Zamieszczone przez zbychu
Pytanie o klime w O1
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
-
Ważne aby była. Klimatyzacja automatyczna-climatronic ma tą przewagę nad manualem, że nie musisz myśleć o pokrętłach sterujących w trybie standartowym. Ustawiasz oczekiwaną temperaturę wnętrza, a dalej automat przypilnuje abyś nie zmarzł lub się nie przegrzał. Co do czynnika to nie ma takiego określenia kiedy. Uzupełnia sie go jak klimatyzacja nie jest już tak wydajna jak powinna lub przy np. gruntownym przeglądzie układu klimatyzacji. Freonu w układach klimatyzacji już się nie stosuje. Zastapiony jest innym czynnikiem, ale numeru-nazwy nie pamiętam
O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
O III czarna liftback - reaktywacja
Komentarz
-
-
Sigma_74
Zamieszczone przez -Piotr-Freonu w układach klimatyzacji już się nie stosuje
bo z moich informacji jest to freon tylko nazywany teraz inaczej, ma inne paramertry ale tez freon
a co do pytania, to z przedmówcą siezgodze ważne zeby byla, ja mam maunala i sobie tez chwale
Komentarz
-
Nie jestem specem od układów klimatyzacji, ale czynnik w starszych typach klim to włąśnie był freon. Bynajmniej takie słyszałem opinie. Obecny R.... jest podobno inną cieczą.
[ Dodano: Sro 20 Gru, 06 07:58 ]
Na szybkiego coś takiego znalazłem;
O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
O III czarna liftback - reaktywacja
Komentarz
-
-
Sigma_74
Komentarz
-
jak ktoś jest hardkorowcem w temacie drążenia czynników chłodzących to nasza Wiki daje nieco informacji na ten temat
a co do klimy to jest jak ze wszystkim
masz manuala jesteś boss bo jest klima i nie jest źle i nie umiałbyś już bez klimy
masz automatyczną to nie wyobrażasz sobie jak można było tak się nakręcić gałkami
przejaskrawiam ale tak to jest mniej więcej
a co do uzupełniania to jak napisał-Piotr-, od strony systemu chłodzącego to się nie różnią klima i manual - różnice są w elemencie sterowania przez człowieka
Komentarz
-
-
bezduszny
Jakieś plotki ciotki klotki o freonie... ... R12 czyli tak zwany freon jest zabroniony od 92 roku a w jego miejsce wszedl R134a . Ten pierwszy wspolpracuje z mineralnym olejem a ten nowszy z syntetycznym i tu tkwi problem zamiennosci . Natomiast sa zamienniki R12 ktory mozna tankowac w stare instalacje ... bodajze ma oznaczenie R412. problem jedynie jest taki ze ulega on o wiele szybciej biodegradacji i przez to jest mniej skuteczny a biorac pod uwage skutecznosc starych klim to rozwiazania sa 2 . albo tankowac na oryginalnym R12 , albo przejsc na R134a albo probowac napelniac zamiennikiem ... tyle tylko ze poza przerobka na r134a ryzyko niesprawnosci klimy jest dosc duze z racji wieku instalacji..
Co do wyboru to oczywiście automat
Instalaje napełnia się/sprawdza się...... średnio co 3-4 lata.
Zamieszczone przez Sigma_74dokładnie inna ale to dalej freon, w zaleznosci od radzaju napełnia sie inaczej niz kiedys
W przypadku instalacji na R12 istnieją 2 sposoby ich utrzymania w ruchu:
1. Przezbrajanie (ang. retrofit) - czyli operacja polegająca na modyfikacji konstrukcji istniejącej instalacji i przystosowaniu jej do pracy z nowym ziębnikiem. Operacja ta, poza wymianą ziębnika, obejmuje najczęściej wymianę oleju oraz niektórych elementów instalacji, np. filtra odwadniacza, zaworu rozprężnego, elementów uszczelniających, etc.
2. Zastępowanie (ang. drop-in) - operacja polegająca na wymianie w działających już urządzeniach tylko ziębnika, bez jakichkolwiek modyfikacji instalacji. Alternatywny ziębnik musi być więc obojętny wobec zastosowanych w urządzeniu materiałów konstrukcyjnych oraz kompatybilny z zastosowanym środkiem smarnym.
Czynniki które mozemy stosować jako zamienniki w klimatyzacjach to:
R134a
Zamiennik R12 (retrofit).
Zła tolerancja materiałowa niektórych tworzyw sztucznych, a także cynku, magnezu i ołowiu.
R401A (MP39)
Zamiennik R12 (retrofit)
R406A
Zamiennik R12 (drop-in)
Dopuszczony do stosowania do 2030 roku.
R409A
Zamiennik R12 (drop-in)
Przeznaczony urządzeń skonstruowanych na R12 umożliwiającym łatwe zastąpienie R 12 bez wymiany oleju.
Nie jest przeznaczony do napełniania nowych urządzeń. Zgodnie z Protokołem Montrealskim dopuszczony do stosowania do 2030 roku (w krajach Unii Europejskiej do 2015 roku). jedna z nazw handlowych to np FORANE FX56
R413A
Zamiennik R12 (drop-in)
DuPont ISCEON MO49 - klimatyzacja samochodowa, AGD - wymiana czynnika bez ingerencji w układ, bez wymiany oleju
uffff...
Komentarz
-
bezduszny, uff, faktycznie długi jest Twój wywód o R 12 tylko w kontekście Octavii zupełnie nie na temat.
Miałem kiedyś VW Jette 2 rocznik 1988 z klimą i ona miała już R 22. R 12 to prehistoria.
VAG na pewno od 1994 r. (pewnie i wcześniej ale jeździłem Golfem 3 z tego roku) napełniał czynnikiem R 134a.
IMHO więc jest niemożliwe aby w jakiejkolwiek Octavii znalazło się coś mniej nowoczesnego (pod względem ekologicznym).Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI
Komentarz
-
-
Kieriestof, u mnie w wersji RIDER był w standardzie automat ale klima ma działać więc dla mnie to rybka czy automat czy manualPrzy sprzedaży fajnie powiedzieć: ma climatronic :szeroki_usmiech
Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl
Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl
Jest O1 1.6 BFQ
Komentarz
-
-
Generalnie climatronic jest lepszy, ja zauwazylem tylko jedna wade, jest dosc specyficzna:
jak jade z coreczka zima na dosc krotkim dystansie, to mam problem zeby jej nie rozbierac z kurtki bo min ile da sie ustawic to 18 a potme jest low czyli chlodzi oporowo. Jak zmiejsze min nadmuch albo wylacze ja to paruja sie szyby... :roll:Passat 2.0 TDI, 140 KM, 2007, Comfortline
mam nadzieję, że będzie równie dobry co octavia...
Komentarz
-
-
Sigma_74
brawo dla kolegi bezdusznego ...chyle czoło,
ale wez poczytaj i zagłeb sie w tematyke bardziej a nie same regułki.
wszystkie czynniki są na zamiennikami ale na bazie freonu, mające mniejszy wpłyn na degradację środowiska a róznia sie parametrami i metodą napełniania
pozdrawiam
Komentarz
-
bezduszny
Zamieszczone przez Sigma_74ale wez poczytaj i zagłeb sie w tematyke bardziej a nie same regułki.
wszystkie czynniki są na zamiennikami ale na bazie freonu, mające mniejszy wpłyn na degradację środowiska a róznia sie parametrami i metodą napełniania
R12 jest "sprowadziny" do Polski i mozna nim nabic klimę... tyle, że nieoficjalnie. Dużo tego jest przywożone z Ukrainy.
Komentarz
-
Sigma_74
Nie zawierają freonu .... mają zupełnie inną baze
Komentarz
-
Kieriestof, jest dość prawdopodobne, że uda Ci się to nawet teraz. Zdarza się przy obecnych temperaturach, że udaje się klimę załączyć. I to nawet zdrowo dla niej, powinna od czasu do czasu pochodzić (smarowanie sprężarki, zaworów...)
Może nie sprawdzisz tak do końca, ale czy w ogóle działa to na pewno... :wink:Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI
Komentarz
-
-
bezduszny
Kieriestof, podjedź po prostu do serwisu i tam podepną do urządzenia, nabiją, sprawdzą szczelność i wykonają wszystkie czynności.
Co 3-4 lata trzeba to robić.
Komentarz
-
Sigma_74
-
Nie bede ukrywal, ze spodziewalem sie takiej reakcji. A wiec, aby przed swietami nie psuc atmosfery ochlodze ja.
Dla tych co nie w temacie, dyskusja za chwile obrałaby kierunek na temat wyzszosci swiat BM nad W czyli czy robic przeglad klimy, czy wymieniac pompe wody, czy pompowac kola azotem :twisted:
Komentarz
-
Komentarz