mirus, A jaki masz przebieg ? Jezeli powiedzieli, ze sie nie da to jaki blad podali jako dopuszczalny ?? Moze jak ci łozysko w kole padnie to tez powiedza, ze nie da sie go wymienic DDD
znalazlem prosty sposob na poprawienie wskazan kompa pokladowego w kwesti spalania sredniego - jezeli chodzi o spalanie chwilowe na postoju wartosc ktora jest wyswietlana nie jest faktyczna jest jedynie taka jaka ustawia sie na VAGu w dawce paliwa- tj. silnik zuzywa jakas faktyczna ilosc paliwa zeby pracowac na biegu jalowym - my ustawiamy jaka to bedzie dawka dla komputera silnika . Bawilem sie tym troche i mozna miec spalanie na postoju w podobnych warunkach w ALH od ok. 0,2 do 0,9. Jak ta wartosc odbiega od rzeczywistego to komp przeklamuje na postoju jak i na spalaniu srednim - obecnie ustawiam u siebie zeby spalanie liczone z kompa zgadzalo sie jak najbardziej z tym realnym. Oczywiscie te zmiany maja powazniejsze implikacje - jest tak ze jak ustawisz ta wartosc jak najmniejsza to auto lepiej idzie niz jak bedzie srednia lub najwieksza - wiaze sie to z tabela w kompie ograniczania momentu obrotowego ale jak u mnie zauwazylem roznica jest minimalna - zreszta zeby komp wskazywal poprawnie to operuje sie wartosciami raczej srodkowymi.
Wiec ludzie ktorym nie pasuje ze komp zaniza/zawyza - do dziela
Uprzedzam ze nie jest latwo/jednorazowo bo trzeba po zmianie spalic najlepiej caly bak i porownac wskazania .... i jak jest zle dalej ustawiac
W koncu udalo mi sie uzyskac sytuacje ze komp pokzuje idealnie czasem wahnie sie +- 0,1 l/100km. Musze Cie jednak zmartwic - to jest metoda dla silnikow starszych VP 90 i 110 KM - w PD tez sie pewnie da ale nie wiem w ktorym kanale sie przestawia - zreszta moze byc inny efekt - nie mam takiego silnika i nie eksperymentowalem ....
Jezeli dobrze rozumiem przeklamania komputera w spalaniu srednim wynikaja z blednie liczonej ilosci spalonego paliwa przy pracy na obrotach jalowych. Jezeli tak to wskazania srednie dla trybu miasto ( stanie w korkach ) powinno bardziej odbiegac od faktycznego niz dla trybu trasa gdzie obroty jalowe praktycznie nie sa uzywane- nie zauwazylem u siebie takiej zaleznosci ale mam akurat silnik na PD.
Jezeli na baku robi sie 800 km a przeklamanie wynosi 0,5 l/100km to wychodzi przy 800 km roznica 4l. Przy zuzyciu na postoju rzedu 0,5-1 l/h zeby przepalic dodatkowo takie paliwo trzebaby na jalowym pracowac okolo 8h dla 1 baku, z ze taki wynik wychodzi mi praktycznie przy kazdym tankowaniu nawet jak mam 70% trasa 30% miasto wiec jest to raczej nie mozliwe.
Dzisiaj sprawdzilem ze pokazuje mi 0,5 l/100km 90st zadnych obciazen, jak dodam dmuchawe, radio i swiatla mijania to zaczyna przeskakiwac na 0,6 ... Ale ta wartosc tylko zgrubnie pokazuje ustawienie dawki - zeby dopasowac idealnie to przestawia sie VAG a na chwilowym spalaniu za bardzo nie widac roznicy - chyba ze kompm oszukuje o 0,5 - 1 l / 100km .....
Mi oszukuje o 0,5 l/100km a wskazania na biegu jalowym dokladnie takie same jak u kolegi Czader, czasamu wskoczy na 0,7 l/h jezeli zalaczy sie wszystko co mozliwe.
no własnie a mi komp pokazuje na biegu jałowym 0,2 wskazania i lipa srednie spalanie wychodzi cos ok 2.9 l/100 km - kłamca, nie wiem jak sobie z tym poradzic
Z moich wyliczen wyszło cos ok 5,5 l cykl 50%miasto 50% trasa z tym ze miasto raczej krótkie dystanse tak ok 10 km.
Jak wchodze na obroty to wskazania tymczasowe pokazuja róznie ok 5-7 l natomiast przy jeżdzie na emeryta tj na czwartym biegu z predkościa ok 70 km/h ok 1600 obrotów komp wskazuje ok 3l/100. Czy ktoś potrafi mi powiedzieć czy da sie to jakoś zkorygować i jak wychodzi u was ??
szuwar, mi dokaldnie tak samo przeklamuje - wg. kompa 3 l, a jak sobie sam wylicze to okolo 6 l. (chodzi oczywisie o srednie spalanie w cyklu mieszanym)
a mi na biegu jałowym ( Swiatła, radio, bez klimy ) 0,9 l Mało tego mi w mieście na całym baku przejadę ok 600km a średnie spalanie to 9,5 l Coś za dużo i jak mam to wyregulować. Od razu powiem iż wymieniłem filtr powietrza oraz paliwa. PZDR 8)
A ja musze sie przyznac, ze wychodzi w miare OK. Srednie spalanie komp podaje 5,9-6,1, a jak sprawdziłem to wyszło 6,3ltr.
Średnie spalanie na kompie patrzyłem po rozgrzaniu silnika. W innych warunkach spalanie mnie nie obchodzi. Spali za tyle, za ile wleje
Mnie też wychodzi prawidłowo, ale jest to problem w wielu szkodnikach - słyszałem jak rozmawiają dwaj fachowcy w ASO Skody. Cytat "znowu przyjechał ktoś ze zje...nym komputerem" i za chwile odpowiedź "czy to jest ku...wa takie ważne żeby pokazywał ile spala?" - koniec cytatu :shock: Niezłe podejście.
da sie to zmienic vagem (czy dziala wszedzie to nie wiem)
w fabii robilismy to tak że w kodowaniu z wartosci 100 trzeba bylo wpisac 105 (nizszych wartosci nie przyjmowalo) natomiast w O trzeba bylo wklepać 102 albo 103.
po zatankowaniu i wyliczeniu wychodzi mi 8l w mieście przy średniej prędkości 25km/h Byłem z tym w serwisie pogwarancyjnym Skody w Warszawie na ul Syreny i podpieli mi komputer. Wszystko było ok i facet powiedział iż jest to normalne, spotkał się już nie raz z takim przekłamaniemi powiedział że w zimie i przy takiej średniej prędkości to możliwe MNie jednak dziwi takie przekłamanie komputera 1-1.5l na 100km?! Czy to jednak możliwe?
Ja zauważyłem u siebie, że jeśli trzymam go w obrotach (2600-3000) to spalanie wg kompa spada poniżej 6ltr/100km (ok 5,7ltr). Jak jeżdżę spokojniej (obrotościomierz oscyluje wokól 2000) to spalanie jest na poziomie 6,2ltr.
Czy to normalne w 1.9tdi AHF?
a ja mam 01 1.8T AGU i na wolnych obrotach komp pokazuje mi chwilowe spalanie 12 l.... to chyba nie dobrze coś nie? :roll:
maru123 .
Ja też mam 1.8T tyle, że AUM + LPG. Jeżdżę głównie po Wawie i teraz pokazuje mi średnio 9 jak jadę na wysokim biegu (do 2000rpm), jeśli jadę od świateł do świateł to 11-12 . Probelm u mnie polega na tym, że ze zbiornika ubywa w tempie odpowiednio 11 do 13 na 100. Właśnie się zastanawiałem jakie dane komputer bierze do obliczenia, że wychodzi taka różnica.
A co oznaczają wolne obroty i na jakim biegu ?
cichy78 ja też mam LPG i wychoidzi mi podobne spalanie średnie jak i u Ciebia tyle tylko że ja mam automat... a wolne obroty u mnie tzn. około 1100 RPM na biegu D (jazda)
czy na wysokość zużycia paliwa ma wpływ rodzaj opon ?
jasne że tak. jeśli masz np. opony o grubym bieżniku i lamelach zużywają troszkę wiecej paliwa niż te o cieńszych rowkach. Ale tak wogóle to większe znaczenie ma np. ciśnienie w tych oponach bo jeśli będzie za niskie to napewno wzrosną opory toczenia a co za tym idzie także i zużycie paliwa...
U mnie na wolnych obrotach i ciepłym silniku pokazuje 0,5 l/h, bardzo rzadko 0,6 l/h, zapalone światła nie robią mu różnicy. Średnie spalanie najmniejsze jakie pokazał mi komputer po trasie 4,2 l/100 km (nie przekraczałem wtedy setki bo ruch był gęsty). Przeważnie pokazuje mi przy normalnej jeździe średnio 5,0 - 5,5 l/100 km, w zależności od szybkości, średnio jeżdzę 120 km/h (o ile się da w coraz większym ruchu). Czy to są dane zaniżone - nie wiem. Ogólnie jednak jestem zadowolony ze spalania i kosztów paliwa (poprzednio miałem benzynową Fabię 1,4, która lubiła wypić )
Yogi, w malo ktorym liczniku kanal 03 jest aktywny (mam orginalny licznik z MaxiDotem z Octy L&K i tez nie dziala), o ile mi wiadomo to tylko w liczniku z golfa4
w najbogatszej wersji da sie to ustawic.
Komentarz