raczej od początku jestem przygotowany na kupno całego tego gówna.
pytałes o koszt ? :wink: pewnie z 1/5 samochodu :wink: Jakoś mi sie nie uśmiecha żyć z tą myślą ze mam na boku miec odłożoną dość konkretną sume na skrzynie hehe. Po to sie kupiło octe by nie myśleć o wydatkach, a jedynie lać dobry ON wymieniać oliwe i jeżdzić .... jeżdzić ..
szkoda, oby skrzynia doczekała trzeciego wlaściciela i 1000000KM przebiegu
mam roczną Octavie I 1.9TDi ALH przebieg 25 000 km...wczoraj sprawdziłem stan oleju czego nie robie zbyt często z uwagi ze jest to prawie nowy samochód..musiałem odlac 0,5 litra (było minimum) mam olej Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40...auto nie kopci, nie zauażyłem wycieków, przyspiesza normalnie..wszystko wydaje sie być okej...
cóż mogło sie stać?? prosze o opinie
pozdrawiam
"urodzilem się z kierownicą w dłoni i ołowianą stopą" ;]
dzony, jak to mówią TDi sobie ma prawo lekko pobrac.. u nas ALH tez co jakis tam czas (nie wiem ile dokładnie) cos skromnie sobie podpije ale to ilosci drobne bardzo.
dzony, był gdzieś wątek o tym, że 0W to dla TDI za rzadki olej m.in. dlatego, że rzadki olej przedostaje się przez uszczelnienia wirnika turbiny i zwęgla się po "drugiej stronie", co może doprowadzić do zapieczenia kierownic. Jeśli zalejesz 5W to powinno być lepiej, ale jak piszą koledzy, taka ilość to norma.
Ja zalewam 10W i po 10kkm dolałem 0,1l.
90 KM i uważam, że wystarczy - czy coś mi dolega ?
wszystko OK - jak jeżdzę z prędkościami autostradowymi czyli >150km/h to nawet weźmie więcej...ale olej taj jak powyżej koledzy radzili to conajmniej 5 lub nawet 10..
wszystko OK - jak jeżdzę z prędkościami autostradowymi czyli >150km/h to nawet weźmie więcej...ale olej taj jak powyżej koledzy radzili to conajmniej 5 lub nawet 10..
miałem zalaną swojego czasu i 5 i 10
przy 10 jest zauważalnie mniejszy apetyt na dolewki..
ale to tylko moje doświadczenie i decyzja o wyborze jak zawsze należy do...
wiadomo kogo...
kristo, w podpisie masz 3,8 l/100 km ale to chyba na trasie z prędkością ok. 80 - 90 km/h :?: :?: :?: a propo oliwy w moim szkodniku: Mobil 1 5w/50 i jest ok.
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
endryu,
nie przeczę ze z prędkoscia kapeluszniczą . bezduszny,
pokaż mi kiedy ostatnio było u nas -30 :P
ja, tak sie składa, że mam możliwość w miarę normalnycvh warunkach uruchamiać silnik prawie zawsze ( czyli około -10 do -15 max - czyli garaż ) więc u mnie to oleum ( czytaj 10 ) się się sprawdza .. dlatego napisałem w odpowiedzi na post kolegi dzony, jakie są moje "subiektywne" spostrzeżenia - i nic poza to..
i nie przeczę że 5 może być lepsza w innych warunkach użytkowania..
kristo, byle prawym pasem, gdzie jest to maksymalnie możliwe (dziury w asfalcie po cieżarówkach)
:zastrzelic pod ścianę z drogowcami i ministrami od dróg i ... :czerwona: nie tylko
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
endryu,
zdarzyło się na D autobahnach podróżować z predkością średnią powyżej 130km/h
ale niestety ( albo na szczęście ) moja OCTAVKA słuzy mi jako codzienny środek transportu do pracy - dziennie około 70km i nie mam możliwości rozwinięcia na tej trasie skrzydeł i wyboru pasa bo mam tylko jeden i to nierzadko z furmankami niestety :twisted: ( albo skrzydła właśnie pod kapeluszem są :P ) stąd ta średnia zużycia paliwka..
[ Dodano: Pon 25 Gru, 06 22:58 ] bezduszny,
nie przeczę, że warunki eksploatacji powinny mieć wpływ na dobór oleum..
ja planuję mieć auto przez około 8-10 lat i w tym czasie zrobić około 300tkm więc mając na względzie jego eksploatację i jej koszty jest to IMHO optymalny wybór..
kristo, to musisz mieć chyba wiele płyt z muzyką relaksacyjną :? no i uważaj żebyś nie zasnął za kierownikiem, szczególnie rano w trakcie dojazdu do arbajtu: ad:
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz