Zamieszczone przez bezduszny
250 tys Octavia 1.6 i juz remont
Zwiń
X
-
bezduszny
Zamieszczone przez borutTo bardzo ciekawe co piszesz - moższ profesjonalnie wyjaśnić ??
Doczytaj jaką mają wtryskiwacze w Twoim AGU, potem porównaj to z jakimś innym 4 cylindrowcem bez turbo i znajdź te same dane dotyczące instalacji LPG.
Nie chodzi mi o moc ale o wydajność....
Potem wystarczy doczytać o konsekwencji "ubogiej mieszanki" na silnik i jakie spustoszenia wywołuje.
No i już masz odpowiedź
Komentarz
-
Zamieszczone przez bezdusznyTo bardzo proste.
Doczytaj jaką mają wtryskiwacze w Twoim AGU, potem porównaj to z jakimś innym 4 cylindrowcem bez turbo i znajdź te same dane dotyczące instalacji LPG.
Bez obrazy, ale dla mnie tak to wygląda. Każdy silnik w pewnych momentach potrzebuje więcej paliwa - to żadne odkrycie. Ale jakie to momenty i dlaczego sekwencja ma sobie z tym nie radzić, to byłaby kluczowa informacja ( myśle że nie tylko dla mnie ale i dla producentów takich instalacji )
Druga część jakby oczywista - w starszych typach instalacji sytuacja niekontrolowalna.Powered by VSI PRINS
Komentarz
-
-
bezduszny
borut, a co tu jest do profesjonalnego opisywania ?
Jeżeli tego prostego "łopatologicznego" wyjasnienia bazyjącego na zasadzie porównania określonych parmetrów nie potrafisz zrozumieć, to bez urazy tym bardziej i bardziej naukowego opisania też nie zrozumiesz.
Zamieszczone przez borutAle jakie to momenty i dlaczego sekwencja ma sobie z tym nie radzić, to byłaby kluczowa informacja ( myśle że nie tylko dla mnie ale i dla producentów takich instalacji )
Ci co wstawiąją LPG to robia to w 99% jak najniższym kosztem.... aby oszczędzić i aby to wogóle działało.
Cena takiej instalacji, zamontowanie jej, dostrojenie i wszystko co z tym związane to koszt około 7k pln.... i byle warsztacina, gdzie wali sie masówkę tego nie zrobi dobrze.
Troche to przypomina porównanie "chipa z allegro" i "program u dobrego tunera"...
Pozostaje jeszcze kilka problemów dla LPG w silnikach turbo... np. płomień zwrotny. Fakt, że nie występuje juz to w IV i V generacji.
Następny problem to.... ciśnienie doładowania.
Dobrze zestrojona LPG na sekwencji spokojnie pracuje na 0,6 bara.... A co będzie przy 1,0 bara czy większym ?
Tu masz fote instalki co leeedwie wyrabia w A3 1.8T
A tu masz "panie profesjonalny" wykres po strojeniu jej (najlepszy uzyskany do tej pory).... Pewnie sam potrafisz go przeanalizować....
Max ciśnienie dla tej instalki to właśnie 0,6 bara (to taka podpowiedz). Cena instalki po upuście 4,5k.... wszystkie strojenia jej (też po taniości robione), hamownie w sumie około 1k-1,5k
Podaj jaką masz instalację, jaki typ, jakie wtryski i resztę jej danych.... oraz kto ci ja zakładał.
Na tej podstawie postaram ci się coś powiedzieć co jest warta i na ile (mocy) ci wystraczy
Komentarz
-
bezduszny,
No i widzisz - o to mi chodziło, przytyki były niepotrzebne. Po prostu wiele razy już o coś pytałem i w większości ludziska piszą coś co słyszeli, ale nie są pewni, ktoś im powiedział ale chyba nie do końca i tak to się zawsze odbywa. A tu jak widać jednak się dało- za co dziękuję.
Co do mojej instalacji to jak w opisie - VSI PRINS, wtryski KEIHIN, a zakładał gazownik o najlepszej renomie w moim mieście ( niestety najdroższy ) - ma już na koncie te silniki. Oczywiście ciśnienie doładowania jest mierzone. Faktycznie instalacja była droga ~6kPLN ale jak narazie pracuje idealnie, więc było warto. Na gazei ogólnie jeżdże od 4 lat i jeśli kogoś to nie przekonuje to podaję zawsze jedną cyfrę - na chwilę obecną to 10.000 PLN. Tyle właśnie do tej pory zaoszczędziłem na paliwie - mnie przekonuje.Powered by VSI PRINS
Komentarz
-
-
bezduszny
Jakie masz wtryskiwacze ?
Najmocniejsze jakie widziałam mają 36kW/cylinder... najmniejsze i najtańsze chyba są 17kW/cylinder.
A teraz kalkulator i wyliczamy... na ile teoretycznie moga wystarczyć.
17 x 1,36 x 4 = 92,48
Czyli widać, że do silnika 110KM są za małe...
21kW są na "styk"... czyli bezpieczenie powinny byc założone 26kW. dynia, maska do góry i sprawdzaj jakie masz załozone.
[ Dodano: Pon 25 Gru, 06 12:13 ]
Zamieszczone przez -Piotr-Dużo jest napisane o ubogiej mieszance LPG, ale mało kto wie co to znaczy dla silnika. bezduszny rozwiń ten temat i wszystko będzie jasne.
Wystarczy poczytać o tuningowaniu każdego silnika z turbiną... zarówno PB jak i dizla. Od pewnych mocy potrzeba bardziej wydajnych wtrysków aby podawały odpowiednio większą ilośc paliwa w stosunku do ilości powietrza jakie daje turbina.
Komentarz
-
widzę że muszę jednak bardziej rozeznać ten temat, ponieważ mam 1,8T i do tego w gazie.
nie jestem pierwszym właścicielem i nie wiem niestety gdzie ją zakładano jesli chodzi zaś o typ jest to Zavoli alisej, sekwencyjny wtrysk, jak już pisałem ponoć mam za małe otwory w dyszach itd... nie będę się powtarzał,jednka chciałbym abyście mi przybliżyli może te firmę Zavoli, czy to w miarę dobre czy już mam sięszykować na jakieś rewolucje z slinikiem, co pownieniem spradzać co obesrwować czego unikać itp. a do wszystkich co uzytkują 1,8T w gazie , ile wam pali autko gazu z taką normalna jazdą bez przesady w deptaniu gazu.
za wszystki opinie i rady dotyczące gazu w 1,8T i grożących niebezpieczeństwach mam na myśli awarii będę bardzo wdzięczny
PodrawiamGoldens vel Kris o poranku
Komentarz
-
-
bezduszny
goldens, nie znam się na tym .....
To co pisałem to tylko wiedza teoretyczna bez popracia jakąkolwiek praktyką bo nie mam samochodu z LPG.
Widziałem za to skutki złego dobrania instalcji lub jej złego wystrojenia na silnik.
Komentarz
-
Zamieszczone przez bezdusznyWystarczy poczytać o tuningowaniu każdego silnika z turbiną... zarówno PB jak i dizla. Od pewnych mocy potrzeba bardziej wydajnych wtrysków aby podawały odpowiednio większą ilośc paliwa w stosunku do ilości powietrza jakie daje turbina.
Tzn. w benzynie robi się gorąco w wydechu jak jest ubogo a w dieslu jak jest za bogatoNFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
bezduszny
W przeciwieństwie do silnika benzynowego, diesel - pracujący cały czas z nadmiarem powietrza - utrzymuje optymalne spalanie tekże wtedy, gdy pedał gazu jest wciśnięty do połowy, czy nawet w jednej czwartej. Jego moment obrotowy zależy od ilości wtryśniętego paliwa.
W tym wypadku (dizel) zbyt uboga mieszanka ma troche inne skutki.
W zasadzie trudno mówić o ubogiej mieszance w silniku Diesla, gdyż dochodzi tam do samozapłonu cząstek paliwa w masie gorącego, zawirowanego powietrza.
To nie to samo co zapłon od iskry świecy zapłonowej mieszanki benzyny z powietrzem.
Dla silnika Diesla liczy się (w sensie sprawności) masa ładunku, czyli ilość dostarczonego
powietrza i paliwa. Stąd prawie wszystkie silniki są turbodoładowane. Jednak przy dużej masie powietrza jest za dużo tlenu jak na wielkość potrzebną do spalecia całkowitego paliwa. Stąd recyrkulacja, aby obniżyć ilość tlenu, bez zmniejszenia masy ładunku.
Komentarz
-
bezduszny, ok
chodziło mi tylko o to, że: jak wiadomo, ubogo w benzynie to cholernie gorąco w wydechu
a Dieslu gorąco w wydechu robi się gdy mamy za dużo paliwa
czyli tak jakby odwrotnośćNFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
bezduszny
Zamieszczone przez dobrygrzeswawaDieslu gorąco w wydechu robi się gdy mamy za dużo paliwa czyli tak jakby odwrotność
Komentarz
-
Zamieszczone przez -Piotr-Dużo jest napisane o ubogiej mieszance LPG, ale mało kto wie co to znaczy dla silnika. bezduszny rozwiń ten temat i wszystko będzie jasne.OCTAVIA '01
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez maciekU kumpla w golfie IV 2.0 z sekwencyjną instalacją zauważyłem, że przy maksymalnym przyspieszaniu lub przy dużych prędkościach (powyżej 180 km/h) instalacja przełącza się na benzynę. Może to właśnie jest zabezpieczenie przed spalaniem zbyt ubogiej mieszanki wynikającym z za małej wydajności wtryskiwaczy gazu??O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
O III czarna liftback - reaktywacja
Komentarz
-
-
bezduszny
Zamieszczone przez borutMam wtryski typ 52CC kod Keihin: 080/31052
080/31042 Injector 42cc white
080/31052 Injector 52cc blue
080/31063 Injector 63cc orange
080/31073 Injector 73cc yellow
Chyba troche za małe na silnik 1.8T... ale sprawdzę dokładnie w jakiś danych
Komentarz
-
Zamieszczone przez -Piotr-Jakie przy tej prędkości miał obroty silnika? Moment przełączenia LPG -> Pb zależne jest od ustawienia limitera przy instalacji LPG.OCTAVIA '01
Komentarz
-
-
bezduszny
borut, to też i kwestia ceny... a ta ma zasadnicze znaczenie przy zakładaniu LPG niestety.
w A3 założona była instalacja BRC Sequent24 IV generacji
Na tych naklejkach, na dolnym lewym rogu sa kropki w różnych kolorach.... jakie masz u siebie ?
Na tej fotce klient ma pomarańczowe.
Komentarz
-
bezduszny
Zamieszczone przez tomekchyba troszke przesadzacie, z gazem nie jest tak zle, ze zaraz co drugi silnik sie rozpadnie.
Zamieszczone przez tomektak samo oznaczanie wtryskow przez "moc" chyba nie jest do konca trafione, raczej powinno byc przez "ilosc" paliwa na jeden wtrysk.
Komentarz
Komentarz