DSG ???

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Octakrk
    Drive
    • 2005
    • 67

    DSG ???

    Purchawa, moze i kolega Bezduszny ma trudny charakter ale przynajmniej sie coś dzieje na forum więc ja jestem za pozostawienie m go na naszym Forum bez Bana czasem tak jak na początku 3 ostrzeżenia na krótki czas
  • leszekmw
    RS
    • 2005
    • 5356

    #2
    DSG ???

    mam pytanko małe do wszystkich posiadaczy O2 z DSG . czy po przejechaniu iluś tam tysięcy km jesteście zadowoleni z DSG , czy gdybyście kupowali drugi raz auto to znowu byłoby z tą skrzynią czy raczej tą kasę na dopłatę do DSG przeznaczyli byście na coś innego , np. lepsze wyposażenie lub mocniejszy silnik ?

    /I PO SEZONIE :? ,GDZIE TEN śNIEG :?: :evil: /
    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
    GVI 1.4TSI
    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #3
      Zamieszczone przez leszekmw
      czy po przejechaniu iluś tam tysięcy km jesteście zadowoleni z DSG , czy gdybyście kupowali drugi raz auto to znowu byłoby z tą skrzynią czy raczej tą kasę na dopłatę do DSG przeznaczyli byście na coś innego , np. lepsze wyposażenie lub mocniejszy silnik ?
      zdecydowanie zadowolony (odpukac :lol: ), tylko ze u mnie akurat juz nie bylo mocnieszego silnika, no i w aucie tak na prawde raczej niczego mi nie brakuje :roll:
      (okolo 45kkm)
      w kazdym razie , jak juz kilka razy mowilem, chcialbym RSa, ale wlasnie ze wzgledu na brak DSG i w ogole automatu - dla mnie odpada.
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        U mnie w domu padlo: nigdy wiecej manuala Ta skrzynia naprawde przyjemnie zmienia biegi i nie ma sie do czego przyczepic. Tzn trzeba sie liczyc z zuzyciem paliwa po miescie ciut wiekszym, bo jakies 0,5l jednak jest wiecej, ale w trasie tego tak nie czuc. No i silnik jest wiekszy i mocniejszy od poprzedniego o 30KM wiec moze i to dlatego.

        A tak brakuje, podgrzewanych stolkow i moze ESP :wink:
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • hubik
          Drive
          S_OCP Member
          • 2006
          • 77

          #5
          ja na razie przejechałem tylko trochę ponad 500km i cały czas jestem zachwycony DSG
          DSG

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Maicroft
            A tak brakuje, podgrzewanych stolkow i moze ESP
            A masz MDRL ? :diabelski_usmiech

            Komentarz

            • Jabar1975
              RS
              • 2006
              • 3331

              #7
              Jako uzytkownik (niegdys) 2.0tdi z 6 biegowym manualem - moge stwierdzic (zainspirowany jazda probna ze szkoda, ) ze nastepny raz rowniez wzialbym DSG
              nasza droga: www.wpzs.pl

              Komentarz

              • leszekmw
                RS
                • 2005
                • 5356

                #8
                w 1.9 też ciekawie jeżdzi czy czuć spadki mocy?
                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                GVI 1.4TSI
                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                Komentarz

                • Voldemort
                  Ambiente
                  • 2006
                  • 134

                  #9
                  Dla mnie DSG to jeden z najpoważniejszych powodów zakupu Skody.
                  Octą z tym wynalazkiem pokonałem ok. 40kkm - bardzo dobra konstrukcja, jeśli idzie o sprawność działania. Wiem, bo generalnie preferuję automat i poprzednie auto też było w automacie. A co do trwałości, to wszystko przed nami. Zresztą o wrażeniach z jazd O2+DSG już troszkę pisano na forum. :wink:
                  Hokus-Pokus i dwumasa

                  Komentarz

                  • leszekmw
                    RS
                    • 2005
                    • 5356

                    #10
                    dziekuje za odpowiedzi . voldemort , powiedz mi a jak zawieszenie po tym przebiegu? nic nie robiłeś?
                    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                    GVI 1.4TSI
                    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                    Komentarz

                    • szkoda
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 22543

                      #11
                      Zamieszczone przez leszekmw
                      dziekuje za odpowiedzi . voldemort , powiedz mi a jak zawieszenie po tym przebiegu? nic nie robiłeś?
                      nie wiem jak voldemort, ale ja jeszcze nie
                      saport techniczny baj DGW
                      była BKD+DSG '05 120kkm
                      była BXE '08 190kkm
                      no i nie ma :-)

                      Komentarz

                      • Jabar1975
                        RS
                        • 2006
                        • 3331

                        #12
                        Zamieszczone przez szkoda
                        leszekmw napisał/a:
                        dziekuje za odpowiedzi . voldemort , powiedz mi a jak zawieszenie po tym przebiegu? nic nie robiłeś?


                        nie wiem jak voldemort, ale ja jeszcze nie
                        jak juz wczesniej pisalem u mnie po 59tys z zawieszeniem wszystko OK (z tego 30tys km na gratach z RSa)
                        nasza droga: www.wpzs.pl

                        Komentarz

                        • leszekmw
                          RS
                          • 2005
                          • 5356

                          #13
                          no i odbyłem dziś przejażdzkę 10 kilomterową paskiem 2.dsg jako pasażer. pierwsze wrażenia mocno mieszane , była to jazda poglądowa pod kątem przyśpieszenia i wsumie but był przez cały czas tak że mgę pisać tylo o tym . nie wiem jak inni posiadacze dsg to mi jakoś brakowało odczucia przyśpieszania , wciskania w fotelik jakie mam na przykład w mojej , / mżecie się śmiać ale wydaje mi się że moja nie ciągnie tak żle jak na agr dłubniętego / ale jak spojrzałem na szybkościomierz to widać było jak wskazówka szybko się przemieszcza . trzeba by było pojeżdzić ze 100km w różnych warunkach i dopiero można by było coś powiedzieć ale widzę że wszscy są zachwyceni z tych co jeżdzili więc to pewnie ja nie mam racji . czy nie wydaje się wm że po 130 km jakoś dostaje zadyszki? ale to pewnie tylko takie uczucie . wydaje mi się że dlatego nie czuć przyśpieszenia bo nie ma tych przerw w ciągu jak w manualu zmieniamy bieg i potem jest takie szarpnięcie gdy znów wciskamy gaz a w dsg ciągnie w zasdzie bez przerw , tak to opisuję ale nie wiem jak inaczej :roll:
                          napiszcie jak dsg się zachowuje przy np w miarę spokojnej jeżdzie na trasie , około 90 km/h mamy chyba Vbieg w dsg / chyba że się mylę/ i chcemy wyprzedzić , w manualnej ,też na V po prostu wciskam gaz i jak nie ma takiej potrzeby to bez redukcji to w miarę szybko wyprzedzam a co się dzieje w dsg , redukuje ? jeżeli tak to do jakiego biegu i jak to się odbija na spalaniu , nie mówie w tym momencie o wyprzedzaniu z pedałem gazu w podłodze . nie wiem czy mnie nie opieprzycie ale opisuję to wszystko w miarę własnymi słowami i mam nadzieje że wiecie o co mi chodzi.
                          następna rzecz to czy lepiej wziąść 1.9 i chipować czy 2.0 i jeżdzić bez dłubania


                          no a teraz pytanie o spalanie 2.0 dsg . jakie macie spalania średnie na komuterze w pozycji 2 , tej średniej z iluś tam tysięcy ? ten mój klient miał u siebie 8.8 przy ndość ciężkiej nodze.
                          i na koniec ten mój klient robił zawody z drugim moim klientem który ma paska 2.0 bez dsg i wygrał :diabelski_usmiech , po prostu dsg szybciej przełąccza biegi i chyba w optymalnych momentach . proszę o wyrozumiałość i jakieś odpowiedzi , w lublinie nie mają dsg na jazdach próbnych a jest to jakaś kwota do wydania i chciałbym wiedzieć o tym jak najwięcej . generalnie chce mi się automatu , kiedyś bardzo dużo jeżdziłem takimi ale boję się że może być z a wolny lub bardzo dużo palić przy butowaniu . w tej chwili moja psipsia zadowala się 6 litrami przy mojej było nie było dość dynamicznej jeżdzie

                          aha , czy czynności obsługowe dsg to jakś ekstra kasa przy przeglądach?
                          O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                          GVI 1.4TSI
                          LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                          tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #14
                            DSG ma 6 biegow. Przy 90 to bedzie sie toczylo na 6 biegu i na pewno zejdzie do 5 lub 4 biegu - zalezy jak mocno nacisniesz gaz.

                            Co chyba 60kkm nalezy zmienic olej w skrzyni wiec dojdzie kilkaset zlotych za chyba 8l oleju i zmiane.

                            A palic to jak na 2.0TDI DSG ma taki wynik ciut powyzej sredniej. Przy normalnej jezdzi w 8l bez najmniejszego problemu sie miesci, gdzie seryjny AHF mial 7l
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              #15
                              Zamieszczone przez leszekmw
                              pierwsze wrażenia mocno mieszane
                              propouje jeszcze jednak troche potestowac, bo automat, jaki by nie byl swietny, nie kazdemu bedzie pasowal :!: :idea:

                              Zamieszczone przez leszekmw
                              mi jakoś brakowało odczucia przyśpieszania
                              Zamieszczone przez leszekmw
                              ale jak spojrzałem na szybkościomierz to widać było jak wskazówka szybko się przemieszcza
                              Zamieszczone przez leszekmw
                              wydaje mi się że dlatego nie czuć przyśpieszenia bo nie ma tych przerw w ciągu
                              no i tak wlasnie chyba jest vs manual

                              Zamieszczone przez leszekmw
                              czy nie wydaje się wm że po 130 km jakoś dostaje zadyszki?
                              zdecydowanie NIE :!: :wink:
                              i nawet jak staram sie przypomniec sobie jak chodzi seria, to tez takiego wrazenia nie mialem.

                              Zamieszczone przez leszekmw
                              napiszcie jak dsg się zachowuje przy np w miarę spokojnej jeżdzie na trasie , około 90 km/h mamy chyba Vbieg w dsg / chyba że się mylę/ i chcemy wyprzedzić , w manualnej ,też na V po prostu wciskam gaz i jak nie ma takiej potrzeby to bez redukcji to w miarę szybko wyprzedzam a co się dzieje w dsg , redukuje ? jeżeli tak to do jakiego biegu i jak to się odbija na spalaniu
                              automatem jezdzi sie jednak troche inaczej niz manualem i ciezko to tlumaczyc komus, kto malo mial z takimi skrzyniami doczynienia...
                              generalnie jest tak, ze automat, tez mozna kontrolowac, powodowac nim i to nie jest tak, ze automat przy takich to a takich obrotach wrzuca taki to a taki bieg itd, wszystko zalezy od tego jak operujesz gazem, od ciebie zalezy, czy zredukuje bieg i o ile :idea:
                              oczywiscie, trzeba sie pozbyc paru przyzwyczajen z manuala, zeby skrzyni nie oglupiac i jej jak najmniej przeszkadzac :idea:

                              Zamieszczone przez leszekmw
                              następna rzecz to czy lepiej wziąść 1.9 i chipować czy 2.0 i jeżdzić bez dłubania
                              tutaj nasuwa mi sie tylko jedna odpowiedz -> 2.0 i dlubac :twisted:

                              Zamieszczone przez leszekmw
                              no a teraz pytanie o spalanie 2.0 dsg
                              Zamieszczone przez leszekmw
                              aha , czy czynności obsługowe dsg to jakś ekstra kasa przy przeglądach?
                              spalanie masz w stopce (90 (95)% wawa - ciezka noga), czynnosci obslugowe to tak jak pisal Maicroft olej w skrzyni, no i naprawy DSG :twisted:
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #16
                                szkoda, Strasz tymi naprawami, potem wyjdzie ze miedzy przegladami trzeba dolozyc pewnie i 1000zl bo ciagle jej cos jest :lol:

                                Litr dobrego oleju do skrzyni to koszt cos kolo 60-90zl i chyba wlewa sie 6l do skrzyni. Ale do 60kkm to jeszcze daleko
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • szkoda
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 22543

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                  szkoda, Strasz tymi naprawami, potem wyjdzie ze miedzy przegladami trzeba dolozyc pewnie i 1000zl bo ciagle jej cos jest :lol:
                                  :lol:
                                  saport techniczny baj DGW
                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                  była BXE '08 190kkm
                                  no i nie ma :-)

                                  Komentarz

                                  • leszekmw
                                    RS
                                    • 2005
                                    • 5356

                                    #18
                                    szkoda oświeć minie trochę w temacie oczywiscie, trzeba sie pozbyc paru przyzwyczajen z manuala, zeby skrzyni nie oglupiac i jej jak najmniej przeszkadzac :idea: . jak pisałem wcześniej dużo jeżdziłem automatami ale to był rok '91 i od tamtej pory dużo sie zmieniło .
                                    no właśnie , trochę bym jeszcze pojeżdził chociarz z 50km na spokojnie za sterami ale chyba nic z tego nie będzie bo nie ma takich na testach .chociarz zaraz zadzwonię do salonu vw i drugiego salonu skody , może akurat...
                                    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                    GVI 1.4TSI
                                    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                    Komentarz

                                    • kowal 2002
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 5161

                                      #19
                                      Gdybym miał trochę więcej kasy to na pewno wziąłbym DSG. Przejechałem co prawda OII z taką skrzynią tylko ok. 10 km, ale silnik był rozgrzany i gościu pozwolił mi trochę poszaleć :diabelski_usmiech .
                                      Nie zapominajmy, że DSG to nie jest "automat" w potocznym tego słowa znaczeniu (bezstopniowa, lub ze sprzęgłem hydrokinetycznym). To zwyczajna skrzynia tyle, że z dwoma wałkami zdawczymi i dwoma sprzęgłami w której zamiast kierowcy "wajchuje" komputer. Posiada wszelkie zalety zwykłej skrzyni ( np. niskie straty mocy, możliwość ręcznej zmiany biegów ) i typowego dobrego automatu ( samoczynna, płynna zmiana biegów, kilka trybów pracy: dziadkowy, sportowy itp. ). Wady: dodatkowe koszty przeglądu i w sumie mała jeszcze popularność w serwisach ( a może to zaleta bo sie nie psują? )...
                                      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                      Komentarz

                                      • Voldemort
                                        Ambiente
                                        • 2006
                                        • 134

                                        #20
                                        Tu jeszcze opis wrażeń z jazdy DSG.



                                        "i na koniec ten mój klient robił zawody z drugim moim klientem który ma paska 2.0 bez dsg i wygrał "


                                        Nie dziwi mnie fakt, że taki wynik. W manualu żeby zmienić bieg zdejmujesz nogę z gazu. W DSG nie, (tryb ręczny). Normalny, nawet sprawny kierowca nie będzie szybszy niż DSG. Pedał w podłogę i tylko popychasz dźwignię w odpowiednim momencie. Ale to przecież automat, więc tryb „S” i ognia. Sandał w podłogę i trzymasz. Będziesz tak szybki jak mocny twój motor. Eliminujesz wahania i niewłaściwy moment zmiany biegu.

                                        Osobiście nie uprawiam sportowej jazdy z pod świateł, ale zauważyłem, że najwięcej czasu tracę na przełożenie nogi z hamulca na gaz. To najpoważniejsza strata i to dość spora. Mam też wrażenie, że cały zespół napędowy delikatniej dozuje moc na pierwszym biegu. Coś tu elektronika kombinuje (nie chodzi o ASR). Ponoć można w DSG startować z dwóch nóg. Prawa na gaz, lewa trzyma hamulec. Dodajesz gazu i zdejmujesz nogę z hamulca. Komputer sobie radzi z taką sytuacją i nie jest to efekt strzału ze sprzęgła, ale uzyskuje się mocne pierwsze odepchnięcie! Tyle, że „ponoć” – nie mam odwagi tego weryfikować. W instrukcji oczywiście piszą, że to zabronione i szkodliwe, ale zapis umieszczono w części dotyczącej innego typu skrzyni.

                                        A poza tym nic nie mogę zaradzić na brak napędu na cztery łapy. Jak chcę dać w palnik to przez pierwsze trzy biegi koła tracą przyczepność? I czy z ASR czy bez, straty nieuniknione.

                                        A teraz to, co wydaje mi się jedną z najpoważniejszych zalet takiego napędu. Wyobraź sobie sytuację na drodze, kiedy zbliżasz się do pięciu aut. Jadą dość standardowo ok.80-90km/h. Wyprzedzasz, droga wolna, ale widać, że trzeba sprawnie, bo dalej zakręt. Zapinam tryb „S” kierunkowskaz i gaz. Mijam pierwszy, drugi, trzeci, czwarty…aaaaa!!!! Czwarty razem z kierunkowskazem wywala się na lewy pas. Ot tak. Jak to zwykle. Gwałtowne hamowanie. Gość orientuje się, że zajechał drogę i wraca w szereg a tu zakręt już. Nie ma jak wbić się do ciasnego szeregu. Moje auto straciło pęd. Ale bieg, mam już dawno zmieniony. Nawet się nie zastanawiam jaki, bo po prostu odpowiedni. Gaz i moment obrotowy uderza w koła (piękna sprawa w dieslu). Jestem z przodu.

                                        Być może dla wielu takie niespodzianki to chleb powszedni. Nie dla mnie. Mogłem się jednak skupić wyłącznie nad kierownicą a ten marny,drogi, badziew w podłodze swoje zrobił.

                                        Nara!
                                        Hokus-Pokus i dwumasa

                                        Komentarz

                                        • Jabar1975
                                          RS
                                          • 2006
                                          • 3331

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Voldemort
                                          Normalny, nawet sprawny kierowca nie będzie szybszy niż DSG.
                                          nie bedzie tez wolniejszy.
                                          Zamieszczone przez Voldemort
                                          Zapinam tryb „S” kierunkowskaz i gaz.
                                          nic nie trzeba zmieniac - od tego jest guzik kickdown pod pedalem gazu
                                          nasza droga: www.wpzs.pl

                                          Komentarz

                                          • Voldemort
                                            Ambiente
                                            • 2006
                                            • 134

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Jabar1975
                                            nic nie trzeba zmieniac - od tego jest guzik kickdown pod pedalem gazu
                                            Otóż nie do końca. Zwróć uwagę do jakich obrotów kręci motor w trybie "S" i "D"
                                            I jeszcze ciekawostka (przynajmniej w moim egzemplarzu), na "D" osiągam niższe V-max niż na "S" :wink:
                                            Hokus-Pokus i dwumasa

                                            Komentarz

                                            • Jabar1975
                                              RS
                                              • 2006
                                              • 3331

                                              #23
                                              ja obstawiam sile sugestii jesli chodzi o sposob przyspieszania czy obroty do ktorych sie kreci silnik (zreszta w niedlubanym tdi te ostatnie 500 to tak jakby ich nie bylo)
                                              vmax jest wyzsze bo w trybie s chyba nie istnieje 6bieg
                                              nasza droga: www.wpzs.pl

                                              Komentarz

                                              • Voldemort
                                                Ambiente
                                                • 2006
                                                • 134

                                                #24
                                                Zamieszczone przez Jabar1975
                                                vmax jest wyzsze bo w trybie s chyba nie istnieje 6bieg
                                                Istnieje, istnieje. Ponadto skrzynia w trybie "D" zawsze ustawia najniższy bieg z możliwych. W opisanej sytuacji po kickdown-ie i przyhamowaniu miałbym 6-ty bieg zapięty. A w trybie "S" 4-ty. Daje to znacznie szybszą reakcję na potrzebę dalszego wyprzedzania. Generalnie praca DSG w tych dwóch trybach to różne bajki :szeroki_usmiech
                                                Hokus-Pokus i dwumasa

                                                Komentarz

                                                • leszekmw
                                                  RS
                                                  • 2005
                                                  • 5356

                                                  #25
                                                  cholerka , to potrafi przemówić za voldemort :? :!:
                                                  :twisted:
                                                  O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                                  GVI 1.4TSI
                                                  LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                                  tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...