Witam,
To moj pierwszy post i mija dopiero tydzien , od kiedy posiadam Octavie 1 .
Moj problem wyglada nastepujaco: Octavia ma przebiegu 96 tys. -gwarantowany. Rocznik 2004 TDi. Rozrzad nie wymianiany nigdy.
Poprzedni wlasciciel sprzedajac powiedzial, ze czas wymiany to 120 tys. Wyslalem z 15 maili do autoryzowanych serwisow w PL oraz tu w Norwegii i sa bardzo duze rozbierznosci... W Polsce zalecaja przy 90 tys. lub co 5 lat.
Natomiast w Norwegii dopiero przy 120 tys. , nawet 150 tys. o wieku nic nikt nie wspomianl, jakby to nie mialo zadnego wplywu na zywotnosc paska...
Co Wy o tym sadzicie? Dlaczego auta produkowane przez tego samego producenta a sprzedawane i eksploatowane w roznych krajach maja tak rozne zalecenia?
Bartek L., wymień rozrząd. Już najwyższy czas, tym bardziej, że nie wiesz jak auto było eksploatowane. Będziesz miał spokój na następne dziesiąt tysięcy.
Pytanie pomocnicze: czy ten model ma hydrauliczne ustawianie paska ? Mam propozycje zrobienia wymiany w garazu u znajomewgo Polaka tu, ale nie wiem czy trzeba jakis specjalistycznych narzedzi do odpoweidniego napiecia paska?
PS. Koszt wymiany tu na miejscu w serwisie Skody to .... 12 tys . koron , czyli jakies 6300 zl (z pompa wodna)...... No comments ......
Będziesz miał spokój na następne dziesiąt tysięcy.
Jestes w powaznym, bledzi ekolego. ROzrzad sie sprawdza raz do roku lub co pewien okres kilometrów np co 20 ty s. Absolutnie wymiana na nowy nie zwalnia z dogladania. Nie bedzi euznana gwarancja na rzrzad jesli tego nie przestrzegales. Nikt ci nie zagwarantue ze rozrzad sie nie wysypie np po 40 tys km mimo ze interwal to 120 tys km.
Kolego podaj kod silnika jaki masz w swoim aucie bo to ze podales ze tdi to za wiele nie mowi.
wesol, prosta sprawa. Przecież nie napisałen na ile dziesiąt :P U mnie po 40 tysiącach odzywa się rolka napinacza i jadę do mechanika sprawdzić co się dzieje, a nie będę trwał w przekonaniu, że mam jeszcze 50 tysi spokoju :wink:
Wymieniaj ! 96 kkm to sporo, zwłaszcza w samochodzie o którym nie wiadomo jak był eksploatowany.
Cena usługi w Norwegii to masakra. No ale zarobki chyba tez masz norweskie? Ewentualnie zrób rozeznanie w polskich serwisach. Moze się okazać, że wycieczka do Polski będzie gratis
Wymieniaj i to czym prędzej. 9 lat na tym samym rozrządzie to już samobójstwo :!: Nawet gdyby miał przelatane z 15 tys km to i tak trzeba by go wymienić.
ROzrzad sie sprawdza raz do roku lub co pewien okres kilometrów np co 20 ty s.
Czy kolega moglby mnie oswiecic, czy sprawdzanie rozrzadu wymaga jakis zawilych czynnosci? Czy tylko odrecenie porywy silnika?
Opcja jest dowolna. Mozna i sciagnac pokrywe luknac na rolki oraz pasek czy nie jest nic skoszone i nie trze bokami. Jak wyglada pasek, czy nie jest mocno wytarty czy nie jest spekany itd itd.
Rozumiem, ze u mnie moze byc sparcialy po prostu, wiec zwrocic uwage na pekniecia itd... ?
U Ciebie to już dawno kwalifikuje się do wymiany bez zaglądania do niego. Dalsza jazda to jak bomba zegarowa. W każdej chwili może wybuchnąć. Jak już wymienisz, to wtedy co jakiś czas możesz sobie do niego zaglądnąć.
Moze bede troche upierdliwy, ale nie daje mi to spokoju.... Jak to mozliwe , ze pomiedzy roznymi krajami sa takie duze rozbierznosci co do wytrzymalosci komponetow w aucie tego samego modelu i rocznika! Gdzies czytalem, ze w Niemczech zalecaja wymiane paska przy 120 tys....
Meget Fin Octavia stv. Toppmodelen L&K med mye utstyr som:Delskinn, Xenonlys, Klima, Cruise cont, Parksensorer foranbak,Tilleggsutstyr som: Soltak, Motorkup...
Rocznik i silnik ten sam co moj. Zadzwonilem , bo w ogloszeniu jest napisane , ze pasek wymieniono ostatnio. Okazalo sie , ze auto mialo ok. 125 tys., a wymiano dokonano we wrzesniu, czyli auto mialo juz 8 lat !
Chodzi o sposob eksploatacji pojazdu. W Polsce sa dosyc trudne warunki, malo autostrad itd. W Norwegii tez nie ma ich za duzo. A poza tym auto moglo jezdzic praktycznie tylko po miescie, czyli czeste odpalanie, gaszenie, jazda w korkach itd. To nadwyreza rozrzad, nie tylko sam pasek, ale tez pozostale elementy. Moze Norwegowie uwazaja ze u nich tez wytrzyma 120 tys i bardzo prawdopodobne ze wytrzyma i 150 tys i nawet 200 tys, ale po co to sprawdzac. Auto juz dawno nie ma gwarancji, wiec przy awarii musisz sam placic. Rob u Polaka, nie jest to wielka filozofia. Tylko sprawdz czy nie jest jakis kretacz i faktycznie wymieni czesci.
Budowa domów energooszczędnych, szkieletowych www.nawmar.pl
Należy też brać pod uwagę ilość elementów rozrządu oraz okres wyprodukowania ich. W Twoim silniku ASV jest więcej elementów niż w podanym linku ogłoszenia, z którego wynika że jest tu silnik ASZ (130 KM).
W mojej byłej O1 z silnikiem AHF (odpowiednik Twojego silnika ASV) z końca 1999r z rynku niemieckiego. W/g nr silnika był zamontowany rozrząd na 60 000 km. Ja auto zakupiłem w 2002r. z przebiegiem udokumentowanym 32 000km. Jak dobiłem do 60 000 km wymieniłem w ASO rozrząd, który był przewidziany na 90 000 km.
Sprawdź konkretne dane w serwisie Skody po nr silnika i ewentualnie vin-e pojazdu. :idea:
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
aj jajaj. Poczatkowe czyli do czerwca 1999 roku AHF mialy interwal na 60 tys km z racji iz byla tam inna rolka napinajaca i pasek rozrzadu. Pozniej czyli do kwietnia 2001 roku bylo co 90 tys km. a dalej juz bylo co 120 tys km wymiana. Weszly inne rolki i pasek wzmocniony. Jesli zestaw jaki masz aktualnie to ten nowszy wzmocniony tom teoretycznie mozna na nim wiecej naturlac kilometrów. Nie ma potrzeby skracania interwalów jesli wiemy co mamay na aucie. Tak czy siak pasek rozrzadu roiony jest na wytrzymalosc taką zeby miec zapas minimum 100% Czyli jelsi jest co 90 tys to jesli wszystko pracuje pprawnie powinien przelatac spokojnie 180 tys. Niekt nie projektuje tak silnika a tym bardziej rozrzadu zeby pasek pekal po kilku tysiacach od przekorczenia danego interwalu.
Bartek L., w polsce jak kupisz części w hurtowni i wymienisz u mechanika za 1000-1200 zł (z częściami) taki zestaw z pompą wody. Więc może warto sobie zrobić wycieczkę krajoznawczą do kraju. Przy 96 tkm wymieniaj rozrząd bez dwóch zdań :wink:
Serdecznie dziekuje Panowie za rady. Konczac watek wklejam odpowiedz, ktora dostalem ze zrodla- czyli Skody w Poznaniu...
Szanowny Panie.
Dla wskazanego pojazdu o nr VIN TMBGP21U542953952, silnik o symbolu ASV (4-cyl. turbo diesel eng. 1.9 L/81 kW TDI EU 3), Producent aut podaje okresy wymiany paska rozrządu dla przebiegu wynoszącego 150 000 km.
Nie jest to jednak równoznaczne z udzieleniem gwarancji na ten element.
Producent samochodów, czyli Skoda Auto a.s., nie określa żywotności paska rozrządu w latach.
Natomiast z praktyki warsztatowej wynika, że w związku z faktem starzenia się paska rozrządu (gumy), należałoby go wymienić po trzech, czterech, a maksymalnie po pięciu latach eksploatacji, nawet pomimo niewielkiego przebiegu samochodu.
Naszym zdaniem jest to na tyle newralgiczny element silnika, że dalsze oddalanie okresu jego wymiany, czyli powyżej 5 lat, byłoby zbyt ryzykowne, a przez to nieopłacalne.
Zatem sugerujemy Panu dokonanie wymiany paska rozrządu, nie bacząc na jego aktualny stan techniczny.
Zapewne jest Panu wiadome, że konsekwencje zerwania paska mogą być brzemienne w skutkach.
Warto też przy tej okazji wymienić pompę wody, której zatarcie może stać się przyczyną awarii silnika.
tyle ze tak jak pisalem dla ASV nie bylo interwalu 150 tys a mianowicie maksymalany wprowadzony pod koniec produkcji to 120 tys km lub 80 tys mil.
Z tym czasem starzenia sie pasków to tez troszke pojechali. SPoro producentów deklaruje interwaly na poziomie X kilometrów i nawet 10 lat. Czasmi jest ze 8 lat. Są owszem i mniejsz eilosci ale to w nietypowych autach gdzie pasek jest bardziej narazony z racji takiej iz jest wąski czy chocby z powodu takiego ze napedza pompe wodna i jeszcz edo tego jest wyginanya we wszytskie strony przez kilka rolek prowadzacych. Zerknijecie na rozrzad w PD'kach jak tam jest stosunkowo to prosto zrobione. Owszem napedza dodatkow po przez ten walek rozrzadu jeszcze te pompki ale zerknijcie jaki tam jest szeroki ten pasek.
Dodam jeszcze ze np pasek od AFN'a pasuje do silnika wolnossacego diesla 1.9 D o kodzie AEF z tym ze w AFN jest o kilka milimetrów szerszy.
Jeszcze dodam ze np w fordach focusach z silikiem 2.0 tdci jest interwal co 240 tys lub 10 lat. Jakos nikt tam nie mowi zeby wymieniac co 5 lat i co 120 tys.
Komentarz