Pytanie o klime w O1

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • makaby
    Classic
    • 2007
    • 9

    Pytanie o klime w O1

    Zamieszczone przez zbychu
    zapach spalin dwutakta nie zapomina się nigdy.
    Coś w tym zapachu jest!
  • Kieriestof
    Drive
    S_OCP Member
    • 2006
    • 47

    #2
    Pytanie o klime w O1

    Witajcie klubowa brać
    Jaka klima lepsza, manual czy automat - w sensie sprawności i awaryjności, jak i kiedy freon się uzupełnia ??
    Kieriestof
    ---------------------------
    Octavia radość sprawia

    Komentarz

    • -Piotr-
      L&K
      S_OCP Member
      • 2006
      • 1018
      • Octavia III (5E3)
      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

      #3
      Ważne aby była . Klimatyzacja automatyczna-climatronic ma tą przewagę nad manualem, że nie musisz myśleć o pokrętłach sterujących w trybie standartowym. Ustawiasz oczekiwaną temperaturę wnętrza, a dalej automat przypilnuje abyś nie zmarzł lub się nie przegrzał. Co do czynnika to nie ma takiego określenia kiedy. Uzupełnia sie go jak klimatyzacja nie jest już tak wydajna jak powinna lub przy np. gruntownym przeglądzie układu klimatyzacji. Freonu w układach klimatyzacji już się nie stosuje. Zastapiony jest innym czynnikiem, ale numeru-nazwy nie pamiętam
      O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
      KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
      O III czarna liftback - reaktywacja

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez -Piotr-
        Freonu w układach klimatyzacji już się nie stosuje
        a co stosujemy ..? tak z ciekawości zapytam.
        bo z moich informacji jest to freon tylko nazywany teraz inaczej, ma inne paramertry ale tez freon
        a co do pytania, to z przedmówcą siezgodze ważne zeby byla, ja mam maunala i sobie tez chwale

        Komentarz

        • -Piotr-
          L&K
          S_OCP Member
          • 2006
          • 1018
          • Octavia III (5E3)
          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

          #5
          Nie jestem specem od układów klimatyzacji, ale czynnik w starszych typach klim to włąśnie był freon. Bynajmniej takie słyszałem opinie. Obecny R.... jest podobno inną cieczą.

          [ Dodano: Sro 20 Gru, 06 07:58 ]
          Na szybkiego coś takiego znalazłem;
          O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
          KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
          O III czarna liftback - reaktywacja

          Komentarz


          • #6
            dokładnie inna ale to dalej freon, w zaleznosci od radzaju napełnia sie inaczej niz kiedys

            Komentarz

            • paf
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 3140

              #7
              jak ktoś jest hardkorowcem w temacie drążenia czynników chłodzących to nasza Wiki daje nieco informacji na ten temat

              a co do klimy to jest jak ze wszystkim
              masz manuala jesteś boss bo jest klima i nie jest źle i nie umiałbyś już bez klimy
              masz automatyczną to nie wyobrażasz sobie jak można było tak się nakręcić gałkami
              przejaskrawiam ale tak to jest mniej więcej

              a co do uzupełniania to jak napisał-Piotr-, od strony systemu chłodzącego to się nie różnią klima i manual - różnice są w elemencie sterowania przez człowieka

              Komentarz


              • #8
                Jakieś plotki ciotki klotki o freonie... ... R12 czyli tak zwany freon jest zabroniony od 92 roku a w jego miejsce wszedl R134a . Ten pierwszy wspolpracuje z mineralnym olejem a ten nowszy z syntetycznym i tu tkwi problem zamiennosci . Natomiast sa zamienniki R12 ktory mozna tankowac w stare instalacje ... bodajze ma oznaczenie R412. problem jedynie jest taki ze ulega on o wiele szybciej biodegradacji i przez to jest mniej skuteczny a biorac pod uwage skutecznosc starych klim to rozwiazania sa 2 . albo tankowac na oryginalnym R12 , albo przejsc na R134a albo probowac napelniac zamiennikiem ... tyle tylko ze poza przerobka na r134a ryzyko niesprawnosci klimy jest dosc duze z racji wieku instalacji..


                Co do wyboru to oczywiście automat

                Instalaje napełnia się/sprawdza się...... średnio co 3-4 lata.

                Zamieszczone przez Sigma_74
                dokładnie inna ale to dalej freon, w zaleznosci od radzaju napełnia sie inaczej niz kiedys
                To nie jest freon.


                W przypadku instalacji na R12 istnieją 2 sposoby ich utrzymania w ruchu:

                1. Przezbrajanie (ang. retrofit) - czyli operacja polegająca na modyfikacji konstrukcji istniejącej instalacji i przystosowaniu jej do pracy z nowym ziębnikiem. Operacja ta, poza wymianą ziębnika, obejmuje najczęściej wymianę oleju oraz niektórych elementów instalacji, np. filtra odwadniacza, zaworu rozprężnego, elementów uszczelniających, etc.

                2. Zastępowanie (ang. drop-in) - operacja polegająca na wymianie w działających już urządzeniach tylko ziębnika, bez jakichkolwiek modyfikacji instalacji. Alternatywny ziębnik musi być więc obojętny wobec zastosowanych w urządzeniu materiałów konstrukcyjnych oraz kompatybilny z zastosowanym środkiem smarnym.

                Czynniki które mozemy stosować jako zamienniki w klimatyzacjach to:

                R134a
                Zamiennik R12 (retrofit).
                Zła tolerancja materiałowa niektórych tworzyw sztucznych, a także cynku, magnezu i ołowiu.

                R401A (MP39)
                Zamiennik R12 (retrofit)

                R406A
                Zamiennik R12 (drop-in)
                Dopuszczony do stosowania do 2030 roku.

                R409A
                Zamiennik R12 (drop-in)
                Przeznaczony urządzeń skonstruowanych na R12 umożliwiającym łatwe zastąpienie R 12 bez wymiany oleju.
                Nie jest przeznaczony do napełniania nowych urządzeń. Zgodnie z Protokołem Montrealskim dopuszczony do stosowania do 2030 roku (w krajach Unii Europejskiej do 2015 roku). jedna z nazw handlowych to np FORANE FX56

                R413A
                Zamiennik R12 (drop-in)
                DuPont ISCEON MO49 - klimatyzacja samochodowa, AGD - wymiana czynnika bez ingerencji w układ, bez wymiany oleju

                uffff...

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  #9
                  Zamieszczone przez bezduszny
                  Co do wyboru to oczywiście automat
                  dokladnie - jesli mamy wybór, bo wazne, zeby klima byla jakakolwiek.
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • RomanS
                    Elegance
                    • 2004
                    • 804

                    #10
                    bezduszny, uff, faktycznie długi jest Twój wywód o R 12 tylko w kontekście Octavii zupełnie nie na temat.
                    Miałem kiedyś VW Jette 2 rocznik 1988 z klimą i ona miała już R 22. R 12 to prehistoria.
                    VAG na pewno od 1994 r. (pewnie i wcześniej ale jeździłem Golfem 3 z tego roku) napełniał czynnikiem R 134a.
                    IMHO więc jest niemożliwe aby w jakiejkolwiek Octavii znalazło się coś mniej nowoczesnego (pod względem ekologicznym).
                    Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                    Komentarz

                    • Ziomal
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 5841
                      • Octavia I (1U2)
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      Kieriestof, u mnie w wersji RIDER był w standardzie automat ale klima ma działać więc dla mnie to rybka czy automat czy manual Przy sprzedaży fajnie powiedzieć: ma climatronic :szeroki_usmiech
                      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                      Jest O1 1.6 BFQ

                      Komentarz

                      • marcind
                        Rider
                        • 2005
                        • 438

                        #12
                        Generalnie climatronic jest lepszy, ja zauwazylem tylko jedna wade, jest dosc specyficzna:
                        jak jade z coreczka zima na dosc krotkim dystansie, to mam problem zeby jej nie rozbierac z kurtki bo min ile da sie ustawic to 18 a potme jest low czyli chlodzi oporowo. Jak zmiejsze min nadmuch albo wylacze ja to paruja sie szyby... :roll:
                        Passat 2.0 TDI, 140 KM, 2007, Comfortline
                        mam nadzieję, że będzie równie dobry co octavia...

                        Komentarz


                        • #13
                          brawo dla kolegi bezdusznego ...chyle czoło,
                          ale wez poczytaj i zagłeb sie w tematyke bardziej a nie same regułki.
                          wszystkie czynniki są na zamiennikami ale na bazie freonu, mające mniejszy wpłyn na degradację środowiska a róznia sie parametrami i metodą napełniania
                          pozdrawiam

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez Sigma_74
                            ale wez poczytaj i zagłeb sie w tematyke bardziej a nie same regułki.
                            wszystkie czynniki są na zamiennikami ale na bazie freonu, mające mniejszy wpłyn na degradację środowiska a róznia sie parametrami i metodą napełniania
                            Nie zawierają freonu .... mają zupełnie inną baze.

                            R12 jest "sprowadziny" do Polski i mozna nim nabic klimę... tyle, że nieoficjalnie. Dużo tego jest przywożone z Ukrainy.

                            Komentarz


                            • #15
                              Nie zawierają freonu .... mają zupełnie inną baze
                              może ja przestanę pisac na ten temat. miłego rozważania.

                              Komentarz

                              • Kieriestof
                                Drive
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 47

                                #16
                                No to panowie dzięki za wyczerpujące wyjaśnienie, fajnie że mam klime a sprawdzę ją latem bo auto kupiłem parę dni temu
                                Kieriestof
                                ---------------------------
                                Octavia radość sprawia

                                Komentarz

                                • RomanS
                                  Elegance
                                  • 2004
                                  • 804

                                  #17
                                  Kieriestof, jest dość prawdopodobne, że uda Ci się to nawet teraz. Zdarza się przy obecnych temperaturach, że udaje się klimę załączyć. I to nawet zdrowo dla niej, powinna od czasu do czasu pochodzić (smarowanie sprężarki, zaworów...)
                                  Może nie sprawdzisz tak do końca, ale czy w ogóle działa to na pewno... :wink:
                                  Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Kieriestof, podjedź po prostu do serwisu i tam podepną do urządzenia, nabiją, sprawdzą szczelność i wykonają wszystkie czynności.

                                    Co 3-4 lata trzeba to robić.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Przemilcze wypowiedz kolegi .

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        #20
                                        Nie bede ukrywal, ze spodziewalem sie takiej reakcji. A wiec, aby przed swietami nie psuc atmosfery ochlodze ja.


                                        Dla tych co nie w temacie, dyskusja za chwile obrałaby kierunek na temat wyzszosci swiat BM nad W czyli czy robic przeglad klimy, czy wymieniac pompe wody, czy pompowac kola azotem :twisted:
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        Pracuję...