Wrzucam to jako małą ciekawostkę- gdyż rzadko zdarza się że auto idzie lepiej na gazie niż na benzynie. Silnik AGU, Octavia 1, 2000 rok. Ciekawi mnie co może być przyczyną gorszego wyniku na benzynie. Poza tym moment na gazie jest znacznie lepszy. Benzyna w baku to 98 verva. Powyżej pewnego zakresu obrotów na hamowni lekko było widać kopcenie na czarno- czyli wydaje się być za bogato- na gazie zero kopcenia. Poniżej wykres:
Ostatnio kolega mi opowiadał że czytal gdzie w necie test na hamowni auta na PB95/98 i hamownia pokazała lepsze parametry na 95 :szeroki_usmiech A to ze na 98 wydaje nam się żwawsze auto to z tego wzgledu ze mieszanka PB98 powoduje bardziej płynne przechodzenie obrotów. Jakoś taki mi opowiadał :szeroki_usmiech
Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.
Duża różnica , zwłąszcza w pzrebiegu krzywych wykresu, lpg by tak odjechało benzynie ,że nie zdążył by tablicy rejetracyjnej przeczytać, jeszcze ta dziwna zapasc pb przy 3600 obr, chyba te wykresy powinny być na odwrót :szeroki_usmiech
nie wiem jak jest w AGU, ale jeśli jest przystosowany do 95 to lanie 98 nic nie daje a wręcz przeciwnie -> mniej benzyny w benzynie
nie do końca chyba się zgodzę z tym stwierdzeniem- oktan to oktan- to one dają moc-zastanawiam się jedynie czy komp dobrze dobiera dawke paliwa skoro przy wyższych obrotach puszczała czarny dymek- co jednoznacznie praktycznie wskazuje na zbyt bogatą mieszanke. Verva wydaje mi się jest dość dobrym paliwem. Natomiast wracając do wątku to sposób przyrostu mocy jest nie porównywalny do benzyny - to samo z momentem - być może to kwestia nie paliwa a jakiejś usterki? Na vagu nie bije błędami...
oktan- moc? auto wystrojone na mieszance 98 będzie miało mniej mocy niż auto wystrojone na mieszance 100 oktanowej najlepiej jeszcze z plusem oktanowym :wink:
Oto wynik mojego poprzedniego samochodu na Vervie 98 (oczywiście nie same paliwo dało ten wynik ;-)):
Gdyby było strojone na dobrze zmieszanym paliwku 100 oktanowym z dodatkiem i wystrojone było by 20-30 kuca więcej- auto strojone w MR Motors
stąd moja teoria oktan -MOC Właściwie wykorzystany oktan...
otóż to
im wyższy stopień sprężania tym potrzebny wyższy oktan, żeby uniknąć samozapłonu, oczywiście stroi się też silniki pod dany rodzaj paliwa no i jest to związane ze strojeniem zapłonu, natomiast samo wlanie benzyny 98 do BSE na przykład nie zmieni nic, po prostu wlejemy mniej benzyny a więcej dodatków przeciwstukowych, spalanie powinno wzrosnąć
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Auto które ma zrobioną mapę pod 95 po wlaniu 98 będzie miało mniejszą moc ze względu na niższą kaloryczność 98. Będzie również więcej paliło.
Jeżeli mapa zapłonu jest pod 98 to na 98 moc będzie OK, na 95 będzie słabsze.
W przypadku niektórych aut, wlewanie benzyny o wyższej liczbie oktanowej ma sens ze względu na to, że ECU na podstawie danych z czujnika stuku koryguje zapłon w obie strony. Jak występuje spalanie stukowe to cofa, jeżeli nie występuje to probuje wyprzedzić zapłon. Jeżeli nie zaczyna stukać, wyprzedza go jeszcze trochę. I tak do skutku czyli aż zastuka. Wtedy troche cofa i sprawdza czy przestało.
Ile kosztuje pomiar na hamowni , bez strojenia , tylko pomiar na pb i lpg, jeżeli to nie kosmiczne pieniądze może sie skuszę, o tak dla obrazka 8) ?
Czy przebieg 5kkm to dobry moment na takie pomiary?
W szerokich okolicach Katowic , Krakowa gdzie?
Mnie zastanawia jeszcze jaki wplyw na moc bedzie mial wynik strojenia auta na LPG w zaleznosci od paliwa 95 lub 98.
A co oznacza napis: RON 98/ ROZ 95
To na jakiej benzynie ma jezdzic w Polsce jak zalecane ??
Mi wydaje sie ze na 98 i na takim wtedy nalezy stroic LPG. A takie AGU ma program pod 95/91, wiec wlewanie 98 raczej nic nie poprawi o ile nie poprawi sie programu
Komentarz