Zakup Octavii

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • WojtekB
    Classic
    • 2007
    • 6

    Zakup Octavii

    Hehehe mialem rekord teraz = klocki wymieniane w listopadzie - przejechane okolo 5-7 tys km i wymiana dzisiaj szok :evil:

    I terAz co to za sprzet : Nawiercane Zimmermany plus Ferodo DS Performance. A gosciu mowil ze jakies inne przyszly wtedy niz zwykle i ze juz ich nie maluja na czerwono. A Styl jazdy jak na mnie szybki ale bez przegiec (zima i wogole) Normalnie to mi wytrzymywaly 15-20 tys. Teraz zalozylem fabryczne i jest kiszka Cienizna ze hej. Nastepnym razem sproboje EBC.
    Wojtek; BFQ + LPG (Landi Renzo Omegas)
  • Arrakis
    Drive
    • 2006
    • 40

    #2
    Zakup Octavii

    Od wielu lat jeździłem p405sri, choć szkoda mi go (kilkanaście lat w rodzinie), nadszedł czas na zmianę. Następcą miał być p406 (z awaryjnością/bezawaryjnością najnowszych modeli peugeota to rosyjska ruletka). Miałem ostatnio okazję jeździć wielokrotnie samochodami ze stajni VAG, co wpłynęło na zmianę mojej decyzji. Ma być Octavia, na 99% 1.8t.

    Prosiłbym o poradę.
    W chwili obecnej znalazłem 4, potencjalnie interesujące mnie egzemplarze.
    z 2000 roku przed lifitngiem, uboga wersja, ok 100kkm, za ok 20tys, pełna dokumentacja
    z 2003 roku, dosyć bogato wyposażona, ok 80kkm, komis, dokumentacja,
    z 2000 po lifcie, elegance, kombi ok 130 kkm??, 26 tys, komis
    U Groblewskiego w Sopocie jest podobna do powyższej, z 2001, wywoławcza ok. 28tys,


    Nie jestem laikiem i lubię czasami sam dłubać, ale za fachowca się nie uważam, szczególnie w przypadku Octavii z którą nie mam żadnych doświadczeń.
    Gdzie (u kogo) w Łodzi, Piotrkowie, Warszawie mógłbym zrobić oględziny samochodu, grubości lakieru, stanu turbiny, itp... przed ewentualnym zakupem. Kogo polecilibyście?
    Czytając forum, opinie i Groblewskim były mieszane. Czy brać wogóle pod uwagę Octavie wystawioną u niego w komisie ?
    Który z powyższych byłby waszym zdaniem najciekawszy (oczywiście zakładając brak znaczących wad ukrytych).



    Pozdrawiam
    Arrakis

    Komentarz

    • hEllo)
      Rider
      S_OCP Member
      • 2005
      • 741

      #3
      ello
      Uderz do kol. Zoltara na PW, będziesz miał info o tej Octavii od Groblewskiego z pierwszej ręki
      usrany pracą po same pachy

      Komentarz

      • Arrakis
        Drive
        • 2006
        • 40

        #4
        Czyżby Zoltar tam pracował?

        Arrakis

        Komentarz

        • hEllo)
          Rider
          S_OCP Member
          • 2005
          • 741

          #5
          z tego co mi wiadomo to tak :wink:
          usrany pracą po same pachy

          Komentarz

          • Arrakis
            Drive
            • 2006
            • 40

            #6
            Skontaktowałem się. Jutro ma podesłać jakieś informacje. Dzięki hello.

            A w sprawie pozostałych pytań, gdzie sprawdzać skodę w Łodzi, Piotrkowie lub Warszawie?
            Jakieś sugestie ze strony forumowiczów?

            Arrakis

            Komentarz

            • Purchawa
              Admin
              S_OCP Member
              • 2004
              • 8007

              #7
              Arrakis, w Wawie to od strony mechanicznej najlepiej u Mastersa.
              Sprawdzi Ci od razu czy przebieg jest prawdziwy, o ile auto jest po 2001 roku.
              "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
              Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

              STOP ECO-TERRORISM!

              Komentarz

              • Arrakis
                Drive
                • 2006
                • 40

                #8
                Dziekuję Purchawa. Jeśli padnie na Warszawę, zapukam do Mastersa.

                Pozostały więc jeszcze Łódź oraz Piotrków.

                Arrakis

                Komentarz

                • Zoltar
                  Rider
                  • 2005
                  • 722

                  #9
                  Auto na stan wiedzy kolegi bezwypadkowe

                  Szpachli nigdzie nie widać.


                  Co do samego auta... Jest zarezerowane, po 17 było dokładne sprawdzenie na serwisie w obecności klienta rezerwującego auto... Robiąc swoje dosłyszałem, że wysrana jest przepływka... Nie wiem na czym stanęło... Zrobiła się 19 i pojechałem do domu.

                  Jutro będę wiedział czy jest wolna.



                  Pozdro.
                  www.soft-car.pl
                  www.chiptuning-gdansk.pl


                  - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
                  - Wyłączanie DPF
                  - Hamownia Obciążeniowa

                  Komentarz

                  • Marian
                    Ambiente
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 225

                    #10
                    a co Cię tak urzekło w autach VAG-a? :szeroki_usmiech
                    20v

                    Komentarz

                    • Jabar1975
                      RS
                      • 2006
                      • 3331

                      #11
                      Zamieszczone przez Marian
                      a co Cię tak urzekło w autach VAG-a?
                      porywajacy design :diabelski_usmiech
                      nasza droga: www.wpzs.pl

                      Komentarz

                      • Arrakis
                        Drive
                        • 2006
                        • 40

                        #12
                        Co...?
                        Silnik 1.8t.

                        Wolę co prawda t16, p405, ale ma on nadmierny apetyt na paliwko i jest bardzo trudno dostępny (w przyzwoitym stanie).

                        Ironrat

                        Komentarz

                        • tomek
                          L&K
                          • 2005
                          • 1078

                          #13
                          Zamieszczone przez Arrakis
                          Silnik 1.8t.
                          zdecydowanie dobry wybor.
                          Tak dla informacji
                          tutaj jest link do jakiegos forum na ktorym masz opisane roznice miedzy poszczegolnymi 1.8T - najwazniejsze to agu (przed liftem) i aum (po lifcie) - wnioski wyciagniesz sam. Dokladniejsze info musisz wygooglac.
                          O2FL RS | S2 | F2

                          Komentarz

                          • harnas75
                            Ambiente
                            • 2006
                            • 102

                            #14
                            Jeżeli chcesz uderzyć do ASO, to spróbuj u Bednarka na Szczecińskiej w Łodzi. Stoisz przy samochodzie w czasie oględzin, wszystko widzisz co i jak. Pozwolą Ci dotknąć komputera :lol: .
                            Mierzą lakier, podłączają kompa, sprawadzają żarówki :lol: , linia diagnostyczna na tej samej hali więc jak masz wątpliwości możesz skorzystać. Mają nowy sprzęt bo ten salon działa chyba z rok czy dwa. Czy się znają nie wiem, ale sprawiają dobre wrażenie... Słyszałem też dobre opinie o serwisie na Pabianickiej 177 (AutoCar).
                            Ale nie sprawdzałem empirycznie.

                            Choć jak ktoś powiedział już na tym forum silniki 1.8T traktowane są w ASO Skody jak UFO. Ktoś wie, że są ale nie wiadomo jak wyglądają ... I zaczyna się jazda figurowa ....
                            Chyba więcej tych silników sprzedali w VW i Audi.

                            Komentarz

                            • Marian
                              Ambiente
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 225

                              #15
                              Zamieszczone przez harnas75
                              silniki 1.8T traktowane są w ASO Skody jak UFO
                              nie całkiem chyba-pasek zmienili mi bez problemu - w czasie krótszym od zaplanowanego. ale już z odpowietrzeniem układu chłodzenia im nie szło :szeroki_usmiech

                              [ Dodano: Pią 24 Lis, 06 11:32 ]
                              Zamieszczone przez Jabar1975
                              porywajacy design
                              no tak, cózby innego :wink: :szeroki_usmiech
                              20v

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez tomek
                                Tak dla informacji
                                tutaj jest link do jakiegos forum na ktorym masz opisane roznice miedzy poszczegolnymi 1.8T - najwazniejsze to agu (przed liftem) i aum (po lifcie) - wnioski wyciagniesz sam. Dokladniejsze info musisz wygooglac.
                                AUM

                                Skoda Octavia 1.8T FWD (Elegance, L&K), 8/00-now
                                Also found in: Volkswagen Bora 1.8T and Volkswagen Golf GTI (updated models)

                                Output: 150 hp
                                Drive: FWD
                                Emission: VVT, EU4
                                Throttle: drive-by-wire
                                Injectors: big
                                Turbo: K03sport
                                Gearbox: EBN, ENJ, ESV, FDC

                                AUQ

                                Skoda Octavia RS, 8/00-now
                                Also found in: Seat Leon 20VT Topsport

                                Output: 180 hp
                                Drive: FWD
                                Emission: VVT, EU4
                                Throttle: drive-by-wire
                                Injectors: big
                                Turbo: K03sport
                                Gearbox: EHA (Octavia RS, 5-speed, long gearing - Leon has 6-speed 'box!)
                                AUM ma K03s ?
                                i silnik spełnia Euro4 ?

                                Komentarz

                                • rafi22
                                  Rider
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 666
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                  #17
                                  Co do sprężarki to nie wiem, natomiast we wszystkich kwitach, które dostałem z autem jest napisane, że spełnia EURO 4.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Spotkałem się z opinią (nie wiem czy właściwą) ze nie wstawiali go do O2 mimo iż jest to bardzo dobry i udany silnik.... z uwagi na niespałenianie norm emisji spalin.

                                    Komentarz

                                    • rafi22
                                      Rider
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 666
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                      #19
                                      Być może to co jest napisane nie pokrywa się ze stanem faktycznym. Ja tego nie wiem i nie potrafię rozstrzygnąć tego problemu.

                                      Komentarz

                                      • Piotr_T
                                        Rider
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 479

                                        #20
                                        AUM ma Euro4, a czy ma K03s to moge sprawdzic jak mi ktos powie jak to sprawdzic Mnie zaintrygowalo VVT - co to jest ? Ja znam tylko Variable Valve Timing, ale ZTCW zaturbione 1.8 tego nie maja.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Piotr_T, wymontuj turbinkę, policz ilość łopatek i napisz ... :diabelski_usmiech

                                          No to będzie sprawa jasna

                                          Komentarz

                                          • Piotr_T
                                            Rider
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 479

                                            #22
                                            hahaha :lol: , mialem na mysli jakis nieinwazyjny sposob - nie da sie ?

                                            Komentarz

                                            • Arrakis
                                              Drive
                                              • 2006
                                              • 40

                                              #23
                                              VVT - czyli zmienne fazy rozrządu. W barbarzyńskim języku to brzmi chyba variable valve timing.

                                              Arrakis

                                              Komentarz

                                              • Piotr_T
                                                Rider
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 479

                                                #24
                                                Przeciez napisalem, ze VVT to wlasnie Variable Valve Timing, tylko, ze w ksiazce Cedrycha pisza, ze 1.8T nie posiada VVT - wiec jak to jest ?

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  No i ta turbina K03s......

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...