Zacznij od wywazenia przednich kół. Zobacz czy nie masz tez drgan przy przyspieszaniu. Jesli wywazenie nie pomoze to tarcze do wymiany. Jesli masz alu to po zdjeciu kol zobacz jeszcze czy alufelga w miejscu gdzie styka sie z piasta (tarcza hamulcowa) nie zaczyna sie utleniac i nie ma jakis nierownosci.
1.9 TDI vs 1.5 dCi
Zwiń
X
-
1.9 TDI vs 1.5 dCi
co sadzicie o silniku typu dCi montowane m.in w Renaulcie Megane.
Moj znajomy ostatnio włąsnie zakupił tego typu furke i mówi ze jest to rewelacyjna jednostka z jakimis tam bajerami do podgrzewania paliwa. Twierdzi ze Tdi nie pali na wysokim mrozie...
sorry ze temat tak troskze oderwany :/
pozdrawiam !SKODA FABIA
1.9 TDI 101 PS
-
-
Zamieszczone przez ProSzeKTwierdzi ze Tdi nie pali na wysokim mrozie...
z tego co mi wiadomo (też mam renówkę only DTI) to podgrzewacz działa jak już silnik sie nagrzeje grzanie płynem (ale mogę się mylić)
miałem 1Z, AHF potem ASV motorki wszystkie jak ta lala paliły na mrozie nie ważne czy 0 czy - 30
na DTI też nie nażekam chociaż narazie dużych mrozów nie ma :szeroki_usmiech
jak masz sprawne świece żarowe to nie ma problemu wg mnie TDI to bardzi udane motorki nie obrażając DCI offf korsss :Pbyła czeszka jest franca ale wolałem czeszkę
Komentarz
-
-
1,5 dci .... kolega ma tą motorownię w Nissanie Almera. Przejechał ok 100 tys km i większych problemów z tym silnikiem nie miał.
Aczkolwiek porównywanie tejże jednostki z 1,9 Tdi jest nieporozumieniem. Spalanie porównywalne z 1,9 Tdi 110 KM , natomiast osiągi pozostawiają wiele do życzenia.BMW E46 320d by MT 184PS@406Nm
CR-V 2,2 i-ctdi
Perfectservice by Dobrygrześwawa
Komentarz
-
-
Sigma_74
Zgadzam sie z Emile !!!
mialem kangura z 1.5 dci - i co ..miałem 28 tysiecy na budziku jak sie okazało ze padł silnik, bo ropa zła...śmiech na sali, wiem ze 3 z 4 gniazd padły, tankujena tym samym Shelu skodzinakę i smiga jak złoto ... więc wniosek jest prosty ..
Komentarz
-
z tego co patrzyłem w sici to te 1.5dCi maja nawet dobrego kopa. A opowiesci mojego koelgi wynika spala mu ponizej 5 na trasie miasto góra 5,5. Nie wiem ile jest w tym prawdy. Jedyne czym sie chwali to podgrzewanie paliwa czy cos takiego. NO i podobno bardzo nowa konstrukja w porównaniu do TDi... i kultua pracy,SKODA FABIA
1.9 TDI 101 PS
Komentarz
-
-
bezduszny
Przede wszystkim to są różne konstrukcje...
PD to pompowtryskiwacze... ciężka, leciwa ale sprawdzona konstrukcja
CR to już coś nowszego.. kultura pracy też wyższa...
... ale awaryjność ta sama we wszystkich
Komentarz
-
Powiem tak.. Kumpel mial Kangura 1.5 DCi to wymieniali pół silnika bo naszej ropy nie wytrzymuje.. Znajomy ma w firmie tez takei Kangoo to to samo sie dzieje a pozatym teraz poszedł silniczek od pompy wspomagania i nowy ok. 3tyś zl !! Ogolnie silnik na nasza ropke bardzo czuły.. ale ten kangurek kolegi nieźle fruwał jak na 1.5
Komentarz
-
-
bezduszny
Mam Opla Vivaro (czyli silnik dCi) i przy 75k przebiegu zero problemów.
Nawet o dziwo nie dymi... ale fakt, od nowości jeździ na Vervie.
Komentarz
-
ProSzeK, moja żona ma Megane 1.5 dci 82 KM
osiągi hmm, do 1.9 TDI 90km nie daje rady nie mówiąc o 114 KM w AXR
ale ogólnie to pali koszmarnie mało - 4,5 w trasie zazwyczaj jak sie śmiga do 120
inna sprawa że komputer nie liczy spalania podczas postoju w korkach do średniej zatem to ma wpływ na wyliczenia komputera w mieście
jadąc strasznie powoli na dystansie 50km zrobiłem średnie 2,9l /100 km
kultura pracy - hmmm IMO TDI na PD stuka ciszej i ładniej ale to kwestia gustu pewnie
mamy już 100kkm i auta się nie tyka, zimą daje radę bez problemu ale o podgrzewaniu nic nie słyszałem nic.
do drugiego auta obok 1.9TDI - silnik polecany
ale trzeba go wkręcać na obroty często powyżej 3krpm do 5krpm się zbiera - generalnie trzymam go na wysokich zawsze obrotach jak na diesla
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ProSzeKi kultua pracy,Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl
Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl
Jest O1 1.6 BFQ
Komentarz
-
-
a ja sie tak zastanawiam czy CR faktycznie ma taką kulturę pracy czy to mit co kto nie pisał o CR vs TDI i to nie tylko na tym forum to nie było tak różowo dla CR.... ja też nie słyszę tej kultury pracy w różnych autach
BTW czy D4D 116 KM w Toyocie RAV4 jest CR? jeśli tak to suuuper kultura, klekot głośny jak cholera....
Komentarz
-
-
kiedys z moim Ś.P. Tatą "porównywaliśmy" jego Voyagera (tfu :!: :zlosnik na CR z moim TDI PD... wyglądało to tak, że odpaliłem zimny samochód i Tata się zaczął zastanawiać gdzie się podziewa ten słynny brak kultury TDI, zwłaszcza na PD :roll: odpalił stojącego obok Voyagera i klekot Octavi "przerodził się" w szmer :lol: :lol: :lol: zniknęła gdzieś w huku z kulturalnego CR :rofl
podobne przemyślenia mam mniej więcej co drugi dzień rano jak idę z parkingu do roboty i mija mnie świeżo odpalone Mondeo TDCI :lol: full kulurka własnych myśli nie słychać :szeroki_usmiech
odkąd pojawiło się CR słyszę jakie to ono kulturalne w porownaniu z TDI... a może ta najnowsza generacja jest faktycznie kulturalniejsza, ale te wcześniejsze :lol: szkoda gadac :szeroki_usmiechTorque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Co do kultury to moge powiedziec cos o silniku 1.9dci 107KM w lagunie z 2000r kombi przebieg 180tys -rzeczywiscie jest niezle ,na postoju czasem wcale nie slychac ,ogolnie w porownaniu z silnikiem 1.6 16v beznyna nie ma wielkiej roznicy w czasie jazdy ale to moze kwestia wygluszenia wnetrza w LagunachByły Właściciel OI 1.6 AEE 75KM ,1998r teraz Laguna 3 2.0 dci 150KM
Komentarz
-
-
TDI przy megane 1.5DCI 100ps to traktor. Poza tym jest zrywniejszy od TDI 110 250vs.235 Nm.
[ Dodano: Sob 13 Sty, 07 23:46 ]
No i mniej pali. Jedyna wada to paliwo które trzeba lać jak najlepsze.
[ Dodano: Sob 13 Sty, 07 23:47 ]
W końcu Audi przechodzi już na CR i tylko czekać jak w reszcie aut grupy VW będą tylko CR.
Komentarz
-
-
No przynajmniej raz sie mylisz Maicroft montowali Dci od 1999 roku ale praktycznie tylko auta z ostatniego roku 2000 mozna spotkac z tym silnikiem dokladnie to 1.9 Dci F9Q 718 ,107KM ,250Nm poszukaj w internecie pierwsza lepsza strona o lagunie poda ci ze montowali Dci w lagunie I.Chyba wiem co mam pod maska
ps.Co do common rail to z tego co pamietam VW ma przejsc na ten system w 2008 czy 2009 roku rezygnujac z pompowtryskiwaczyByły Właściciel OI 1.6 AEE 75KM ,1998r teraz Laguna 3 2.0 dci 150KM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez schamannps.Co do common rail to z tego co pamietam VW ma przejsc na ten system w 2008 czy 2009 roku rezygnujac z pompowtryskiwaczyTorque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Dokladnie srodowisko zadecydowalo cytując
"Koniec pompowtryskiwaczy w VW
Koncern VW ogłosił, że od 2007 r. będzie w swoich silnikach Diesla sukcesywnie zastępował układy wtryskowe z pompowtryskiwaczami układami typu Common Rail. Osiem lat trwała era pompowtryskiwaczy w samochodach VW, które według wielu ekspertów nie miały przed sobą przyszłości już od dawna. Rozwiązanie to zostało wprowadzone w 1998 r. przez VW jako odpowiedź na rok wcześniej wprowadzony przez Alfa Romeo i Mercedesa system Common Rail. Od początku było krytykowane za wysokie koszty wytwarzania, niską kulturę pracy oraz ograniczone możliwości rozwoju w kierunku dotrzymania przyszłościowych norm czystości spalin. Właśnie problemy z czystością spalin stały się przysłowiowym gwoździem do trumny dla pompowtryskiwaczy. Okazało się bowiem, że co prawda optymalne dostosowanie tego rodzaju wtrysku do nowoczesnych systemów oczyszczania spalin z filtrem cząstek stałych jest z punktu widzenia technicznego możliwe, to jednak zbyt kosztowne. Do dnia dzisiejszego koncern VW wyprodukował ok. 7,5 mln samochodów wyposażonych w po powtryskiwacze."
ps.W Polkowicach juz produkuja Prototyp silnika Common Rail powstał 10 sierpnia 2006 roku. Dwa miesiące później nastąpiło pierwsze jego uruchomienie w polkowickim zakładzie VW MP. Nowy silnik to także przyszłość VW MP. Już niedługo ruszy seryjny montaz tej jednostki napędowej. Prace nad przystosowaniem linii produkcyjnych zakładu do wytwarzania silników Common Rail w seryjnej produkcji już ruszyły.Były Właściciel OI 1.6 AEE 75KM ,1998r teraz Laguna 3 2.0 dci 150KM
Komentarz
-
Komentarz