kontrolka ladowania

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lukasz_octa
    Drive
    • 2007
    • 49

    kontrolka ladowania

    Zamieszczone przez szkoda
    MisiekWAW, jak niebieska?
    po opisie wnosze, ze dobrze :!:
    dzisiaj odebralismy teraz mam sie przemeczyc 1000km spokojnie :? ale zaciskam zeby i sie turlam :szeroki_usmiech
    ASV 2005 r.
    150/320 Nm
  • lolek_2
    Classic
    • 2006
    • 35

    #2
    kontrolka ladowania

    Mam problem z kontrolka ladowania w skodzie octavia 1.9 TDI. Kontrolka po przekreceniu kluczyka ledwo jest widoczna. Po uruchomieniu silnika nie wzbudza sie alternator i nie laduje dopoki nie podniose obrotow silnika powyzej 2000 wtedy tyka przekaznik swiec zarowych i kotrolka gasnie. Pojawia sie wtedy ladowanie (napiecie ladowania 14.2V). Czasami jest ok i kontrolak po przekreceniu kluczyka zapala sie z taka sama intensywnoscia jak pozostale i gasnie odrazu po zapaleniu silnika. Co moze byc przyczyna takiego zachowania? Czy ma moze ktos schemat elektryczny do 1.9 TDI.

    Komentarz

    • hsurim
      Elegance
      • 2006
      • 788
      • Kia
      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

      #3
      Sprawdź napięcie ładowania przy większym obciążeniu: szyba, światła itp.
      Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Regulator napiecia pewnie padl. Tylko zastanawia mnie to slabe swiecenie przy starcie, bo tam jest dioda a nie zarowka, a wiec musi swiecic
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • lolek_2
          Classic
          • 2006
          • 35

          #5
          Napiecie ladowania sprawdzalem pod pelnym obciazeniem swiatla, tylna szyba, halogeny i dmuchawa z klimatyzacja. Napiecie wynosilo ok 14.2V wiec jest ok. Poprostu jest problem ze wzbudzeniem alternatora po zapaleniu silnika. Czasami cos sie naprawi i wszstko jest ok. Jednak trwa to zreguly dzien i znowu zaczyna sie ledwo zarzyc po przekreceniu kluczyka i gasnie dopiero po dodaniu gazu. Jakby byl walniety regulator to kontrolka by nie gasla wogole i napiecie byloby nie prawidlowe

          Komentarz

          • hsurim
            Elegance
            • 2006
            • 788
            • Kia
            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

            #6
            A postukaj np. trzonkiem młotka w alternator - ale przed uruchomieniem silnika.
            Jeżeli pomoże, to zawisły szczotki :lol:
            Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

            Komentarz

            • Kuvel
              Ambiente
              • 2006
              • 138

              #7
              tak jak napisał kolega - obstawiam szczotki.
              90 KM i uważam, że wystarczy - czy coś mi dolega ?

              Komentarz

              • lolek_2
                Classic
                • 2006
                • 35

                #8
                Stukalem jednak nic nie pomoglo. Czy regulator da rade wymontowac bez wyciagania alternatora? Zeby wyciagnac alternator patrze trzeba troche rozkrecic i chyba najlatwiej od spodu po odkreceniu agregatu klimatyzacji.

                Komentarz

                Pracuję...