Chris11, jest to możliwe jak najbardziej... a Ty próbowałeś tego rozwiązania i jak tak to z jakim skutkiem?
Korozja...
Zwiń
X
-
Korozja...
Moja O1 ma już 12 lat (2001r. FL) i ogólnie to jest w dobrej kondycji. Wiem, że octavie mają dobre zabezpieczenie antykorozyjne ale chciałbym się dowiedzieć czego można się spodziewać u kilkunastoletnich O1 w kwestii wychodzącej korozji itp.?
Czy są jakieś słabe punkty (progi, nadkola, klapa itp.), które się powtarzają?strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
-
-
Warto sprawdzić układ wydechowy. Od 14 już lat co roku maluję ognioodporną farbą cały układ zaczynając od kolektora aż do końcowego tłumika, z pominięciem aluminiowej obudowy oczywiście. jak do tej pory wszystko trzyma się jak należy, jedynie nieco skorodował łącznik na rurze wydechowej, a konkretnie obejmy, ale to część wymienna.
Warto też co roku oskrobać/podmalować punkty podparcia dla podnośnika.
Ogólnie Octavia nie rdzewieje, ale kontrola nigdy nie zawadzi, bo jeżeli się kontroluje, to się zagląda w zakamarki i widzi się każdą zmianę, można wtedy zapobiec wielu niespodziankom.
Komentarz
-
-
O1 2004r.combi tylna klapa bomble pod blęndą.Feler skodyhttp://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
Pozdrawiam ANIOL
Komentarz
-
-
Ja dzisiaj podczas gruntownego mycia zauważyłem zaczynającą się korozję w rynience przy uszczelce tylnych drzwi, trudno zauważyć bo normalnie nie widoczne.
Trzeba będzie zdjąć uszczelkę odrdzewić i zabezpieczyć. To chyba efekt zbierającego się brudu i śmieci.Jeżeli mój post coś wniósł, to wyślij ,,pomógł,,
Komentarz
-
-
Z mojego doświadczenia 01 - 15 lat
- Korodują lekko uszczelki zgarniające szyb,
- Klapa Combi tył - rant + przy uszczelce szyby drobne ubytki i pęcherzyki,
- ramka szyby tył - mały pęcherzyk który od kilku lat nie postępuje.
Wydech wieczny, nie konserwowany nie sprawia problemów. Podłoga, karoseria, elementy zawieszenia i mechaniczne - wszystko zdrowe. Jestem mile zaskoczony tym samochodem :wink:Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI
_
Komentarz
-
-
Mam O1 2001 FL liftback i u mnie też z przodu na masce po obu stronach grila odprysła farba i pojawił się mały rudy. Ma ktoś pomysł jak to zabezpieczyć na stałe?
Poza tym ostatnio zauważyłem rudego na dolnym prawym rogu klapy bagażnika, była tam odpryśnięta farba.
Polecam też sprawdzić miejsce montażu zmieniarki CD, a dokładniej lewa strona bagażnika, pod dywanikiem, dwie śruby które podobno pomagają trzymać zderzak. Tymi samymi śrubami miałem przykręconą oryginalną zmieniarkę i lewa zaczęła rdzewieć, a przez nią przeniosło się na gwint w karoserii.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Marian 2Warto sprawdzić układ wydechowy. Od 14 już lat co roku maluję ognioodporną farbą cały układOblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Komentarz
-
-
Miałem O1 z 2002 roku i teraz mam O1 z 2006 roku i w obu trzeba było klapę bagażnika malować. A najczęściej dlatego, że poprzedni właściciel nie dbał o to , że ramka tablicy rejestracyjnej jest ciut luźna....była O1, potem ze 3 wozidła inne i znowu O1...
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=72042
www.facebook.com/miodzwarmii
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez NO_Masawłaściciel nie dbał o to , że ramka tablicy rejestracyjnej jest ciut luźna
numer: KEA 075 004Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Komentarz
-
-
dałem uszczelkę do okien - nie widać i tak a akurat to miałem w bagażniku....była O1, potem ze 3 wozidła inne i znowu O1...
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=72042
www.facebook.com/miodzwarmii
Komentarz
-
-
OI 2001 KMB klapa tył, korozja straszna okolice blendy i lampki stopu, przednie nadkola w miejscu, gdzie powinny być chlapacze, no i purchle na progach w miejscu , gdzie przylegają dolne uszczelki drzwi.klapa wymieniona i pomalowana, błotniki pomalowane i założone chlapacze... progi zabezpieczone i zaklejone taśmą bezbarwną, żeby dalej uszczelka nie scierała lakieru....
Komentarz
-
-
Ja w swojej O1 2001r. FL nie zauważyłem z zewnątrz żadnej korozji. Może nie przyglądałem się jakoś mocno i nie zaglądam w miejsca ukryte np pod tablicą rej. lub grillem ale w miejscach dostepnych nic nie mam jeżeli chodzi o korozję. Odpryski np na masce oczywiście są ale to od naszych dróg. Jeżeli chodzi o podwozie to też wydaje mi się że jest OK. Fabryczne zabezpieczenie antykorozyjne w nienaruszonym stanie.strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
Załamie was Octavia z 98roku ale kupiona w lutym 99. Wydech oryginalny - jeszcze z 2-3 lata na oko pociagnie, zadnych dziur ale plamy korozji delikatne sa. Przerdzewial lacznik tlumikow - 30zl z wymiana
Karoseria - byc moze pod czarna okladzina przy uszczelce przednich szyb (bo sa jakies gorki pod ta uszczelka/oslona ale na zewnatrz nic nie widac i moze to cos innego. Gorna krawedz tylnych drzwi - wyciera o uszczele dachowa do golej blachy i tam jest ruda ale nie wchodzi w glab blachy, tylko jest tam gdzie wytarte. 2 lata temu dalem tam brunox, podklad i sprawy kolorze nadwozia, clar. Wygladalo super ale po roku znow wytarla uszczelka :/ Trzeba by drzwi podniesc na zawiasach, wyregulowac... zdrarty lakier tez od uszczelke na dole przednich drzwi ale rudej brak.
1 mini purchiel (3 ziarenka ryzu przed gotowaniem) w miejscu gdzie jakis kamien zdarl lakier. Ogolnie lakier tylko matowy, porysowany od piasku i pyly + myjni. Auto ma 14lat od produkcji... 190tys. Panowie, czapki z glow! I dziwie sie ze nowe octy juz byly malowane :/ Starali sie tylko na poczatku?+LPG Elpigaz IV gen :-)
Komentarz
-
Komentarz