1.9 TDI vs 1.5 dCi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • matus
    Classic
    • 2007
    • 14

    1.9 TDI vs 1.5 dCi

    Zacznij od wywazenia przednich kół. Zobacz czy nie masz tez drgan przy przyspieszaniu. Jesli wywazenie nie pomoze to tarcze do wymiany. Jesli masz alu to po zdjeciu kol zobacz jeszcze czy alufelga w miejscu gdzie styka sie z piasta (tarcza hamulcowa) nie zaczyna sie utleniac i nie ma jakis nierownosci.
    OII
    Zawodowcy są przewidywalni - strzeż się amatorów.
  • ProSzeK
    Drive
    • 2006
    • 43

    #2
    1.9 TDI vs 1.5 dCi

    co sadzicie o silniku typu dCi montowane m.in w Renaulcie Megane.
    Moj znajomy ostatnio włąsnie zakupił tego typu furke i mówi ze jest to rewelacyjna jednostka z jakimis tam bajerami do podgrzewania paliwa. Twierdzi ze Tdi nie pali na wysokim mrozie...

    sorry ze temat tak troskze oderwany :/

    pozdrawiam !
    SKODA FABIA
    1.9 TDI 101 PS

    Komentarz

    • lyzy 110
      Ambiente
      S_OCP Member
      • 2004
      • 237

      #3
      Zamieszczone przez ProSzeK
      Twierdzi ze Tdi nie pali na wysokim mrozie...
      nie nie pali wszystkie TDI zimą stoją na kołkach i czekają wiosny :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

      z tego co mi wiadomo (też mam renówkę only DTI) to podgrzewacz działa jak już silnik sie nagrzeje grzanie płynem (ale mogę się mylić)

      miałem 1Z, AHF potem ASV motorki wszystkie jak ta lala paliły na mrozie nie ważne czy 0 czy - 30
      na DTI też nie nażekam chociaż narazie dużych mrozów nie ma :szeroki_usmiech

      jak masz sprawne świece żarowe to nie ma problemu wg mnie TDI to bardzi udane motorki nie obrażając DCI offf korsss :P
      była czeszka jest franca ale wolałem czeszkę

      Komentarz

      • Purchawa
        Admin
        S_OCP Member
        • 2004
        • 8007

        #4
        ProSzeK, zapytaj sie kolege, jakich najwiecej aut zeszlej zimy ladowalo na lawetach. :lol:
        "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
        Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

        STOP ECO-TERRORISM!

        Komentarz

        • Emil
          L&K
          S_OCP Member
          • 2005
          • 1092

          #5
          1,5 dci .... kolega ma tą motorownię w Nissanie Almera. Przejechał ok 100 tys km i większych problemów z tym silnikiem nie miał.
          Aczkolwiek porównywanie tejże jednostki z 1,9 Tdi jest nieporozumieniem. Spalanie porównywalne z 1,9 Tdi 110 KM , natomiast osiągi pozostawiają wiele do życzenia.
          BMW E46 320d by MT 184PS@406Nm
          CR-V 2,2 i-ctdi
          Perfectservice by Dobrygrześwawa

          Komentarz


          • #6
            Zgadzam sie z Emile !!!
            mialem kangura z 1.5 dci - i co ..miałem 28 tysiecy na budziku jak sie okazało ze padł silnik, bo ropa zła...śmiech na sali, wiem ze 3 z 4 gniazd padły, tankujena tym samym Shelu skodzinakę i smiga jak złoto ... więc wniosek jest prosty ..

            Komentarz

            • Andja
              Rider
              • 2006
              • 596

              #7
              z tego co mozna poczytac w sieci to silniki dci i tdci sa za delikatne na nasz ON

              Komentarz

              • Highspeed
                Rider
                • 2006
                • 298

                #8
                Mi też przychodzi się zgodzić. Żona ma 1,5 dci w Clio - jeździ fajnie ale trochę cieżko porównać do 1,9 tdi - jak pisze Emil. Cecha wspólna to chyba środek napędowy ;-).
                nawigację mam - ram pa pa pa pam

                Komentarz

                • ProSzeK
                  Drive
                  • 2006
                  • 43

                  #9
                  z tego co patrzyłem w sici to te 1.5dCi maja nawet dobrego kopa. A opowiesci mojego koelgi wynika spala mu ponizej 5 na trasie miasto góra 5,5. Nie wiem ile jest w tym prawdy. Jedyne czym sie chwali to podgrzewanie paliwa czy cos takiego. NO i podobno bardzo nowa konstrukja w porównaniu do TDi... i kultua pracy,
                  SKODA FABIA
                  1.9 TDI 101 PS

                  Komentarz


                  • #10
                    Przede wszystkim to są różne konstrukcje...

                    PD to pompowtryskiwacze... ciężka, leciwa ale sprawdzona konstrukcja
                    CR to już coś nowszego.. kultura pracy też wyższa...

                    ... ale awaryjność ta sama we wszystkich

                    Komentarz

                    • Qulek
                      RS
                      • 2005
                      • 1630
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                      #11
                      Powiem tak.. Kumpel mial Kangura 1.5 DCi to wymieniali pół silnika bo naszej ropy nie wytrzymuje.. Znajomy ma w firmie tez takei Kangoo to to samo sie dzieje a pozatym teraz poszedł silniczek od pompy wspomagania i nowy ok. 3tyś zl !! Ogolnie silnik na nasza ropke bardzo czuły.. ale ten kangurek kolegi nieźle fruwał jak na 1.5
                      BEST Czesci i artykuly motoryzacyjne

                      Było O1 jest O3

                      Komentarz


                      • #12
                        Mam Opla Vivaro (czyli silnik dCi) i przy 75k przebiegu zero problemów.

                        Nawet o dziwo nie dymi... ale fakt, od nowości jeździ na Vervie.

                        Komentarz

                        • paf
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 3140

                          #13
                          ProSzeK, moja żona ma Megane 1.5 dci 82 KM
                          osiągi hmm, do 1.9 TDI 90km nie daje rady nie mówiąc o 114 KM w AXR

                          ale ogólnie to pali koszmarnie mało - 4,5 w trasie zazwyczaj jak sie śmiga do 120
                          inna sprawa że komputer nie liczy spalania podczas postoju w korkach do średniej zatem to ma wpływ na wyliczenia komputera w mieście

                          jadąc strasznie powoli na dystansie 50km zrobiłem średnie 2,9l /100 km

                          kultura pracy - hmmm IMO TDI na PD stuka ciszej i ładniej ale to kwestia gustu pewnie
                          mamy już 100kkm i auta się nie tyka, zimą daje radę bez problemu ale o podgrzewaniu nic nie słyszałem nic.

                          do drugiego auta obok 1.9TDI - silnik polecany
                          ale trzeba go wkręcać na obroty często powyżej 3krpm do 5krpm się zbiera - generalnie trzymam go na wysokich zawsze obrotach jak na diesla

                          Komentarz

                          • Ziomal
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 5841
                            • Octavia I (1U2)
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez ProSzeK
                            i kultua pracy,
                            jedyne co by mnie przekonało , jakoś nie mam przekonania do CR , nie zbiera się tak jak TDI , przykład : Megane 1.9 dCi 120 km bodajże i O1 TDI 110 km , jakoś meganka dostała o cały samochód do tyłu :szeroki_usmiech
                            Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                            Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                            Jest O1 1.6 BFQ

                            Komentarz

                            • paf
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 3140

                              #15
                              a ja sie tak zastanawiam czy CR faktycznie ma taką kulturę pracy czy to mit co kto nie pisał o CR vs TDI i to nie tylko na tym forum to nie było tak różowo dla CR.... ja też nie słyszę tej kultury pracy w różnych autach
                              BTW czy D4D 116 KM w Toyocie RAV4 jest CR? jeśli tak to suuuper kultura, klekot głośny jak cholera....

                              Komentarz

                              • misiekwaw
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 7715
                                • Ford

                                #16
                                kiedys z moim Ś.P. Tatą "porównywaliśmy" jego Voyagera (tfu :!: :zlosnik na CR z moim TDI PD... wyglądało to tak, że odpaliłem zimny samochód i Tata się zaczął zastanawiać gdzie się podziewa ten słynny brak kultury TDI, zwłaszcza na PD :roll: odpalił stojącego obok Voyagera i klekot Octavi "przerodził się" w szmer :lol: :lol: :lol: zniknęła gdzieś w huku z kulturalnego CR :rofl

                                podobne przemyślenia mam mniej więcej co drugi dzień rano jak idę z parkingu do roboty i mija mnie świeżo odpalone Mondeo TDCI :lol: full kulurka własnych myśli nie słychać :szeroki_usmiech

                                odkąd pojawiło się CR słyszę jakie to ono kulturalne w porownaniu z TDI... a może ta najnowsza generacja jest faktycznie kulturalniejsza, ale te wcześniejsze :lol: szkoda gadac :szeroki_usmiech
                                Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                http://www.disi-tune.pl
                                Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                Był WRX
                                Była Octa

                                Komentarz

                                • Ziomal
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 5841
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez MisiekWAW
                                  mija mnie świeżo odpalone Mondeo TDCI
                                  dokładnie , pracuje jak wszystko latało :diabelski_usmiech
                                  Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                  Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                  Jest O1 1.6 BFQ

                                  Komentarz

                                  • ProSzeK
                                    Drive
                                    • 2006
                                    • 43

                                    #18
                                    dzieki chłopaki za wasze opinie...

                                    only TDI !
                                    SKODA FABIA
                                    1.9 TDI 101 PS

                                    Komentarz

                                    • schamann
                                      Ambiente
                                      • 2006
                                      • 105

                                      #19
                                      Co do kultury to moge powiedziec cos o silniku 1.9dci 107KM w lagunie z 2000r kombi przebieg 180tys -rzeczywiscie jest niezle ,na postoju czasem wcale nie slychac ,ogolnie w porownaniu z silnikiem 1.6 16v beznyna nie ma wielkiej roznicy w czasie jazdy ale to moze kwestia wygluszenia wnetrza w Lagunach
                                      Były Właściciel OI 1.6 AEE 75KM ,1998r teraz Laguna 3 2.0 dci 150KM

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        #20
                                        schamann, W starej budzie Laguny a taka to byla w 2000 roku nie bylo silnikow dci tylko dti, a z doswiadczenia z oboma twierdze, ze wcale to tak cicho nie chodzi. Jest roznica miedzy tym dti a dci, ale jak zapala to oba tak samo jak TDI klekocza, cicho to moze chodzic taki V8 CDI
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • Fery
                                          Ambiente
                                          • 2006
                                          • 236

                                          #21
                                          TDI przy megane 1.5DCI 100ps to traktor. Poza tym jest zrywniejszy od TDI 110 250vs.235 Nm.

                                          [ Dodano: Sob 13 Sty, 07 23:46 ]
                                          No i mniej pali. Jedyna wada to paliwo które trzeba lać jak najlepsze.

                                          [ Dodano: Sob 13 Sty, 07 23:47 ]
                                          W końcu Audi przechodzi już na CR i tylko czekać jak w reszcie aut grupy VW będą tylko CR.

                                          Komentarz

                                          • schamann
                                            Ambiente
                                            • 2006
                                            • 105

                                            #22
                                            No przynajmniej raz sie mylisz Maicroft montowali Dci od 1999 roku ale praktycznie tylko auta z ostatniego roku 2000 mozna spotkac z tym silnikiem dokladnie to 1.9 Dci F9Q 718 ,107KM ,250Nm poszukaj w internecie pierwsza lepsza strona o lagunie poda ci ze montowali Dci w lagunie I.Chyba wiem co mam pod maska

                                            ps.Co do common rail to z tego co pamietam VW ma przejsc na ten system w 2008 czy 2009 roku rezygnujac z pompowtryskiwaczy
                                            Były Właściciel OI 1.6 AEE 75KM ,1998r teraz Laguna 3 2.0 dci 150KM

                                            Komentarz

                                            • misiekwaw
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2004
                                              • 7715
                                              • Ford

                                              #23
                                              Zamieszczone przez schamann
                                              ps.Co do common rail to z tego co pamietam VW ma przejsc na ten system w 2008 czy 2009 roku rezygnujac z pompowtryskiwaczy
                                              ale bynajmniej nie z miłości do CR :lol: :szeroki_usmiech
                                              Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                              http://www.disi-tune.pl
                                              Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                              Był WRX
                                              Była Octa

                                              Komentarz

                                              • schamann
                                                Ambiente
                                                • 2006
                                                • 105

                                                #24
                                                Dokladnie srodowisko zadecydowalo cytując
                                                "Koniec pompowtryskiwaczy w VW
                                                Koncern VW ogłosił, że od 2007 r. będzie w swoich silnikach Diesla sukcesywnie zastępował układy wtryskowe z pompowtryskiwaczami układami typu Common Rail. Osiem lat trwała era pompowtryskiwaczy w samochodach VW, które według wielu ekspertów nie miały przed sobą przyszłości już od dawna. Rozwiązanie to zostało wprowadzone w 1998 r. przez VW jako odpowiedź na rok wcześniej wprowadzony przez Alfa Romeo i Mercedesa system Common Rail. Od początku było krytykowane za wysokie koszty wytwarzania, niską kulturę pracy oraz ograniczone możliwości rozwoju w kierunku dotrzymania przyszłościowych norm czystości spalin. Właśnie problemy z czystością spalin stały się przysłowiowym gwoździem do trumny dla pompowtryskiwaczy. Okazało się bowiem, że co prawda optymalne dostosowanie tego rodzaju wtrysku do nowoczesnych systemów oczyszczania spalin z filtrem cząstek stałych jest z punktu widzenia technicznego możliwe, to jednak zbyt kosztowne. Do dnia dzisiejszego koncern VW wyprodukował ok. 7,5 mln samochodów wyposażonych w po powtryskiwacze."

                                                ps.W Polkowicach juz produkuja Prototyp silnika Common Rail powstał 10 sierpnia 2006 roku. Dwa miesiące później nastąpiło pierwsze jego uruchomienie w polkowickim zakładzie VW MP. Nowy silnik to także przyszłość VW MP. Już niedługo ruszy seryjny montaz tej jednostki napędowej. Prace nad przystosowaniem linii produkcyjnych zakładu do wytwarzania silników Common Rail w seryjnej produkcji już ruszyły.
                                                Były Właściciel OI 1.6 AEE 75KM ,1998r teraz Laguna 3 2.0 dci 150KM

                                                Komentarz

                                                • Ziomal
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 5841
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez MisiekWAW
                                                  ale bynajmniej nie z miłości do CR
                                                  dokładnie , tylko z oszczędności :diabelski_usmiech
                                                  Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                                  Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                                  Jest O1 1.6 BFQ

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...