poszukac.TDI 205PS
Komentarz
-
-
Re: Nisko umieszczony silnik
wiesz... ja też pewnie bym się nie przejmował gdyby nie to, że jeżdżac po Wawie średnio kilka razy dziennie uderzałem spodem auta o jakis garb albo inne gówno :evil:Zamieszczone przez SamiecJa tam bym sie nie przejmowal,przelecialem 65kkm z plastikowa oslona i jeszcze ani jednego zaczepu w niej nie urwalem,za to raz przytarlem zderzakiem
. Octavie przy hamowaniu nurkuja bo maja miekie(mona powiedziec komfortowe
) zawieszenie.
może nie mam farta, może nie umiem jeździć :x może jedno i drugie, ale ryzyko zostawienia miski uważam za bardzo realne niestety :?Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Re: Nisko umieszczony silnik
W sumie ja tez czesto po wawie jezdze ale moze wybieram drogi bardziej glowne i w miare rowneZamieszczone przez MisiekWAWwiesz... ja też pewnie bym się nie przejmował gdyby nie to, że jeżdżac po Wawie średnio kilka razy dziennie uderzałem spodem auta o jakis garb albo inne gówno :evil:
może nie mam farta, może nie umiem jeździć :x może jedno i drugie, ale ryzyko zostawienia miski uważam za bardzo realne niestety :?
Moze za wolne jezdze ,albo cos bo w wawie jeszcze ani razu odpukac nie przytarlem.
Komentarz
-
-
Ludzie dajcie spokój. Ja mam standardową (od nowości) platikową osłonę i przez przeszło 150kkm plastik się porysował i pokiereszował. Osłony nie urwałem a na codzień jeżdże po katastrofalnych W-wskich ulicach.
IMO to co fabryka dała wysatarczy.Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
czarna AR 156 1.8 T.Spark
Komentarz
-
Komentarz