250 tys Octavia 1.6 i juz remont

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • borut
    Rider
    S_OCP Member
    • 2005
    • 299

    #26
    Zamieszczone przez bezduszny
    No niestety, to jest podstawowa bolączka ilnstalacji LPG w silnikach z turbo. W pewnych momentach silnik turbo potrzebuje chwilowo sporej dawki paliwa... a tego nie zapewniają zwykłe instalacje LPG (niezależnie od generacji).
    To bardzo ciekawe co piszesz - moższ profesjonalnie wyjaśnić ??
    Powered by VSI PRINS

    Komentarz


    • #27
      Zamieszczone przez borut
      To bardzo ciekawe co piszesz - moższ profesjonalnie wyjaśnić ??
      To bardzo proste.

      Doczytaj jaką mają wtryskiwacze w Twoim AGU, potem porównaj to z jakimś innym 4 cylindrowcem bez turbo i znajdź te same dane dotyczące instalacji LPG.

      Nie chodzi mi o moc ale o wydajność....

      Potem wystarczy doczytać o konsekwencji "ubogiej mieszanki" na silnik i jakie spustoszenia wywołuje.

      No i już masz odpowiedź

      Komentarz

      • borut
        Rider
        S_OCP Member
        • 2005
        • 299

        #28
        Zamieszczone przez bezduszny
        To bardzo proste.

        Doczytaj jaką mają wtryskiwacze w Twoim AGU, potem porównaj to z jakimś innym 4 cylindrowcem bez turbo i znajdź te same dane dotyczące instalacji LPG.
        Miało być profesjonalnie a zapachniało ... , skoro piszesz o czymś to myślałem że wiesz o czym piszesz a tu doczytaj, sprawdź, porównaj, znajdź itd. Pisałeś o bolączkach, pewnych momentach... Kiedyś K. Staszewski śpiewał taką piosenkę, którą sparafrazuję: ..... "ja z instalacjami miałem tyle wspólnego co z Mercedesami, czyli ...." doskonale tu pasuje - gdzieś dzwonią ale nie wiemy w którym kościele ( ta sama zasada )...

        Bez obrazy, ale dla mnie tak to wygląda. Każdy silnik w pewnych momentach potrzebuje więcej paliwa - to żadne odkrycie. Ale jakie to momenty i dlaczego sekwencja ma sobie z tym nie radzić, to byłaby kluczowa informacja ( myśle że nie tylko dla mnie ale i dla producentów takich instalacji )
        Druga część jakby oczywista - w starszych typach instalacji sytuacja niekontrolowalna.
        Powered by VSI PRINS

        Komentarz


        • #29
          borut, a co tu jest do profesjonalnego opisywania ?

          Jeżeli tego prostego "łopatologicznego" wyjasnienia bazyjącego na zasadzie porównania określonych parmetrów nie potrafisz zrozumieć, to bez urazy tym bardziej i bardziej naukowego opisania też nie zrozumiesz.

          Zamieszczone przez borut
          Ale jakie to momenty i dlaczego sekwencja ma sobie z tym nie radzić, to byłaby kluczowa informacja ( myśle że nie tylko dla mnie ale i dla producentów takich instalacji )
          Owszem, producenci wiedzą i są instalacje oparte na wydajnych wtyskiwaczach (kilka modeli KEIHIN).... ale też i odpowiednio kosztują.

          Ci co wstawiąją LPG to robia to w 99% jak najniższym kosztem.... aby oszczędzić i aby to wogóle działało.

          Cena takiej instalacji, zamontowanie jej, dostrojenie i wszystko co z tym związane to koszt około 7k pln.... i byle warsztacina, gdzie wali sie masówkę tego nie zrobi dobrze.

          Troche to przypomina porównanie "chipa z allegro" i "program u dobrego tunera"...

          Pozostaje jeszcze kilka problemów dla LPG w silnikach turbo... np. płomień zwrotny. Fakt, że nie występuje juz to w IV i V generacji.

          Następny problem to.... ciśnienie doładowania.
          Dobrze zestrojona LPG na sekwencji spokojnie pracuje na 0,6 bara.... A co będzie przy 1,0 bara czy większym ?

          Tu masz fote instalki co leeedwie wyrabia w A3 1.8T







          A tu masz "panie profesjonalny" wykres po strojeniu jej (najlepszy uzyskany do tej pory).... Pewnie sam potrafisz go przeanalizować....

          Max ciśnienie dla tej instalki to właśnie 0,6 bara (to taka podpowiedz). Cena instalki po upuście 4,5k.... wszystkie strojenia jej (też po taniości robione), hamownie w sumie około 1k-1,5k





          Podaj jaką masz instalację, jaki typ, jakie wtryski i resztę jej danych.... oraz kto ci ja zakładał.

          Na tej podstawie postaram ci się coś powiedzieć co jest warta i na ile (mocy) ci wystraczy

          Komentarz

          • -Piotr-
            L&K
            S_OCP Member
            • 2006
            • 1018
            • Octavia III (5E3)
            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

            #30
            Dużo jest napisane o ubogiej mieszance LPG, ale mało kto wie co to znaczy dla silnika. bezduszny rozwiń ten temat i wszystko będzie jasne.
            O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
            KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
            O III czarna liftback - reaktywacja

            Komentarz

            • borut
              Rider
              S_OCP Member
              • 2005
              • 299

              #31
              bezduszny,

              No i widzisz - o to mi chodziło, przytyki były niepotrzebne. Po prostu wiele razy już o coś pytałem i w większości ludziska piszą coś co słyszeli, ale nie są pewni, ktoś im powiedział ale chyba nie do końca i tak to się zawsze odbywa. A tu jak widać jednak się dało - za co dziękuję.
              Co do mojej instalacji to jak w opisie - VSI PRINS, wtryski KEIHIN, a zakładał gazownik o najlepszej renomie w moim mieście ( niestety najdroższy ) - ma już na koncie te silniki. Oczywiście ciśnienie doładowania jest mierzone. Faktycznie instalacja była droga ~6kPLN ale jak narazie pracuje idealnie, więc było warto. Na gazei ogólnie jeżdże od 4 lat i jeśli kogoś to nie przekonuje to podaję zawsze jedną cyfrę - na chwilę obecną to 10.000 PLN. Tyle właśnie do tej pory zaoszczędziłem na paliwie - mnie przekonuje.
              Powered by VSI PRINS

              Komentarz


              • #32
                Jakie masz wtryskiwacze ?

                Najmocniejsze jakie widziałam mają 36kW/cylinder... najmniejsze i najtańsze chyba są 17kW/cylinder.

                A teraz kalkulator i wyliczamy... na ile teoretycznie moga wystarczyć.

                17 x 1,36 x 4 = 92,48

                Czyli widać, że do silnika 110KM są za małe...

                21kW są na "styk"... czyli bezpieczenie powinny byc założone 26kW. dynia, maska do góry i sprawdzaj jakie masz załozone.



                [ Dodano: Pon 25 Gru, 06 12:13 ]
                Zamieszczone przez -Piotr-
                Dużo jest napisane o ubogiej mieszance LPG, ale mało kto wie co to znaczy dla silnika. bezduszny rozwiń ten temat i wszystko będzie jasne.
                Taka sama zasada jak w przypadku PB. Za mało paliwa w stosunku do ilości powietrza.


                Wystarczy poczytać o tuningowaniu każdego silnika z turbiną... zarówno PB jak i dizla. Od pewnych mocy potrzeba bardziej wydajnych wtrysków aby podawały odpowiednio większą ilośc paliwa w stosunku do ilości powietrza jakie daje turbina.

                Komentarz

                • goldens
                  Ambiente
                  • 2005
                  • 103

                  #33
                  widzę że muszę jednak bardziej rozeznać ten temat, ponieważ mam 1,8T i do tego w gazie.
                  nie jestem pierwszym właścicielem i nie wiem niestety gdzie ją zakładano jesli chodzi zaś o typ jest to Zavoli alisej, sekwencyjny wtrysk, jak już pisałem ponoć mam za małe otwory w dyszach itd... nie będę się powtarzał,jednka chciałbym abyście mi przybliżyli może te firmę Zavoli, czy to w miarę dobre czy już mam sięszykować na jakieś rewolucje z slinikiem, co pownieniem spradzać co obesrwować czego unikać itp. a do wszystkich co uzytkują 1,8T w gazie , ile wam pali autko gazu z taką normalna jazdą bez przesady w deptaniu gazu.

                  za wszystki opinie i rady dotyczące gazu w 1,8T i grożących niebezpieczeństwach mam na myśli awarii będę bardzo wdzięczny


                  Podrawiam
                  Goldens vel Kris o poranku

                  Komentarz


                  • #34
                    goldens, nie znam się na tym .....
                    To co pisałem to tylko wiedza teoretyczna bez popracia jakąkolwiek praktyką bo nie mam samochodu z LPG.

                    Widziałem za to skutki złego dobrania instalcji lub jej złego wystrojenia na silnik.

                    Komentarz

                    • DGW
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 2330

                      #35
                      Zamieszczone przez bezduszny
                      Wystarczy poczytać o tuningowaniu każdego silnika z turbiną... zarówno PB jak i dizla. Od pewnych mocy potrzeba bardziej wydajnych wtrysków aby podawały odpowiednio większą ilośc paliwa w stosunku do ilości powietrza jakie daje turbina.
                      A czy w dieslu nie jest odwrotnie jak w benzynie :?:
                      Tzn. w benzynie robi się gorąco w wydechu jak jest ubogo a w dieslu jak jest za bogato
                      NFPNorth-West
                      2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                      WARSZTAT www.dsize.pl
                      ->
                      CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                      spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                      Komentarz


                      • #36
                        W przeciwieństwie do silnika benzynowego, diesel - pracujący cały czas z nadmiarem powietrza - utrzymuje optymalne spalanie tekże wtedy, gdy pedał gazu jest wciśnięty do połowy, czy nawet w jednej czwartej. Jego moment obrotowy zależy od ilości wtryśniętego paliwa.

                        W tym wypadku (dizel) zbyt uboga mieszanka ma troche inne skutki.

                        W zasadzie trudno mówić o ubogiej mieszance w silniku Diesla, gdyż dochodzi tam do samozapłonu cząstek paliwa w masie gorącego, zawirowanego powietrza.

                        To nie to samo co zapłon od iskry świecy zapłonowej mieszanki benzyny z powietrzem.

                        Dla silnika Diesla liczy się (w sensie sprawności) masa ładunku, czyli ilość dostarczonego
                        powietrza i paliwa. Stąd prawie wszystkie silniki są turbodoładowane. Jednak przy dużej masie powietrza jest za dużo tlenu jak na wielkość potrzebną do spalecia całkowitego paliwa. Stąd recyrkulacja, aby obniżyć ilość tlenu, bez zmniejszenia masy ładunku.

                        Komentarz

                        • DGW
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 2330

                          #37
                          bezduszny, ok
                          chodziło mi tylko o to, że: jak wiadomo, ubogo w benzynie to cholernie gorąco w wydechu
                          a Dieslu gorąco w wydechu robi się gdy mamy za dużo paliwa
                          czyli tak jakby odwrotność
                          NFPNorth-West
                          2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                          WARSZTAT www.dsize.pl
                          ->
                          CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                          spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                          Komentarz


                          • #38
                            Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                            Dieslu gorąco w wydechu robi się gdy mamy za dużo paliwa czyli tak jakby odwrotność
                            Tego nie wiem na 100%... ale Ali pewnie będzie wiedział lub ktoś kto na codzień zajmuje sie tuningiem. :wink:

                            Komentarz

                            • borut
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 299

                              #39
                              bezduszny,

                              Mam wtryski typ 52CC kod Keihin: 080/31052
                              Powered by VSI PRINS

                              Komentarz

                              • maciek
                                Ambiente
                                • 2005
                                • 172

                                #40
                                Zamieszczone przez -Piotr-
                                Dużo jest napisane o ubogiej mieszance LPG, ale mało kto wie co to znaczy dla silnika. bezduszny rozwiń ten temat i wszystko będzie jasne.
                                U kumpla w golfie IV 2.0 z sekwencyjną instalacją zauważyłem, że przy maksymalnym przyspieszaniu lub przy dużych prędkościach (powyżej 180 km/h) instalacja przełącza się na benzynę. Może to właśnie jest zabezpieczenie przed spalaniem zbyt ubogiej mieszanki wynikającym z za małej wydajności wtryskiwaczy gazu??
                                OCTAVIA '01

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratoRS
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #41
                                  IMO to jest objaw zle dobranej instalacji do samochodu i na LPG instalacja nie wydala.
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • -Piotr-
                                    L&K
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 1018
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                    #42
                                    Zamieszczone przez maciek
                                    U kumpla w golfie IV 2.0 z sekwencyjną instalacją zauważyłem, że przy maksymalnym przyspieszaniu lub przy dużych prędkościach (powyżej 180 km/h) instalacja przełącza się na benzynę. Może to właśnie jest zabezpieczenie przed spalaniem zbyt ubogiej mieszanki wynikającym z za małej wydajności wtryskiwaczy gazu??
                                    Jakie przy tej prędkości miał obroty silnika? Moment przełączenia LPG -> Pb zależne jest od ustawienia limitera przy instalacji LPG.
                                    O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
                                    KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
                                    O III czarna liftback - reaktywacja

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      Zamieszczone przez borut
                                      Mam wtryski typ 52CC kod Keihin: 080/31052
                                      080/31032 Injector 32cc green
                                      080/31042 Injector 42cc white
                                      080/31052 Injector 52cc blue
                                      080/31063 Injector 63cc orange
                                      080/31073 Injector 73cc yellow


                                      Chyba troche za małe na silnik 1.8T... ale sprawdzę dokładnie w jakiś danych

                                      Komentarz

                                      • maciek
                                        Ambiente
                                        • 2005
                                        • 172

                                        #44
                                        Zamieszczone przez -Piotr-
                                        Jakie przy tej prędkości miał obroty silnika? Moment przełączenia LPG -> Pb zależne jest od ustawienia limitera przy instalacji LPG.
                                        dokładnie nie powiem teraz, ale wyskokie - coś około 5 tys. Z tym, że jeśli już się rozpędzi i jedzie płynnie to czasem nawet przy tych obrotach potrafi się przełączyć spowrotem na LPG
                                        OCTAVIA '01

                                        Komentarz

                                        • borut
                                          Rider
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 299

                                          #45
                                          bezduszny,

                                          Bylbym mocno zdziwiony, bo to by świadczylo o jego niewiedzy, ale wtedy moglby roznie dobrze zainstalowac green or white.... przyznam również że jeszcze nigdzie nie widziałem tych większych
                                          są to te same które podesłałeś na zdjęciach z Audi
                                          Powered by VSI PRINS

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            borut, to też i kwestia ceny... a ta ma zasadnicze znaczenie przy zakładaniu LPG niestety.

                                            w A3 założona była instalacja BRC Sequent24 IV generacji

                                            Na tych naklejkach, na dolnym lewym rogu sa kropki w różnych kolorach.... jakie masz u siebie ?

                                            Na tej fotce klient ma pomarańczowe.

                                            Komentarz

                                            • borut
                                              Rider
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 299

                                              #47
                                              bezduszny,

                                              jutro z rana sprawdze i wieczorkiem napisze - niestety zaczyna sie praca....
                                              Powered by VSI PRINS

                                              Komentarz

                                              • tomek
                                                L&K
                                                • 2005
                                                • 1078

                                                #48
                                                chyba troszke przesadzacie, z gazem nie jest tak zle, ze zaraz co drugi silnik sie rozpadnie.

                                                tak samo oznaczanie wtryskow przez "moc" chyba nie jest do konca trafione, raczej powinno byc przez "ilosc" paliwa na jeden wtrysk.
                                                O2FL RS | S2 | F2

                                                Komentarz


                                                • #49
                                                  Zamieszczone przez tomek
                                                  chyba troszke przesadzacie, z gazem nie jest tak zle, ze zaraz co drugi silnik sie rozpadnie.
                                                  Jeżeli jest zrobiony dobrze, odpowiednio dobrany i dobrze zestrojony to na pewno nie. Ale to JEŻELI....

                                                  Zamieszczone przez tomek
                                                  tak samo oznaczanie wtryskow przez "moc" chyba nie jest do konca trafione, raczej powinno byc przez "ilosc" paliwa na jeden wtrysk.
                                                  To zależy od firmy. Jedne podają wartość w "cc" a inne już w "kW" na cylinder... chyba tylko po to aby ułatwić klientowy zakup właściwych. Moim zdaniem to jest dobra droga.

                                                  Komentarz

                                                  • tomek
                                                    L&K
                                                    • 2005
                                                    • 1078

                                                    #50
                                                    bezduszny, a ta instalke w audi, co wkleiles zdjecia, to gdzie zakladali??
                                                    troszke kiepskawo to zrobili..
                                                    O2FL RS | S2 | F2

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...