kupic OII 2.0 tdi czy 1.9 z dsg czy man ?

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ©hakira
    Classic
    • 2014
    • 1

    kupic OII 2.0 tdi czy 1.9 z dsg czy man ?

    Będę musiał jeszcze gdzieś to potwierdzić .

    Też myślę,że to termostat jednak, dość wolno mi się wcześniej nagrzewał przed tym wszystkim ,może to był jakiś objaw.

    Mimo wszystko dzięki za pomoc i reakcję :wink:

    [ Dodano: Pią 12 Lip, 13 14:47 ]
    Jeszcze raz chciałem spytać o podpowiedź. Auto już diagnozowałem u kolejnego mechanika i błąd P1293 17701 w dalszym ciągu.Wentylatory dalej się kręcą cały czas. Temp na wskaźniku 90 lekko po za się wychyla.Auto nie gotuje się. Podczas jazdy komp na programie diagnostycznym pokazuje 110 stopni Celsjusza.Więc dość dużo ale czytałem że i tyle ludzie miewają.

    Już byłem jedną nogą od zamówienia termostatu z obudową (bo pan w serwisie oczywiście stwierdził ,że sam króciec to może być mało po rabacie 7,5% komplet 435 zł masakra)
    No ale mechanik mówi,że według niego termostat podaję na duży obieg i tu jeszcze raz proszę o pomoc .Powiedzcie mi który wąż dokładnie w którym momencie powinien się nagrzewać.I czy po otwarciu termostatu wąż do niego powinien być mocno gorący czy letni ,bo już sam nie wiem.

    Strasznie dużo na ten temat już przeczytałem i niby wydaję się ,że to termostat ale ludzie wymieniali po dwie sztuki a potem się okazywało ,że po prostu napięcie na czujnik termostatu jest za małe i się nie otwiera np.
    Jest jeszcze taki czujnik przy chłodnicy na wtyk i zawleczka go trzyma .Dwupinowy szary.Ale kiedy zdjąłem wtyczke to wentylatory dalej się kręciły więc to chyba nie on jest sprawcą.W sumie nie wiem od czego on jest..

    Przepraszam za mój kolejny wywód ale mam już dość trochę tego tematu a boję się wywalić kasę na termostat w błoto .
    Pozdrawiam
  • makigdy
    Classic
    • 2012
    • 5

    #2
    kupic OII 2.0 tdi czy 1.9 z dsg czy man ?

    witam
    chce nabyc octavie II ,
    na moje potrzeby dobra bedzie 2.0 tdi lub 2.0 tdi RS lub 1.9
    zastanawiam sie takze czy ma byc dsg czy nie , w tym roczniku przebiegi to
    150.000-200.000
    cena nie jest istotna : chcialbym miec najlepsza mozliwa wersje ale zeby glowne rzeczy sie nie srały innymi słowy jak wyglada porownanie awaryjnosci tych wersji ?
    czy nowy silnik 2.0 tdi na common rail jest pozadniejszy niz ten paździeż 2.0 na pompowtryskach ?
    czy dsg zyje bezproblemow przy takich przebiegach co z ciaganiem lawety i chipowaniem na dsg ? jakie sa koszta najczestszych napraw DSG ?
    czy jest roznica awaryjnosci 2.0 140 i 2.0 RS i 1.9
    z gory dzieki , mysle ze inni kupujacy auta pod leasing gdzie +-10000 pln nie robi roznicy
    tez chetnie poznaja odpowiedzi na te pytania .
    maki

    Komentarz

    • sew1981
      RS
      S_OCP MemberModeratoRS
      • 2009
      • 10918
      • Fiat

      #3
      makigdy, a ja myślę, że jak użyłbyś "szukaj" to byś na wszystkie pytania znalazł odpowiedź na naszym forum.
      Kolo się rejestruje i od razu sadzi pytania na milion rzeczy, nawet się ludzie nie wysilą żeby poszukać....ręce opadają.

      Komentarz

      • makigdy
        Classic
        • 2012
        • 5

        #4
        doceniam dobra rade
        ale przy tak ogolnych wyrazach do szukania za kazdym razem wywala mi powyzej 1000 znalezionych postow z czego prawie nic nie ociera sie o moje zapytanie .
        pozdr
        maki

        Komentarz


        • #5
          sew1981, ale jesteś nie miły dla nowych forumowiczów. Kolega prosi o opinię w konkretnym odniesieniu. Uwierz mi że to forum na phpBB jest bardziej niewygodne od obsługi czołgu.

          Ludzie ledwo umieją posługiwać się wyszukiwarką Google a co dopiero tą zrytą użytą w tym skrypcie.

          Trochę dystansu i pomocy dla nowych forumowiczów życzę. Nie każdy przecież zajmuje się forumowaniem zawodowo jak my. Czasem ktoś chce zapytać "który silnik wybrać".

          Komentarz

          • Wasil
            Ambiente
            • 2010
            • 105

            #6
            Kolega pisze, że cena nie jest istotna to czemu nie zdecyduje się na nówkę z salonu? :twisted:

            Tak - nowy 2.0CR jest lepszy od starego 2.0PD

            Przy tym przebiegu, jeżeli poprzedni właściciel regularnie serwisował auto to DSG powinno spokojnie żyć. Kolejną naprawą (jeżeli nie było to robione) może być wymiana dwumasy. Przy manualu, jeżeli sprzęgło nie jest dobite i chodzi normalnie takich problemów nie będzie.

            Jaki silnik wybrać - 2.0 140KM, 2.0 170KM czy 1.9 (1.6) 105KM - jak 2.0 to brałbym tylko CRa, a 1.9tdi O2 warto poszukać z 4x4 (6 biegów w manualu)

            A będąc szczerym wybrałbym nowego toura lub O2FL nówkę z 1.6mpi+LPG w cenie 50-60k pln lub ubogie 1.6tdi niż za około 40-45k używkę z dieselem - wiadomo nówka to nówka. Wszystko zależne od kwoty i rocznika - znawcy tematu podpowiedzą dokładniej o silnikach 2.0PD, bo było ich chyba kilka wersji zależnie od rocznika.

            Jak się gdzieś mylę proszę o sprostowanie
            O1 -> O2 FL
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=861220#861220

            Komentarz

            • piotrek_gdy
              RS
              • 2008
              • 7723
              • Volkswagen
              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

              #7
              makigdy, jesli brac to lepiej CRa
              Ja mam trzecie auto z dsg i sobie baardzo chwale
              Dwumasa wysypie sie zarowno w manualu jak i w automacie
              Osobiscie uwazam ze RS jest lepszym rozwiazaniem niz 140KM zwlaszcza jesli chcesz chipowac
              mit silnikow 1,9 niestety upada
              przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

              wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

              Komentarz

              • rufus123
                Rider
                • 2012
                • 476

                #8
                Ja kupiłem 2 miesiące temu 1.9 BXE z DSG z 2007 z przebiegiem 151 000 i praktycznie od razu zregenerowałem dwumasę. Po przeczytaniu wątków w temacie DSG widzę, że przydało by się wymienić mechatronikę w DSG, bo zdarza się, że po rozgrzaniu silnika/skrzyni przy ruszaniu szarpnie lub ociąga się przy zmianie biegów. W DSG trzeba wymieniać olej co 60 kkm a w manualu nie koniecznie (przynajmniej serwis nie wymusza). Do DSG wchodzi około 6-7 litrów oleju, który nie jest tani. Wymianę można zrobić samemu jeśli ma się trochę umiejętności manualnych i jakieś tam zaplecze warsztatowe/garażowe.
                Jazda z DSG jest bardzo przyjemna i uzależnia
                Co do 1.9 to mit silnika nie-do-zarżnięcia faktycznie upada, bo trzeba mieć szczęście i trafić na zadbaną i właściwie używaną jednostkę lub świadomie wybrać udaną wersję (ważne oznaczenie).

                Komentarz

                • piotrek_gdy
                  RS
                  • 2008
                  • 7723
                  • Volkswagen
                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                  #9
                  rufus123 IMHO do dsg wchodzi 5,2 litra lub 4,8 litra ale kasują za więcej :wink:
                  przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                  wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                  Komentarz

                  • rufus123
                    Rider
                    • 2012
                    • 476

                    #10
                    Zamieszczone przez piotrek_gdy
                    rufus123 IMHO do dsg wchodzi 5,2 litra lub 4,8 litra ale kasują za więcej :wink:
                    Dobrze wiedzieć To, co pisałem, opierałem na wiedzy zdobytej z manuala znalezionego w necie. Sam dopiero przymierzam się do wymiany.

                    Komentarz

                    • piotrek_gdy
                      RS
                      • 2008
                      • 7723
                      • Volkswagen
                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                      #11
                      rufus123, niestety mankamentem zakupu używanej DSG jest regularne jej serwisowanie
                      Wymiana oleju i filtra to konieczność inaczej są później problemy
                      Wymiana mechatroniki to ostaeczność czasem pomaga flashowanie softu
                      Koszt naprawy mechatroniki to ok 800 pln
                      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #12
                        Zamieszczone przez rufus123
                        Po przeczytaniu wątków w temacie DSG widzę, że przydało by się wymienić mechatronikę w DSG, bo zdarza się, że po rozgrzaniu silnika/skrzyni przy ruszaniu szarpnie lub ociąga się przy zmianie biegów.
                        temat tyczy sie problemow z DSG 7, moja byla DSG ma ori mechatronike i po programie jakies 70kkm z Nm duzo ponad to co mialo 1.9TDI w serii Generalnie odsetek padow DSG6 jest duzo mniejszy niz DSG 7 :twisted:
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • piotrek_gdy
                          RS
                          • 2008
                          • 7723
                          • Volkswagen
                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez Maicroft
                          moja byla DSG ma ori mechatronike i po programie jakies 70kkm z Nm duzo ponad to
                          moja 2,0 tdi z DSG ma teraz ponad 210Tkm z czego 150 tys po programie i nadal śmiga
                          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                          Komentarz

                          • sew1981
                            RS
                            S_OCP MemberModeratoRS
                            • 2009
                            • 10918
                            • Fiat

                            #14
                            namo, nie jestem nie miły i nie taki mój cel, tylko wkurza mnie jak ktoś rejestruje się (13 minut przed zadaniem pytania) tylko po to, żeby zadać pytanie.... A tak naprawdę na pytanie, które zadał kolega wystarczy google odpalić tak naprawdę.
                            Może mam się z tego powodu cieszyć i przyklaskiwać temu? i nie rób z ludzi takich kozłów ofiarnych, że wyszukiwarki nie umieją odpalić na naszym forum wedle kryterium.
                            Wkurza mnie cwaniakowanie i chodzenie na skróty poprostu. Multum takich się rejestruje na forum, na niektórych reagujecie jak ja, na niektórych przymykacie oko jak widać. Więc trochę tego pitolenia Twojego nie rozumiem. Jak lubisz ludzi, którzy chcą mieć podane na tacy na zawołanie to sobie akceptuj to i im podawaj, ja nie muszę :P
                            p.s. wracając do tych 13 minut jeszcze, to nawet jednego tematu odnośnie 1.9 vs 2.0 by dobrze nie przeczytał w tym czasie, a jest ich sporo na forum. Oczywiście zakładając, że kolega poszukiwał je po rejestracji.
                            Więc po co nam się strzępić po raz x i po raz x pisać to samo o tych silnikach?

                            Komentarz

                            • makigdy
                              Classic
                              • 2012
                              • 5

                              #15
                              otaz panie wszysto wiedzacy SERW - informuje ze nie trzeba sie rejestrowac zeby poczytac , wiec najpier spedzilem 4 godziny na szukaniu ale jak zobaczylem ze kazdy watek ktory znalazlem schodzi po chwili na zupelnie inny temat to naprawde mozna sie zniechecic , a odnosnie rejestrowania , kazdy z was kiedy po raz pierwszy kupil octavie , i po raz pierwszy sie zarejestrowal zeby zasiegnac informacji , wiec po co ludzie czasem pisza posty skoro wszystko jest na forum juz napisane , i nikt nie liczy kto o ktorej godzine!!! bo co to kogo interesuje . zadalem konkretne pytania i pare osob udzielilo konkretnej odpowiedzi bez narzekania za co dziekuje , jesli ktos ma jeszcze cos do powiedzenia bede wdzieczny ,

                              Komentarz

                              • rufus123
                                Rider
                                • 2012
                                • 476

                                #16
                                Zamieszczone przez makigdy
                                kazdy watek ktory znalazlem schodzi po chwili na zupelnie inny temat to naprawde mozna sie zniechecic
                                Niestety.. to prawda :|

                                Komentarz

                                • szkoda
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 22543

                                  #17
                                  Zamieszczone przez makigdy
                                  ale jak zobaczylem ze kazdy watek ktory znalazlem schodzi po chwili na zupelnie inny temat to naprawde mozna sie zniechecic
                                  więc postanowiłem się zarejestrowac, żeby zrobić jeszcze większy syf.
                                  dżizasss...
                                  saport techniczny baj DGW
                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                  była BXE '08 190kkm
                                  no i nie ma :-)

                                  Komentarz

                                  Pracuję...