U mnie też nic nie widać.
OI 1.9 TDI ASV raport po 300kkm
Zwiń
X
-
OI 1.9 TDI ASV raport po 300kkm
Usterki w okresie użytkowania :
- 9000km - czujnik poziomu i temp. Oleju – gw.
- 44800km - gumy stabilizatora plus nowe obejmy – 120zl
- 75424km - zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego – gw.
- 90030km - simering na wale korbowym – gw.
- 90030km - napinacz i pasek alternatora - 450zl(wymienione przed czasem)
- 151150km - rolka alternatora(urywając się uszkodziła także pasek) ~400zl(z paskiem)
- 162500km - padł któryś popychacz wymienione wszystkie wraz z rozrządem przy 180kkm(2szt padnięte). – popychacze firmy INA ~130zl plus 100zl więcej przy wymianie rozrządu.
- 177470km - wymienione tulejki w przednim wahaczu (2x CUPRA po 60zl i 2x org. po 35zl)
- 177527km - gumy na stabilizatorze ~40zl
- 178388km - gumy łącznika stabilizatora ~20zl
- 202271km – Bilstein : amorki B4, odboje, osłony. 450zl
- 207638km – wentylator 345mm na chłodnicy padł, zamontowany zamiennik. 120zl
- 208484km – siłownik klapy tył, wymienione na zamienniki ze www.skodaczesci.pl 100zl
- 212893km - Akumulator AKUMA (6lat i 2 miesiące) zmieniony na BERGNER 240zl
- 228880km – zapieczone wycieraczki, przeczyszczone, nasmarowane. 0zl
- 229860km – wymiana uszczelki pod głowicą ~1300zl(z wszystkimi potrzebnymi gratami)
- 239171km – nagrzewnica Behr-Hella 100zl(rozszczelniona od UPG)
- 245031km – poduszka górna skrzyni biegów Febi 156zl
- 245339km – poduszka skrzyni/silnika „kość” Lemforder 180zl
- 246805km – łożysko lewy przód FAG 80zl
- 246844km – regeneracja łączników stabilizatora (poduszki 4x, tulejki 2x, trzpienie 2x) 30zl
- 251133km– poduszki SACHS oraz łożyska INA amortyzatorów przód
- 253933km- nabity układ klimatyzacji (układ pusty po wymianie nagrzewnicy)
- 267488km – DZWON - założony pas przedni z chłodnicami od anglika plus elementy blacharskie.
- 270763km – drążki kierownicze wraz z końcówkami TRW (stare końcówki bez luzów, lewy drążek również) tylko prawy wyrobiony i lekko skrzywiony(krawężnik). 220zł
- 276891km – czujnik stopu 29zł
- 288193km – dziura w rurze wydechu -30zł
- 290187km – czujnik temp G62 -29zł, przy okazji wymieniony termostat – oryginał - 40zł
- 290187km – uszczelka chłodnicy oleju(pociła się)
- 291437km – napinacz INA plus rolka plastikowa odwracająca pasek alternatora 275zł
- 291891km – termostat zamiennik 30zł (założony oryginał padł)
Eksploatacyjne wymiany :
- 76789km – wymienione klocki przód org.
- 90030km – kompletny rozrząd org.
- 90030km – płyn hamulcowy EBC 307+
- 105000km – zamontowane klocki tył EBC GS(przed czasem)
- 128080km – tarcze przednie ATE PD oraz klocki EBC GS
- 150060km - założone używane springi i amorki od RS, po 15kkm jazdy zdemontowane i dalej użytkowana seria(przód plus tulejki 20mm),a z tyłu zostały amorki od RSa(bo seria to był już śmietnik).
- 162535km – tarcze EBC i klocki EBC GS tył
- 162844km – płyn hamulcowy EBC 307+
- 165304km – świece żarowe 4szt BERU
- 180341km - kompletny rozrząd firmy INA
- 194811km - klocki przód EBC GS
- 205500km – dywanik pasażera się przetarł, wymieniony na nowy.
- 209017km - klocki tył EBC Black
- 214207km – wymiana płynu chłodniczego (6lat)
- 245806km – klocki ATE przód
- 270550km - kompletny rozrząd firmy INA
Dodatkowo olej zmieniany co 15kkm MOBIL 1 0w-40 TD, od 165kkm olej MOTUL X-CESS 5w-40.
Przy każdej zmianie oleju wymieniany filtr oleju i powietrza, co 30kkm wymieniany filtr paliwa i pyłkowy, od 90kkm wszystkie filtry(MANN) zmieniane co 15kkm.
Opony :
- MATADOR 195/65/15” letnie – 14162km - sprzedane.
- FULDA zimowe 195/65/15” – na octavii 77717km łącznie 83367km - sprzedane za 60zl
- BARUM BRAVURIS 205/55/16“ lato - 97072km
- DUNLOP SP SPORT 01 205/55/16” lato – 82345km
- SAVA Eskimo 195/65/15” zima - 21548km - obecnie
- SAVA INTENSA 205/55/R16” lato – nowe 0km
Podczas eksploatacji szyba czołowa została wymieniona 2x, raz od kamienia, drugi raz od gównianego montażu w ASO.
Modyfikacje :
- 151650km – program by MT wawa 135KM i 282Nm
- 166770km – tulejki przód +20mm - 70zl
- 183460km – korekta programu na 135KM i 290Nm
- 185701km – zaślepiony EGR
- 217593km – wycięty kat
- 217761km – hamownia MR Motors 146KM 324Nm
- 280989km – sprężyny tył od kombi
Dodatkowe uwagi :
Zrobiła się dziura na fotelu kierowcy – 238410km - fotele zmienione na nie przetarte od wersji elegance.
Kierownica nadaje się już do obszycia – założona od anglika.
-
-
Wow. Zapisywałeś to wszystko?! Kawal dokumentacji. Ja mam ASV z 2004 i w tej chwili 116 000 km przebiegu. Muszę albo więcej jeździć albo dozbierać i kupić jakiegoś "czterołapa" bo inaczej mi samochód zostanie do końca życia. :lol:Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
Lubie wszystko notować notesik worze w aucie, często robię fotki również przy wymianach.
Jest to mój trzeci raport na forum pierwszy przy 200kkm, drugi przy 250kkm i teraz przy 300kkm, więc było już łatwiej.
Ogólnie co ciekawe to wciąż oryginalna jest przepływka, sprzęgło z dwumasą oraz turbo(nieczyszczone).
Silnik jest po programie nie najsłabszym, a już prawie 150kkm na nim przejechane.
Komentarz
-
-
To gratulujemyMoja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
Re: OI 1.9 TDI ASV raport po 300kkm
U mnie natomiast od nowego do dziś:
3x czujnik ABS
3x łożysko koła
Naprawa fotela kierowcy - tapicerka/ regulacja
Termostat
Master zamka centralnego
Amortyzatory i sprężyny przód - 240.000
Regeneracja T plus nowy EGR - 275.000
Wahacze - komplet - ok. 280.000
Chip - ok. 285.000
Nadal oryginalny wydech, pierwsze sprzęgło z dwumasą, amortyzatory i sprężyny tył.
Auto było kilkukrotnie malowane z powodu korozji - obecnie zaatakowana przednia klapa, tylna klapa (znowu - będzie 4 raz), progi (za rok wyjdą dziury), górne ramki tylnych drzwi, tylny błotnik.
Przebieg 301.000km
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotr-pacekNic nie piszesz o sprzęgle i kole dwu8masowym - czyżby wytrzymało 300kkm?- pomimo takiego chipa?
U mnie chip dopiero od 26kkm więc jego wpływ jest za krótki.
Dwumasa czasem odezwie się przy gaszeniu silnika, sprzęgło już nieco zużyte ale jak dotąd jeździ i się nie ślizga.
Komentarz
-
-
Super. Ja kupiłem autko jak miało 239 000 km. Teraz ma 315000 km i śmiga nadal.
Po zakupie męczyłem się z alternatorem. Padnięty był regulator i dioda wzbudzenia w liczniku. Do tego wymieniłem rozrząd na pasek Dayco, pompę Ruville i resztę INA
242 000 - przetoczenie bębnów i nowe szczęki
250 000 - w trasie zacząłem tracić paliwo - pęknięty przewód przelewowy
258 000 - spadła tylna lewa szyba w drzwiach :/
264 020 - remont zawieszenia wszystkie tuleje i sworznie
270 666 - uszczelka w chłodnicy oleju, nowy akumulator
285 050 - grzejący się bęben, samo regulator czy coś takiego
285 600 - chips i wywalenie przepływomierza
286 560 - połamany zabierak przy skrzyni biegów, został mi tylko 3 i 4 bieg ale jakoś do warsztatu dojechałem
287 654 - gumy stabilizatora i nowe obejmy -> przestała skrzypieć
307 500 - wariujące wycieraczki -> naprawa silniczka
308 880 - łożysko lewego koła - włożony FAG
314 020 - wymiana łączników stabilizatora
teraz czyli 315 000 czekam na nowe tuleje wahacza z przodu i klocki z tarczami hamulcowymi Ferodo. Wymiany domaga się już powoli sprzęgło bo telepie się silnik i lubi zawyć przy większych obciążeniach plus turbinka lekko się poci.
Ile nowy fotel z przodu kosztuje i czy dużo jest roboty przy wymianie? Niestety też mam przetarty fotel kierowcy :/
Komentarz
-
-
parasite, fotel wymienisz w 5 min, ale jak będziesz chciał tylko jeden to lepiej dać jakiemuś tapicerowi do zrobienia.. albo zakupić jakieś kubły z G4 lub leona/toledo TS - masz o tym temat. Co do fotela to odkręcasz te plastikowe śrubki na zaślepkach prowadnic na każdą po 1 śrubce - później pod fotelem z przodu odkręcasz 2 nakrętki 13 i fotel wysuwasz - na wyłączonym zapłonie odłącz poduchę i nie włączaj zanim nie zapniesz spowrotem.
EOTVAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
Jeżeli post okazał się pomocny kliknij
Komentarz
-
-
Ja też raz czyściłem przy około 60 000km przebiegu. Trzeba deptać to się nie zasyfi.Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
Czas i przebieg.Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
Nastawnik zasyfiają opiłki i różne syfy drobne. Często zamiast naprawy pomaga jego czyszczenie.
A pompa w środku wygląda tak: http://www.vwdieselparts.com/forum/viewtopic.php?t=6694
:diabelski_usmiechOII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
Skąd się biorą to nie wiem. A filtr wymieniam co 30kkm i ostatnio ten stary rozbebeszyłem i był czyściutki.OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
Komentarz