biała maź pod korkiem oleju ?! 1,6 101KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zubit
    Classic
    • 2007
    • 24

    biała maź pod korkiem oleju ?! 1,6 101KM

    Lepiej sobie odpusć :evil: :evil: :evil: , bo znów bedziesz psioczył, Proponuje zadzwonić do MICHAŁA - NEXUS 6 i zapytać się o konkret zestaw dla Ciebie.
  • pleban
    Rider
    S_OCP Member
    • 2006
    • 580

    #2
    biała maź pod korkiem oleju ?! 1,6 101KM

    Witam
    Po pierwsze - jak już kiedyś pisałem - moja Octa wciąga olej. Przyzwyczaiłem się, regularnie sprawdzam, ew. dolewam. Olałem już nawet półsyntetyk i zacząłem lać do niego minerał Mobila. Ostatnio zauważyłem, że na korku oleju od wewnątrz (a może bardziej na styku bloku silnika z korkiem) odkłada się niewielka ilość białej mazi - nalotu. Co to za cholera? Nie bierze mi płynu z chłodnicy. Nie wiem, czy to może być jakieś g...o z tej odmy co ją niby należy czyścić czy inne diabelstwo (na tym się nie znam)
    Po drugie - auto ma już swój przebieg - 235 tys i założony LPG sekwencja(jestem 2 właściciel więc może być więcej). Raczej nie jest to powodem, bo sprawuje się moim zdaniem rewelka - ciężko jest cisnąc w trasce wejść powyżej 9 l/100 km. Z reguły wychodzi 9-9,7 l LPG w jeździe mieszanej. Nie chcę więc, żeby mi jakiś magik popi.... w silniku, co skończy się spalaniem 14 l, a magik powie, że on wszystko dobrze zrobił i wina gaziarzy (z doświadczenia). Postanowiłem więc, że pojeżdżę, aż pójdzie uszczelka itp., a wtedy niech silnik remontują, ew. kupię z rozbitka na allegro.
    Jednak sam jestem ciekawy CO TO MOŻE BYĆ ?!?!?!?

    Dodatkowo potrafią mi mocno falować wolne obroty - zwłaszcza, jeśli zatrzymam się po szybszej jeździe. Czujnik Halla? A może puszcza silnik ciśnienie? W warsztacie (GDAŃSK - Matczak) nic nie widzą, co nie dziwi, bo w końcu problem nie jest non - stop, a jedynie co jakiś czas.

    I ostatnie - zauważyłem jak stoję, że przygasają mi światła i oświetlenie deski jakby w rytm pracy silnika - zastanawiam się, czy nie są to dogorywające szczotki.

    Proszę o jakieś sugestie dot ww problemów - czuję, że czas coś z tym zrobić.

    Przydały by się również namiary na warsztat w 3mieście i okolicy, gdzie remont silnika zrobili by w cenie, która nie powoduje, że lepiej autko na złomie zostawić

    ufffff........

    Pozdrawiam
    była O1 1,6 102 KM
    była O1 1,9 TDI 90 KM
    była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
    był Citroen Berlingo 1,6 HDI
    jest Ford Tourneo Courier

    Komentarz

    • kamdob
      Classic
      • 2006
      • 13

      #3
      biała maź

      na skutek wigotnego powietrza które miesza się z olejem pojawia się na korku oleju biała maź wystepuje to szczególnie jeśli jeździsz na krótkich trasach, przy długiej trasie tego nie będzie

      Komentarz

      • pleban
        Rider
        S_OCP Member
        • 2006
        • 580

        #4
        to zabawne ;-)
        Dziś np. zrobiłem jakieś 730 km (Gdynia - Szczecin - Kołobrzeg - Gdynia), a nawet jadąc do pracy jadę min 30 km w jedną stronę (Gdańsk)

        Koncepcja dobra, ale się nie sprawdziła ;-)
        poproszę inną
        była O1 1,6 102 KM
        była O1 1,9 TDI 90 KM
        była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
        był Citroen Berlingo 1,6 HDI
        jest Ford Tourneo Courier

        Komentarz

        • pantol
          Elegance
          • 2004
          • 754

          #5
          Zamieszczone przez pleban
          to zabawne ;-)
          Dziś np. zrobiłem jakieś 730 km (Gdynia - Szczecin - Kołobrzeg - Gdynia), a nawet jadąc do pracy jadę min 30 km w jedną stronę (Gdańsk)

          Koncepcja dobra, ale się nie sprawdziła ;-)
          poproszę inną
          No, ale wytarłeś to i pojechałeś, czy czekałeś aż samo zejdzie??
          Jarek "Vinci"

          Komentarz

          • szkoda
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 22543

            #6
            Zamieszczone przez pleban
            Koncepcja dobra, ale się nie sprawdziła ;-)
            poproszę inną
            koncepcja pantola jest IMHO niezla
            jak chcesz inna to - uszczelka pod glowica, ale stawialbym na krotkie trasy, chyba ze wlasnie tak nie jezdzisz...
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz

            • luky8
              Rider
              S_OCP Member
              • 2004
              • 623

              #7
              ta biała maź to normalka, nie ma sie czym przejmować.
              Zapraszam na www.rebel-tuning.com

              Komentarz

              • pantol
                Elegance
                • 2004
                • 754

                #8
                Zamieszczone przez pleban
                to zabawne ;-)

                Koncepcja dobra, ale się nie sprawdziła ;-)
                poproszę inną
                aaaa, i jeszcze jedno. Jaki olej??? Czy to jakiś 10w ???
                Jarek "Vinci"

                Komentarz

                • mroko
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 659
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez pleban
                  Dodatkowo potrafią mi mocno falować wolne obroty - zwłaszcza, jeśli zatrzymam się po szybszej jeździe. Czujnik Halla? A może puszcza silnik ciśnienie? W warsztacie (GDAŃSK - Matczak) nic nie widzą, co nie dziwi, bo w końcu problem nie jest non - stop, a jedynie co jakiś czas.
                  U mnie też falują obroty ale czasami potrafi jeszcze przerwać tak poniżej 2000obr/min i ostatnio po podłączeniu kompa wyszło że czujnik Halla jest walnięty. Narazie nie zmieniam bo drogi (270zl) :shock: . Falowanie obrotów może być też spowodowane brudną przepustnicą ale ten temat był już poruszany na forum :roll: .
                  Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                  Komentarz

                  • lilo
                    RS
                    • 2006
                    • 4315
                    • Mercedes-Benz

                    #10
                    Może taki obiaw nastąpić wskutek miesznia różnych olejów jeżeli masz syntetyk i dolewasz mineralny olej to właśnie maże coś takiego się dziać , jażeli będziesz tak robił na dłuższą mete to maże doprowadzić do braku smarowania ponieważ zamiast oleju będziesz miał kisiel :roll:

                    Były takie przypadki

                    Dodam że w małych ilościach praktycznie znikomych jest to normalne ale tylko i wyłącznie w silnikach bęzynowych w dislu nie ma prawa coś takiego mieć miejsca.
                    Daniel

                    Komentarz

                    • LuKaS łomża
                      Ambiente
                      • 2006
                      • 117

                      #11
                      te coś bialego to normalka fachowo zwany majonez powstaje w skutek niskich temp i wilgotnego powietrza, nie jest to żadna poważna usterka i śmiało możesz z tym śmigać.
                      Wystarczy dobrze rozgrzać auto przed jazdą i nie bedzie tego.
                      AUTO JEST BOGIEM, PRĘDKOŚĆ NAŁOGIEM, WYŚCIGI ZABAWA A DRIFT TO PODSTAWA

                      Komentarz

                      • lilo
                        RS
                        • 2006
                        • 4315
                        • Mercedes-Benz

                        #12
                        Jest to normalne jak jest tej mazi niewielka ilość ale w momęcie gdy robi się jej bardzo dużo to jest to niebezpieczne dla silnika a powstaje gdy miesza się oleje różnych klas.
                        Pracowałem jako mechanik samochodowy i były takie przypadki .

                        Tylko zaznaczam że tego rodzaju niebezpieczeństwo grozi tylko przy dolewaniu innego oleju zamiast tego co jest w silniku.

                        Jest jeszcze taka możliwośc , jak woda dostaje się do silnika w winiku uszkodzonej uszczelki pod głowicą .
                        Daniel

                        Komentarz


                        • #13
                          zgadzam sie z przedmówca, miałem coś podobnego w swoim benzyniaku, właśnie to był powód.

                          Komentarz

                          • Matis68
                            Ambiente
                            • 2006
                            • 195

                            #14
                            Cześć,

                            1) ta maź pojawiła mi się na dolnej części korka gdy silnik zaczął brać olej i dolewałem dużo swieżego

                            2)co do obrotów to najpewniej reduktor się kończy, lub jest gdzieś nieszczelność w
                            dolocie

                            reasumując albo robimy remoncik głowicy albo selektol :lol:
                            http://www.youtube.com/watch?v=qtDOe...eature=related

                            Komentarz

                            • DirkDiggler
                              Ambiente
                              • 2005
                              • 220
                              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                              #15
                              Matis68,
                              Ja przerabiałem ten temat w zeszłym roku w okresie ziomowym.
                              Auto było wcześniej garażowane i efekt nie występował.
                              Skońćzyło się na strachu, maź pojawiła się jesienią i zniknęła wiosną. Teraz widzę że powraca jak temperatury zbliżają się do zera.

                              Ilość "majonezu" była spora - w sumie uzbierała by się łyżka stołowa. Regularnie usuwane.

                              Jak powiedziałem efekt zniknął wiosną więc przyczyna była zewnętrzna.
                              Odnośnie krótkich dystansów, które przyczyniają sie do powstawania efektu. Ja codziennie dojeżdżam do pracy 50km w jedną stronę więc silnik się prawidłowo rozgrzewa. Mimo to majonez powstawał.
                              Bardzo prawdopodobne że nie musisz się martwić, tylko od czasu do czasu usuwać maź.

                              PS. Ja już też się prawie umawiałem na wyminę uszczelki.
                              WORK: Mondeo Titanium
                              FUN: TypeR ver.IV

                              Komentarz

                              • lilo
                                RS
                                • 2006
                                • 4315
                                • Mercedes-Benz

                                #16
                                Zamieszczone przez DirkDiggler
                                Ilość "majonezu" była spora - w sumie uzbierała by się łyżka stołowa.
                                To raczej znikama ilość .

                                Mówiąc spora ilość miałem na myśli to jak jest wałek rozrządu oklejony i cała pokrywa zaworowa .
                                Daniel

                                Komentarz

                                • pleban
                                  Rider
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 580

                                  #17
                                  faktem jest, że do półsyntetyka dolałem minerał (oba mobile)
                                  Po prostu wciąga mi go zbyt dużo i spróbowałem z gęstszym

                                  A co do przepustnicy to jakoś nie czuję się an siłach czyścić, chyba czeka mnie warsztat ;/
                                  była O1 1,6 102 KM
                                  była O1 1,9 TDI 90 KM
                                  była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
                                  był Citroen Berlingo 1,6 HDI
                                  jest Ford Tourneo Courier

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    #18
                                    Zamieszczone przez pleban
                                    faktem jest, że do półsyntetyka dolałem minerał (oba mobile)
                                    Wymieszany jeden z drugim w silniku :roll:
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    • lilo
                                      RS
                                      • 2006
                                      • 4315
                                      • Mercedes-Benz

                                      #19
                                      Zamieszczone przez pleban
                                      chyba czeka mnie warsztat ;/
                                      Powoli z tym warsztatem.

                                      Daj fotki tej mazi a najlepiej zrób fotkie przez korek wlewu oleju tak aby było widać wałek rozrządu .

                                      A po drugie możesz zawsze wymienić olej na mineralny skoro ci dużo bierze :wink:
                                      Daniel

                                      Komentarz

                                      • pleban
                                        Rider
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 580

                                        #20
                                        No i własnie tak zrobię
                                        Skoro i tak wcina mi zacnie olej to po co lać jakiś za dobry
                                        Myślę nad półsyntetykiem RG lub minerałem Mobila
                                        była O1 1,6 102 KM
                                        była O1 1,9 TDI 90 KM
                                        była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
                                        był Citroen Berlingo 1,6 HDI
                                        jest Ford Tourneo Courier

                                        Komentarz

                                        • Kuvel
                                          Ambiente
                                          • 2006
                                          • 138

                                          #21
                                          Nie chcę Cię straszyć, ale kiedyś był wątek na forum TDI o mieszaniu syntetyka z mineralnym. Z tego co pamiętam, to efektem była maź (czarna), która niestety nie smaruje silnika i prowadzi do jego zatarcia.
                                          Biała maź to wilgoć w silniku. Mała ilość to żecz normalna - duża niestety nie :evil:
                                          90 KM i uważam, że wystarczy - czy coś mi dolega ?

                                          Komentarz

                                          • pleban
                                            Rider
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 580

                                            #22
                                            po pierwsze primo - to nie TDI
                                            Po drugie jest biała :szeroki_usmiech
                                            po trzecie nie jest jej wiele, więc chyba niepotrzebnie skupiliśmy się na tej części mojego posta, a nie na pozostałych zagadnieniach

                                            pozdrawiam

                                            a tak off topic - eh....., jakie ciężkie życie na kacu :evil: ..... zwłaszcza, że zaraz spis z natury w firmie :?
                                            była O1 1,6 102 KM
                                            była O1 1,9 TDI 90 KM
                                            była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
                                            był Citroen Berlingo 1,6 HDI
                                            jest Ford Tourneo Courier

                                            Komentarz

                                            • DirkDiggler
                                              Ambiente
                                              • 2005
                                              • 220
                                              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                              #23
                                              Jakbyś miał wciąż wątpliwości zerknij tu:
                                              WORK: Mondeo Titanium
                                              FUN: TypeR ver.IV

                                              Komentarz

                                              • Dig Dug
                                                L&K
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 1306
                                                • Seat

                                                #24
                                                Powodzenia wycieraj te maz wycieraj, a potem skonczysz silnik. Ta maz, to fakt wilgoc, z powietrza, przeciekow, pary wodnej z procesu spalania itp., ale ta maz zawiera glownie dodatki olejowe, ktore z racji wiekszego powinowactwa do wody, wychodza z oleju z woda, w postaci tej mazi. Stad maz jest, a potem jej nie ma. Ale nie wolno jej wycierac. Ona ma tam byc i koniec. Ilosc mazi zalezy tez od klasy jakosciowej oleju. Do syntetyka ida inne dodatki niz do minerala, wiec w przypadku minerala moze byc wiecej mazi, niz przy syntetyku. Jesli chodzi o uszczelke, to bym zwracal uwage na ilosc wody w ukl. chlodzenia, ewentualnie olej w wodzie chlodniczej, lub puchniecie wezy.
                                                Była O1 jest F2.

                                                Komentarz

                                                • -Piotr-
                                                  L&K
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 1018
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                  #25
                                                  pleban, Twoje auto ma już duży przebieg jak na benzyniaka. W dodatku jeszcze eksploatacja na LPG. Ważniejszym punktem odniesienia na zmiany w układzie smarowania jest wygląd filmu olejowego na bagnecie pomiarowym. Od niego zawsze powinna się zaczynać weryfikacja wszelkich nalotów. Jeśli w tym miejscu wszysko jest OK, nie masz się czym martwić. Może się zimą nawet i tam pojawić "kaszka" przy krótkich przelotach samochodem, ale dłuższy odcinek drogi to wyeleminuje. Być może jest tak, że silnik stygnie nierównomiernie powodując w górnych jego partiach taki efekt. Co do zmiany oleju proponuję półsyntetyk Platinum i pomyśleć z czasem na wymianą pierścieni tłokowych. Zużyte uszczelniacze trzonków zaworów również wpływają na duże zużycie oleju (masz LPG). Nic nie wycierać, tylko jeździć
                                                  Jak pisali przedmówcy aby do wiosny.
                                                  O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
                                                  KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
                                                  O III czarna liftback - reaktywacja

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...