Ile płynu ???

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jamatusz
    Drive
    • 2007
    • 63

    Ile płynu ???

    kolego aso maticar w wieluniu polecam woj lodz co do marszala zgadzam sie z paf
    Chetnie pozbede sie letnich kol - 17
  • hanys
    Classic
    • 2006
    • 8
    • Octavia I (1U2)
    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

    #2
    Ile płynu ???

    Witam
    Ile sie miesci płynu chłodniczego w silniku 1,9 tdi i jak go wymienić ???
    POZDRO

    Komentarz

    • -Piotr-
      L&K
      S_OCP Member
      • 2006
      • 1018
      • Octavia III (5E3)
      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

      #3
      Coś dla siebie znajdziesz co do ilości układu chłodzenia;



      [ Dodano: Nie 29 Paź, 06 01:06 ]
      Wedłu ksiązki napraw w TDI mieści się 6.3L, ale to jest pewnie pojemność całkowita przy pierwszym zalewaniu płynem.

      [ Dodano: Nie 29 Paź, 06 01:33 ]
      Jeszcze to-patrz ostatni post;
      O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
      KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
      O III czarna liftback - reaktywacja

      Komentarz

      • endryu
        RS
        • 2006
        • 3777
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        #4
        wymiana płynu chłodniczego , najlepszy dostęp od spodu auta z kanału-dostęp do zaworka spustowego płynu w dolnej części chłodnicy z lewej strony (patrzac od dołu na chłodnicę w kierunku przodu auta).Trzeba ustawić wartość temp. na max. na panelu sterowania ogrzewaniem (maksymalnie otwarty zawór w nagrzenicy) oraz trzeba odkrecić korek w zbiorniku płynu chłodniczego i zejdzie maksymalnie mozliwa ilość płynu.Po spuszczeniu,zakrecasz zaworek w chlodnicy i zalewasz nowy płyn-pomarańczowy G 12.
        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
        =================================================

        Komentarz

        • huwe
          Elegance
          S_OCP Member
          • 2005
          • 976

          #5
          w okci nie ma zaworka na nagrzewnicy - jest tam przesłona- tak więc ciecz leci cały czas przez nagrzewnicę.....
          mówię , bo mi się też wyrwało o zaworku, i lekko opierniczył :wink: mnie kolega RomanS ( za co mu dziękuję - człowiek uczy się cały czas).
          tak więc akcja z ustawianiem max temp na panelu nie ma sensu.
          Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

          Komentarz

          • tompol
            Rider
            S_OCP Member
            • 2005
            • 410

            #6
            A jak jest w zimie z czekaniem z włączeniem ogrzewania do czasu rozgrzania silnika celem skrócenia czasu rozgrzewania? Rozumiem, że to jednak ma sens, bo brak przepływu zimnego powietrza przez nagrzewnicę powoduje, że odbierana jest mimo wszystko mniejsza ilość ciepła i płyn chłodniczy rozgrzewa się szybciej. W przeciwieństwie do kierowcy oraz ewentualnych pasażerów. :roll: Ale z drugiej strony idzie to pewnie wolniej niż gdyby obieg nagrzewnicy był zamknięty, bo chociażby płynu krąży więcej w małym obiegu.
            srebrna O2 1.9 TDI BXE Ambiente, '06

            Komentarz

            • DGW
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 2330

              #7
              Zamieszczone przez endryu
              najlepszy dostęp od spodu auta z kanału-dostęp do zaworka spustowego płynu w dolnej części chłodnicy z lewej strony
              Myślę, że nie ma sensu robienia tego od dołu ponieważ bez pierniczenia się w zdejmowanie osłony można to zrobić z góry. Jest elegancki dostęp i tylko jedna rada: nie próbujcie odkręcać całkiem zaworu spustowego :!: Przekręca się go tylko o ok.90' po czym odciąga w kierunku skrzyni biegów. Ruch ten mierzy jakieś 1.5cm.

              [ Dodano: Pon 30 Paź, 06 18:20 ]
              Do tego dobrze przed spuszczeniem płynu rozgrzać silnik tak aby termostat puścił
              NFPNorth-West
              2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
              WARSZTAT www.dsize.pl
              ->
              CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
              spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

              Komentarz

              • endryu
                RS
                • 2006
                • 3777
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                #8
                napisałem o dostępie od dołu samochodu z ważnego powodu-płyn ma konsystencję "tłustej cieczy" i lepiej ją usunąć do jakiegoś naczynia najlepiej przez założony na króciec spustowy wężyk. Ja bym właśnie tak zrobił.
                O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                =================================================

                Komentarz

                • DGW
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 2330

                  #9
                  Zamieszczone przez endryu
                  przez założony na króciec spustowy wężyk
                  Przynajmniej u mnie nie wykonalne z powodu budowy zaworu spustowego, no chyba że wąż strażacki na niego założę
                  Do tego mogę jeszcze powiedzieć, że tą czynność wykonywałem w sobotę i z ekologią miało to tyle wspólnego co 20letni ikarus, poszło wszystko w trawę a raczej 3 litry bo tylko tyle ściekło :P
                  NFPNorth-West
                  2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                  WARSZTAT www.dsize.pl
                  ->
                  CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                  spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                  Komentarz

                  • hanys
                    Classic
                    • 2006
                    • 8
                    • Octavia I (1U2)
                    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                    #10
                    Dzieki za odpowiedzi

                    Komentarz

                    Pracuję...