Plyny "ustrojowe" w Octavii 1.8T

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Piotr_T
    Rider
    S_OCP Member
    • 2006
    • 479

    #26
    Zamieszczone przez bezduszny
    A możesz wstawić linka do strony z której pobrałeś te dane ?
    Juz sie robi

    tutaj sa linki i specyfikacje kilku olei w tym E-Tech i Xcessa. Wspomniane przeze mnie dane sa w pdf'ach.

    [ Dodano: Wto 31 Paź, 06 20:53 ]
    Zamieszczone przez Marek Nowak
    Hi ! Mnie TEŻ powiedzieli "żegnaj za 15kkm" POMIMO,ze mam QG1.Czasami...
    Podjechalem dzis do ASO i w sumie niczego sie nie dowiedzialem, na moja uwage, ze mam QG1 i co z tym przegladem mily pan odpowiedzial, ze bedzie za 15kkm bo tak mi sie lampka wyswietli. Zdziwilem sie troszke, ale ten problem byl juz na tym forum walkowany, wyglada na to, ze owszem AUM ma QG1 (i inne silniki pewnie tez), ale ASO przestawia VAGiem (to byla hipoteza na forum) komputer tak, ze ten wzywa nas do serwisu przy 15kkm. Tylko jest jeden maly kwasik... malenki, wrecz tyci Jezeli mamy QG1 to w ksiazce serwisowej nasmarowali, ze trzeba lac olej VW 503.00... nawet to co leje ASO (Shell Helix Ultra 5W-40) nie ma tej specyfikacji. Mogliby jakos to logicznie zapisac bo poki co to widze, ze QG1 jest na naklejce, a serwisowac trzeba co 15kkm. Z drugiej strony jezdzac na polskim paliwie balbym sie dluzszych okresow pomiedzy wymiana oleju niz 15kkm.

    Komentarz

    • djczas
      RS
      • 2005
      • 9612

      #27
      Marek Nowak, które ASO emida murawski czy interauto
      podejrzewam emide ale moge sie mylic

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #28
        W Polsce przy naszych przebiegach przeglady powinno robic sie co 15kkm i tyle, bez znaczenia jakies tam sa Q.. postawiane.

        Rozmawialem wczoraj z gosciem, ktory w ciagu roku swoim T5 przejechal cos prawie 300kkm, ciagle ktos nim jezdzi (chyba 3 osoby) i w serwisie na przegladzie byl tylko kilka razy, bo jak mowi, olej o filtry to mu kazdy zmieni, a reszta dziala bez zarzutu
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • gugu
          Classic
          • 2006
          • 7

          #29
          Witam

          Problemów w kwestii doboru oleju to ja nie wyjaśnię. Ale chciałem się podzielić swoimi doświadczeniami z ASO jeśli chodzi o serwisy olejowe. Swojego Sporta 1.8T AUM odebrałem pod koniec kwietnia. Przy odbiorze auta poinformowano mnie że samochód ma okresy serwisowe QG1, a w serwisie mam się pojawić zgodnie ze wskazaniem komputera co prawdopodobnie nastąpi pomiędzy 25000 a 30000km. W książce serwisowej jest napisane że przeglądy adbywają się wg wskazań kompa ale nie więcej niż co 30 000 km ale mogę się tym nie interesować bo im się nie zdażyło żeby komp wezwał do serwisu powyżej tego przebiegu. Jednocześnie panowie powiedzieli że zalecają (czyli mogę ale nie muszę) wymianę oleju po 2 - 3 kkm. Po tym przebiegu w serwisie wlali olej Castrol coś tam Long Life. W każdym razie panowie bardzo mi zwracali uwagę że to musi być Long Life ze względu na obsugę w trybie QG1.
          A co najważniejsze moja obecność przy samochodzie na sali serwisiwej nikomu nie przeszkadzała. Co ciekawe z tego co zauważyłem mechanik odbierając zlecenie podpisuje zgodę na obecność klijenta przy samochodzie.
          Krótko mówiąc gały mi wychodzą na wierzch jak czytam o waszych przejściach w serwisie.

          Komentarz

          • Marian
            Ambiente
            S_OCP Member
            • 2006
            • 225

            #30
            jakieś końcowe wnioski?
            ...bo mam wlany 5w-50 i spać po nocach nie mogę :wink: :szeroki_usmiech :lol:
            20v

            Komentarz

            • borut
              Rider
              S_OCP Member
              • 2005
              • 299

              #31
              Nie będę wchodził w szczegóły tylko podam kilka cyfr

              silnik 1.8 T AGU
              Mobil 0W-40
              przebieg: ponad 170 kkm

              tylko na tym oleju, normalna eksp., raz szybko raz wolno miasta, wsie, góry, moża itd...
              zadnej awarii silnika, popychaczy, turbiny - nic do czego dociera olej - mnie przekonuje..

              pozdrawiam
              Powered by VSI PRINS

              Komentarz


              • #32
                Zamieszczone przez Piotr_T
                bezduszny napisał/a:

                A możesz wstawić linka do strony z której pobrałeś te dane ?

                Juz sie robi
                http://forums.vwvortex.co...=1719541&page=1
                tutaj sa linki i specyfikacje kilku olei w tym E-Tech i Xcessa. Wspomniane przeze mnie dane sa w pdf'ach.
                http://www.motorspot.com/8100_X-cess_5W-40_3682_(GB).pdf

                Świetne dane..... bardzo wiarygodne :diabelski_usmiech


                EDIT:

                Półsyntetyk 10/40 : http://www.statoil-lubricants.com.pl...y%2010W-40.pdf
                Pour point: -36 stopni C

                Minerał 15/40 : http://www.statoil-lubricants.com.pl...y%2015W-40.pdf
                Pour point -42 stopnie C

                ....strasznie kiepskie te parametry pełnego syntetyka Motula 5/40

                Komentarz

                • Marek Nowak
                  Classic
                  • 2006
                  • 4

                  #33
                  Twoje szczęśliwe ASO!

                  Zamieszczone przez djczas
                  Marek Nowak, które ASO emida murawski czy interauto
                  podejrzewam emide ale moge sie mylic
                  Skazany na Inter-Auto (Zakopianka ew.Kocmyrzowska - wybór zostawiam Tobie). Emida ma dobre opinie (to:zasłyszane), Murawski - nic o nim nie wiem,reszta jest milczeniem.Pozostaje .....Godula: mit,legenda czy szyld?

                  Komentarz

                  • djczas
                    RS
                    • 2005
                    • 9612

                    #34
                    Marek Nowak, które aso nie mogło dojsc co jest nie tak ja serwisuje na kocmyżowskiej i kilka osób tez i nie było z nimi problemów sa jednym z najlepszych serwisów w małopolsce

                    Komentarz

                    • rafi22
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 666
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                      #35
                      Zamieszczone przez gugu
                      Przy odbiorze auta poinformowano mnie że samochód ma okresy serwisowe QG1, a w serwisie mam się pojawić zgodnie ze wskazaniem komputera co prawdopodobnie nastąpi pomiędzy 25000 a 30000km. W książce serwisowej jest napisane że przeglądy adbywają się wg wskazań kompa ale nie więcej niż co 30 000 km ale mogę się tym nie interesować bo im się nie zdażyło żeby komp wezwał do serwisu powyżej tego przebiegu. Jednocześnie panowie powiedzieli że zalecają (czyli mogę ale nie muszę) wymianę oleju po 2 - 3 kkm. Po tym przebiegu w serwisie wlali olej Castrol coś tam Long Life. W każdym razie panowie bardzo mi zwracali uwagę że to musi być Long Life ze względu na obsugę w trybie QG1.
                      Witam gugu.
                      Gdzie odbierałeś samochód? Pytam, bo mi powiedziano dokładnie to samo, a to już by świadczyło, że w Łodzi w tej materii opinie są zgodne. Dobre i to.
                      Pozdrawiam

                      Komentarz

                      • Piotr_T
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 479

                        #36
                        Zamieszczone przez bezduszny
                        ....strasznie kiepskie te parametry pełnego syntetyka Motula 5/40
                        dramatu nie ma, znam gorsze 5W, ale dlatego wlasnie jezeli kupie tego Motula (musze wyjasnic sprawe z tym QG1 w serwisie) to 0W-40, duzo nizszy "pour point", a gora temp. parametrow prawie taka sama.

                        Komentarz


                        • #37
                          Mi się wydaje, że to jednak bład... Motul to za dobry producent aby mieć tak kiepskie parametry oleju 5/40

                          [ Dodano: Czw 02 Lis, 06 12:39 ]
                          Zamieszczone przez Piotr_T
                          a gora temp. parametrow prawie taka sama
                          Chodzi o Ci temperaturę zapłonu ? Tą mają podobną wszystkie syntetyki... producent nieważny.

                          Istotna jest lepkość przy 100 stopniach C. Im wyżej tym lepiej/bezpieczniej dla sprężarki turbo.

                          Komentarz

                          • mdo1
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 441

                            #38
                            Zamieszczone przez MisiekWAW
                            Zamieszczone przez rafi22
                            W związku z tym rodzi się pytanie: czy autoryzowane serwisy leją z premdytacją oleje nienadające się do silników AUM?
                            nie wiem jak jest w przypadku AUM, ale po pojawieniu się silników TDI zasilanych pompowtryskiwaczami wymagających oleju spełniającego normę VW 505.01 serwisy lały z pełną premedytacją oleje VW 505.00 :evil:
                            mi sie wydaje, ze robia to po to, aby klienta miec czesciej

                            u mnie w ksiazce mam jak byk OG1 a nastepny przeglad wbili mi po 15 tys albo po roku
                            i nikt nie mowil nic o przegladzie kiedy komp kaze

                            nie sadze, zeby sie nie znali - raczej robia to celowo

                            jest jeszcze myk w instrukcji, ze mozna przestawic na OG0 czy OG2 jak lejesz olej niezgodny z norma dla OG1 - wiec pewnie dlatego leja i maja nowego stalego klienta

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #39
                              mdo1, Kolego olej 505.01 lub 506.01 to olej do silnikow PD, a nie ze to jest po to zeby klient czesciej pojawial sie w serwisie.

                              Uwierz mi ze auta, w ktorych olej wymienia sie co te 15kkm w TDI przejedzaja bez problemu po 300-400kkm nawet na programach i nic sie z silnikiem nie dzieje.

                              A zaoszczedzenie w tym przypadku polega na zastosowaniu wlasnie oleju 506.01 i wymieniamy olej co powiedzmy 30kkm, z tym ze ten olej jest drozszy rowno 2 razy, wiec oszczednosc wynosi 120zl za przeglad z wymiana filtra - jak dla mnie to jest smieszna oszczednosc, bo to jakies 35l paliwa, a tyle to przejechanie jakis 500km, czyli na 30kkm wystarczy ciut zdjac noge z gazu i bedzie nas stac na wymiane co 15kkm.

                              W koncu te auta tanie nie sa, wiec jak ktos kupuje nowe auto to raczej stac go tez na przeglady.

                              A zlote czasy pana Józia w stodole koncza sie, coraz wiecej czujnikow, coraz wiecej innej elektroniki i majac glupi FAP mozemy stanac w szczerym polu, bo pan Józiu nie wiedzial jak przeczyscic FAP na przegladzie okresowym :twisted:
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • mdo1
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 441

                                #40
                                Zamieszczone przez Maicroft
                                mdo1, Kolego olej 505.01 lub 506.01 to olej do silnikow PD, a nie ze to jest po to zeby klient czesciej pojawial sie w serwisie.

                                Uwierz mi ze auta, w ktorych olej wymienia sie co te 15kkm w TDI przejedzaja bez problemu po 300-400kkm nawet na programach i nic sie z silnikiem nie dzieje.
                                Chyba sie troche nie zrozumielismy

                                Ja osobiscie wole zrobic wszystko na czas i wymienic to co przewidziane (czasem i na zapas), bo auto ma mi jezdzic kiedy go potrzebuje a nie sprawiac problemy bo na czyms "zaoszczedzilem".
                                Nigdy tez nie korzystam z uslug Pana Kazia, bo po piewsze zazwyczaj nie nie ma on potrzebnego sprzetu,
                                co nie znaczy, ze w ASO sa sami fachowcy i umieja sie tym sprzetem poslugiwac

                                Chodzilo mi tylko o to, ze przy QG1 przeglady prawdopodobnie beda rzadziej, niz co owe 15 tys i jezeli Ci w ASO sami bez pytania przestawiaja na co 15, to nie ludzilbym sie, ze dla dobra twojego czy twojego auta.

                                Druga sprawa, jesli ktos bez pytania mnie o zdanie robi z moim autem cos co mu sie podoba, zmienia ustawienia, parametry, materialy itp, itd, ktore sa w tym akurat wypadku chyba dosc istotne, to mnie to po prostu nieco irytuje.

                                Komentarz

                                Pracuję...