Odlaczanie akumulatora

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Piotr_Car
    Drive
    • 2007
    • 52

    Odlaczanie akumulatora

    Ale borut, Posluchaj dlaczego ty wyolbrzymiasz jak jedziesz droga na ktorje nic nie ma! to co nie mozna szybciej jechac? ujechalem czasem minalem cie3zarowke jaks lub od czasu do czasu jakies audi czy bmw mnie wyprzedzilo i mialoe ze 250 na liczniku. I dlaczego to ma byc igranie z losem, gdybym sie wyglupial czy cos ale jade sobie spokojnie 180-190km/h.
  • Piotr_T
    Rider
    S_OCP Member
    • 2006
    • 479

    #2
    Odlaczanie akumulatora

    Czy w O1 1.8T mozna normalnie odlaczyc i pozniej podlaczyc akumulator czy wymagana jest jakas procedura po podlaczaniu ? Tzw. programowanie komputera (wtryskowego - ECU), pytam bo w poprzednim aucie (Lanos) bylo cos takiego przewidziane w instrukcji serwisowej (nie tej dostarczonej z autem), a w Octavii nie wiem jak to jest (w instrukcji nic i w Cedrychu tez nic na ten temat nie ma).

    Komentarz

    • nico21
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 2640
      • Volkswagen

      #3
      z tego co wiem ton nie zadnej specjalnej procedury. Trzeba tylko pamieta ok kolejnosci odpinania biegunow - teraz nie pamietam ale chyba najpier + a potem minu - ale sprawdz w instrukcji obsługi.
      DACAR.team

      Komentarz

      • Marian
        Ambiente
        S_OCP Member
        • 2006
        • 225

        #4
        Zamieszczone przez nico21
        najpier + a potem minu - ale sprawdz
        a nie odwrotnie? :twisted:
        20v

        Komentarz

        • Piotr_T
          Rider
          S_OCP Member
          • 2006
          • 479

          #5
          Zamieszczone przez nico21
          z tego co wiem ton nie zadnej specjalnej procedury. Trzeba tylko pamieta ok kolejnosci odpinania biegunow - teraz nie pamietam ale chyba najpier + a potem minu - ale sprawdz w instrukcji obsługi.
          akurat odwrotnie najpierw minus, a potem plus, tak zeby ewentualny nadmiar elektronow mial gdzie splynac.

          Komentarz

          • tompol
            Rider
            S_OCP Member
            • 2005
            • 410

            #6
            Czy pisząc:
            Zamieszczone przez Piotr_T
            ewentualny nadmiar elektronow
            miałeś na myśli zwarcie do masy (-) zrobione przypadkowo kluczem podczas odkręcania śruby przy dodatniej klemie? :diabelski_usmiech

            Odkręcając najpierw (-) nie zrobisz zwarcia, bo masa to też (-), a potem to już nie ma do czego.

            A ogólniej najpierw odkręcasz ten biegun, który jest podłączony do masy, bo chyba bywało kiedyś tak, że masa była podłączona do (+) w niektórych modelach samochodów. :?:
            srebrna O2 1.9 TDI BXE Ambiente, '06

            Komentarz


            • #7
              Jeżeli masz radio firmowe Skoda, to przygotuj do niego od razu kod. Bo nie będzie działać

              Komentarz

              • tomek
                L&K
                • 2005
                • 1078

                #8
                Zamieszczone przez bezduszny
                Jeżeli masz radio firmowe Skoda, to przygotuj do niego od razu kod. Bo nie będzie działać
                i... ustawienie zegarka.

                Dzisiaj wymienialem akumulator i nie zwracalem uwagi na kolejnosc odpinania klem. Nigdy nie slyszalem zeby komus sie cos stalo przy odpinaniu akumulatora, choc to nie znaczy ze nic stac sie nie moze. Samochod stal pare godzin bez pradu.

                [ Dodano: Sro 15 Lis, 06 23:22 ]
                aha, i jeszcze wylacz wczesniej syrene od alarmu, bo to nie jest przyjemne uslyszec syrene pol metra od ucha - uwierz mi.
                O2FL RS | S2 | F2

                Komentarz

                • Czader
                  Ambiente
                  • 2005
                  • 145

                  #9
                  Jak wymienialem akumulator to auto bylo chwile bez zasilania i wsumie nic sie nie stalo poza wymienionymi ( zegarek, org radio, alarm) ale pozniej po przeskanowaniu VAGiem byl blad w poduszkach - "problem z zasilaniem" - ten blad nie byl krytyczny bo po podlaczeniu nowego akku nie swiecila sie kontrolka poduszek ale jednak blad sie zarejestrowal .... Ludki w Norauto sugerowali ze oni wmienia za 20 zl i oni to zrobia z dodatkowym backupowym napieciem +12V ale ich olalem i sam zmienilem .....
                  Czader

                  OCTA COMBI 2003 ALH

                  Komentarz

                  • tomek
                    L&K
                    • 2005
                    • 1078

                    #10
                    Zamieszczone przez Czader
                    Jak wymienialem akumulator to auto bylo chwile bez zasilania i wsumie nic sie nie stalo poza wymienionymi ( zegarek, org radio, alarm) ale pozniej po przeskanowaniu VAGiem byl blad w poduszkach - "problem z zasilaniem" - ten blad nie byl krytyczny bo po podlaczeniu nowego akku nie swiecila sie kontrolka poduszek ale jednak blad sie zarejestrowal .... Ludki w Norauto sugerowali ze oni wmienia za 20 zl i oni to zrobia z dodatkowym backupowym napieciem +12V ale ich olalem i sam zmienilem .....
                    W jakims innym watku ktos wspominal, ze jezeli blad sie nie powtarza, to po jakims czasie sam sie kasuje.
                    O2FL RS | S2 | F2

                    Komentarz

                    Pracuję...