Czy da sie sprawdzic jaki jest olej w silniku..?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • aciu
    Rider
    • 2005
    • 685

    Czy da sie sprawdzic jaki jest olej w silniku..?

    Witam! Mam pytanko na jakich stacjach tankujecie olej napedowy do swoich TDI? Ponoć Shel ma najlepsze paliwo? Ale czy to prawda? Orlen znów jakieś eko? Itd.....
  • herman
    Rider
    • 2005
    • 456

    #2
    Czy da sie sprawdzic jaki jest olej w silniku..?

    Witam
    Kolega moj ma problem...Kupil Passata z Niemiec z silnikiem PD 130KM i koles ktory go sprowadzil nie wiedzial jak tam byl olej..Mial wykonac telefon do wlasciciela i po tym telefonie stwierdzil ze polsyntetyk..Jednak kolega nie jest pewien bo przegladal oferty oleji i nie znalazl półsyntetyka spelniajacego Norme 505.01..Byly np Mobil 10w40 505.00 tak samo motul
    Co on ma teraz zrobic??Moze ktos cos podpowie??? Aha przebieg to ok 210tys
    Temat niby nie o skodzie ale silnik jest pokrewny wiec prosze nie usuwac

    Pozdrawiam
    --------------

    Komentarz

    • endryu
      RS
      • 2006
      • 3773
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      #3
      nie sprawdzisz jaki jest olej w silniku. Nie ma co oszczędzać tylko wymienić na syntetyk lub półsyntetyk. Przejrzyj forum, o oliwce jest bardzo dużo, użyj <szukaj> i wszystko jasne :szeroki_usmiech
      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
      =================================================

      Komentarz

      • herman
        Rider
        • 2005
        • 456

        #4
        Wiem

        Nie chodzi o oszczedzanie tylko o pewnosc?? Mozna smialo wymienic z polsyntetyka za full synt przy tym przebiegu auta????

        Kolega na olej zalowal nie bedzie tylko chce wiedziec na 100% co i jak..W wyszukiwarke patrzylem ale nic o tej sytuacji z polsynetetykiem w PD nie znalazlem...
        --------------

        Komentarz

        • misiekwaw
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 7715
          • Ford

          #5
          ale Mobil1 spelniajacy norme 505.01 ktora jest wymagana do silnikow PD jest polsyntetyczny wiec w czym problem :roll:
          Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
          http://www.disi-tune.pl
          Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
          Był WRX
          Była Octa

          Komentarz

          • herman
            Rider
            • 2005
            • 456

            #6
            Misiek ktory Mobil 1? Ja mam mobila 1 super synt s i na pewno jest to syntetyk..A o innym spelniajacym norme 505.01 nie slyszalem i on tz nie mogl znalezc

            Bede wdzieczny za dokladne info
            pozdrowionka
            --------------

            Komentarz

            • misiekwaw
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 7715
              • Ford

              #7
              Zamieszczone przez herman
              Misiek ktory Mobil 1? Ja mam mobila 1 super synt s i na pewno jest to syntetyk..A o innym spelniajacym norme 505.01 nie slyszalem i on tz nie mogl znalezc

              Bede wdzieczny za dokladne info
              pozdrowionka
              :shock: :lol:



              do tej pory zawsze pisali ze semi :lol: a teraz nagle qrfa stworzony na bazie syntetycznej :szeroki_usmiech niestety obawiam sie ze to to samo :roll:
              Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
              http://www.disi-tune.pl
              Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
              Był WRX
              Była Octa

              Komentarz

              • herman
                Rider
                • 2005
                • 456

                #8
                He...

                czyli co??Twierdzisz ze ja jezdze na pol syntetyku??? Przeciez Polsynt zaczynaja sie od klasy 10...
                Jak by sie okazalo ze jezdze na polsynt to zabije kolesi z ASO Skody..
                Wierz mi ze szukalismy w Mobilach Motulach i nie ma nic polsynt z norma 505.01 i to wlasnie jest dziwne ze ten koles twierdzi ze taki byl wlany..Moze byl wlany z inna norma i teraz nie idzie dojsc do tego
                --------------

                Komentarz

                • endryu
                  RS
                  • 2006
                  • 3773
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  #9
                  jeżeli nie ma pewności co do kondycji silnika, to lepiej zalać półsyntetykiem-jest gęstszy. Pojeżdźic kilka tyś. km i sprawdzać co i jak. Jak nie bedzie problemów to zalać syntetykiem. W "Google" wrzuć hasło 505.01 i znajdziesz wiele o oliwce.

                  Ogłoszenia o tematyce: w kategorii Tuning - Kupuj i sprzedawaj rzeczy używane i nowe w kategorii Tuning na Sprzedajemy.pl



                  Wrzuć nazwy firm olejowych i znajdziesz odpowiednie specyfikacje. :idea:
                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                  =================================================

                  Komentarz

                  • huwe
                    Elegance
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 976

                    #10
                    Zamieszczone przez herman
                    He...

                    Jak by sie okazalo ze jezdze na polsynt to zabije kolesi z ASO Skody..
                    Przecież oni dysponują taką wiedzą, jaką im przekazuje mobil w tym zakresie....
                    jeśli nie żre oleju, nie dymi, nie leje, to ja nie rozumiem w czym jest problem. nawet jeśli masz półsyntetyk
                    Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                    Komentarz

                    • herman
                      Rider
                      • 2005
                      • 456

                      #11
                      Witam

                      Co do mnie to olej mi wcina i musze dolewac a mam pzrebieg 32 tys km...
                      Co do tego mojego oleju to faktycznie znalazlem:
                      "W zasadzie nigdzie, ogolnie panuje przekonanie ze oleje klasy lepkosci 5w-X0 to oleje syntetyczne, ALE wskazaną przez Ciebie normą 505 01 spelnia olej Mobil z serii Super o klasie lepkosci 5W-40 i jest on PÓŁSYNTETYKIEM"

                      A motul 505.01 to tez polsyntetyk czy syntetyk?? bo ja juz sie gubie w tym wszystkim
                      --------------

                      Komentarz

                      • misiekwaw
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 7715
                        • Ford

                        #12
                        Zamieszczone przez herman
                        He...

                        czyli co??Twierdzisz ze ja jezdze na pol syntetyku??? Przeciez Polsynt zaczynaja sie od klasy 10...
                        Jak by sie okazalo ze jezdze na polsynt to zabije kolesi z ASO Skody..
                        Wierz mi ze szukalismy w Mobilach Motulach i nie ma nic polsynt z norma 505.01 i to wlasnie jest dziwne ze ten koles twierdzi ze taki byl wlany..Moze byl wlany z inna norma i teraz nie idzie dojsc do tego
                        moze bezduszny by sie wypowiedzial bo zdaje sie ciut sie zna na tej branzy, ale do tej pory zawsze jak slyszalem ze ktos cos mowil o Mobil 1 do PDkow czyli SyntS 5W40 mowa byla o polsyntetyku :roll:

                        co do roznicy pol a full nie stresuj sie tak, ma spelniac norme i tyle :wink:





                        zwroc uwage na opisy, najlepiej chyba widac na Motulu :roll:



                        TechnoSynthese sreze, a gdzie indziej pisza wyraznie pelny syntetyk i juz

                        tu znowu to samo...

                        http://www.hydrotexaco.dk/web/yx.nsf/files/GFIR-5ERJDB/$file/01749_VW_AUDI_130dpi.pdf

                        "synthetic base stocks and latest generation additive" :roll:

                        Valvoline doesn’t just set the bar for premium products and services. We raise it. Relentless innovation has been at the heart of our company since 1866. From leading-edge lubricants to best-in-class automotive maintenance, we go the extra mile so your car can, too.


                        [ Dodano: Pon 01 Sty, 07 22:35 ]
                        Zamieszczone przez herman
                        Witam

                        Co do mnie to olej mi wcina i musze dolewac a mam pzrebieg 32 tys km...
                        Co do tego mojego oleju to faktycznie znalazlem:
                        "W zasadzie nigdzie, ogolnie panuje przekonanie ze oleje klasy lepkosci 5w-X0 to oleje syntetyczne, ALE wskazaną przez Ciebie normą 505 01 spelnia olej Mobil z serii Super o klasie lepkosci 5W-40 i jest on PÓŁSYNTETYKIEM"

                        A motul 505.01 to tez polsyntetyk czy syntetyk?? bo ja juz sie gubie w tym wszystkim
                        mi tez wcinal na Mobilu a po przejsciu na Motula przestal :roll:

                        Motul 505.01 jest "technosynthese" qrfa a w pozostalych pisza 100% syntetyk, czyli w tym cos kombinuja :wink:
                        Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                        http://www.disi-tune.pl
                        Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                        Był WRX
                        Była Octa

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez MisiekWAW
                          ale Mobil1 spelniajacy norme 505.01 ktora jest wymagana do silnikow PD jest polsyntetyczny wiec w czym problem :roll:
                          Oleje 5/40 505.01 ...nie ważne jakiego producenta nie są pełnymi 100% syntetykami jak wskazuje na to ich lepkość. Nazywa się je "nie w pełni syntetyczne" lub "częściowo syntetyczne".... czy jeszcze jakoś do okoła słowa "syntetyczny".

                          ...ale na pewno są duuuużo lepsze od typowych półsyntetykow 10/40.

                          [ Dodano: Pon 01 Sty, 07 23:14 ]
                          Co do możliwości sprawdzenia oleju... to technicznie jest to możliwe ale też i kosztuje to około 200 pln za podstawowy zestaw badań, mozna nawet sprawdzić producenta o ile dodał znaczniki chemiczne.

                          Komentarz

                          • jarek_wt
                            Ambiente
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 154

                            #14
                            Panowie, czy to ważne czy jest to pół, ćwierć, :wink: czy pełny syntetyk ? Ważne jest aby spełniał określoną normę i był wyprodukowany przez uznaną firmę.
                            Ja leję Motul 505.01 i wiedzę jak bardzo jest on syntetyczny, co najwyżej mogę traktować jako ciekawostkę. Nigdy się na nim nie zawiodłem i nawet gdyby się okazało że jest to "0-syntetyk" to i tak nie przestałbym go używać.

                            pozdrawiam
                            Jarecki
                            Octavia II, 2.0 TDI, Elegance

                            Komentarz

                            • herman
                              Rider
                              • 2005
                              • 456

                              #15
                              Witka

                              No teraz to juz łape..Co do mnie to mam sprawe jasna: Przy nastepnej zmianie leje Motul(zeby mi oliwa nie zniakala)..

                              A co do kolegi..POwiedzialem mu to wszystko co napisaliscie..Ten gosciu co mu spzredal to auto twierdzi ze tam byl 10w40 polsyntetyk czyli zaden z 505.01 bo one maja 5w reasumuje z tych wzystkich danych..Moze wlac 5w40??? Czy ma isc na 10w40 ale nie normowy?? Moim zdaniem 5W dobrej firmy i w normie chyba mu nie zrobi problemu??

                              Pozdrawiam
                              --------------

                              Komentarz


                              • #16
                                5/40 z aprobatą 505.01 ................ producent dowolny.

                                Komentarz

                                • eR_
                                  Rider
                                  • 2005
                                  • 411

                                  #17
                                  no a moja niunia przy prawie 15k przebiegu dalej pozera Motula :P
                                  Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
                                  Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.

                                  Komentarz

                                  • misiekwaw
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 7715
                                    • Ford

                                    #18
                                    Zamieszczone przez eR_
                                    no a moja niunia przy prawie 15k przebiegu dalej pozera Motula :P
                                    moja przestala po drugim zalaniu Motula :idea: co wcale nie znaczy ze u Ciebie tez tak bedzie :roll:
                                    Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                    http://www.disi-tune.pl
                                    Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                    Był WRX
                                    Była Octa

                                    Komentarz

                                    • onyx73
                                      Rider
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 282

                                      #19
                                      a moje cudo przyszła jesien dostała w palnik na a4 i znow poprosila oliwy a przebieg 50 000 km

                                      Komentarz

                                      • eR_
                                        Rider
                                        • 2005
                                        • 411

                                        #20
                                        dokladnie, na 4 informacje co komputer wyswietlil ze mam sprawdziec olej, to 3 mi sie przydazyly na A4 :lol:
                                        Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
                                        Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.

                                        Komentarz

                                        Pracuję...