Problem z hamulcami

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lucia
    Classic
    • 2007
    • 24

    Problem z hamulcami

    Lepiej nie, bo sie bedzie znowu psula.
    czerwoną kokardką przewiąż, bo rzeczywiście zauroczą :-) wszyscy...
    Bieganie to moje życie
  • mikolaj
    Rider
    S_OCP Member
    • 2006
    • 366
    • Octavia II (1Z3)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #2
    Problem z hamulcami

    witajcie, mam problem z przednimi hamulcami, a mianowicie problem pojawił się kiedy wjechałem na rolki na stacji diagnostycznej. podczas próby zmierzenia siły hamowania osi przedniej kiedy auto było na rolkach bez wciśniętego pedału hamulca pokazuje że jedno z kół jakby samo hamowało.
    spec od hamulców nic nie znalazł.
    klocki są w porządku i tarcze też.
    dodam że tarcze nie były wymieniane od nowości ale grubośc jest ok.
    nie wiem czy to ma coś wspólnego ale czasami sie zapala lampka Abs-u przy uruchamianiu auta i zaraz gaśnie.
    mam prośbę czy ktoś miał coś podobnego z hamulcami albo co to mogłoby byc?

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez mikolaj
      nie wiem czy to ma coś wspólnego ale czasami sie zapala lampka Abs-u przy uruchamianiu auta i zaraz gaśnie.
      wydaję się że ma, prawdopodobnie nie odbija zacisk, poniewaz czujnik ABS jest uszkodzony i zle podaje sygnał.
      z tego co opisałaeś tak mozna wnioskować.
      podjedz do elektronika lub z kimś z forum się umów i sprawdż Vagiem jakie masz błędy w układzie hamulcowym, możliwe ze tam znajdziesz odpowiedż

      Komentarz

      • endryu
        RS
        • 2006
        • 3773
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        #4
        mikolaj, a czy masz układ EDS-elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego :?:
        w mojej octavce jest. Też kiedyś wjechałem na diagnostyce na rolki i bez wciskania hamulca z chwilą uruchomienia rolek jedno koło po chwili zaczęło hamować. Okazało się, że rolki mają napędzaną tylko jedną rolkę i czujniki wychwytywały różnicę obciązenia (dzieje się to prze czujniki ABS-u) i hamowały napędzane koło aby wyrównac obciązenie względem drugiego koła, które nie było napędzane. Po wizycie na rolkach z napedem ich obu było wszystko ok. Poczytaj o układzie EDS
        EDS - elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego zapobiegająca poślizgowi jednego z napędzanych kół, tracącego przyczepność podczas ruszania w niekorzystnych warunkach drogowych
        EDS
        Elektronische Differentialsperre
        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
        =================================================

        Komentarz

        • mikolaj
          Rider
          S_OCP Member
          • 2006
          • 366
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Zamieszczone przez Sigma_74
          wydaję się że ma, prawdopodobnie nie odbija zacisk, poniewaz czujnik ABS jest uszkodzony i zle podaje sygnał.
          z tego co opisałaeś tak mozna wnioskować.
          mechanik sprawdzal zaciski i wszystko jest ok
          Zamieszczone przez endryu
          mikolaj, a czy masz układ EDS-elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego
          raczej u mnie go niema jest to wersja 1,9 tdi AGR model 2000

          Komentarz

          • endryu
            RS
            • 2006
            • 3773
            • Octavia II combi (1Z5)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            #6
            raczej czy na pewno :?: wjedź na te same rolki, ale najpierw wyjmij bezpiecznik abs-u
            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
            =================================================

            Komentarz

            • siwy5
              Drive
              • 2006
              • 43

              #7
              też miałem tak pare dni temu jak byłem na przeglądzie.diagnosta też mi tak powiedzial że są jakieś opory jak jest na rolkach.po wyjechaniu z rolek ałto się toczy swobodnie.czy ktoś mi jest wstanie powiedzieć czy u mnie jest EDS. mam octavie 1.9 tdi AHF L&K 2000 r model przed liftem dopiero miesiąc.jak ruszam na mokrym to coś czuc że nie tylko jedno koło ciągnie do przodu.na śniegu jeszcze nie jeździłem
              Był Laurin&Klement AHF
              Xenon by Speedy.
              Pakiet Rs
              Motul 10w40
              Jest Passat B5Fl AVF 4Motion

              Komentarz

              • rezon
                RS
                • 2006
                • 1894
                • Volvo
                • AKL 1.6 MPI 101 KM
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                L&K dość często miały EDS a objawy są dokładnie takie jak opisuje mikołaj. Na pewno można po numerze nadwozia znaleźć dokładny opis wyposażenia, ale wystarczy też na śliskiej jeżdni (lepiej na śniegu) wyłączyć ASR i ostro ruszyć. Jak usłyszysz takie chrobotanie i będzie blokowane jedno z kół to właśnie zadziałał EDS. Nie jest to sygnalizowane żadną kontrolką.

                Komentarz

                • endryu
                  RS
                  • 2006
                  • 3773
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  #9
                  tak jak napisał rezon, najlepiej na sliskiej nawierzchni (idealnie byloby na śniegu) na lekkiej pochyłości terenu, żeby były różne obciazenia przednich kół energicznie ruszyc. Jezeli jest EDS to będzie czuć i słychać lekkie chrobotanie z osi napędowej i koła zostawią dwa ślady a nie tylko jeden jak w przypadku braku układu EDS. U mnie własnie tak jest.
                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                  =================================================

                  Komentarz

                  • Rudi
                    Ambiente
                    • 2006
                    • 195
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                    #10
                    Re: Problem z hamulcami

                    Sprawdź jeszcze tłoczki zacisku hamulca. Znajomemu w skodzie się zapiekły( zresztą w moim poprzednim też) i czasem nie odbijały. Wystarczyło rozebrać, wyczyścić i na nowo nasmarować. A nie czujesz czasem podczas jazdy że samochód ciężko i opornie się wkręca a podczas jazdy na luzie za szybko zatrzymuje? Nie grzeje się felga?
                    W wyborach miss, stwierdzenie "Dać za wygraną" nabiera zupełnie innego znaczenia.

                    Komentarz

                    • mikolaj
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 366
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez Rudi
                      Sprawdź jeszcze tłoczki zacisku hamulca. Znajomemu w skodzie się zapiekły( zresztą w moim poprzednim też) i czasem nie odbijały. Wystarczyło rozebrać, wyczyścić i na nowo nasmarować. A nie czujesz czasem podczas jazdy że samochód ciężko i opornie się wkręca a podczas jazdy na luzie za szybko zatrzymuje? Nie grzeje się felga?
                      wszystko chodzi ok, żadnych oporów, spalanie w normie

                      Komentarz

                      • Rudi
                        Ambiente
                        • 2006
                        • 195
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez mikolaj
                        Zamieszczone przez Rudi
                        Sprawdź jeszcze tłoczki zacisku hamulca. Znajomemu w skodzie się zapiekły( zresztą w moim poprzednim też) i czasem nie odbijały. Wystarczyło rozebrać, wyczyścić i na nowo nasmarować. A nie czujesz czasem podczas jazdy że samochód ciężko i opornie się wkręca a podczas jazdy na luzie za szybko zatrzymuje? Nie grzeje się felga?
                        wszystko chodzi ok, żadnych oporów, spalanie w normie
                        Ale czy zawsze jest ok? We wspomnianych przypadkach występowało to nie stale a "napadowo" . U znajomego w szkodniku wystąpiło właśnie na rolkach. Jak złapało to nie mógł ruszyć . U nie w nubirze grzało się koło a podczas przyspieszania muliło jakbym miał kogoś na holu. Mechanik 2 razy patrzył "fachowym okiem" i też wg niego było w porządku. Dopiero jak sam siadłem do roboty ustąpiło.
                        Oczywiście nie twierdzę że tylko moja wersja jest słuszna ale jestem zwolennikiem sprawdzania od rzeczy najprostszych .

                        Pozdrówki
                        W wyborach miss, stwierdzenie "Dać za wygraną" nabiera zupełnie innego znaczenia.

                        Komentarz


                        • #13
                          mikolaj, podstawowe 2 pytania:

                          Kiedy hamulce były rozbierana, czyszczone i smarowane ?

                          Kiedy był wymieniany płyn hamulcowy ?

                          Komentarz

                          • mikolaj
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 366
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez bezduszny
                            mikolaj, podstawowe 2 pytania:

                            Kiedy hamulce były rozbierana, czyszczone i smarowane ?

                            Kiedy był wymieniany płyn hamulcowy ?
                            czyszczone były po tym jak pojawił się problem, czyli parę dni temu,
                            płyn był wymieniany parę miesięcy temu,

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez mikolaj
                              auto było na rolkach bez wciśniętego pedału hamulca pokazuje że jedno z kół jakby samo hamowało
                              Pojechac jeszcze raz na rolki (lub coś w tym stylu), ostudzić (przez odczekanie odpowiednio w czasie) tarcze i kręcić na rolkach.....

                              Jeżeli dalej będą dziwne opory, to po takim kręceniu sprawdzić temperaturę tarcz. Jeżeli jedna będzie ciepła bardziej niz druga... to wina klocków, jeżeli nie... to szukaj czegoś w samym przeniesieniu napędu.

                              Komentarz

                              • rezon
                                RS
                                • 2006
                                • 1894
                                • Volvo
                                • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                zamiast kombinować ciągle hamulcami spawdź sobie lepiej czy nie masz EDS, bo objawy jego działania są dokładnie takie jak opisywałeś . Masz L&K czyli najbogatszą wersję, ja miałem EDS w 1,6GLX'99 czyli nawet nie SLX. Nie piszesz nic czy sprawdziłeś to co jest najłatwiejsze w sumie do sprawdzenia. :?:

                                Komentarz


                                • #17
                                  rezon, jak wjedziesz na rolki przy pomiarze siły hamowania to samochód jest na luzie... i EDS nie działa wtedy.

                                  Rolki mają własny napęd... a serwisant tylko naciska hamulec.

                                  Komentarz

                                  • endryu
                                    RS
                                    • 2006
                                    • 3773
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                    #18
                                    bezduszny, a co powiesz o tym co napisałem w trzecim poscie na 1-ej stronie w tym temacie :?:
                                    O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                    O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                    =================================================

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Mi nigdy nie pozwolono wjechać żadnym samochodem na rolki diagnostyczne samodzielnie... zawsze robi to diagnosta z pilotem od urządzenia w grasci...

                                      Nie wiem jak to jest możliwe, że jest napędzana jedna rolka tylko a nie dwie jednocześnie ? nie spotkałem się z taką jeszcze. Chyba, że jest może jakaś uszkodzona.... ?

                                      No i następna sprawa.... to pomiar robi sie na luuuuuzie kiedy koła obracaja się swobodnie i nie działają żadne systemu elektoniczne... a tym bardziej ABS (hamowanie) czy EDS (ruszanie).
                                      Inaczej nie ma możliwości zrobienia właściwego pomiaru siły hamowania....

                                      Komentarz

                                      • endryu
                                        RS
                                        • 2006
                                        • 3773
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                        #20
                                        ja taka sytuację miałem 5 lat temu z chwilą kupienia auta, z chwilą sprawdzania sam diagnosta sie bardzo zdźiwił czemu tak się dzieje. Powiedziałem mu, ze jest w aucie EDS, on wtedy powiedział, ze rolki te są starszej generacji i maja napędzaną jedną rolkę a drogie koło0 bedzie się kręcić poprzez mechanizm różnicowy poniewaz pojazd stoi na poziomej nawierzchni. Powiedział zebym wjechał na rolki z napędem ich obu co uczyniłem i tam było wszystko ok. A układ ABS i EDS będzie działał (ściśle ze sobą wspólpracują-przez czujniki ABS-u) ponieważ na rolkach jest uruchomiony silnik.
                                        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                        =================================================

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          #21
                                          Jakby EDS zaczal pracowac, to byloby to slychac, to nie dziala po cichu.

                                          Zawsze mozna wyjac bezpiecznik od ABS-u bo chyba ASR/EDS jest na tym samym i sprawdzic wtedy.

                                          BTW. ABS dziala o 20km/h a rolki nie rozwijaja takiej predkosci. Caly uklad jest tez testowany dopiero przy takiej predkosci
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • endryu
                                            RS
                                            • 2006
                                            • 3773
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                            #22
                                            o bezpieczniku też wcześniej pisałem, to jest chyba najprostsze żeby sprawdzić-wykluczyć wiele nejasności odnośnie EDS-u. Bezpiecznik nr 9
                                            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                            =================================================

                                            Komentarz

                                            • mroko
                                              Rider
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 659
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              #23
                                              Mikołaj miałeś kiedyś zmieniane przewody hamulcowe? Potrafią się wewnątrz rozwarstwić a raczej spuchnąć i wówczas płyn nie wraca swobodnie spowrotem do zbiorniczka. Czasami potrafi nawet zablokować hamulce przy hamowaniu.
                                              Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                                              Komentarz

                                              • hsurim
                                                Elegance
                                                • 2006
                                                • 788
                                                • Kia
                                                • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez endryu
                                                mikolaj(...) Okazało się, że rolki mają napędzaną tylko jedną rolkę i czujniki wychwytywały różnicę obciązenia (dzieje się to prze czujniki ABS-u) i hamowały napędzane koło aby wyrównac obciązenie względem drugiego koła, które nie było napędzane. (...)
                                                Tak sie zastanawiam, jak może być napędzana (tylko) jedna rolka, aby sprawdzić hamulce na obydwu kołach.
                                                Pytam, ponieważ wczoraj spotkało mnie to samo na stacji diagnostycznej co Ciebie.
                                                Raczej może prędkość obydwu rolek nie jest jednakowa i dlatego działa ten EDS ??
                                                Pozdrawiam.
                                                Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                                                Komentarz

                                                • slavi
                                                  Rider
                                                  • 2004
                                                  • 422

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez hsurim
                                                  Tak sie zastanawiam, jak może być napędzana (tylko) jedna rolka, aby sprawdzić hamulce na obydwu kołach.
                                                  Pytam, ponieważ wczoraj spotkało mnie to samo na stacji diagnostycznej co Ciebie.
                                                  Raczej może prędkość obydwu rolek nie jest jednakowa i dlatego działa ten EDS ??
                                                  rolki nie mogą być zblokowane, logicznie myśląc nie ma prawa tak być, hamulce sprawdza się przecież dla każdego koła osobno
                                                  nie wiem czy jest to realizowane przez dwa niezależne silniki czy jeden silnik i siakiś mechanizm różnicowy(raczej są to dwa silniki elektryczne).
                                                  Coś daje dupy i nierówno kręci kołami a elektronika w aucie wyłapuje to i chce naprawiać
                                                  zresztą jak przyjrzcie się rolkom na stacjach to one startują niezależnie

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...