Ubytek oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • raadek_71
    Drive
    • 2005
    • 50

    Ubytek oleju

    Zamieszczone przez W1Michał
    czy to normalne ? przebiego 30 000 km, spokojny styl jazdy i magnatec 5w40
    wg mnie normalne, castrol tak chyba ma

    zalalem pare razy wczesniejsza benzyne mgnatekiem wlasnie i mialem dokladnie tak samo,
    moment i robil sie czarny

    na mobilu takiego efektu nie mialem - ciemnial w miare proporcjonalnie do przebiegu miedzy wymianami
  • Adrian
    Rider
    S_OCP Member
    • 2005
    • 662
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BKD 2.0 TDI 140 KM

    #2
    Ubytek oleju

    Witam,

    mam takie zmartwienie, ostatnio znowu zaczął znikać olej. Pierwsze co sprawdziłem to odma i było mokro to normalne podobno, wymiana oringu pomoże. Ale spoglądam z drugiej strony a EGR od spodu też jest cały zapocony. Co może być nie tak??Proszę o podpowiedz bo w Czwartek wizyta w ASO.

    Pozdrawiam
    PerfectService by DGW
    Skoda Octavia 2FL Combi L&K 2.0 TDI BKD+
    Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF
    Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ+

    Komentarz


    • #3
      Jak z przodu i od spodu to może być, że uszczelki (z tego co się orientuje, są 2, górna i dolna) przy uchwycie (?) filtra oleju.

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Przy EGR-ze tez mi kiedys zaczelo sie saczyc, jak za slabo mialem to skrecone po czyszczeniu, ale potem dokrecilem i juz byl spokoj
        Spritmonitor.de

        Komentarz


        • #5
          Maicroft, to mówisz, że to wystarczy dokręcić? bo mi sie dalej tam ślini, ale jeszcze nie wymieniłem tych uszczelek, a jak nie trzeba to po co...

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            david, Przy EGR nie pamietam zeby byla jakas uszczelka, przynajmniej ja jej tam nie mialem. Podokrecalem i 15kkm nic nie cieknie czyli tyle ile jezdze od czyszczenia
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • Arek
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 3143

              #7
              Sorki za odgrzanie kotleta ale dziś zauważyłem u siebie to samo,strasznie mi sie poci pod grzybkiem przepustnicy..sprawdzałem i jest dokręcone,co dalej z tym zrobić??
              Co z tą uszczelką?? jest tam jakaś czy niema ??
              sorki za jakośc ale to tylko telefon :P



              [ Dodano: Pon 30 Kwi, 07 20:30 ]
              dziś bylem u mechanika i stwierdzil koniec turbiny,po zdjeciu przewodu było pełno w nim opiłków metalu.co o tym sądzicie?? dziwi mnie ze sie poci a oleju nie ubywa na bagnecie ??
              co z tym zrobić??

              [ Dodano: Pon 30 Kwi, 07 20:33 ]


              [ Dodano: Pon 30 Kwi, 07 21:12 ]
              szukam w szukajce co pasuje P&P do ASV ale jestem jakis lewy bo nie mogę znależć a wiem ze gdzies było ops:
              jak uda sie komuś zlokalizować to poprosze o linka na PW .z góry dziekuje
              -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

              Komentarz

              • Adrian
                Rider
                S_OCP Member
                • 2005
                • 662
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                #8
                Arek, P&P pasuje od ASZ tylko trzeba zastosować przejście. Ale jeśli chcesz ori to pisz do Neck99 ostatnio miał w bardzo dobrej cenie właśnie od ASV z kolektorem.

                Swoją drogą to nawet w PW niedawno napisałem co jest przyczyną
                PerfectService by DGW
                Skoda Octavia 2FL Combi L&K 2.0 TDI BKD+
                Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF
                Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ+

                Komentarz

                • Ziomal
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 5841
                  • Octavia I (1U2)
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Arek, a jak się samochód zachowuje? Odczułeś zmiany pod pedałem lub odgłosie turbulum ?
                  Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                  Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                  Jest O1 1.6 BFQ

                  Komentarz

                  • Arek
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 3143

                    #10
                    Adrian, napisał.em i juz mam info teraz sie zastanawiam co zrobic,czy ali czy orginał.
                    Tak pamietam o PW też mowileś ze to koniec turbulum

                    Zamieszczone przez Ziomal
                    Arek, a jak się samochód zachowuje? Odczułeś zmiany pod pedałem lub odgłosie turbulum ?
                    jeżdzi jak jeżdził bez zmian,ale czasem sobie dość glośno zagwizduje
                    -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

                    Komentarz

                    • rafalus
                      L&K
                      • 2005
                      • 1140
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                      #11
                      jak jezdzi bez zmian to watpie ,ze to turbina mam zapocenie od 40tys . Nie wiem jak to usunac ale na pewno nie podejrzewam turbo

                      [ Dodano: Wto 01 Maj, 07 11:38 ]
                      poza tym chyba napisze do jakiegos rzecznika lub znawcy do auto świata , zgłaszałem tę awarię na gwarancji ale mowili ,ze to nic teraz mowia ,ze sporo tego ,,zapocenia''
                      nowy cSIMC od Aliego
                      seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                      Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                      półosie seryjne przebieg 273 tyś

                      Komentarz

                      • Arek
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 3143

                        #12
                        Dobra odgrzeje kotleta :szeroki_usmiech
                        A wiec auto bylo w serwisie u DobregoGrzesiaWawa i wymienil mi ten gumowy oring czy jak go tam nazwać pomiedzy EGRem a kolektorem i zrobilem juz 3000km i jak narazie ani sladu jakiegokolwiek oleju czy coś w tym stylu
                        -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

                        Komentarz

                        • Adrian
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 662
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • BKD 2.0 TDI 140 KM

                          #13
                          Arek, ja też to wymieniałem i niestety ale problem powraca po jakimś czasie. Więc widocznie ten model tak ma.
                          PerfectService by DGW
                          Skoda Octavia 2FL Combi L&K 2.0 TDI BKD+
                          Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF
                          Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ+

                          Komentarz

                          • bielinek
                            Ambiente
                            • 2008
                            • 157

                            #14
                            Dobra, więc ja odsmażam kotleta ponownie. EGR zachlapany cały, miałem czysty silniczek a teraz zacieki od strony EGR, po wytarciu z zewnątrz zaczął się pocić jeszcze bardziej (!!!) pewnie ten stary syf przytykał ujście nowemu :cry: Samochód zachowuje się normalnie, na bagnecie nie tracę oleju. Więc jakie jest OSTATECZNE stanowisko zespołu ekspertów - mam się tym martwić, jeździć do ASO, wydawać kasę? Czy olać temat poczekać aż się znowu zamuli i przestanie cieknać? Dzięki za każde info

                            Kliknij "POMÓGŁ" jeśli wkurzyłem Cię tak, że brakuje Ci bluzg
                            ________________________________________

                            Komentarz

                            • Samiec
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2004
                              • 4287
                              • Octavia I (1U2)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                              #15
                              Ogolnie jest to normalny objaw, ale mozesz sciagnac sobie ta gumowa rurkie od EGRa i zajrzec do srodka.
                              Jak smigasz z duzymi predkosciami to olej w dolocie to standart.
                              Ja sie tym nie przejmuje.
                              TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                              SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                              SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                              Komentarz

                              • Arek
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 3143

                                #16
                                bielinek, dokładnie tak jak pisze Samiec, olej temat tylko sprawdzaj stan oleju
                                U mnie po wymianie tego gumowego oringu bylo przez chwile ok ale juz z powrotem sie poci.TTTM
                                -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

                                Komentarz

                                • Samiec
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2004
                                  • 4287
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Arek
                                  TTTM
                                  A moze my mamy za ciezka nogie ? :diabelski_usmiech
                                  TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                  Komentarz

                                  • bielinek
                                    Ambiente
                                    • 2008
                                    • 157

                                    #18
                                    A czy uprawiacie taką pornografie jak czyszczenie EGR od środka, w postach na forum ludzie zachwycają się jak bardzo im to pomogło. Jest sens się w tym babrać? Jest jakiś realny zysk?

                                    Kliknij "POMÓGŁ" jeśli wkurzyłem Cię tak, że brakuje Ci bluzg
                                    ________________________________________

                                    Komentarz

                                    • Samiec
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2004
                                      • 4287
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                      #19
                                      Ogolnie to ja swojego raz czyscilem, ale roznicy nie zauwazylem :roll: Niedlugo stuknie mi 180kkm i moze znowu wyczyszcze, ale tym razem takze z kolektorem dolotowym.
                                      TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                      SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                      SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        #20
                                        Bo cala przepustnice EGR oraz kolektor dolotowy raz na jakis czas trzeba umyc. Do tego miedzy kolektorem dolotowym a EGRem jest uszczelka i ja tez raz na jakis czas trzeba zmienic, bo lubi tamtedy kapac.

                                        Realny zysk jest taki, ze nagar wewnatrz zmniejsza kanaly dolotowe o 10-15% albo i wiecej zalezy jak to zapchane, a wiec powietrze lecace do silnika ma wiecej miejsca
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • Samiec
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2004
                                          • 4287
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Maicroft
                                          Realny zysk jest taki, ze nagar wewnatrz zmniejsza kanaly dolotowe o 10-15% albo i wiecej zalezy jak to zapchane, a wiec powietrze lecace do silnika ma wiecej miejsca
                                          No to akurat widac golym okiem, ale ze nie czyscilem kolektora dolotowego, to same przczyszczenie EGRa w przelocie powietrza wsumie nic/malo dalo.
                                          TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                          SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                          SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                          Komentarz

                                          Pracuję...