SuperB - rzetelne opinie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kasper
    Classic
    • 2007
    • 23

    SuperB - rzetelne opinie

    Wg mnie jazda na swiatlach mijania powinna byc obowiazkowa przez caly rok ...ale tylko na terenie pozamiejskim. W duzych aglomeracjach, zwlaszcza kiedy stoimy godzinami w korkach swiatla na nic sie nie przydaja, jedyne co to rozladowuja aku w starszych samochodach i zwiekszaja zuzycie paliwa.
    Na trasie owszem, samochod z wlaczonymi swiatlami, nawet w dzien, jest o wiele lepiej widoczny.
  • ===Tomy===
    Rider
    • 2006
    • 552

    #2
    SuperB - rzetelne opinie

    Witajcie. Jako, że forum dotyczy głównie posiadaczy Octavek I i II postanowiłem rozpocząć dosyć interesujący wątek. Mianowicie w nowym 2007 roku będę zmieniał auto. Wstępnie w kategorii cenowej najoptymalniejszym wyborem okazuje się SuperB głównie ze względu na gabaryty nadwozia. W opcję wejdą dwie formy zakupu: auto salonowe do 100.000 zł w średnim, lub minimalnym wyposażeniu co mi całkowicie nie leży ze względu na chęć posiadania mocnego silnika i skrzyni serii Tiptronic, lub auto używane powiedzmy max 2 lata odkupione w PL lub z importu zza Odry (opcja tańsza-zdecydowanie). Jednak nie to jest celem mojego postu. Interesuje mnie bowiem opinia użytkowników tego modelu. Wiadomo Octavia I i II mają swoje plusy i minusy. Ta pierwsza jej już mocno zadomowiona na rynku i użytkownicy wiedzą o tym modelu dosłownie wszystko. Zastanawia mnie z czym borykają się kierowcy SuperB ? Z jakimi najcześciej usterkami się spotykają ? Jak można porównać klasę prowadzenia SuperB w stosunku do nowej OII ? Osobiście miałem okazję testowo popedałować parę kilometrów demonstracyjnym 1.9 TDi 130PS w tiptronicu, i aspekt pracy zawieszenia pomimo jego starej konstrukcji zdecydowanie wywarł lepsze wrażenie niż w nowej OII. Tutaj chyba gabaryty auta mówią same za siebie. Zadając pytanie pracownikom ASO odnośnie usterkowości Superb otrzymałem informacje, że nie ma żadnych problemów z silnikami, ze skrzyniami, nie są znane przypadki problemów dwumasówek, jednak nagminne są jakieś kłopoty z elektryką typu: oświetlenie bagażnika, lapmki drzwi, etc. Puchnięcie powłoki lakieru na rantach klapy bagażnika, wycierające się pochwyty zamykania drzwi w pakiecie skórzanym. Drobnostki

    Zadając pytanie o koszty eksploatacji tutaj nie otrzymałem jednoznacznej odpowiedzi czy koszty można porównać do kosztów eksploatacji O I-II. Na pewno koszty obsługi silników z tą samą jednostką 1.9-2.0 TDI są identyczne. Duża dysproporcja zaczyna się w momencie jednostki 2.5 160PS. Najdrożym elementem w eksploatacji SuperB po pewnym przebiegu, mając na uwadze stan naszych dróg jest naprawa przedniego zawieszenia. Nie znam szczegółów, chciałbym je poznać. Podczas następnej wizyty w ASO wypytam dokładnie.

    Na koniec. Nie planuję innych wyborów. Inną opcją jest auto klasy VAN na styl Corolli Verso z silnikiem 2.2 180PS w cenie 109.000 zł na dzień 20.12.2006. Do zmiany jeszcze trochę czasu, ale ceny przez pierwsze II kwartały nowego 2007 roku na pewno nie ulegną radykalnej obniżce. Najgorsze jest to, że w autach za te pieniążki brakuje kilku drobiazgów, które mogłby urozmaicić miłą eksploatację pojazdu, dlatego optuję za autem maksimum 2 letnim w bardzo dobrej wersji wyposażenia. SuperB pod tym względem zdecydowanie wiedzie prym. Dodatkowo bezproblemowa i rzetelna obsługa mojej obecnej Octavii w tutejszym ASO w Pile przechyla szalę na ponowny wybór Śkody.

    Chętnie poznam Wasze opinie. Proszę nie doradzajcie mi nowej Octavii II. Liczę na konstruktywne uwagi i wypowiedzi.
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
    Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

    Komentarz

    • xekon
      Rider
      S_OCP Member
      • 2005
      • 742

      #3
      Ceny w nowym roku aut nowych maja wzrosnac i to raczej przyjalbym jako pewnik - takie maja plany dlugoterminowe. :?

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #4
        Zamieszczone przez ===Tomy===
        Duża dysproporcja zaczyna się w momencie jednostki 2.5 160PS
        pewnie wypowiedza sie fachowcy, ale w kazdym razie ten motor zbiera zdecydowanie najgorsze opinie - stara konstrukcja, ciezar, awaryjnosc i wysokie spalanie, generalnie mowi sie ze 1.9 130KM to lepszy wybór w tym przypadku.
        no i w przypadku 1.9 sam najlepiej wiesz czego mozna sie po tym spodziewac.
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • ===Tomy===
          Rider
          • 2006
          • 552

          #5
          Zamieszczone przez szkoda
          pewnie wypowiedza sie fachowcy, ale w kazdym razie ten motor zbiera zdecydowanie najgorsze opinie - stara konstrukcja, ciezar, awaryjnosc i wysokie spalanie, generalnie mowi sie ze 1.9 130KM to lepszy wybór w tym przypadku.
          Tak, słyszałem o tym - 1.9 zdecydowanie najoptymalniejszy wybór.
          Tak patrzę na rynek używek i za 96.000 zł można "zanabyć" Superb 2.0 140PS w najbogatszej wersji (xenon, all skóra, Comming Home, navi), pal licho skrzynia manual, zakup przez PL salon, rocznik początek 2006. Brzmi nieźle. Kwestia rzetelnej opinii o nowych jednostkach 2.0 PD, bo z tego co słyszałem bywa rożnie i zdecydowanie klasycy marki VW chwalą 1.9-tki.
          Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
          Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
          Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

          Komentarz

          • piotrek_os
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 8162
            • Octavia II (1Z3)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Ja raczej pomyślałbym o sprowadzeniu. Auta z zachodu nie są wytłuczone - tam dziury nie uświadczy. I paliwo o wiele lepsze. Pozdrawiam
            Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              #7
              Zamieszczone przez ===Tomy===
              pal licho skrzynia manual
              IMHO do superba, do charakteru tego auta swietnie pasuje wlasnie automat, no ale to kwestia osobistych preferencji...

              Zamieszczone przez ===Tomy===
              Kwestia rzetelnej opinii o nowych jednostkach 2.0 PD, bo z tego co słyszałem bywa rożnie...
              no cóż, sadzac tylko po sobie i po niewielkim wlasciwie przebiegu (okolo 50kkm) to zero problemów (odpukuje), natomiast ZTCW Jabar wymieniał na gwarancji turbo (60kkm), ale tez z tego co mi sie wydaje nie musial tego robic i byla to niejako profilaktyka (motor oczywiscie po programie ).
              ja zakladalem, ze jak dojade bez problemow do 100kkm, to bede mogl powiedziec, ze jest ok, wiec na razie jeszcze za wczesnie na takie sądy.
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • Jabar1975
                RS
                • 2006
                • 3331

                #8
                Zamieszczone przez szkoda
                ale tez z tego co mi sie wydaje nie musial tego robic i byla to niejako profilaktyka (motor oczywiscie po programie ).
                oj musial musial.... tyle ze moje wylo juz od nowosci a program tylko je "poglosnil". przy 60kkm odglosy jakie wydawalo byly troche niepokojace - ale pewnie jeszcze ze 20kkm by przelatalo (do wybuchu)
                ale latwego zycia to ono u mnie nie mialo

                [ Dodano: Sro 20 Gru, 06 13:39 ]
                Zamieszczone przez ===Tomy===
                Kwestia rzetelnej opinii o nowych jednostkach 2.0 PD, bo z tego co słyszałem bywa rożnie i zdecydowanie klasycy marki VW chwalą 1.9-tki.
                silnik bardzo dobry i swietnie radzacy sobie w aucie.
                lepsza kultura pracy niz 1.9, subiektywnie przyjemniejsze odczucia z jazdy (tak jakby zakres obrotow uzytkowych byl wiekszy), wyzsze zuzycie paliwa, odrobine cichsza praca. Generalnie nowsza konstrukcja i bardziej rozwojowa w przyszlosci - co prawda w SuperB byl z reguly DPF
                nasza droga: www.wpzs.pl

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  #9
                  Zamieszczone przez Jabar1975
                  wyzsze zuzycie paliwa
                  o, wlasnie, to jest istotne, pali wiecej, ale nie sadze, zeby dalo sie srednio wyduscic wiecej niz widnieje w moim podpisie
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • ===Tomy===
                    Rider
                    • 2006
                    • 552

                    #10
                    Zamieszczone przez szkoda
                    IMHO do superba, do charakteru tego auta swietnie pasuje wlasnie automat, no ale to kwestia osobistych preferencji...
                    Jechałem takowym i faktycznie skrzynia pracuje pięknie. Nie zależy mi na mega mocy, a na wygodzie obsługi. Marzy mi się automat, a dodatek sekwencji będzie ciekawym dodatkiem. Będę szukał po prostu wygodnego wozidła, automat jak znalazł. Zobaczymy co wyniknie w nowym roku. Na pewno nie będzie szans na salonówkę, bo tutaj ceny od 130k zł i więcej. Chociaż i w tej materii może się coś zmienić na moją korzyść. Zdecydowanie import zza Odry będzie bardziej koszystny cenowo i techniczne dla pojazdu.

                    Nadal liczę na opinię dotyczącą usterkowości.
                    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
                    Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
                    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

                    Komentarz


                    • #11
                      Superb ma przednie zawieszenie identyczne jak poprzedni Passat.
                      I jeśli sie sypie tak, jak w Passacie to jest to rozpacz.

                      Komentarz

                      • ===Tomy===
                        Rider
                        • 2006
                        • 552

                        #12
                        Zamieszczone przez Kaszana
                        Superb ma przednie zawieszenie identyczne jak poprzedni Passat.
                        I jeśli sie sypie tak, jak w Passacie to jest to rozpacz.
                        Dokładnie - to samo powiedzieli mi w ASO. Rozpacz dla portfela ....
                        Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
                        Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
                        Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

                        Komentarz

                        • QBA
                          RS
                          • 2004
                          • 2646

                          #13
                          Zamieszczone przez Kaszana
                          Superb ma przednie zawieszenie identyczne jak poprzedni Passat.
                          A tylne jak Octavia I, czyli belka skretna :? Co moim zdaniem calkowicie dyskwalifikuje samochod tej klasy... To inna epoka :? Juz predzej bym zdecydowal sie na OII

                          Komentarz

                          • Jabar1975
                            RS
                            • 2006
                            • 3331

                            #14
                            Zamieszczone przez ===Tomy===
                            Dokładnie - to samo powiedzieli mi w ASO. Rozpacz dla portfela ....
                            nie bedzie tak zle sypia sie wachacze z przodu - po trzy na strone, zamienniki kosztuja od 150-250pln za sztuke (kazdy mial inna cene) razem wychodzi okolo 600 pln material + robocizna + druga strona bo wymienia sie dwie na raz co daje okolo 1500pln (minimum) Trwalosc to od 30 do 60 kkm - jak lubi sie cisze w aucie to bierzemy bod uwage wariant pierwszy czyli 30kkm. :diabelski_usmiech
                            nasza droga: www.wpzs.pl

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #15
                              ===Tomy===, Tiptonik byl tylko z 2.5TDI a te silniki sa paliwozerne, kulturalne duzo bardziej niz 1.9TDI, ale za to duzo bardziej awaryjne, jak i eksploatacja tych silnikow jest drozsza.

                              Pozostaje 1.9TDI 130KM w uzywce, zawirusowac z wiekszym IC oraz turbo na 160-170KM i cieszyc sie jazda - ale nie ma automatu.

                              Te 2.0TDI 16V nie byly montowane chyba z DSG w SuperBie, tak wiec tez zle.

                              Tak wiec zaczalbym myslec jednak nad OII 2.0TDI DSG, IMO to auto jest duzo lepsze od OI, a to ze panu joziowi spod remizy tlok wyszedl bokiem nalezy wlozyc miedzy bajki. Z osob ktore te silniki maja nikt nie narzeka tu na tym forum, na innych tez nic nie slyszalem, a o tym aby DSG odlecialo tez nikt nie mowi, a to dziwne bo ja bym pierwszy napisal jakby skrzynia padla :diabelski_usmiech

                              SuperB dla mnie odpada bo ma zawieszenie jak OI i jest modelem ktory przejdzie za rok, dwa gruntowna modernizacje.
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • ===Tomy===
                                Rider
                                • 2006
                                • 552

                                #16
                                Zamieszczone przez Jabar1975
                                Zamieszczone przez ===Tomy===
                                Dokładnie - to samo powiedzieli mi w ASO. Rozpacz dla portfela ....
                                nie bedzie tak zle sypia sie wachacze z przodu - po trzy na strone, zamienniki kosztuja od 150-250pln za sztuke (kazdy mial inna cene) razem wychodzi okolo 600 pln material + robocizna + druga strona bo wymienia sie dwie na raz co daje okolo 1500pln (minimum) Trwalosc to od 30 do 60 kkm - jak lubi sie cisze w aucie to bierzemy bod uwage wariant pierwszy czyli 30kkm. :diabelski_usmiech
                                Koszt kompletnego przedniego zawieszenia do niecałe 1800 zł wg cen części InterCars.
                                Nie pamiętam nazwy, ale cześci firmy z górnej półki, żadne podróby. Więc nie jest tak źle.

                                Swoją drogą patrzę na OII.
                                Może i nabrałbym przekonania. Za 100.000 zł mam salonową wersję Elegance w automacie , skóry, silnik 105PS, xenony, z systemem audio Audince + sound system.
                                Dołożyłbym dowolny programik do 130PS i spokojnie starcza. Kwestia nabrania przekonania do bryły wozu, bo ta całkowicie mi nie leży
                                Podobne opcje w SuperB to bezmała 143k zł
                                Coś czuję, że będzie burza mózgów oj będzie, eh.

                                Sprawdzałem roczniki SuperB w tiptronicu od 2005 i mniej. Bezmała ceny od 23.000 EURO co biorąc pod uwagę zakup na FA VAT nie będzie zbytnio korzystne.

                                Ważna rzecz, o której nie wspomniałem. Kupując u lokalnego dealera będę miał możliwość uzyskać dobrą cenę, więc tymbardziej kolejny plus na zakup nowego.
                                Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
                                Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
                                Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

                                Komentarz

                                • szkoda
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 22543

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                  e 2.0TDI 16V nie byly montowane chyba z DSG w SuperBie, tak wiec tez zle.
                                  jest zle, bo nie bylo takiego polaczenia, 2.0 jest w superbie wzdluznie i nie wpadli na to jak do tego doczepic DSG
                                  tylko manual z tym motorem

                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                  Pozostaje 1.9TDI 130KM w uzywce, zawirusowac z wiekszym IC oraz turbo na 160-170KM i cieszyc sie jazda - ale nie ma automatu
                                  a tutaj glowe bym dal ze dawali automat, sam sie nad takim zastanawialem, no nie wiem :roll:

                                  [ Dodano: Sro 20 Gru, 06 16:49 ]
                                  Zamieszczone przez ===Tomy===
                                  Ważna rzecz, o której nie wspomniałem. Kupując u lokalnego dealera będę miał możliwość uzyskać dobrą cenę, więc tymbardziej kolejny plus na zakup nowego.
                                  mimo wszystko proponuje uderzyc po oferte do Zoltara i djczasa, nie zaszkodzi sie rozeznac :idea:
                                  saport techniczny baj DGW
                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                  była BXE '08 190kkm
                                  no i nie ma :-)

                                  Komentarz

                                  • ===Tomy===
                                    Rider
                                    • 2006
                                    • 552

                                    #18
                                    Zamieszczone przez szkoda
                                    mimo wszystko proponuje uderzyc po oferte do Zoltara i djczasa, nie zaszkodzi sie rozeznac :idea:
                                    Na chwilę obecną, po wielu ważnych i pomocnych głosach mam w rozważaniach OII 2.0 140PS Automat DSG. W opcji w jakiej mi wychodzi niecałe 115k zł. Nie powinno być tragedii.
                                    Wszystko zależy od wymogów firmowych i kwestii posiadanej gotówki. W kwestii negocjacji nie ma problemu. Mój lokalny przedstawiciel to bardzo rzetelny facet i można z nim załatwić wszystko.
                                    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
                                    Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
                                    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      #19
                                      szkoda, Tych wersji 1.9TDI z automatem i bez bylo wiele, tak wiec w jednych mogli dawac w innych nie, w temacie wiekszego brata nie jestem obeznany
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • ===Tomy===
                                        Rider
                                        • 2006
                                        • 552

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Maicroft
                                        szkoda, Tych wersji 1.9TDI z automatem i bez bylo wiele, tak wiec w jednych mogli dawac w innych nie, w temacie wiekszego brata nie jestem obeznany
                                        mobile.de pośród ofert SuperB ukazuje, że prym widzie 1.9 130PS z przewagą automatów.
                                        Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
                                        Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
                                        Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

                                        Komentarz

                                        • ===Tomy===
                                          Rider
                                          • 2006
                                          • 552

                                          #22
                                          Zamieszczone przez miki
                                          Widziałem
                                          Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
                                          Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
                                          Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

                                          Komentarz


                                          • #23
                                            ===Tomy===, przed zakupem zadzwoń/napisz do Cieq.

                                            Ostanio u nich widziałem za śmieszna kase samochody z SAP, dobrze wypasione i za niewielką kase.

                                            Superb 2.8 tip, 60k przebiegu, prestige plus... za chyba 60k pln.

                                            Komentarz


                                            • #24
                                              Zamieszczone przez QBA
                                              Zamieszczone przez Kaszana
                                              Superb ma przednie zawieszenie identyczne jak poprzedni Passat.
                                              A tylne jak Octavia I, czyli belka skretna :? Co moim zdaniem calkowicie dyskwalifikuje samochod tej klasy... To inna epoka :?
                                              Również uważam, że Superb to już raczej auto zabytkowe.

                                              [ Dodano: Sro 20 Gru, 06 19:22 ]
                                              Zamieszczone przez Maicroft


                                              SuperB dla mnie odpada bo ma zawieszenie jak OI i jest modelem ktory przejdzie za rok, dwa gruntowna modernizacje.
                                              Sądzę, że raczej będzie całkowicie nowy model.

                                              [ Dodano: Sro 20 Gru, 06 19:24 ]
                                              Zamieszczone przez bezduszny
                                              ===Tomy===, przed zakupem zadzwoń/napisz do Cieq.

                                              Ostanio u nich widziałem za śmieszna kase samochody z SAP, dobrze wypasione i za niewielką kase.

                                              Superb 2.8 tip, 60k przebiegu, prestige plus... za chyba 60k pln.
                                              A co to jest "Cieq"?

                                              Komentarz

                                              • ===Tomy===
                                                Rider
                                                • 2006
                                                • 552

                                                #25
                                                Dzięki za wszystkie głosy.

                                                Nie napisałem o głównym powodzie decyzji o kolejnym dieslu - paliwo mam firmowe więc koniecznie diesel. OK, na spokojnie dokonam analizy. Zmiana auta będzie nieunikniona, kwestia wyboru do dalszych rozważań. Jeśli uda mi się dosiąść testową OII z DSG to mam nadzieję ułatwi mi to przyszły wybór.
                                                Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
                                                Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
                                                Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

                                                Komentarz

                                                Pracuję...