OI 1.9 TDI ASV raport po 300kkm

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Sebastian
    Rider
    • 2004
    • 412

    OI 1.9 TDI ASV raport po 300kkm

    U mnie też nic nie widać.
    RS BLUE
  • Samiec
    RS
    S_OCP Member
    • 2004
    • 4287
    • Octavia I (1U2)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    #2
    OI 1.9 TDI ASV raport po 300kkm


    Usterki w okresie użytkowania :
    - 9000km - czujnik poziomu i temp. Oleju – gw.
    - 44800km - gumy stabilizatora plus nowe obejmy – 120zl
    - 75424km - zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego – gw.
    - 90030km - simering na wale korbowym – gw.
    - 90030km - napinacz i pasek alternatora - 450zl(wymienione przed czasem)
    - 151150km - rolka alternatora(urywając się uszkodziła także pasek) ~400zl(z paskiem)
    - 162500km - padł któryś popychacz wymienione wszystkie wraz z rozrządem przy 180kkm(2szt padnięte). – popychacze firmy INA ~130zl plus 100zl więcej przy wymianie rozrządu.
    - 177470km - wymienione tulejki w przednim wahaczu (2x CUPRA po 60zl i 2x org. po 35zl)
    - 177527km - gumy na stabilizatorze ~40zl
    - 178388km - gumy łącznika stabilizatora ~20zl
    - 202271km – Bilstein : amorki B4, odboje, osłony. 450zl
    - 207638km – wentylator 345mm na chłodnicy padł, zamontowany zamiennik. 120zl
    - 208484km – siłownik klapy tył, wymienione na zamienniki ze www.skodaczesci.pl 100zl
    - 212893km - Akumulator AKUMA (6lat i 2 miesiące) zmieniony na BERGNER 240zl
    - 228880km – zapieczone wycieraczki, przeczyszczone, nasmarowane. 0zl
    - 229860km – wymiana uszczelki pod głowicą ~1300zl(z wszystkimi potrzebnymi gratami)
    - 239171km – nagrzewnica Behr-Hella 100zl(rozszczelniona od UPG)
    - 245031km – poduszka górna skrzyni biegów Febi 156zl
    - 245339km – poduszka skrzyni/silnika „kość” Lemforder 180zl
    - 246805km – łożysko lewy przód FAG 80zl
    - 246844km – regeneracja łączników stabilizatora (poduszki 4x, tulejki 2x, trzpienie 2x) 30zl
    - 251133km– poduszki SACHS oraz łożyska INA amortyzatorów przód
    - 253933km- nabity układ klimatyzacji (układ pusty po wymianie nagrzewnicy)
    - 267488km – DZWON - założony pas przedni z chłodnicami od anglika plus elementy blacharskie.
    - 270763km – drążki kierownicze wraz z końcówkami TRW (stare końcówki bez luzów, lewy drążek również) tylko prawy wyrobiony i lekko skrzywiony(krawężnik). 220zł
    - 276891km – czujnik stopu 29zł
    - 288193km – dziura w rurze wydechu -30zł
    - 290187km – czujnik temp G62 -29zł, przy okazji wymieniony termostat – oryginał - 40zł
    - 290187km – uszczelka chłodnicy oleju(pociła się)
    - 291437km – napinacz INA plus rolka plastikowa odwracająca pasek alternatora 275zł
    - 291891km – termostat zamiennik 30zł (założony oryginał padł)


    Eksploatacyjne wymiany :
    - 76789km – wymienione klocki przód org.
    - 90030km – kompletny rozrząd org.
    - 90030km – płyn hamulcowy EBC 307+
    - 105000km – zamontowane klocki tył EBC GS(przed czasem)
    - 128080km – tarcze przednie ATE PD oraz klocki EBC GS
    - 150060km - założone używane springi i amorki od RS, po 15kkm jazdy zdemontowane i dalej użytkowana seria(przód plus tulejki 20mm),a z tyłu zostały amorki od RSa(bo seria to był już śmietnik).
    - 162535km – tarcze EBC i klocki EBC GS tył
    - 162844km – płyn hamulcowy EBC 307+
    - 165304km – świece żarowe 4szt BERU
    - 180341km - kompletny rozrząd firmy INA
    - 194811km - klocki przód EBC GS
    - 205500km – dywanik pasażera się przetarł, wymieniony na nowy.
    - 209017km - klocki tył EBC Black
    - 214207km – wymiana płynu chłodniczego (6lat)
    - 245806km – klocki ATE przód
    - 270550km - kompletny rozrząd firmy INA

    Dodatkowo olej zmieniany co 15kkm MOBIL 1 0w-40 TD, od 165kkm olej MOTUL X-CESS 5w-40.
    Przy każdej zmianie oleju wymieniany filtr oleju i powietrza, co 30kkm wymieniany filtr paliwa i pyłkowy, od 90kkm wszystkie filtry(MANN) zmieniane co 15kkm.
    Opony :
    - MATADOR 195/65/15” letnie – 14162km - sprzedane.
    - FULDA zimowe 195/65/15” – na octavii 77717km łącznie 83367km - sprzedane za 60zl
    - BARUM BRAVURIS 205/55/16“ lato - 97072km
    - DUNLOP SP SPORT 01 205/55/16” lato – 82345km
    - SAVA Eskimo 195/65/15” zima - 21548km - obecnie
    - SAVA INTENSA 205/55/R16” lato – nowe 0km
    Podczas eksploatacji szyba czołowa została wymieniona 2x, raz od kamienia, drugi raz od gównianego montażu w ASO.
    Modyfikacje :
    - 151650km – program by MT wawa 135KM i 282Nm
    - 166770km – tulejki przód +20mm - 70zl
    - 183460km – korekta programu na 135KM i 290Nm
    - 185701km – zaślepiony EGR
    - 217593km – wycięty kat
    - 217761km – hamownia MR Motors 146KM 324Nm
    - 280989km – sprężyny tył od kombi

    Dodatkowe uwagi :
    Zrobiła się dziura na fotelu kierowcy – 238410km - fotele zmienione na nie przetarte od wersji elegance.
    Kierownica nadaje się już do obszycia – założona od anglika.
    TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

    Komentarz

    • lukas_jg
      Rider
      • 2012
      • 600
      • Octavia I (1U2)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      Super opis! Dzięki!
      Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

      Komentarz

      • zepter00
        RS
        • 2008
        • 2304

        #4
        Wow. Zapisywałeś to wszystko?! Kawal dokumentacji. Ja mam ASV z 2004 i w tej chwili 116 000 km przebiegu. Muszę albo więcej jeździć albo dozbierać i kupić jakiegoś "czterołapa" bo inaczej mi samochód zostanie do końca życia. :lol:
        Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

        "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

        Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

        Komentarz

        • Samiec
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 4287
          • Octavia I (1U2)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

          #5
          Lubie wszystko notować notesik worze w aucie, często robię fotki również przy wymianach.
          Jest to mój trzeci raport na forum pierwszy przy 200kkm, drugi przy 250kkm i teraz przy 300kkm, więc było już łatwiej.


          Ogólnie co ciekawe to wciąż oryginalna jest przepływka, sprzęgło z dwumasą oraz turbo(nieczyszczone).
          Silnik jest po programie nie najsłabszym, a już prawie 150kkm na nim przejechane.
          TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
          SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
          SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

          Komentarz

          • zepter00
            RS
            • 2008
            • 2304

            #6
            To gratulujemy
            Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

            "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

            Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

            Komentarz

            • t_kucyk
              Ambiente
              • 2010
              • 147
              • Volkswagen

              #7
              Re: OI 1.9 TDI ASV raport po 300kkm

              U mnie natomiast od nowego do dziś:

              3x czujnik ABS
              3x łożysko koła
              Naprawa fotela kierowcy - tapicerka/ regulacja
              Termostat
              Master zamka centralnego

              Amortyzatory i sprężyny przód - 240.000
              Regeneracja T plus nowy EGR - 275.000
              Wahacze - komplet - ok. 280.000
              Chip - ok. 285.000

              Nadal oryginalny wydech, pierwsze sprzęgło z dwumasą, amortyzatory i sprężyny tył.

              Auto było kilkukrotnie malowane z powodu korozji - obecnie zaatakowana przednia klapa, tylna klapa (znowu - będzie 4 raz), progi (za rok wyjdą dziury), górne ramki tylnych drzwi, tylny błotnik.

              Przebieg 301.000km

              Komentarz

              • piotr-pacek
                Classic
                • 2012
                • 38

                #8
                Nic nie piszesz o sprzęgle i kole dwu8masowym - czyżby wytrzymało 300kkm?- pomimo takiego chipa?

                Komentarz

                • t_kucyk
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 147
                  • Volkswagen

                  #9
                  Zamieszczone przez piotr-pacek
                  Nic nie piszesz o sprzęgle i kole dwu8masowym - czyżby wytrzymało 300kkm?- pomimo takiego chipa?
                  Pytanie do kogo piszesz? ;-)

                  U mnie chip dopiero od 26kkm więc jego wpływ jest za krótki.
                  Dwumasa czasem odezwie się przy gaszeniu silnika, sprzęgło już nieco zużyte ale jak dotąd jeździ i się nie ślizga.

                  Komentarz

                  • Samiec
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 4287
                    • Octavia I (1U2)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                    #10
                    Jeżeli chodzi o mnie to sprzęgło i dwu masa oryginalna nadal.
                    Sprzęgło się nie ślizga. Dwu masa się odzywa jak wysoki bieg i niskie obroty, ale tak jest od zrobienia programu.
                    TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                    Komentarz

                    • Evil
                      Rider
                      • 2009
                      • 721

                      #11
                      Super raport, przyda się. Mam pytanko, po czym stwierdzasz że dwumas się odzywa, bo mi coś mechanik ostatnio powiedział, że słychać dwumas - gdzie ja go nie słyszę.

                      O2 1,9 BXE+ 143KM/312Nm

                      Komentarz

                      • Samiec
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 4287
                        • Octavia I (1U2)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez Evil
                        Super raport, przyda się. Mam pytanko, po czym stwierdzasz że dwumas się odzywa, bo mi coś mechanik ostatnio powiedział, że słychać dwumas - gdzie ja go nie słyszę.
                        Drży aż cała buda :wink:
                        Ogólnie jak będzie padać bardziej to i przy gaszeniu silnika czuć drganie.
                        TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                        SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                        SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                        Komentarz

                        • parasite
                          L&K
                          • 2011
                          • 1368

                          #13
                          Super. Ja kupiłem autko jak miało 239 000 km. Teraz ma 315000 km i śmiga nadal.
                          Po zakupie męczyłem się z alternatorem. Padnięty był regulator i dioda wzbudzenia w liczniku. Do tego wymieniłem rozrząd na pasek Dayco, pompę Ruville i resztę INA
                          242 000 - przetoczenie bębnów i nowe szczęki
                          250 000 - w trasie zacząłem tracić paliwo - pęknięty przewód przelewowy
                          258 000 - spadła tylna lewa szyba w drzwiach :/
                          264 020 - remont zawieszenia wszystkie tuleje i sworznie
                          270 666 - uszczelka w chłodnicy oleju, nowy akumulator
                          285 050 - grzejący się bęben, samo regulator czy coś takiego
                          285 600 - chips i wywalenie przepływomierza
                          286 560 - połamany zabierak przy skrzyni biegów, został mi tylko 3 i 4 bieg ale jakoś do warsztatu dojechałem
                          287 654 - gumy stabilizatora i nowe obejmy -> przestała skrzypieć
                          307 500 - wariujące wycieraczki -> naprawa silniczka
                          308 880 - łożysko lewego koła - włożony FAG
                          314 020 - wymiana łączników stabilizatora
                          teraz czyli 315 000 czekam na nowe tuleje wahacza z przodu i klocki z tarczami hamulcowymi Ferodo. Wymiany domaga się już powoli sprzęgło bo telepie się silnik i lubi zawyć przy większych obciążeniach plus turbinka lekko się poci.

                          Ile nowy fotel z przodu kosztuje i czy dużo jest roboty przy wymianie? Niestety też mam przetarty fotel kierowcy :/
                          AGR 112KM, 232Nm
                          Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                          Komentarz

                          • alxxx
                            RS
                            • 2010
                            • 1823
                            • Octavia I (1U2)
                            • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                            #14
                            parasite, fotel wymienisz w 5 min, ale jak będziesz chciał tylko jeden to lepiej dać jakiemuś tapicerowi do zrobienia.. albo zakupić jakieś kubły z G4 lub leona/toledo TS - masz o tym temat. Co do fotela to odkręcasz te plastikowe śrubki na zaślepkach prowadnic na każdą po 1 śrubce - później pod fotelem z przodu odkręcasz 2 nakrętki 13 i fotel wysuwasz - na wyłączonym zapłonie odłącz poduchę i nie włączaj zanim nie zapniesz spowrotem.

                            EOT
                            VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                            Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                            Komentarz

                            • soti
                              Classic
                              • 2013
                              • 1

                              #15
                              Samiec program by MT wawa 135KM i 282Nm mógłbyś podać gdzie robiłeś i ile kosztowało

                              Komentarz

                              • rafalis222
                                Ambiente
                                • 2009
                                • 160

                                #16
                                Piękny opis mam podobny przebieg i tez dwumasa śmiga . Co do usterek nie miałem tyle za to wiecej drobiazgów sie posypało i trochę walczyłem z turbiną tzn. czyszczenie .

                                Komentarz

                                • zepter00
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 2304

                                  #17
                                  Ja też raz czyściłem przy około 60 000km przebiegu. Trzeba deptać to się nie zasyfi.
                                  Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                                  "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                                  Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                                  Komentarz

                                  • dragster
                                    Elegance
                                    • 2009
                                    • 895
                                    • Honda

                                    #18
                                    Koledzy z silnikami ASV i bliźniaczymi, interesujący się dużymi przebiegami, czy spotkaliście się z problemem zacierania się pompy paliwa VP 37 lub problemami z nastawnikiem tej pompy?
                                    Silnik R18A2.
                                    http://www.dadrl.org.uk
                                    http://www.lightmare.org

                                    Komentarz

                                    • rafalis222
                                      Ambiente
                                      • 2009
                                      • 160

                                      #19
                                      Po 240 000 pompa mi się posypała poszła do regeneracji i śmiga do dziś co tam w niej się stało nie wiem , ale to była jedyna awaria i naprawa .

                                      Komentarz

                                      • dragster
                                        Elegance
                                        • 2009
                                        • 895
                                        • Honda

                                        #20
                                        O właśnie, bardzo ciekawi mnie jaka mogła być przyczyna awarii tej pompy.
                                        Silnik R18A2.
                                        http://www.dadrl.org.uk
                                        http://www.lightmare.org

                                        Komentarz

                                        • zepter00
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 2304

                                          #21
                                          Czas i przebieg.
                                          Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                                          "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                                          Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                                          Komentarz

                                          • dragster
                                            Elegance
                                            • 2009
                                            • 895
                                            • Honda

                                            #22
                                            Ciekawe jaki wpływ na zużycie tej pompy miała smarność oleju napędowego. Niektórzy dolewają oleju 2T do ropy aby zapobiec wcześniejszemu zużyciu. Więcej o tym w innych tematach:




                                            Silnik R18A2.
                                            http://www.dadrl.org.uk
                                            http://www.lightmare.org

                                            Komentarz

                                            • looker
                                              RS
                                              • 2008
                                              • 1886
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                              #23
                                              Nastawnik zasyfiają opiłki i różne syfy drobne. Często zamiast naprawy pomaga jego czyszczenie.
                                              A pompa w środku wygląda tak: http://www.vwdieselparts.com/forum/viewtopic.php?t=6694

                                              :diabelski_usmiech
                                              OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                              SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                              Komentarz

                                              • dragster
                                                Elegance
                                                • 2009
                                                • 895
                                                • Honda

                                                #24
                                                Zamieszczone przez looker
                                                Nastawnik zasyfiają opiłki
                                                Właśnie, skąd się biorą i co jest powodem ich powstawania?

                                                Zamieszczone przez looker
                                                i różne syfy drobne
                                                Czy wymieniając filtr paliwa co 25 kkm można tego uniknąć?
                                                Silnik R18A2.
                                                http://www.dadrl.org.uk
                                                http://www.lightmare.org

                                                Komentarz

                                                • looker
                                                  RS
                                                  • 2008
                                                  • 1886
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                                  #25
                                                  Skąd się biorą to nie wiem. A filtr wymieniam co 30kkm i ostatnio ten stary rozbebeszyłem i był czyściutki.
                                                  OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                                  SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...