Witam! Mam pytanko na jakich stacjach tankujecie olej napedowy do swoich TDI? Ponoć Shel ma najlepsze paliwo? Ale czy to prawda? Orlen znów jakieś eko? Itd.....
Czy da sie sprawdzic jaki jest olej w silniku..?
Zwiń
X
-
Czy da sie sprawdzic jaki jest olej w silniku..?
Witam
Kolega moj ma problem...Kupil Passata z Niemiec z silnikiem PD 130KM i koles ktory go sprowadzil nie wiedzial jak tam byl olej..Mial wykonac telefon do wlasciciela i po tym telefonie stwierdzil ze polsyntetyk..Jednak kolega nie jest pewien bo przegladal oferty oleji i nie znalazl półsyntetyka spelniajacego Norme 505.01..Byly np Mobil 10w40 505.00 tak samo motul
Co on ma teraz zrobic??Moze ktos cos podpowie??? Aha przebieg to ok 210tys
Temat niby nie o skodzie ale silnik jest pokrewny wiec prosze nie usuwac
Pozdrawiam--------------
-
-
nie sprawdzisz jaki jest olej w silniku. Nie ma co oszczędzać tylko wymienić na syntetyk lub półsyntetyk. Przejrzyj forum, o oliwce jest bardzo dużo, użyj <szukaj> i wszystko jasne :szeroki_usmiechO I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Wiem
Nie chodzi o oszczedzanie tylko o pewnosc?? Mozna smialo wymienic z polsyntetyka za full synt przy tym przebiegu auta????
Kolega na olej zalowal nie bedzie tylko chce wiedziec na 100% co i jak..W wyszukiwarke patrzylem ale nic o tej sytuacji z polsynetetykiem w PD nie znalazlem...--------------
Komentarz
-
-
ale Mobil1 spelniajacy norme 505.01 ktora jest wymagana do silnikow PD jest polsyntetyczny wiec w czym problem :roll:Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez hermanMisiek ktory Mobil 1? Ja mam mobila 1 super synt s i na pewno jest to syntetyk..A o innym spelniajacym norme 505.01 nie slyszalem i on tz nie mogl znalezc
Bede wdzieczny za dokladne info
pozdrowionka
do tej pory zawsze pisali ze semi :lol: a teraz nagle qrfa stworzony na bazie syntetycznej :szeroki_usmiech niestety obawiam sie ze to to samo :roll:Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
He...
czyli co??Twierdzisz ze ja jezdze na pol syntetyku??? Przeciez Polsynt zaczynaja sie od klasy 10...
Jak by sie okazalo ze jezdze na polsynt to zabije kolesi z ASO Skody..
Wierz mi ze szukalismy w Mobilach Motulach i nie ma nic polsynt z norma 505.01 i to wlasnie jest dziwne ze ten koles twierdzi ze taki byl wlany..Moze byl wlany z inna norma i teraz nie idzie dojsc do tego--------------
Komentarz
-
-
jeżeli nie ma pewności co do kondycji silnika, to lepiej zalać półsyntetykiem-jest gęstszy. Pojeżdźic kilka tyś. km i sprawdzać co i jak. Jak nie bedzie problemów to zalać syntetykiem. W "Google" wrzuć hasło 505.01 i znajdziesz wiele o oliwce.
Ogłoszenia o tematyce: w kategorii Tuning - Kupuj i sprzedawaj rzeczy używane i nowe w kategorii Tuning na Sprzedajemy.pl
Wrzuć nazwy firm olejowych i znajdziesz odpowiednie specyfikacje. :idea:O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez hermanHe...
Jak by sie okazalo ze jezdze na polsynt to zabije kolesi z ASO Skody..
jeśli nie żre oleju, nie dymi, nie leje, to ja nie rozumiem w czym jest problem. nawet jeśli masz półsyntetykZenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
Komentarz
-
-
Witam
Co do mnie to olej mi wcina i musze dolewac a mam pzrebieg 32 tys km...
Co do tego mojego oleju to faktycznie znalazlem:
"W zasadzie nigdzie, ogolnie panuje przekonanie ze oleje klasy lepkosci 5w-X0 to oleje syntetyczne, ALE wskazaną przez Ciebie normą 505 01 spelnia olej Mobil z serii Super o klasie lepkosci 5W-40 i jest on PÓŁSYNTETYKIEM"
A motul 505.01 to tez polsyntetyk czy syntetyk?? bo ja juz sie gubie w tym wszystkim--------------
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez hermanHe...
czyli co??Twierdzisz ze ja jezdze na pol syntetyku??? Przeciez Polsynt zaczynaja sie od klasy 10...
Jak by sie okazalo ze jezdze na polsynt to zabije kolesi z ASO Skody..
Wierz mi ze szukalismy w Mobilach Motulach i nie ma nic polsynt z norma 505.01 i to wlasnie jest dziwne ze ten koles twierdzi ze taki byl wlany..Moze byl wlany z inna norma i teraz nie idzie dojsc do tego
co do roznicy pol a full nie stresuj sie tak, ma spelniac norme i tyle :wink:
zwroc uwage na opisy, najlepiej chyba widac na Motulu :roll:
TechnoSynthese sreze, a gdzie indziej pisza wyraznie pelny syntetyk i juz
tu znowu to samo...
http://www.hydrotexaco.dk/web/yx.nsf/files/GFIR-5ERJDB/$file/01749_VW_AUDI_130dpi.pdf
"synthetic base stocks and latest generation additive" :roll:
Valvoline doesn’t just set the bar for premium products and services. We raise it. Relentless innovation has been at the heart of our company since 1866. From leading-edge lubricants to best-in-class automotive maintenance, we go the extra mile so your car can, too.
[ Dodano: Pon 01 Sty, 07 22:35 ]
Zamieszczone przez hermanWitam
Co do mnie to olej mi wcina i musze dolewac a mam pzrebieg 32 tys km...
Co do tego mojego oleju to faktycznie znalazlem:
"W zasadzie nigdzie, ogolnie panuje przekonanie ze oleje klasy lepkosci 5w-X0 to oleje syntetyczne, ALE wskazaną przez Ciebie normą 505 01 spelnia olej Mobil z serii Super o klasie lepkosci 5W-40 i jest on PÓŁSYNTETYKIEM"
A motul 505.01 to tez polsyntetyk czy syntetyk?? bo ja juz sie gubie w tym wszystkim
Motul 505.01 jest "technosynthese" qrfa a w pozostalych pisza 100% syntetyk, czyli w tym cos kombinuja :wink:Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
bezduszny
Zamieszczone przez MisiekWAWale Mobil1 spelniajacy norme 505.01 ktora jest wymagana do silnikow PD jest polsyntetyczny wiec w czym problem :roll:
...ale na pewno są duuuużo lepsze od typowych półsyntetykow 10/40.
[ Dodano: Pon 01 Sty, 07 23:14 ]
Co do możliwości sprawdzenia oleju... to technicznie jest to możliwe ale też i kosztuje to około 200 pln za podstawowy zestaw badań, mozna nawet sprawdzić producenta o ile dodał znaczniki chemiczne.
Komentarz
-
Panowie, czy to ważne czy jest to pół, ćwierć, :wink: czy pełny syntetyk ? Ważne jest aby spełniał określoną normę i był wyprodukowany przez uznaną firmę.
Ja leję Motul 505.01 i wiedzę jak bardzo jest on syntetyczny, co najwyżej mogę traktować jako ciekawostkę. Nigdy się na nim nie zawiodłem i nawet gdyby się okazało że jest to "0-syntetyk" to i tak nie przestałbym go używać.
pozdrawiamJarecki
Octavia II, 2.0 TDI, Elegance
Komentarz
-
-
Witka
No teraz to juz łape..Co do mnie to mam sprawe jasna: Przy nastepnej zmianie leje Motul(zeby mi oliwa nie zniakala)..
A co do kolegi..POwiedzialem mu to wszystko co napisaliscie..Ten gosciu co mu spzredal to auto twierdzi ze tam byl 10w40 polsyntetyk czyli zaden z 505.01 bo one maja 5w reasumuje z tych wzystkich danych..Moze wlac 5w40??? Czy ma isc na 10w40 ale nie normowy?? Moim zdaniem 5W dobrej firmy i w normie chyba mu nie zrobi problemu??
Pozdrawiam--------------
Komentarz
-
-
bezduszny
-
Zamieszczone przez eR_no a moja niunia przy prawie 15k przebiegu dalej pozera Motula :PTorque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
Komentarz