wymiana tylko tylnych amortyzatorow

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Trawis
    Classic
    • 2007
    • 25

    wymiana tylko tylnych amortyzatorow

    Masmo, ale jak cos sie spieprzy wiekszego to wszystko sprawdza aby nie bulic np za turbo
  • maciek1
    Ambiente
    • 2006
    • 155

    #2
    wymiana tylko tylnych amortyzatorow

    Czesc,
    Wiem ze temat amortyzatorow zostal juz paroktornie przedyskutowany. Ja mam jednak krotkie i pytanie na ktore nie udalo mi sie znalesc jednoznaczej odpowiedzi na forum.
    Zauwazylem ze cieknie mi tylny amortyzator (zobaczylem podczas wymiany opon jak auto bylo na podnosniku).
    Czy dobrym rozwiazaniem jest wymiana tylko tylnych amortyzarow ?
    Czy jak zmieniac to raczej wszystkie 4 odrazu?

    Podrawiam,
    Maciek
    Octavia 1.9 TDI 99' SLX COMBI 110KM AHF

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Jak cieknie to sie wymienia odrazu, ale robic parami. Jak masz wolna gotowke, to mozesz odrazu wymienic tez przod, a tak teraz zrobic obowiazkowo tyl, a z przodem mozna poczekac np do wiosny
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • maciek1
        Ambiente
        • 2006
        • 155

        #4
        W takim razie wymienie tylko tyl narazie, bo jesli chodzi o gotowke to sie nie przelewa.

        Pozdrawiam,
        Maciek
        Octavia 1.9 TDI 99' SLX COMBI 110KM AHF

        Komentarz


        • #5
          Jeżeli pada jeden, a drugi trzyma jeszcze dobre parametry... to nie ma sensu go zmieniać.

          Jak juz sie kończą to wymień od razu 2.... inaczej tylko jeden. Przy dużej różnicy skuteczności tłumienia na amorach (jeden dobry, drugi kiepsko trzymający)... będzie mimo wszystko bujało.

          Bilstein'y B4 są za około 110 pln za sztukę na ww.zmax.pl

          Komentarz

          • -Piotr-
            L&K
            S_OCP Member
            • 2006
            • 1018
            • Octavia III (5E3)
            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

            #6
            Wymianę np. tylnego kompletu tez trzeba zrobić z głową. Jeśli teraz na tył maciek1 zamontujesz amortyzatory o sztywniejszej charakterystyce będzie Ci się dziwnie jeździło. Tył będzie stabilniejszy, a przodem będzie bujało. Na krótką metę może tak być, ale pomyśl czy kupić typowe oryginały, albo myśleć o wymianie wszytkich na "sztywniejsze".
            O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
            KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
            O III czarna liftback - reaktywacja

            Komentarz

            • maciek1
              Ambiente
              • 2006
              • 155

              #7
              Nie chce rozpetywac dyskusji o amorach bo widze ze na forum jest juz sporo wypracowan na ten temat. Ale skoro bezduszny wspomnial Bilsteiny B4 to mam jedno pytanie. Zakladajac ze u mnie sa fabryczne amory jeszcze, to jak zaloze B4 na tyl (na przodzie do wiosny pozostawiajac te co sa) to nie bedzie sie dziwnie jezdzilo (uzywajac terminologi Piotr'a) ?
              Poprostu czy B4 sa charakterystyka pracy zblizone do fabryczych ? (mi chodzi o zwykle amory, przyzwoitej klasy ktore w miare dlugo wytrzymaja - ja raczej jezdze spokojnie)

              Pozdrawiam,
              Maciek
              Octavia 1.9 TDI 99' SLX COMBI 110KM AHF

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez maciek1
                le skoro bezduszny wspomnial Bilsteiny B4 to mam jedno pytanie. Zakladajac ze u mnie sa fabryczne amory jeszcze, to jak zaloze B4 na tyl
                ja mam B4 założone, rewela kolego, polecam
                a czy bęzie jeżdzic dziwnie, nie.
                różnica taka ze seryjne to olejówki a B4 to gaz z olejem
                ja jestem mega zadowolonyu.
                jak masz gotówkę to wymieniaj, komplet kosztuje 460 zł polskich czyli 4 amorki

                Komentarz

                • Wojtek
                  Drive
                  • 2006
                  • 59

                  #9
                  Sigma - ja też założę B4 ale na wiosnę i mam pytanie - czy duża różnica w stosunku do serii
                  (chodzi głównie o bujanie)?

                  Komentarz


                  • #10
                    ujmę tak i to jest tylko moje zdanie !!
                    uważam że jest duża, jest dużo twardsza moim zdaniem poza tym nie nurkuje az tak, i jest dużo lepiej w prowadzeniu. to jest moje zdanie, każdy może mieć inne.
                    mi się jeżdzi rewelacyjnie.

                    Komentarz

                    • Wojtek
                      Drive
                      • 2006
                      • 59

                      #11
                      no to ostatecznie mnie przekonałeś
                      nie chcę super tuningów a seria jest po prostu jakaś dziwna z tym bujaniem, jak będzie choć trochę sztywniej to o to mi właśnie chodzi

                      Komentarz


                      • #12
                        Wojtku, może w okresie zimowym będe w Koszalnie to chętnie przewioze ...

                        Komentarz

                        • DGW
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 2330

                          #13
                          Zamieszczone przez bezduszny
                          Jeżeli pada jeden, a drugi trzyma jeszcze dobre parametry... to nie ma sensu go zmieniać.
                          :shock: :shock: :shock: O czym Ty mówisz :shock: Dopuszcza się wymianę jednego tylko i wyłącznie w przypadku gdy po montażu i/lub niewielkim przebiegu zostanie dostrzeżona wada jednego. W innych przypadkach wymiana tylko parami
                          Tak w ogóle to jeśli jeden zaczyna się pocić to ile drugiemu życia zostało? > Niewiele.
                          Używany amortyzator będzie zawsze miał inną charakterystykę od nowego a taki eksperyment moze się np. skończyć w rowie albo dachowaniem (w skrajnej sytuacji oczywiście)
                          maciek1, jeśli nie jeździsz ekstremalnie i czujesz trochę auto to z powodzeniem możesz wymieniać sam tył a na wiosne i przód. Pamiętaj tylko aby na wiosne zakładać dokładnie takie same jak założyłeś na tył. Wtedy będziesz miał pewność że auto będzie Ci się zachowywało tak jak do tej pory.
                          Bawiąc się amortyzatorami tzn. zakładając o różnej sile tłumienia, twardości itd. można w znaczny sposób zmienić charakterystyke pracy zawieszenia. Auto z podsterownego może się zmienić w nadsterowne i o to głównie mi chodzi radząc Ci abyś założył wszystkie takie same
                          NFPNorth-West
                          2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                          WARSZTAT www.dsize.pl
                          ->
                          CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                          spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                          Komentarz

                          • Wojtek
                            Drive
                            • 2006
                            • 59

                            #14
                            Sigma - oki

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez maciek1
                              Poprostu czy B4 sa charakterystyka pracy zblizone do fabryczych ? (mi chodzi o zwykle amory, przyzwoitej klasy ktore w miare dlugo wytrzymaja - ja raczej jezdze spokojnie)
                              Teoretycznie są odpowiednikami serii (podobne charakterystyka)... więc nie będzie gorzej niz na serii, a sporo osób twierdzi, że jest lepiej . Za to cena kompletu czterech B4 jest niższa niż jednego z tzw. "serii" kupionego w ASO. Dziwne... ale tak jest.
                              Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                              O czym Ty mówisz Dopuszcza się wymianę jednego tylko i wyłącznie w przypadku gdy po montażu i/lub niewielkim przebiegu zostanie dostrzeżona wada jednego. W innych przypadkach wymiana tylko parami
                              Bywa tak, że jeden padnie... pomijam z jakiej przyczyny a drugi ma skuteczność ponad 70%. Zakładając, że nowy ma około 80% to różnica jest praktycznie nie wyczuwalna w trakcie jazdy.

                              Co innego jeżeli jest to stosunek 80% do 40%...... w takim przypadku wymiana jednego jest bez sensu.

                              Komentarz

                              • eR_
                                Rider
                                • 2005
                                • 411

                                #16
                                dobrygrzeswawa, niedawno sie interesowalem tematem czy zawsze wymienia sie oba. Szpece z toyoty stwierdzili ze w yarisie jest uszkodzony amotyzator i nalezy wymienic - ale tylko jeden, bo tendrugi jest ok. hmmm auto stosunkowo nowe, przejechalo jakies 30-40kkm i oni twierdzili ze nie trzeba zmieniac :?
                                Jak stwierdzili tak i zrobili - auto na gwarancji.....
                                Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
                                Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.

                                Komentarz

                                • DGW
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 2330

                                  #17
                                  Zamieszczone przez bezduszny
                                  Bywa tak, że jeden padnie... pomijam z jakiej przyczyny a drugi ma skuteczność ponad 70%. Zakładając, że nowy ma około 80% to różnica jest praktycznie nie wyczuwalna w trakcie jazdy.
                                  Myśle że mówiąc o skuteczności 70% i nowym 80% masz na myśli badanie metodą EUSAMA, najpopularniejszej najtańszej i najbardziej mylnej metodzie badania amorków. Jest coś takiego jak metoda BOGE i raczej tymi wynikami bym się podpierał. Nie będę się tu mądrzył ale jeśli chcesz coś więcej się dowiedzieć na ten temat to wejdź na stronke www.koni.com.pl i zadzwoń do nich. Jest tam gość który ma nieprzeciętne pojęcie na ten temat. Dla mnie 90% profesorów fizyki itp. powinno się schować przy tym gościu

                                  [ Dodano: Pon 30 Paź, 06 19:39 ]
                                  Zamieszczone przez eR_
                                  auto na gwarancji.....
                                  i wszystko jasne
                                  NFPNorth-West
                                  2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                  WARSZTAT www.dsize.pl
                                  ->
                                  CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                  spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                  Komentarz

                                  • greszczyn
                                    Elegance
                                    • 2005
                                    • 893
                                    • Nissan

                                    #18
                                    Zamieszczone przez eR_
                                    Szpece z toyoty stwierdzili ze w yarisie jest uszkodzony amotyzator i nalezy wymienic - ale tylko jeden
                                    - jak to szpece :| i to jeszcze po takim małym przebiegu ...... :!:
                                    Zamieszczone przez eR_
                                    auto na gwarancji.....
                                    i to wszystko wyjaśnia

                                    Zazwyczaj nikt nie robi takich eksperymentów ale, proponuję np. w jednym kole obnizyć ciśnienie do 0,8 atm i spróbowac jeżdzić . Można też sprawdzić jak na nasze bezpieczeństwo wpłynie (szczególnie zimą :evil: ) wymiana tylko jednego kompletu klocków hamulcowych np. z przodu , gdzie na kole prawym mamy nówki klocki , natomiast na lewym gołe blachy bez okładzin .
                                    Moim zdaniem wymiana jednego amorka to tylko pozorna oszczędność , jak np. zakładanie zimówek tylko na przód . Pozorne oszczędności mszczą się i to ze skumulowaną siłą . :diabelski_usmiech

                                    Komentarz

                                    • eR_
                                      Rider
                                      • 2005
                                      • 411

                                      #19
                                      no ale co ja poradze, mowilem ze wymienia sie 2, ale koles z serwisu powiedzial, ze jak ten drugi jest w normie to wymienia tylko ten zepsuty - tak stanowi toyota (a podobno serwis maja najlepszy w polsce :!: , tylko on jest chyba tylko dobry w podejsciu do klientow nie aut :idea: )
                                      Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
                                      Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        #20
                                        eR_, A widzisz a serwis Renaulta po 30kkm jak padl jeden amor z tylu(rozpadl sie w srodku, bo zaczal tak walic, ze sie tym jezdzic nie dalo) uznal reklamacje i wymienili dwa. Swoja droga zawieszenie Scenika to byla najwieksza porazka tego auta, to nawet bujanie OI jest do wytrzymania
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • maciek1
                                          Ambiente
                                          • 2006
                                          • 155

                                          #21
                                          Idac za wasza rada zakupilem amortyzatory B4:



                                          W sklepach w krakowie goscie chcieli 240 zl za jeden amor do przodu, takze wybralem allegro.

                                          Pozdrawiam,
                                          Octavia 1.9 TDI 99' SLX COMBI 110KM AHF

                                          Komentarz

                                          • DGW
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 2330

                                            #22
                                            maciek1, mam nadzieje, że gadałeś z gościem bo treść aukcji jest trochę mylna :|

                                            [ Dodano: Sro 01 Lis, 06 15:59 ]
                                            a jakbyś chciał zaoszczędzić jeszcze pare zloty to info poszło na PW
                                            NFPNorth-West
                                            2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                            WARSZTAT www.dsize.pl
                                            ->
                                            CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                            spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              ja kupiłem w ZMAXie www.zmax.pl

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez Sigma_74
                                                ja kupiłem w ZMAXie www.zmax.pl
                                                Tek robiłem tam kilka razy zakupy.... i nigdy lipy nie było. Towar dobrze zapakowany, wysyłka kurierem terminowo...

                                                Do tego wszystko załatwiałem przez gg

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Do tego wszystko załatwiałem przez gg
                                                  żadna nowość, każda szanująca sie firma ma gg lub Skypa.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...