[O2] Ogrzewanie i nawiewy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kodernet
    Drive
    • 2012
    • 74

    [O2] Ogrzewanie i nawiewy

    Proszę o cenę nakładek na śruby kół 20szt. oryginał w kolorze szarym.
  • Biszczu
    RS
    • 2011
    • 5567

    #2
    [O2] Ogrzewanie i nawiewy

    W sumie nigdy się nie zastanawiałem nad ogrzewaniem w swoim aucie, bo jakoś nie miałem takiej potrzeby, ale przyszedł czas aż zwróciłem uwagę na jedną rzecz w swoim aucie.

    Otóż jak jadę samochodem przy przy prędkości ok 120 km/h i pokrętło ogrzewania przekręcam na 22 stopnie to leci chłodne powietrze, dopiero jak przekręcę na full to leci gorące (tak ciepłe, że całą drogę przy +9 stopniach nie da się wytrzymać). Wystarczy delikatnie przekręcić w górę, by ciepłe znowu nie leciało a było chłodne prawie zimne. Wydaje mi się, że przy +22 na pokrętle już powinno być ciepłe powietrze z nawiewów a nie tylko chłodne.

    Coś jest zepsute czy tak ma być, bo średnio mi się chce ciągle kręcić tym pokrętłem od temperatury w czasie jazdy ?
    "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

    Komentarz

    • Luk@s
      Ambiente
      • 2010
      • 212

      #3
      wydaje mi się, że jest ok po prostu climatic mierzy pewnie temperaturę wnętrza i uznaje, że nie trzeba przy tak ustawionym pokrętle grzać, no chyba, że się mylę to i u mnie cusik jest nie tak ale jak kiedyś VCDS sprawdzałem, to czujniki w nawiewach dobrze odczytywały temperaturę.
      service by Auto Tar

      Komentarz

      • abstinent
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 4842
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        no ja obstawiam że coś jest nie tak

        Komentarz

        • Biszczu
          RS
          • 2011
          • 5567

          #5
          podczas jazdy w mieście i ustawiając na 22 stopnie cały czas jest ciepło
          "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

          Komentarz

          • seba.79
            Drive
            • 2012
            • 75

            #6
            Problem ciekawy, ja mam klimę manualną ale mam czasami tak, że po przekręceniu pokrętła temp. na "ciepło" nie do poziomu maksymalnego to leci lekko ciepłe powietrze a potem dwa czy 3 ząbki w pozycji na max leci gorące? albo przekręcenie na pozycję "zimną" i potem powrót w to samo miejsce na pozycji "ciepło" i leci znacznie cieplejsze powietrze? Czy "ten typ tak ma" czy jaki defekt??

            Komentarz

            • conan
              Rider
              • 2011
              • 546

              #7
              Biszczu tak po prostu jest w climaticu, przynajmniej "naszych".
              Kup sobie termometr do wnętrza auta i zobacz temperature jaka jest przy pokrętle na 22 stopnie. U mnie na termometrze pokazuje 23 stopnie i wtedy z nawiewów zaczyna lecieć chłodne powietrze, ale to tylko takie odczucie bo temperatura wnętrza się nie zmienia tylko chyba organizm bo raz leci ciepłe a za chwile wieje zimne :twisted: .
              Seba.79 u ciebie chyba niema czujniki temperatury wnętrza, przynajmniej w niktórych modelach napewno nie było, więc tam climatic to tylko ściema.
              Moja skodzinka o2
              Blacharstwo i lakiernictwo Autoklinika

              Komentarz

              • Biszczu
                RS
                • 2011
                • 5567

                #8
                conan, wolałem się zapytać na forum, bo w sumie nigdy się nie zastanawiałem. Zwróciłem uwagę na to jak wracałem ze Śląska
                "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                Komentarz

                • voytek
                  Rider
                  • 2010
                  • 480
                  • Octavia III (5E3)
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  #9
                  Jeśli to climatronic lub climatic, to tak ma być. Temperatura nawiewu zależy od temperatury w kabinie, jeśli ustawisz 22 stopnie i jest chłodniej w środku, to powinno wiać ciepłym, jeśli w kabinie zostanie osiągnięta zadana temperatura, powietrze z nawiewów powinno stać się chłodniejsze. Tyle w teorii, a że w praktyce precyzja działania tego systemu nawet w climatonicu jest delikatnie mówiąc taka sobie, to już inna sprawa.

                  Komentarz

                  • seba.79
                    Drive
                    • 2012
                    • 75

                    #10
                    Zaraz zaraz, ja mam klimę manualną to chyba jak nastawię na ciepło to powinno grzać ciepłem mimo gorąca w kabinie- czy tak?

                    Komentarz

                    • conan
                      Rider
                      • 2011
                      • 546

                      #11
                      To zależy czy twója klima posiada czujnik czy została z niego okrojona W niktórych modelach tour jak i roomsterach nie wkładali czujnika i climatic nie regulował już temperatury w kabinie.

                      aha seba.79 i pamiętaj jeszcze o problemie jaki trapi/trapił toury, czyli jak ustawisz na gorące to nie lecie ciepłe, dopiero przekręcenie na zimne i z powrotem na ciepłe pomagało aby grzało Jak masz taki problem to z tego co wiem to w aso zmieniali oprogramowanie panelu sterującego.
                      Moja skodzinka o2
                      Blacharstwo i lakiernictwo Autoklinika

                      Komentarz

                      • mariush19
                        Rider
                        • 2009
                        • 634
                        • Octavia III (5E3)
                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                        #12
                        W O1 przy klimatroniku jest podobnie, na początku kiedy nie ma jeszcze 22 w kabinie to leci ciepłe, ale z czasem coraz chłodniejsze bo zadana temperatura już jest osiągnięta.

                        Komentarz

                        • slavi
                          Rider
                          • 2004
                          • 422

                          #13
                          Jedyne co by się przydało to ograniczenie mocy nadmuchu.
                          Mnie na przykład denerwuje że b.długo 'wyje' wiatrakami żeby nagrzać wnętrze a nie ma czym bo silnik nic a nic się nie nagrzał.

                          Komentarz

                          • demmsi
                            Elegance
                            • 2011
                            • 966
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            Sprawdziłem u siebie (Climatic):

                            1. Ustawione na 22 stopnie - auto się dogrzewa na początku mocno a później temp wydobywającego się powietrza spada ale nadal jest ono ciepłe
                            2. Lekki ruch na niższą temp - odczuwalna zmiana wydobywającego się powietrza na chłodniejsze (pod warunkiem że w srodku jest już ciepło), bo jak nie to samochod dalej nagrzewa budę...
                            3. Lekki ruch w prawo - odczuwalna zmiana wydobywającego się powietrza na cieplejsze pod takim samym warunkiem jak w pkt 2
                            4. Przekrecenie na max ciepłe i po kilku minutach jest za gorąco i nie da się trzymać rąk przy kratkach nawiewu

                            Komentarz

                            • seba.79
                              Drive
                              • 2012
                              • 75

                              #15
                              Zamieszczone przez conan
                              To zależy czy twója klima posiada czujnik czy została z niego okrojona W niktórych modelach tour jak i roomsterach nie wkładali czujnika i climatic nie regulował już temperatury w kabinie.

                              aha seba.79 i pamiętaj jeszcze o problemie jaki trapi/trapił toury, czyli jak ustawisz na gorące to nie lecie ciepłe, dopiero przekręcenie na zimne i z powrotem na ciepłe pomagało aby grzało Jak masz taki problem to z tego co wiem to w aso zmieniali oprogramowanie panelu sterującego.
                              Jak mogę sprawdzić czy u mnie jest czujnik czy wersja okrojona? A co do drugiego akapitu to właśnie tak mam -czyli potrzebna wizyta w ASO? Czy możesz dokładniej opisać ten problem lub zapodać linka?

                              dzięki za odp.

                              Komentarz

                              • pejo
                                Rider
                                • 2010
                                • 286
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                Tutaj jest temat odnośnie ogrzewania:

                                Komentarz

                                • Biszczu
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 5567

                                  #17
                                  pejo, tylko zagadnienie inne ...
                                  "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                                  Komentarz

                                  Pracuję...