250 tys Octavia 1.6 i juz remont

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • niunia75
    Classic
    • 2005
    • 26

    250 tys Octavia 1.6 i juz remont

    Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
    napisał ale przecierz Tobie nie chodziło tylko o ergonomie
    To dziwne, bo w autach VW ergonomia jest chyba jedna z najlepszych... :roll:
  • dynia
    Ambiente
    S_OCP Member
    • 2005
    • 134

    #2
    250 tys Octavia 1.6 i juz remont

    Jak pisalem w innych postach moja octavia 1.6 Aee LPG 250 tys km bierze olej w sporych ilosciach ....
    Kolejny mechanik stwierdzil:
    -planowanie glowicy
    - uszczelka
    - uszczelniacze
    - pierscienie ...

    Czy to mozliwe po 250 tys km??? Lanos jak go sprzedalem mial tyle samo a nic nie bral oleju...

    Pozdrawiam
    Kupujac Polskie produkty w polskich sklepach likwidujesz polskie bezrobocie .... Nie mow ze made in Poland to beee bo to tez twoja robota ..

    Komentarz

    • Jabar1975
      RS
      • 2006
      • 3331

      #3
      Zamieszczone przez dynia
      Czy to mozliwe po 250 tys km???
      IMO nawet bardzo mozliwe,
      ile z tego dystansu z lpg? ile Ty przejechales?
      nasza droga: www.wpzs.pl

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        dynia, Ale uszczelniacze zaworowe to nawet ze starosci sie rozpadaja. Do 1.8 RP ze strarych kibli taki uszczelniacz kosztuje po ok 2zl sztuka i wiecej z tym roboty niz koszt samych czesci.
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • Sebastian_M26
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 1823
          • Superb II (3T4)

          #5
          Przy dbałej eksploatacji ten silnik powinien wytrzymać 2 razy tyle,,,
          kasowany przebieg, lub zaniedbania ew. katowanie silnika na zimno
          Seria 188KM/270Nm na 95RON

          Komentarz

          • Jabar1975
            RS
            • 2006
            • 3331

            #6
            Zamieszczone przez Sebastian_M26
            Przy dbałej eksploatacji ten silnik powinien wytrzymać 2 razy tyle,,,
            kasowany przebieg, lub zaniedbania ew. katowanie silnika na zimno
            Jesli spora czesc dystansu robil z lpg i na krotkich dystansach to silnik pracowal ponizej temp. pracy i to przyspieszylo zuzycie.
            nasza droga: www.wpzs.pl

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez dynia
              Czy to mozliwe po 250 tys km???
              Pewnie, że możliwe...
              Wystarczy aby LPG dawało zbyt ubogą mieszankę a kierowca dawał ostro po obrotach.

              Komentarz

              • borut
                Rider
                S_OCP Member
                • 2005
                • 299

                #8
                Dynia,

                Skoro napisałeś że masz LPG to po tobie. NIe dowiesz się nic ciekawego bo w większości postów zobaczysz że to przez LPG :-). Nie ma się co zastanawiać wszystko kiedyś się psuje u jednych szybciej u innych wolniej.

                Powodzenia
                Powered by VSI PRINS

                Komentarz

                • Jabar1975
                  RS
                  • 2006
                  • 3331

                  #9
                  Zamieszczone przez borut
                  NIe dowiesz się nic ciekawego bo w większości postów zobaczysz że to przez LPG :-)
                  jaka informacja "wejsciowa" taka diagnoza
                  nasza droga: www.wpzs.pl

                  Komentarz

                  • -Piotr-
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 1018
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                    #10
                    250 kkm jak na benzyniaka to wystarczająco zwłaszcza biorąc pod uwagę eksploatację na LPG. Na Pb wiele więcej nie przejedzie. W przybliżonych przebiegach głównym problemen będzie nadmierne zużycie oleju. Tak, czy owak:
                    Zamieszczone przez dynia
                    planowanie glowicy
                    - uszczelka
                    - uszczelniacze
                    - pierscienie ...
                    coś będzie w obrębie tego przebiegu do zrobienia.
                    O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
                    KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
                    O III czarna liftback - reaktywacja

                    Komentarz

                    • QBA
                      RS
                      • 2004
                      • 2646

                      #11
                      Zamieszczone przez -Piotr-
                      250 kkm jak na benzyniaka to wystarczająco zwłaszcza biorąc pod uwagę eksploatację na LPG. Na Pb wiele więcej nie przejedzie.
                      :twisted: Ciekawa teoria :lol: Mam w swoim 1.8T nalatane prawie 240 tys. km i silnik chodzi jak zegarek :szeroki_usmiech Wszystko w terminie robione, jedzi od nowosci na Mobile 1 5W40 Rally i doslownie nic mu nie dolega Mam nadzieje, ze jeszcze ze 100tys. przejedzie do powazniejszej naprawki

                      [ Dodano: Pią 22 Gru, 06 20:06 ]
                      P.S. Znajomy taksowkarz sprzedal jakis czas temu swoja Omege A z przebiegiem ponad 600tys. bez rzadnych remontow. Co najlepsze sprzedal ja kolejnemu taksowkarzowi i nada jezdzi :szeroki_usmiech Takze wszystko zalezy od tego jak kto dba o samochod. Teraz mam "przyjemnosc" przemieszczac sie zastepcza Felicja 1.6, ktora ma przebieg 141 tys km i nie wiem, czy nawet do remontu silnik sie nadaje :?

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez QBA
                        Mam nadzieje, ze jeszcze ze 100tys. przejedzie do powazniejszej naprawki
                        Fundniesz mu nowe turbo, przejdziesz na olej 5/50 i wiooo... następne 100k

                        Komentarz

                        • QBA
                          RS
                          • 2004
                          • 2646

                          #13
                          bezduszny, nowe turbo i kolektor jest od 60 kkm

                          Komentarz


                          • #14
                            180k to i tak świetny wynik.

                            Rekordzista w ASO Danelczyk dojechał turbine w 7,5k :wink:

                            Komentarz

                            • QBA
                              RS
                              • 2004
                              • 2646

                              #15
                              bezduszny, no ja od takiego geniusza mam kolektor, co zajezdzil turbinke w Golfie GTI w nieco ponad 10 kkm :lol: Ale EOT

                              Komentarz

                              • -Piotr-
                                L&K
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 1018
                                • Octavia III (5E3)
                                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez QBA
                                Ciekawa teoria
                                Dla silnika 1.6 może tak być.
                                Zamieszczone przez QBA
                                Mam w swoim 1.8T nalatane prawie 240 tys. km i silnik chodzi jak zegarek
                                niech służy jak najdłużej, ale nie znasz dnia ani godziny kiedy mogą się zacząć problemy. Jedno małe przegrzanie i ...... Z racji mniej wysilonego silnika można mu faktycznie dodać jeszcze te 10 kkm.
                                O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
                                KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
                                O III czarna liftback - reaktywacja

                                Komentarz

                                • QBA
                                  RS
                                  • 2004
                                  • 2646

                                  #17
                                  Zamieszczone przez -Piotr-
                                  Jedno małe przegrzanie i ...... Z racji mniej wysilonego silnika można mu faktycznie dodać jeszcze te 10 kkm.
                                  Okay, niech Ci bedzie Juz szykuje fundusze na remont

                                  Komentarz

                                  • DGW
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 2330

                                    #18
                                    Zamieszczone przez dynia
                                    Czy to mozliwe po 250 tys km???
                                    dynia, Tak jak koledzy wyżej piszą
                                    głównie zależy to od sposobu eksploatacji. Kilka przykładów masz tu podanych, chociażby katowanie na zimnym silniku. :evil:
                                    Co do LPG to jestem z założenia nastawiony negatywnie do starszych generacji (nie piszesz co to za instalacja) Tak jak pisze bezduszny, zbyt uboga mieszanka + gaz w podłodze = szybki zgon motorowni
                                    Wykończenie silnika w 250000km jest możliwe, ale nie jest to jakiś wyznacznik żywotności silników spalinowych :| . Są artyści co szybciej wykańczają swoje bolidy :lol: . Czy to będzie 1.6 czy to będzie 1.2, czy to będzie 2.5 > pojemność nie ma nic do tego :idea: . Przy „normatywnym” zużywaniu się części powinieneś przejechać drugie tyle. Sam osobiście byłem świadkiem, kiedy to przyjechał klient na zrobienie podajże hamulców starym oplem corsą 1.2 z przebiegiem ponad 800000 :shock: . To auto nadal jeździło i może nie było w super stanie, ale wystarczyło wymienić wałek rozrządu i kto wie ile jeszcze by przejechało (oczywiście później silnik tylko do wyrzucenia) :szeroki_usmiech
                                    Co do remontu i wymienianych przez Ciebie czynności to powiem Ci że nie widziałem jeszcze żeby jakiś mechanior miał rentgen w oczach :lol: . Nigdy nie masz 100% pewności dopóki nie rozbierzesz silnika. Co z tego że zrobisz głowice jak będzie pęknięty pierścień itd... :|
                                    Poprawiałem kiedyś robotę po takim magiku który stwierdził że wymienić trzeba tylko popychacze hydrauliczne i silnik przestanie stukać :twisted: . Właściciel nie chciał aby znów wymieniać mu dobre na nowe więc przyprowadził auto do mnie. I powiem że miał nie spotykane szczęście. Kiedy wjechałem na warsztat, w chwili gdy wyłączyłem zapłon silnik jakby za szybko zgasł. Okazało się że właśnie w tej chwili rozkręcił się całkowicie korbowód :shock: ale wszystko skończyło się ok.
                                    Qba Ty zacznij odkładać kasę ale na wesele żebyś kolegów z OCP zaprosić miał za co :wink: :diabelski_usmiech . Tylko co będzie pierwsze: zaobrączkowany QBA czy zgon motorowni. :lol:
                                    Stawiam na to pierwsze :diabelski_usmiech
                                    NFPNorth-West
                                    2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                    WARSZTAT www.dsize.pl
                                    ->
                                    CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                    spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                    Komentarz

                                    • QBA
                                      RS
                                      • 2004
                                      • 2646

                                      #19
                                      Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                      Qba Ty zacznij odkładać kasę ale na wesele żebyś kolegów z OCP zaprosić miał za co :diabelski_usmiech
                                      :rofl :haha: :lol:
                                      Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                      Tylko co będzie pierwsze: zaobrączkowany QBA czy zgon motorowni. :lol:
                                      Stawiam na to pierwsze :diabelski_usmiech
                                      :lol: Narazie sie ani na pierwsze, ani na drugie nie zanosi :P

                                      Komentarz

                                      • DGW
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 2330

                                        #20
                                        sory za OT ale przeszedłbym się na jakieś wesele :lol: :szeroki_usmiech
                                        NFPNorth-West
                                        2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                        WARSZTAT www.dsize.pl
                                        ->
                                        CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                        spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                        Komentarz

                                        • QBA
                                          RS
                                          • 2004
                                          • 2646

                                          #21
                                          dobrygrzeswawa, to jeszcze ja dorzuce OT :P

                                          Zrob swoje :szeroki_usmiech

                                          EOT

                                          Komentarz

                                          • zeb
                                            Rider
                                            S_OCP Member
                                            • 2004
                                            • 415

                                            #22
                                            jeśli można QBusiu :wink: nie tacy twardziele klękali przed ołtarzem, więc z wolna się szykuj :szeroki_usmiech

                                            Komentarz

                                            • Purchawa
                                              Admin
                                              S_OCP Member
                                              • 2004
                                              • 8007

                                              #23
                                              Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                              sory za OT ale przeszedłbym się na jakieś wesele
                                              Ja tez, a do mojego jeszcze troche. :lol:
                                              "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                              Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                              STOP ECO-TERRORISM!

                                              Komentarz

                                              • goldens
                                                Ambiente
                                                • 2005
                                                • 103

                                                #24
                                                widzę że wy tak gadu gadu tu o tych silnikach i nie tylko , mam pytanko włąsnie pękło 197k na budziku od jakiś 120k auto jeżdzi na gazie, i powiem szczerze wystraszyłem się trochę czytając wasze posty, typu uboga mieszanka + ciężka noga= zgon silnika

                                                kiedyś jeden z gazowników powiedziałmi że mam za wąskie dysze i że samochód nie dostaje odpowiedniej ilości gazu wtedy się ucieszyłem bo mówię będzie mniej palił,ale z tego co czytam to chyba zaraz po niwym roku zapiepszam rozwiecać te dysze.

                                                a przy okazji jakie są pierwsze objawy że silnik trzeba dać do remontu??

                                                pozdrawiam
                                                KG
                                                wesołych świąt
                                                Goldens vel Kris o poranku

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez goldens
                                                  kiedyś jeden z gazowników powiedziałmi że mam za wąskie dysze i że samochód nie dostaje odpowiedniej ilości gazu wtedy się ucieszyłem bo mówię będzie mniej palił,ale z tego co czytam to chyba zaraz po niwym roku zapiepszam rozwiecać te dysze.
                                                  No niestety, to jest podstawowa bolączka ilnstalacji LPG w silnikach z turbo. W pewnych momentach silnik turbo potrzebuje chwilowo sporej dawki paliwa... a tego nie zapewniają zwykłe instalacje LPG (niezależnie od generacji). W tej danej chwili następuje zubożenie mieszanki a co za tym idzie... wzrasta temperatura.

                                                  Co robi za wysoka temperatura i jaki ma wpływ na zawory i inne części chyba nie musze pisać.

                                                  Problem ten nie występuje w dobrze zestrojonych inslacjach (tych co nie mają za wszelką cene mało palić gazu) przy silnikach wolnossakach.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...