SuperB - rzetelne opinie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Tonny S
    Drive
    S_OCP Member
    • 2004
    • 67

    #51
    Superb 2005 1.9 tdi 130 KM

    Przejechane 70 tkm.

    Zamieszczone przez ===Tomy===
    Zadając pytanie pracownikom ASO odnośnie usterkowości Superb otrzymałem informacje, że nie ma żadnych problemów z silnikami, ze skrzyniami, nie są znane przypadki problemów dwumasówek, jednak nagminne są jakieś kłopoty z elektryką typu: oświetlenie bagażnika, lapmki drzwi, etc.
    Co do awaryjnosci prawda o problemach z elektryka nie slyszalem i nie mialem problemow a auto dosc mocno exploatowane.

    Zamieszczone przez szkoda
    ===Tomy=== napisał/a:
    Duża dysproporcja zaczyna się w momencie jednostki 2.5 160PS



    pewnie wypowiedza sie fachowcy, ale w kazdym razie ten motor zbiera zdecydowanie najgorsze opinie - stara konstrukcja, ciezar, awaryjnosc i wysokie spalanie, generalnie mowi sie ze 1.9 130KM to lepszy wybór w tym przypadku.
    no i w przypadku 1.9 sam najlepiej wiesz czego mozna sie po tym spodziewac.
    Szkoda zachodu - 2.5 TDi zwlaszcza w automacie - smiga jak 1.9 Tdi manual a pali ze 2-3 l wiecej i duzo drozsze przeglady.

    Zamieszczone przez Kaszana
    Superb ma przednie zawieszenie identyczne jak poprzedni Passat.
    I jeśli sie sypie tak, jak w Passacie to jest to rozpacz.
    Nic nie bylo robione nic nie skrzypi - zero problemow.

    A tylne jak Octavia I, czyli belka skretna Co moim zdaniem calkowicie dyskwalifikuje samochod tej klasy... To inna epoka Juz predzej bym zdecydowal sie na OII
    Przejedz sie tym autem dopiero potem wydawaj opinie bo dla mnie IMHO jak na nasze drogi naprawde jest extra

    Zamieszczone przez Maicroft
    Te 2.0TDI 16V nie byly montowane chyba z DSG w SuperBie, tak wiec tez zle.
    Nie byly.

    Zamieszczone przez szkoda
    Maicroft napisał/a:
    Pozostaje 1.9TDI 130KM w uzywce, zawirusowac z wiekszym IC oraz turbo na 160-170KM i cieszyc sie jazda - ale nie ma automatu


    a tutaj glowe bym dal ze dawali automat, sam sie nad takim zastanawialem, no nie wiem
    Byl 1.9 w Tiptronicu

    Zamieszczone przez Kaszana
    Również uważam, że Superb to już raczej auto zabytkowe.
    Nie jest tak zle jak to przedstawiasz - mi sie tym aute zdecydowanie lepiej jezdzi niz Leonem FR 190 KM TDi i nie brakuje mi mocy ze wzgledu na 5 bieg skrzynie i zdecydowanie mniejsze straty na kolach dzieki wzdluznemu ulozeniu silnika.

    - bardziewnie wyglądające wstawki z imitacji drewna (mojej wersji się to nie tyczyło)
    Fakt wyglada to tragicznie ale nikt nikogo nie zmusza by zapodawac taka opcje hah ;-)

    - brak dwustronnej klimy
    Jak dla mnie to i tak nie widze roznicy w tak malym pomieszczeniu jak auto ;-)

    Zamieszczone przez ===Tomy===
    SuperB głośniejszy od OII ?
    W to to nigdy nie uwierze zwlaszcza ze smigalem OII 2.0 tdi i jak dla mnie to nie ma co porownywac Superb jest naprawde cichy !!

    Silniki to 1.9TDI w manualu, 2.8 V6 tip i 2.5TDI tip
    Jedyny rozsadny wybor to 1.9 TDI 130 KM

    Zamieszczone przez cieq
    Superb 2.0TDI 6-biegowa skrzynia, data rejestracji 13.07.2006r, przebieg 9100km (stan na październik), wersja wyposażeniowa "Elegance" + dodatki Platinium: czarna skórzana tapicerka, footboard, dywaniki lounge step itd, auto oczywiście na gwarancji, cena ~92.000zl...
    Byly problemy z tym 2.0 ze wzgledu na FAP i wycofali silnik z oferty nie wiem o co do konca chodzilo ale wycofali wiec cos z tym musialo byc.

    Zamieszczone przez Jabar1975
    bezduszny rozmumiem ze dzien bez wyrazenia wlasnego zdania to dzien stracony - ale ja nie pisze o waleniu w kraweznik kolami a o normalnej jezdzie po polskich (jakby nie bylo bardzo kiepskich) drogach. a tutaj sprawa wyglada tak jak napisalem wymiana co 30kkm calosci z przodu (dotyczy A4, passata b5, b5+ i z racji identycznej konstrukcji pewnie takze i Superba) dla porownania w o2 po 60kkm zawias w stanie idealnym, w o1 po 40kkm - stan idealny, w Roverze 220sdi po 250kkm - pierwszy remont zawieszenia
    Moim zdaniem nie masz pojecioa o tym zawieszeniu - auto smiga po budowach dziurach i lasach - zero problemow.

    Zamieszczone przez ===Tomy===
    W ASO mawiają mi, że są klienci, którzy przy przebiegach 80-100kkm palcem nie ruszają poza czynnościami serwisowymi więc to może kategorycznie przeciwstawić się stereotypom panującym odnośnie usterek tego modelu.
    No po swoim egzemplarzu uwierzyl bym w to ;-)

    IMHO dziwne - klocki z tylu koncza sie co 30 tkm :roll: 2 razy wymienialem a przod seria i ma sie dobrze :| :roll: wymienilem galke zmiany biegow bo tamta miala luzy na boku, co mi sie nie widzi to wyglad srodkowej konsoli faktycznie jest troszke za stary a tak to same pozytywy a najwiekszy to ilosc miejsca z tylu i koszty w ASO tyle co Leon :lol:

    Jak cos to prosze pytac chetnie odpowiem

    Pozdro i Wesolych Swiat !!
    www.leonclub.pl

    Leon FR/ARL + powered by CompSport

    Komentarz


    • #52
      Zamieszczone przez Tonny S
      Jak cos to prosze pytac chetnie odpowiem
      Jaki jest koszt (szacunkowy) wywalenia szkardnego czegoś "drewnopodobnego" ze środka a zastąpienie go czarnymi wykończeniami z Edytion100 ?

      Komentarz

      • QBA
        RS
        • 2004
        • 2646

        #53
        Zamieszczone przez Tonny S
        Przejedz sie tym autem dopiero potem wydawaj opinie bo dla mnie IMHO jak na nasze drogi naprawde jest extra
        Jezdzilem 1.9TDI 130KM
        Zamieszczone przez bezduszny
        Jaki jest koszt (szacunkowy) wywalenia szkardnego czegoś "drewnopodobnego" ze środka
        Znajomy kupil na Slomczynie (tylko, ze zwykle czarne) za 50PLN'ow bodajze.

        Komentarz

        • Jabar1975
          RS
          • 2006
          • 3331

          #54
          Zamieszczone przez Tonny S
          Moim zdaniem nie masz pojecioa o tym zawieszeniu - auto smiga po budowach dziurach i lasach - zero problemow.
          Kolego sympatyczny aczkolwiek..... otoz z samym Superbem doswiadczenie mam zerowe i nigdzie nie napisalem ze takowego posiadalem tylko ze "jesli jest ono takie samo jak w passacie to bedzie wymagalo wymiany po podanym przeze mnie przebiegu" nie wiem jakie macie w Twoim rejonie drogi bo w Warszawie i okolicach tyle wystarcza do zdruzgotania zawieszenia Dla Twojej informacji bazowalem na wlasnych doswiadczeniach (i moich najblizszych) auta byly przeze mnie ujezdzane i tak sie to dla nich konczylo - a ze nie uwazam sie za jakiegos niszczyciela to podalem tez przykladowe przebiegi w innych samochodach jakie mialem/mam i jezdzone dokladnie w takich samych warunkach. Niestety ale nasze drogi dosc szybko powoduja destrukcje - o dziwo uzytkownicy nieomal wszystkich tych aut (passat i a4) w niemczech sa zachwyceni zawieszeniem i nikomu sie nic nie sypie. Gdyby nimi pojezdzic po Warszawie, Slasku czy innym Bielsku to jego zywot bylby zdecydowanie krotszy.
          Zamieszczone przez Tonny S
          mi sie tym aute zdecydowanie lepiej jezdzi niz Leonem FR 190 KM TDi i nie brakuje mi mocy ze wzgledu na 5 bieg skrzynie i zdecydowanie mniejsze/wieksze straty na kolach dzieki wzdluznemu ulozeniu silnika.
          chodzi o komfort czy o dynamike?
          o ile mniejsze sa straty uklad poprzeczny ver. wzdluzny?
          nasza droga: www.wpzs.pl

          Komentarz


          • #55
            Zamieszczone przez Jabar1975
            "jesli jest ono takie samo jak w passacie to bedzie wymagalo wymiany po podanym przeze mnie przebiegu"
            1 rok, 1.9TDI 130KM manual, 45k przebiegu i ZERO problemów.

            ... w własnego doświadczenia.

            Komentarz

            • Tonny S
              Drive
              S_OCP Member
              • 2004
              • 67

              #56
              Zamieszczone przez Jabar1975
              chodzi o komfort czy o dynamike?
              o ile mniejsze sa straty uklad poprzeczny ver. wzdluzny?
              Komfort bez porownania, dynamika 150 PD w serii prawie wcale nie ustepuje 130 PD wzdluznemu bylem w szoku ze sie tak trzyma za mna. Porownanie cyferkowe 150 KM do 148 KM tak to wyglada naprawde 150 PD w Leonie moze sie zdziwic - Pytalem Patryka z CompSport why i wyszlo na to ze to zasluga umiejsowienia silnika wzdluznie i mniejszych strat na napedzie gdzie we wzdluznym wychodzi ok 50% mniej analizujac wykresy.

              Kolego sympatyczny aczkolwiek..... otoz z samym Superbem doswiadczenie mam zerowe i nigdzie nie napisalem ze takowego posiadalem tylko ze "jesli jest ono takie samo jak w passacie to bedzie wymagalo wymiany po podanym przeze mnie przebiegu" nie wiem jakie macie w Twoim rejonie drogi bo w Warszawie i okolicach tyle wystarcza do zdruzgotania zawieszenia
              Drogi drogi ahhah auto smiga po calym kraju wiec nie wybiera po czym smiga jesli uwazasz drogi w Wawie zakiepskie smignij do Wrocka bo tam sa tragiczne ;-) Wawa w niczym nie odstaje od sredniej krajowej ;-) Odnosnie tego niby bo komus tam - fakt auto autu nie jest rowne i roznie sie zuzywa dlatego nie mozna generalizowac.

              Zamieszczone przez bezduszny
              Jaki jest koszt (szacunkowy) wywalenia szkardnego czegoś "drewnopodobnego" ze środka a zastąpienie go czarnymi wykończeniami z Edytion100 ?
              Nie mam pojecia mam wersje gdzie tego szajsu nie bylo ;-)

              BTW odnosnie spalania roznica ok 0,5l wiecej na niekorzysc Superba - blizej 7 niz 6 l ciezko zejsc ponizej 6,0 (chyba nigdy nie mialem) gdzie w Leonie wystarczy jechac 120-130 Km/h w trasie.
              www.leonclub.pl

              Leon FR/ARL + powered by CompSport

              Komentarz

              • Jabar1975
                RS
                • 2006
                • 3331

                #57
                Zamieszczone przez Tonny S
                Odnosnie tego niby bo komus tam - fakt auto autu nie jest rowne i roznie sie zuzywa dlatego nie mozna generalizowac.
                otoz to nie jestesmy na formu hondy czy innych oszolomow ktorzy zawsze maja najlepsze i najfajniejsze auta, tylko na forum ludzi Normalnych gdzie jesli komus sie cos sypnie to sie do tego przyznaje a jesli jest ok to tez o tym mowi. Dobrze zeby osoba szukajaca opini poznala obie strony a nie tylko czytala ze "ty to masz pojecie takie, a ja takie, co ty widziales itd"
                U mnie sie posypalo i u kilku innych osob (wlasciwie moich wszyskich znajomych ktorzy jezdili passatem) rowniez - stad moja opinia. Ciesze sie ze inni mieli wiecej szczescia (zreszta te 5 samochodów z ktorymi mialem osobiscie do czynienia nie jest reprezentatywne). Druga sprawa ze ze duzo zalezy od auta - mialem kiedys wspomnianego Rovera 200, uchodzacego za jeden z bardziej awaryjnych samochodów i co? 250kkm i nic - absolutnie nic.

                Wracajac do Superba to wazna rzecz o ktorej trzeba pamietac ze konstrukcja tego samochodu pamieta polowe lat 90tych i wiekszosc rozwiazan tam stosowanych pochodzi wlasnie z tych lat - ze wszystkimi tego konsekwencjami, czasami to dobrze dla uzytkownika, czasmi troche gorzej.
                nasza droga: www.wpzs.pl

                Komentarz

                • RomanS
                  Elegance
                  • 2004
                  • 804

                  #58
                  Zamieszczone przez Tonny S
                  IMHO dziwne - klocki z tylu koncza sie co 30 tkm
                  Jeśli masz ESP to należy się tego spodziewać. Trudno powiedzieć czy zawsze ma być 30 kkm, jednak jak dla mnie przy ESP lecą zauważalnie szybciej.
                  Moje doświadczenia są wprawdzie z Passata i tam ta reguła jest prawdziwa.

                  Co do zawieszenia przedniego to (wg doświadczeń z Passata) każdy prawdziwy serwis powie tak: w rocznikach np 98 wymiana po np 40 kkm to prawie norma, po roku ~ 2000 (piszę ~ bo nie wiem dokładnie kiedy wprowadzano zmiany) już znacznie dłuższe przebiegi.
                  Fakt naprawa kosztuje ale komfort jazdy jest.
                  Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                  Komentarz

                  Pracuję...