Masmo, ale jak cos sie spieprzy wiekszego to wszystko sprawdza aby nie bulic np za turbo
wymiana tylko tylnych amortyzatorow
Zwiń
X
-
wymiana tylko tylnych amortyzatorow
Czesc,
Wiem ze temat amortyzatorow zostal juz paroktornie przedyskutowany. Ja mam jednak krotkie i pytanie na ktore nie udalo mi sie znalesc jednoznaczej odpowiedzi na forum.
Zauwazylem ze cieknie mi tylny amortyzator (zobaczylem podczas wymiany opon jak auto bylo na podnosniku).
Czy dobrym rozwiazaniem jest wymiana tylko tylnych amortyzarow ?
Czy jak zmieniac to raczej wszystkie 4 odrazu?
Podrawiam,
MaciekOctavia 1.9 TDI 99' SLX COMBI 110KM AHF
-
-
bezduszny
Jeżeli pada jeden, a drugi trzyma jeszcze dobre parametry... to nie ma sensu go zmieniać.
Jak juz sie kończą to wymień od razu 2.... inaczej tylko jeden. Przy dużej różnicy skuteczności tłumienia na amorach (jeden dobry, drugi kiepsko trzymający)... będzie mimo wszystko bujało.
Bilstein'y B4 są za około 110 pln za sztukę na ww.zmax.pl
Komentarz
-
Wymianę np. tylnego kompletu tez trzeba zrobić z głową. Jeśli teraz na tył maciek1 zamontujesz amortyzatory o sztywniejszej charakterystyce będzie Ci się dziwnie jeździło. Tył będzie stabilniejszy, a przodem będzie bujało. Na krótką metę może tak być, ale pomyśl czy kupić typowe oryginały, albo myśleć o wymianie wszytkich na "sztywniejsze".O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
O III czarna liftback - reaktywacja
Komentarz
-
-
Nie chce rozpetywac dyskusji o amorach bo widze ze na forum jest juz sporo wypracowan na ten temat. Ale skoro bezduszny wspomnial Bilsteiny B4 to mam jedno pytanie. Zakladajac ze u mnie sa fabryczne amory jeszcze, to jak zaloze B4 na tyl (na przodzie do wiosny pozostawiajac te co sa) to nie bedzie sie dziwnie jezdzilo (uzywajac terminologi Piotr'a) ?
Poprostu czy B4 sa charakterystyka pracy zblizone do fabryczych ? (mi chodzi o zwykle amory, przyzwoitej klasy ktore w miare dlugo wytrzymaja - ja raczej jezdze spokojnie)
Pozdrawiam,
MaciekOctavia 1.9 TDI 99' SLX COMBI 110KM AHF
Komentarz
-
-
Sigma_74
Zamieszczone przez maciek1le skoro bezduszny wspomnial Bilsteiny B4 to mam jedno pytanie. Zakladajac ze u mnie sa fabryczne amory jeszcze, to jak zaloze B4 na tyl
a czy bęzie jeżdzic dziwnie, nie.
różnica taka ze seryjne to olejówki a B4 to gaz z olejem
ja jestem mega zadowolonyu.
jak masz gotówkę to wymieniaj, komplet kosztuje 460 zł polskich czyli 4 amorki
Komentarz
-
Sigma_74
ujmę tak i to jest tylko moje zdanie !!
uważam że jest duża, jest dużo twardsza moim zdaniem poza tym nie nurkuje az tak, i jest dużo lepiej w prowadzeniu. to jest moje zdanie, każdy może mieć inne.
mi się jeżdzi rewelacyjnie.
Komentarz
-
Sigma_74
-
Zamieszczone przez bezdusznyJeżeli pada jeden, a drugi trzyma jeszcze dobre parametry... to nie ma sensu go zmieniać.
Tak w ogóle to jeśli jeden zaczyna się pocić to ile drugiemu życia zostało? > Niewiele.
Używany amortyzator będzie zawsze miał inną charakterystykę od nowego a taki eksperyment moze się np. skończyć w rowie albo dachowaniem (w skrajnej sytuacji oczywiście)
maciek1, jeśli nie jeździsz ekstremalnie i czujesz trochę auto to z powodzeniem możesz wymieniać sam tył a na wiosne i przód. Pamiętaj tylko aby na wiosne zakładać dokładnie takie same jak założyłeś na tył. Wtedy będziesz miał pewność że auto będzie Ci się zachowywało tak jak do tej pory.
Bawiąc się amortyzatorami tzn. zakładając o różnej sile tłumienia, twardości itd. można w znaczny sposób zmienić charakterystyke pracy zawieszenia. Auto z podsterownego może się zmienić w nadsterowne i o to głównie mi chodzi radząc Ci abyś założył wszystkie takie sameNFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
bezduszny
Zamieszczone przez maciek1Poprostu czy B4 sa charakterystyka pracy zblizone do fabryczych ? (mi chodzi o zwykle amory, przyzwoitej klasy ktore w miare dlugo wytrzymaja - ja raczej jezdze spokojnie)Zamieszczone przez dobrygrzeswawaO czym Ty mówisz Dopuszcza się wymianę jednego tylko i wyłącznie w przypadku gdy po montażu i/lub niewielkim przebiegu zostanie dostrzeżona wada jednego. W innych przypadkach wymiana tylko parami
Co innego jeżeli jest to stosunek 80% do 40%...... w takim przypadku wymiana jednego jest bez sensu.
Komentarz
-
dobrygrzeswawa, niedawno sie interesowalem tematem czy zawsze wymienia sie oba. Szpece z toyoty stwierdzili ze w yarisie jest uszkodzony amotyzator i nalezy wymienic - ale tylko jeden, bo tendrugi jest ok. hmmm auto stosunkowo nowe, przejechalo jakies 30-40kkm i oni twierdzili ze nie trzeba zmieniac :?
Jak stwierdzili tak i zrobili - auto na gwarancji.....Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bezdusznyBywa tak, że jeden padnie... pomijam z jakiej przyczyny a drugi ma skuteczność ponad 70%. Zakładając, że nowy ma około 80% to różnica jest praktycznie nie wyczuwalna w trakcie jazdy.
[ Dodano: Pon 30 Paź, 06 19:39 ]
Zamieszczone przez eR_auto na gwarancji.....NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez eR_Szpece z toyoty stwierdzili ze w yarisie jest uszkodzony amotyzator i nalezy wymienic - ale tylko jeden
Zamieszczone przez eR_auto na gwarancji.....
Zazwyczaj nikt nie robi takich eksperymentów ale, proponuję np. w jednym kole obnizyć ciśnienie do 0,8 atm i spróbowac jeżdzić . Można też sprawdzić jak na nasze bezpieczeństwo wpłynie (szczególnie zimą :evil: ) wymiana tylko jednego kompletu klocków hamulcowych np. z przodu , gdzie na kole prawym mamy nówki klocki , natomiast na lewym gołe blachy bez okładzin .
Moim zdaniem wymiana jednego amorka to tylko pozorna oszczędność , jak np. zakładanie zimówek tylko na przód . Pozorne oszczędności mszczą się i to ze skumulowaną siłą . :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
no ale co ja poradze, mowilem ze wymienia sie 2, ale koles z serwisu powiedzial, ze jak ten drugi jest w normie to wymienia tylko ten zepsuty - tak stanowi toyota (a podobno serwis maja najlepszy w polsce :!: , tylko on jest chyba tylko dobry w podejsciu do klientow nie aut :idea: )Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.
Komentarz
-
-
maciek1, mam nadzieje, że gadałeś z gościem bo treść aukcji jest trochę mylna :|
[ Dodano: Sro 01 Lis, 06 15:59 ]
a jakbyś chciał zaoszczędzić jeszcze pare zloty to info poszło na PWNFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Sigma_74
-
bezduszny
Zamieszczone przez Sigma_74ja kupiłem w ZMAXie www.zmax.pl
Do tego wszystko załatwiałem przez gg
Komentarz
-
Sigma_74
Komentarz
Komentarz