akumulator - pytanie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • arturos
    Drive
    • 2007
    • 75

    akumulator - pytanie

    olejek, dawaj fotki!
    to jest bardzo interesujace co piszesz z ta popielniczka...
    koniecznie daj fotki.
    wszystkim dziekuje za zamieszczone fotki i opinie
  • W1Michał
    Rider
    • 2006
    • 351

    #2
    akumulator - pytanie

    seryjne mam 45 Ah, czy moge wsadzić 60 Ah bo mam rozbudowany system audio i seryjny nie wyrabia ? czy rozwale w ten sposób alternator ? seryjny już sie skończył i póki co wsadziłęm 50 Ah ale planuje minimum 55 lub 60. Czym to grozi ?
    http://www.elcal.pl/

    Komentarz

    • tomi98
      Rider
      • 2004
      • 564

      #3
      50 optymalna do 1,6

      Komentarz

      • jacek2407
        Drive
        • 2006
        • 45

        #4
        Witam
        Pytanie brzmi czy regulator alternatora poradzi sobie z większą pojemnością akumulatora.
        Ujemnym skutkiem może być nie do końca naładowany akumulator, a co za tym idzie skrócona jego żywotność.
        Pozdrawiam Jacek
        Biała Kombi teraz z LPG

        Komentarz

        • -Piotr-
          L&K
          S_OCP Member
          • 2006
          • 1018
          • Octavia III (5E3)
          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

          #5
          Proponuję do 55 Ah oraz musowo przynajmniej jeden kondensator mocy min. 1-1,5 F. Bez tego w Twoim przypadku w okresie zimowym nawet 70 Ah nie pomoże.
          O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
          KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
          O III czarna liftback - reaktywacja

          Komentarz

          • Arti23
            Elegance
            S_OCP Member
            • 2005
            • 892
            • Superb II combi (3T5)
            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

            #6
            Zamieszczone przez jacek2407
            Ujemnym skutkiem może być nie do końca naładowany akumulator, a co za tym idzie skrócona jego żywotność.
            dokładnie tak możesz w bagażnik wstawić nawet 100 Ah ale po co, alternator go w pewnym stopniu naladauje ale nie do końca, szkoda akumulatora i pieniędzy
            Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

            Komentarz

            • Piotrus
              Rider
              • 2004
              • 524

              #7
              Zawsze możesz spróbować założyć mocniejszy alternator (np od tdi) oraz kupić akumulator żelowy albo optimę (można je głęboko rozładowywać).
              Piotruś
              AGR(RIP) + ALH

              Komentarz

              • Sebastian_M26
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 1823
                • Superb II (3T4)

                #8
                możesz wsadzić duży akum, niczym to nie szkodzi, sam mam od kilku lat 60Ah i się to przydaje
                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                Komentarz

                • W1Michał
                  Rider
                  • 2006
                  • 351

                  #9
                  a co byście zaproponowali np Centre Future mam na oku czy jakiś Bosch ?
                  http://www.elcal.pl/

                  Komentarz


                  • #10
                    Możesz wstawić jaki chcesz... byle by się zmieścił.

                    Zamieszczone przez W1Michał
                    a co byście zaproponowali np Centre Future mam na oku czy jakiś Bosch ?
                    Popatrz w necie, jest sporo testów akumulatorów.
                    Wszystko zależy od tego jaką kasą dysponujesz. Na pewno Varta, Bosh i inne te "bardziej markowe" spisuja się dobrze.

                    Komentarz

                    • W1Michał
                      Rider
                      • 2006
                      • 351

                      #11
                      no powiedzmy że nie chce żelówki za 900 ale tak do 300 zł jakieś 55 Ah i ostatnio wyszłą centra Futura podobno niezłe aku, problem w tym że w octavii jest mało miejsca i nie każda 55 sie zmieści........
                      http://www.elcal.pl/

                      Komentarz

                      • nico21
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 2640
                        • Volkswagen

                        #12
                        W1Michał, Ja mam w swoim (2.0 ben+LPG) akumulator Centra Futura 12V/62Ah. Spisuje się swietnie - zadnych problemów. Gwarancje na niego trwa 36 miesiecy oraz przez 24 miesiace mam Centra Assistance

                        kupiłem od tego kolesia :



                        napisane tam sa jego parametry no i wymiary tego akusia, wiec mozesz sprawdzic czy bedzie pasował
                        DACAR.team

                        Komentarz

                        • Sebastian_M26
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 1823
                          • Superb II (3T4)

                          #13
                          ja polecam akum firmy moll
                          Seria 188KM/270Nm na 95RON

                          Komentarz

                          • tomek
                            L&K
                            • 2005
                            • 1078

                            #14
                            A moze ktos wie jaki akumulator (firma) jest w occie montowany seryjnie??
                            Dzisiaj mi padl, chodzil ponad 6 lat i taka zywotnosc w zupelnosci mi odpowiada.
                            Nie spojrzalem rano, a bym sobie podzwonil, poszukal gdzie kupic..
                            O2FL RS | S2 | F2

                            Komentarz

                            • daneczek76
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 3642
                              • Toyota

                              #15
                              a co byście zaproponowali np Centre Future mam na oku czy jakiś Bosch
                              Ja osobiscie preferuje polskie akumulatory przynajmniej po pierwsze popieram swój przemysł po drugie mniejszy problem przy rozpatrzeniu gwarancji jak coś ci sie razwali w Akumulatorku. Proponuje Centra lub ZAP, EXIDE tez jest ok swego czasu robione w Centra.
                              A ha bym zapomniał czeska AKUMA też całkiem niezłe i seryjnie montowane w Octavkach.
                              [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                              Komentarz

                              • nico21
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 2640
                                • Volkswagen

                                #16
                                u mnie seryjnie tez wytrzymał długo , bo ponad 6 lat Nie zwróciłęm uwagi jaki to był. zostałw sklepie gdzie kupiłem nowy - polityka zarzadzania odpadami czy cussss.
                                DACAR.team

                                Komentarz

                                • Masmo
                                  L&K
                                  • 2005
                                  • 1145

                                  #17
                                  Zamieszczone przez jacek2407
                                  Witam
                                  Pytanie brzmi czy regulator alternatora poradzi sobie z większą pojemnością akumulatora.
                                  Ujemnym skutkiem może być nie do końca naładowany akumulator, a co za tym idzie skrócona jego żywotność.
                                  Pozdrawiam Jacek
                                  Bzdura, która pokutuje od czasów maluchów które miały prądnice z ograniczniem prądowym do 16A. Regulator na alternatorze ustawia napięcie na 14,1-14,4V niezależnie od wielkości akumulatora. W pełni naładowany akumulator nawet b duży nie stawia dużego oporu prądowego. W Golfie mk2 miałem przy małym alternatorze 45A aku 90Ah i było bardzo dobrze. Uwazam że wstawiać największe aku jakie się zmieści. U siebie mam Centra Futura 75 Ah/760A bo większy by się nie zmieścił. Oczywiście do benzyny może być mniejszy.
                                  Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                  Komentarz

                                  • jacq
                                    Ambiente
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 195

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Masmo
                                    Zamieszczone przez jacek2407
                                    Witam
                                    Pytanie brzmi czy regulator alternatora poradzi sobie z większą pojemnością akumulatora.
                                    Ujemnym skutkiem może być nie do końca naładowany akumulator, a co za tym idzie skrócona jego żywotność.
                                    Pozdrawiam Jacek
                                    Bzdura, która pokutuje od czasów maluchów które miały prądnice z ograniczniem prądowym do 16A. Regulator na alternatorze ustawia napięcie na 14,1-14,4V niezależnie od wielkości akumulatora. W pełni naładowany akumulator nawet b duży nie stawia dużego oporu prądowego. W Golfie mk2 miałem przy małym alternatorze 45A aku 90Ah i było bardzo dobrze. Uwazam że wstawiać największe aku jakie się zmieści. U siebie mam Centra Futura 75 Ah/760A bo większy by się nie zmieścił. Oczywiście do benzyny może być mniejszy.
                                    Potwierdzam. W "maluszku" miałem założony 45 (standardowo 34) Ah i alternator wyrabiał bez problemów. A ile radości było prz zimowym rozruchu.


                                    pzdr
                                    OII ambientna sztuka

                                    Komentarz

                                    • daneczek76
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 3642
                                      • Toyota

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Masmo
                                      . Regulator na alternatorze ustawia napięcie na 14,1-14,4V niezależnie od wielkości akumulatora
                                      jest wtym racja ale nie powinnno spaść napiecie mniej niż ok 13,6 V co nieraz moze się zdarzyć u niektórych którzy mają włączony nadmuch ,ogrzewanie szyby , swiatła , radio itd oczywiście to tylko wtedy jak mamy zły regulator napięcia , Ja osobiście też zawsze wkładam najwiekszy jaki Wejdzie.
                                      [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                      Komentarz

                                      • DGW
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 2330

                                        #20
                                        Po pierwsze
                                        możesz wsadzać większy- nic się złego nie stanie :!:
                                        Po drugie
                                        Chyliłbym się ku Warcie, wszystkie inne wymienione w tym wątku źle mi się kojarzą zarówno z własnych doświadczeń jak i z pośrednictwa w załatwianiu reklamacji :|

                                        Jeśli już o maluchach to u siebie miałem zajmujący pół bagażnika 60Ah :szeroki_usmiech

                                        [ Dodano: Sro 15 Lis, 06 20:03 ]
                                        Zamieszczone przez daneczek76
                                        jest wtym racja ale nie powinnno spaść napiecie mniej niż ok 13,6 V co nieraz moze się zdarzyć u niektórych którzy mają włączony nadmuch ,ogrzewanie szyby , swiatła , radio
                                        w takim spadku napięcia ładującego nie ma nic dziwnego, na wolnych obrotach w większości aut może spaść poniżej
                                        NFPNorth-West
                                        2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                        WARSZTAT www.dsize.pl
                                        ->
                                        CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                        spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                        Komentarz

                                        • tomek
                                          L&K
                                          • 2005
                                          • 1078

                                          #21
                                          W serwisie, akumulator Warta jest drozszy (kilkadziesiat pln) od bosch'a, co tlumacza tym, ze Warta jest "oryginalny", a bosch to zamiennik. Wymienilem na Bosch Silver ~60A -284pln.
                                          O2FL RS | S2 | F2

                                          Komentarz

                                          • Masmo
                                            L&K
                                            • 2005
                                            • 1145

                                            #22
                                            Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                            Zamieszczone przez daneczek76
                                            jest wtym racja ale nie powinnno spaść napiecie mniej niż ok 13,6 V co nieraz moze się zdarzyć u niektórych którzy mają włączony nadmuch ,ogrzewanie szyby , swiatła , radio
                                            w takim spadku napięcia ładującego nie ma nic dziwnego, na wolnych obrotach w większości aut może spaść poniżej
                                            Nie powinno spaść poniżej 13,6V bo świadczy to o słabym alternatorze (regulatorze).
                                            Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                            Komentarz

                                            • Maicroft
                                              Moderator
                                              S_OCP MemberModeratorr
                                              • 2004
                                              • 25757
                                              • Audi

                                              #23
                                              Ja jezdzilem w starym aucie na tym Bosch Silver 70Ah i pozwalal dosc dlugo krecic rozrusznikiem, bo niestety olej mineralny mial to do siebie, ze ponizej -15 jak juz mial jakis przebieg to zaczynal gestniec :x
                                              Spritmonitor.de

                                              Komentarz

                                              • daneczek76
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 3642
                                                • Toyota

                                                #24
                                                Zamieszczone przez Masmo
                                                Nie powinno spaść poniżej 13,6V bo świadczy to o słabym alternatorze (regulatorze).
                                                dokładnie tak zresztą jw napisałem
                                                [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                                Komentarz

                                                • DGW
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 2330

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Masmo
                                                  dobrygrzeswawa napisał/a:
                                                  daneczek76 napisał/a:
                                                  jest wtym racja ale nie powinnno spaść napiecie mniej niż ok 13,6 V co nieraz moze się zdarzyć u niektórych którzy mają włączony nadmuch ,ogrzewanie szyby , swiatła , radio

                                                  w takim spadku napięcia ładującego nie ma nic dziwnego, na wolnych obrotach w większości aut może spaść poniżej

                                                  Nie powinno spaść poniżej 13,6V bo świadczy to o słabym alternatorze (regulatorze).
                                                  Chyba sie nie rozumiemy. Chodzi mi o wolne obroty. Z powietrza prądu nie narobisz :wink: . Alternator też musi mieć odpowiednie warunki pracy i jeśli nie jest w stanie wyprodukować tyle prądu ile jest potrzeba gdy właczysz wszystkie odbiorniki "przełącza" się na pobór z akumulatora (prostymi słowami pisząc).
                                                  Gdy akumulator jest słaby, również podczas uruchomienia dużej ilości odbiorników napięcie może spaść niżej niż piszecie, podkreślam -na wolnych obrotach :!:

                                                  Nie piszę tego aby wywołać jakąś napinke. To są poprostu doświadczenia jakie miałem możliwość doznać w warsztacie mojego ojca który jest elektro-mechanikiem i w którym pare lat robiłem :wink: :szeroki_usmiech

                                                  Jeszcze taka zagadka:
                                                  czy na pracującym silniku bezpiecznym jest odłączanie akumulatora (np. w celu zmiany na inny) :?: :?: :?:
                                                  dodam że w szkole zrobiłem debila z nauczyciela i wyleciałem z lekcji po takim doświadczeniu :lol: :diabelski_usmiech :szeroki_usmiech
                                                  NFPNorth-West
                                                  2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                                  WARSZTAT www.dsize.pl
                                                  ->
                                                  CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                                  spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...