Jakie sprezyny do przodu?(pakiet na bezdroża)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • koralm
    Drive
    • 2007
    • 56
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    Jakie sprezyny do przodu?(pakiet na bezdroża)

    Zamieszczone przez chester121
    a technologia CR ma ponad rok czy dwa
    chyba 5-6 jak nie lepiej :wink:
    EDIT:
    sorry zła interpretacja , chodziło mi ile lat juz jest CR na rynku u innych
  • gwozdz1
    Ambiente
    • 2006
    • 105

    #2
    Jakie sprezyny do przodu?(pakiet na bezdroża)

    Witam, sugerujac sie opiniami wyrazanymi na forum, dotyczacymi modyfikacji zawieszenia(podniesienia) zdecydowalem sie na pakiet na bezdroza.
    Wczoraj odebralem samochód z serwisu po montazu pewnych elementow z pakietu na bezdroza
    mianowicie metalowej oslony silnika, tulejek dystansowych do przodu oraz sprezyn do tylu z octy 4#4, jednak powstal problem. Dotyczy on nurkowania samochodu (przodu) podczas hamowania oraz mniej stabilnego zachowania sie calego auta w czasie jazdy(wrazenie ze tyl jest sztywny a przod miekki). Czy wyjsciem bedzie montaz sprezyn przednich z pakitu na zle drogi? czy moga byc montowane wraz z tulejkami dystansowymi?amortyzatory mam seryjne . Prosze o podpowiedz. Pozdrawiam
    gwozdz1 OCP filia Częstochowa
    -maxi-dot by Grygy

    Komentarz

    • DGW
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 2330

      #3
      Zamieszczone przez gwozdz1
      amortyzatory mam seryjne
      i tu może być pies pogrzebany
      Czemu wymieniłeś tylko sprężyny z tyłu :shock: :?: Przypomniały mi się dawne czasy gdy to duże fiaty i polonezy jeździły takie "groźne" :wink:
      NFPNorth-West
      2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
      WARSZTAT www.dsize.pl
      ->
      CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
      spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        No wlasnie zamiast tulejek na przod te 60zl wlozylbym w nowe springi z pakietu. W ASO oni to jakos dobieraja wg nacisku na os czy jakos tak i wtedy mozna to dobrac na paski

        Wiem, ze sama sprezyna jest sztywniejsza w tamtej konfiguracji, bo samo zalozenie tulejek do ori zawiasu IMO nic nie zmienia w kwestii bujania - jak bujalo tak byja nadal :szeroki_usmiech
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • BioBogon
          Elegance
          • 2005
          • 921

          #5
          Zamieszczone przez Maicroft
          Wiem, ze sama sprezyna jest sztywniejsza w tamtej konfiguracji, bo samo zalozenie tulejek do ori zawiasu IMO nic nie zmienia w kwestii bujania - jak bujalo tak byja nadal :szeroki_usmiech
          A czy bardziej nie buja od miękkiego amora? Chodzi mi to, że zmiana na twardy amor może bardziej pomóc niż zmiana sprężyn. Chociaż będzie to kosztowniejsze, bo amory to najlepiej wszystkie takie same twardsze dać.

          BTW trochę bałbym się takich kombinacji z zawieszeniem: przód podniesiony, ale seryjny, tył twardszy. IMO to ryzykowne jeśli chodzi o przewidywalność zachowania auta, a nie lepiej podmienić wszystko na jakiś konkretnie sprawdzony/obliczony zestaw? Np. twarde amory lub wszystkie sprężyny z jednego zestawu.
          Leon FR 2.0TDI 170KM

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            BioBogon, Amory to akurat tez mnie czekaja, ale jeszcze nie wiem kiedy, bo w sumie wykonaly to czego nie wykonaly zadne inne w autach za ta sama cene, pokonujac te same trasy. Taki Scenik to musial miec wymienione 2 razy z tylu na dystansie 75kkm :evil:

            I tak mysle, czy nie zostawic po prostu zamiennika serii tj. B4 z tymi tulejkami co mam i wtedy powinno przestac bujac. Bo B6 to moze i sa fajne, ale jakos tak do konca nie jestem przekonany
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • gwozdz1
              Ambiente
              • 2006
              • 105

              #7
              Dziekuje za podpowiedzi? Moze znacie kogos z uzytkownikow na forum kto przerabial ,,temat" tych sprezyn z przodu z pakietu na bezdroza?
              MAICROFT
              ,,W ASO oni to jakos dobieraja wg nacisku na os czy jakos tak i wtedy mozna to dobrac na paski" moze bardziej zrozumiale o jakie paski chodzi? Jeszcze moze adres jakiegos aso Skody w ktorym mozna z kims kompetentym porozmawiac u mnie jest z tym slabo. Rozumiem ze amorki z przodu zostaja org. demontuje tulejki dystansowe montuje sprezyny z pakietu i powinno byc ok. Pozdrawiam
              gwozdz1 OCP filia Częstochowa
              -maxi-dot by Grygy

              Komentarz

              • Zibi
                Rider
                S_OCP Member
                • 2005
                • 491

                #8
                Moja konfiguracja zawieszenia wyglada mniej wiecej tak:
                amory Sachs Advantage (zamiennik serii pasujacy do calego przekroju silnikow)
                sprezyny seria tyl
                sprezyny na bezdroze przod

                Wysokosc pozostala seryjna, za to przod zdecydowanie mniej sie buja i nie obcieram oslona przy pokonywaniu poprzecznych nierownosci

                Pozdrawiam
                Zibi

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  gwozdz1, Kazda sprezyna ma paski barwne. Wg nich mozna okreslic do jakiego typu nadwozia oraz silnika jest dana sprezyna. Wiem ze seria ma kilka zielonych i chyba fioletowy, a sprezyna z RS-a ma paski niebieskie.

                  Wg ETKI mozna jakos dobrac sprezyny po numerach, ale nie robilem tego wiec, nie moge podpowiedziec.
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • gwozdz1
                    Ambiente
                    • 2006
                    • 105

                    #10
                    Dzieki jednak nadal nie otrzymalem odpowiedzi czy zamontowac do przodu same sprezyny od wersji 4#4 czy wraz z tulejkami dystansowymi?Pozdrawiam
                    gwozdz1 OCP filia Częstochowa
                    -maxi-dot by Grygy

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #11
                      Sprezyny z 4x4 podnosza przod i wtedy w oryginale sa inne amory (ciut dluzsze). I teraz nie wiem czy uda sie scisnac na tyle sprezyne, aby wlozyc seryjny amor i dolozyc jeszcze tulejke. Chyba nie da sie tego zrobic, a jesli sie uda to auto spokojnie bedzie stalo 3cm wyzej niz seria
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • gwozdz1
                        Ambiente
                        • 2006
                        • 105

                        #12
                        Witam wczoraj rozmawialem z ASO SKODA Opole Lelek, oni zaproponowali zmiane tych sprezyn z tylu na seryjne (tak robili w 90% montazu pakietu tylko plyta plus tulejki
                        podobno było ok) wiec ponownie je zamontuje, jesli to nic nie da to czeka mnie zakup sprezyn do przodu z pakietu na bezdroza. Bede probowal zalozyc komplet zarówno przod jak i tyl na zle drogi. Dziekuje za podpowiedzi
                        gwozdz1 OCP filia Częstochowa
                        -maxi-dot by Grygy

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #13
                          gwozdz1, Ja bym juz te z tylu zostawil jak juz siedza Za to pomyslal nad tymi z przodu, bo przod przy oryginalnej plycie musi byc albo wyzej, albo sztywniej zestrojony, bo ciagle bedziesz brzuchem po ziemi darl przy hamowaniu
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • Masmo
                            L&K
                            • 2005
                            • 1145

                            #14
                            Re: Jakie sprezyny do przodu?(pakiet na bezdroża)

                            Zamieszczone przez gwozdz1
                            ...mianowicie metalowej oslony silnika, tulejek dystansowych do przodu oraz sprezyn do tylu z octy 4#4, jednak powstal problem. Dotyczy on nurkowania samochodu (przodu) podczas hamowania oraz mniej stabilnego zachowania sie calego auta w czasie jazdy(wrazenie ze tyl jest sztywny a przod miekki). Czy wyjsciem bedzie montaz sprezyn przednich z pakitu na zle drogi? czy moga byc montowane wraz z tulejkami dystansowymi?amortyzatory mam seryjne . Prosze o podpowiedz. Pozdrawiam
                            Ja zmieniałem tak:
                            1 etap: tulejki przód
                            2 etap z tyłu sprężyny z zestawy na złe drogi (nie 4x4)
                            3 etap amory Blistain B6
                            Planuje:
                            4 etap dystanse +1 cm na tył.

                            Z tego co wiem sprężyny z zestawu na złe drogi do przodu są tej samej wysokości są tylko twardsze. W oryginalnym zestawie są stosowane razem z tylejkami i innymi amortyzatrami (pewnie twardszymi). Moim zdaniem wymiana spreżyn z przodu na te z zestawy pogorszy jeszcze efekt bujania (mocna spreżyna słabo tłumiona seryjnym amorem będzie Cie bujać jeszcze mocniej). Jedynym wyjściem aby zmniejszyć bujanie jest wymiana amorów na B6 lub tańsza opcja KYB ExelG. Jeździłem z seryjnymi amorami i sprężyanami i tulejkami i dało się jeździć od biedy. Ale po zmianie na B6 auto teraz się TRZYMA drogi. A springi z tyłu zostaw te z zestawu (jeśli zostawiasz tulejki) bo będziesz miał tył niżej niż przód. Podsumowując jestem bardzo zadowolony z zestawu któru mam. Auto jest ok +2,5 cm wyżej co wydatnie zmiejsza stres zwłaszcza w zimie, prowadzi sie super. Planuje troszkę tylko podnieść tył bo przy pełnym załadowaniu tył trochę optycznie siedzi.

                            [ Dodano: Pon 13 Lis, 06 10:19 ]
                            Zamieszczone przez gwozdz1
                            Witam wczoraj rozmawialem z ASO SKODA Opole Lelek, oni zaproponowali zmiane tych sprezyn z tylu na seryjne (tak robili w 90% montazu pakietu tylko plyta plus tulejki
                            podobno było ok)
                            Dla mnie bez sensu. Tył niżej niż przód: cierpły mi nogi przy zmianie kąta siedziska fotela...

                            [ Dodano: Pon 13 Lis, 06 10:28 ]
                            Zamieszczone przez Maicroft
                            Sprezyny z 4x4 podnosza przod i wtedy w oryginale sa inne amory (ciut dluzsze). I teraz nie wiem czy uda sie scisnac na tyle sprezyne, aby wlozyc seryjny amor i dolozyc jeszcze tulejke. Chyba nie da sie tego zrobic, a jesli sie uda to auto spokojnie bedzie stalo 3cm wyzej niz seria
                            Amortyzatory są przede wszystkim twardsze!! Tulejka wchodzi nad sprężynę więc nie ma wpływu na sprężynę. Możesz zmienić cały przód na zestaw na złe drogi, ale będzie drogo. Polecam Ci taką konfigurację jak ja mam (będzie taniej i chyba lepiej) tulejka+seryjna sprężyna+B6.

                            [ Dodano: Pon 13 Lis, 06 23:50 ]
                            Amory oczywiście raczej trzeba wymienić i przód i tył. Bałbym się wymieniać tylko przód. Auto mogłoby być nieprzewidywalne a i cena tyłu jest sporo mniejsza.
                            Co do miejsca zakupu amorów to kupiłem w mts24.com ale Nexus6 też chyba już dysponuje w ofercie.
                            Jeszcze jedna ważna uwaga: jak chcesz mieć tulejki musisz kupić B6 dwururowe z przodu (bo do jednoruruwych tulejki nie pasują). Temat był wałkowany tutaj:
                            Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                            Komentarz

                            Pracuję...