wszysto jest możliwe ale wiąże się to z kosztami :diabelski_usmiech
no właśnie już poczytałem kilka tematów i wiem, że są dwa niezawodne sposoby zwiększania mocy:
1. wymiana silnika,
2. zmiana samochodu.
żaden z nich nie jest niestety tani
Witam, mam problem : od pewnego czasu moja Octavia dymi białym dymem ale tylko wtedy, jak długo stoję w korku albo na światłach ( około 15 / 20 min. ) .
Ruszam z miejsca, dodaje gazu i zadyma na całego , normalnie z tyłu świata nie ma widać .Po przejechaniu kilkuset metrów przestaje czadzić.
Nie wiem czy z tym mam się wybrać ASO , może ktoś miał podobny problem ???
Nie potwierdzam objawu. Ale faktycznie winne może być paliwo (ja leję Verva ON, nie dlatego, że wierzę w jego cudowne właściwości, ale głównie dlatego, że łudzę się nadzieją, iż koncern Orlen baczniejszą uwagą otacza paliwa premium i trudniej trafić dzięki temu na jakąś minę)...
Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...
Ja w korkach spędzam połowę życia :evil: i nie potwierdzam takiego obajwu. Zalej inne paliwo i przetestuj... Jeśli będzie to samo to wal do ASO.
Moja dymi bardzo na czarno jak ją butuję :lol: , ale to raczej normalne.
A może turbina puszcza olej i ją szlag trafił :roll:
To jest tylko część, więc ma prawo się wysrać, może jakaś wadliwa.
Na twoim miejscu jechałbym na dzień dobry do ASO bo maszynkę pewnie masz na gwarancji.
Pzdr
T
Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03 BMW serii 3... Radość z jazdy.
zatanakuj albo Ultimę albo V-povera Shela, ja co jakisz czas jak lecew trasę zalewam a po miescie leje tylko shella ale zwykła i dymi, jak pisze przedmówca ale DIESEL ma dymić
na dzień dobry do ASO bo maszynkę pewnie masz na gwarancji.
Pzdr
maszynka ma dopiero niecałe 7000tys/km i jest dwa miesiące w moim posiadaniu
a co do turbinki : to całkiem możliwe ale czemu tylko dymi jak długo chodzi na wolnych obrotach a w czasie jazdy nie , to mnie zastanawia.
W jeden upalny dzień jechałem do Auchan i żona została w samochodzie z włączonym silnikiem i włączoną kimatyzacją , jak wiechałem na obwodnice to czadził przez dwa lub trzy kilometry jak trabant aż wstyd było jechac :cry:
Maicroft, a chodzi Ci o parę w wydechu tak :?: Owszem też możliwe, ale jak kolega pisał że znika za nim wszystko w siwym dymie, to raczej nie może być para.
A co do paliwa, to ja staram się lać tylko BP, ale często gęsto mi to nie wychodzi i zalewam do swojego szkodnika każdy "gnjopodobny specyfik zwany ON" i uważam że TDi chodzi na każdej ropie :wink:
Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03 BMW serii 3... Radość z jazdy.
0.4 l/7000 km przy nowym silniku to nic wielkiego TTTM niestety pompowtryski mają większy apetyt na olej oniż silniki VP. Moja OII BJB do pierwszej wymiany na 15kkm też zgubiła ok 05 l.
Proponuje abyś zwróć uwagę na poziom płynu chłodzącego czy nie spada. Może tu jest problem (uszczelka głowicy)
wygląda jednak na turbinę , paliwo odpada .
Dałem dzisiaj pochodzić mu na wolnych obrotach i po chwili żona przegazowała Skodzinę i chmara dymu o zapachu spalonego oleju :evil:
Jutro dzwonie do ASO .
Dzięki wszystkim za pomoc
[ Dodano: Nie 29 Paź, 06 11:03 ]
Zapomiałem napisać że wlałem Verve więc paliwo napewno odpada
To wygląda na coś poważnego. Nie zwlekałbym z demonstracją w ASO.
Co do brania oleju to u mnie systematycznie spada. Pierwsze 15kkm motor łyknął 1L. A potem coraz mniej. Teraz pomimo wiruska i ostrych jazd w trasie przy przebiegu 37kkm (przegląd 30kkm) nie dolałem nic. Poziom na bagnecie średni. A dymienie dostrzegam tylko wieczorową porą w snopie świateł aut zostających w tyle jak sandał w podłodze na maxa. Za dnia nawet jak kolega jechał za mną nie zauważył niczego przy manewrach wyprzedzania, kiedy to się ciśnie gaz.
Z opisu wygląda jakby gdzieś się zbierał olej w czasie postoju. To troszkę absurdalne. Bacznie bym obserwował jednak stan na bagnecie.
Witam, mam problem : od pewnego czasu moja Octavia dymi białym dymem ale tylko wtedy, jak długo stoję w korku albo na światłach ( około 15 / 20 min. ) ....
Monitoruj poziomy oleju i płynu chłodniczego. Zużycie oleju rzędu 1l/15000 napewno nie będzie widoczne w postaci dymu! (jeżdzięłem gratami które brały znacznie więcej).
Jeśli płyny nie będą zniakały to może znaczyć problemy z kątem wtrysku lub innym problemem związanym z niewłaściwym spalaniem.
Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz