przelanie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • eR_
    Rider
    • 2005
    • 411

    #26
    a jednak wyssalem (okolo 0.4L), teraz mam "b"max i jestem zadowolony
    Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
    Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.

    Komentarz

    • -Piotr-
      L&K
      S_OCP Member
      • 2006
      • 1018
      • Octavia III (5E3)
      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

      #27
      Zastanawiam się, jak to możliwe, że w serwisie tak niedokładne zalewali silnik olejem. U siebie wymieniałem w ASO olej x2, i zawsze było po środku perforowanej części "B". W Twoim przypadku eR_, to nie jest takie straszne przelanie jeśli piszesz o górnym "C".

      neck99, czy decydując się na taki sposób wymiany oleju + dodatek nie rozważałeś, aby dokonywać wymiany oleju w sposób typowo tradycyjny, ale przy mniejszych wartościach przebiegu?(co 15kkm->7.5kkm). Pytam jedynie z ciekawości o opinię.
      O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
      KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
      O III czarna liftback - reaktywacja

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratoRS
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #28
        Z tego co wiem Neck wymienia oliwe co 7.5kkm :twisted:

        [ Dodano: Nie 14 Sty, 07 16:43 ]
        BTW. Co to jest za dodatek myjacy do silnika z Motula :?:
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • -Piotr-
          L&K
          S_OCP Member
          • 2006
          • 1018
          • Octavia III (5E3)
          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

          #29
          Motul jako producent oleju kojarzy mi się z jednym przypadkiem. Pewna firma transportowa, która miała podpisany kontrakt na dostawę oleju do całego parku samochodowego, miała przeprowadzony gratisowy test przez motul-a. Mianowicie kazali wybrać do ich dyspozycji dwie ciężarówki, w których silniki są zaliczane do kapitalki. Przedstawiciele od motula przywieźli nieoznakowane beczki z olejem, zalali nim silniki, i po tej czynności motory były jak "nowe". Co to było, do tej pory nie wiadomo.
          O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
          KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
          O III czarna liftback - reaktywacja

          Komentarz


          • #30
            Zamieszczone przez -Piotr-
            Przedstawiciele od motula przywieźli nieoznakowane beczki z olejem, zalali nim silniki, i po tej czynności motory były jak "nowe". Co to było, do tej pory nie wiadomo.
            Wiadomo... olej o wysokiej lepkości lub z dodatkami podnoszącymi lepkość przez co silniki "złapały ciśnienia".

            Po prostu przedłużyli im agonię...

            Komentarz

            • ZYBI68
              Rider
              S_OCP Member
              • 2006
              • 697
              • Octavia II (1Z3)
              • BKD 2.0 TDI 140 KM

              #31
              Witam z tego co czytam powinno wejsc mi 4.5 l a wchodzi 3.5 l nadmieniam , ze zlewam przez korek w misce , a nie przez bagnet zawsze czekam ok 0.5 h az zleci wszystko czy jest to normalne
              Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

              Komentarz


              • #32
                Zamieszczone przez neck99
                Tyle ze wymiana wygląda tak, ze przed wymiana płuczemy silnik preparatem motula, potem zlewamy oliwe z silnika,
                Po co to robicie ? :shock:

                Komentarz

                • eR_
                  Rider
                  • 2005
                  • 411

                  #33
                  ZYBI68, mowisz o BXE?
                  Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
                  Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.

                  Komentarz

                  • misiekwaw
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 7715
                    • Ford

                    #34
                    Zamieszczone przez eR_
                    ZYBI68, mowisz o BXE?
                    skoro w profilu ma AGR to pewnie nie :roll:
                    Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                    http://www.disi-tune.pl
                    Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                    Był WRX
                    Była Octa

                    Komentarz

                    • ZYBI68
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 697
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                      #35
                      MisiekWAW ma racje chodzi o AGR
                      Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

                      Komentarz

                      • endryu
                        RS
                        • 2006
                        • 3778
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        #36
                        Zamieszczone przez bezduszny
                        Wiadomo... olej o wysokiej lepkości lub z dodatkami podnoszącymi lepkość przez co silniki "złapały ciśnienia".
                        a w minionych kryzysowych latach gdy nie było części zamiennych do autek (remonty silników) np. zamiast selektolu wlewało się gęsty superol i fury chodziły jak burza :idea:
                        Zamieszczone przez ZYBI68
                        Witam z tego co czytam powinno wejsc mi 4.5 l a wchodzi 3.5 l nadmieniam , ze zlewam przez korek w misce , a nie przez bagnet zawsze czekam ok 0.5 h az zleci wszystko czy jest to normalne
                        bo oliwka zostaje w chłodnicy oleju i w zakamarkach motoru
                        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                        =================================================

                        Komentarz


                        • #37
                          Zamieszczone przez endryu
                          a w minionych kryzysowych latach gdy nie było części zamiennych do autek (remonty silników) np. zamiast selektolu wlewało się gęsty superol i fury chodziły jak burza
                          Hehehe.... zdradziełeś super technologię olejową Motula... :diabelski_usmiech

                          Komentarz

                          • endryu
                            RS
                            • 2006
                            • 3778
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            #38
                            Zamieszczone przez bezduszny
                            Hehehe.... zdradziełeś super technologię olejową Motula...
                            z tamtych lat mogliby się dużo od naszych złotych rączek nauczyć :hammer
                            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                            =================================================

                            Komentarz

                            • Techno200
                              Elegance
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 782
                              • Tesla

                              #39
                              Sie dziwiecie dlaczego raz wchodzi wiecej oleju a raz mniej. Poprostu stary nie jest spuszczony do konca. A najgorzej jak na serwiesie jeszcze wysysarka to robia. Ja przerobilem u siebie ten temat. Oddalem samochod na serwis olejowy. Dalem motula 5l. Powinno mi zostac okolo 0,5 l. Jakie bylo moje zdziwienie jak mechanik usmiechniety od ucha do ucha pozniej oddawal mi moja banke z okolo 2 l oleju...


                              Jaki z tego moral? Ano taki ze jak bym nie dal swojego oleju w bance to bym sobie pomykal na dobrej oliwie... :evil:
                              Old Octavia 1.9 AHF - New Leon 2.0 BKD - New Passat 2.0 HGW ;-) Pontiac Trans Am 7.5

                              Spoty Lublin - kazda pierwsza sroda miesiaca. Zapraszamy

                              Komentarz

                              • kowal 2002
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 5161

                                #40
                                Co do przelewania oleju to widzę normalne w ASO. Jak odbierałem samochód z salonu to było jakieś 2mm ponad górne zagięcie bagnetu ( na co zresztą zwróciłem uwagę sprzedawcy ). Miesiąc później byłem na wymianie po 3000 km i przy wypisywaniu zlecenia poprosiłem, żeby nalali tyle ile trzeba albo mniej a ja sobie sam potem dopełnie tyle ile naprawdę potrzeba. I co ? Oczywiście 2-3 mm ponad zagięcie Max. Normalnie ręce opadają, dodatkowo ktoś ( chyba mechanik ) stwierdził, że to nie szkodzi i zawsze tak robią bo i tak ubywa a kierowcy potem nie dolewają!!! Niezłe co...
                                Ciekawe tylko kto potem płaci za nowe katalizatory...
                                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                Komentarz

                                • eR_
                                  Rider
                                  • 2005
                                  • 411

                                  #41
                                  kowal 2002, no kto? :evil:
                                  Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
                                  Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.

                                  Komentarz

                                  • endryu
                                    RS
                                    • 2006
                                    • 3778
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                    #42
                                    No jak to kto :?: Ci państwo :!: Użtkownicy :kwasny :kwasny :kwasny
                                    O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                    O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                    =================================================

                                    Komentarz

                                    • gddemon
                                      Drive
                                      • 2006
                                      • 41

                                      #43
                                      Czy sprawdzal ktos ile oleju jest w samochodzi nowym odebramym z salonu ?? U mnie fabrycznie bylo dokladnie tak jak zalali koledze eR_, po serwisie czyli do samego zagiecia. PD lubi zabrac olej wiec chyba takie zalanie nic nie uszkodzi, zaraz i tak bedzie go mniej a producent napewno jeszcze dal jakas granice bezpieczenstwa do momentu przelania ktore doprowadzi do usterki )))

                                      Tak z ciekawosci odbieralem 3 nowe skody z salonu i kazda miala plyn chlodzacy na minimum i oczywiscie przy 1 przegladzie wykonywano platne uzupelnienie plynu chlodzacego ))

                                      Komentarz

                                      • szkoda
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 22543

                                        #44
                                        Zamieszczone przez gddemon
                                        Tak z ciekawosci odbieralem 3 nowe skody z salonu i kazda miala plyn chlodzacy na minimum i oczywiscie przy 1 przegladzie wykonywano platne uzupelnienie plynu chlodzacego ))
                                        u mnie tez tak bylo, z tym, ze uzupelnienie bylo gratis :szeroki_usmiech
                                        saport techniczny baj DGW
                                        była BKD+DSG '05 120kkm
                                        była BXE '08 190kkm
                                        no i nie ma :-)

                                        Komentarz

                                        • eR_
                                          Rider
                                          • 2005
                                          • 411

                                          #45
                                          dokladnie, w sobote mialem pierwszy przeglad po 15kkm i plyn chlodzacy uzupelniali :!:
                                          Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
                                          Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.

                                          Komentarz

                                          • gddemon
                                            Drive
                                            • 2006
                                            • 41

                                            #46
                                            eR_, odplatnie czy gratis ??

                                            Komentarz

                                            • eR_
                                              Rider
                                              • 2005
                                              • 411

                                              #47
                                              odplatnie, ale da sie przezyc 8.50 brutto
                                              Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
                                              Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.

                                              Komentarz

                                              • -Piotr-
                                                L&K
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 1018
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                #48
                                                Zamieszczone przez eR_
                                                w sobote mialem pierwszy przeglad po 15kkm i plyn chlodzacy uzupelniali
                                                U mnie było tak samo :roll: , poziom na minimum. Butelkę z pozostałością wrzucili do bagażnika.
                                                O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
                                                KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
                                                O III czarna liftback - reaktywacja

                                                Komentarz

                                                • gruto
                                                  L&K
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 1267
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                  #49
                                                  Co do oleju - moze być pod pierwsze zgięcie u góry!!! na bank!! nic sie nie stanie. Tak jak ktos nadmienił fabrycznie sa napełniane na maxa , a i tak jest dodatkowa granica przelania!!!! takze bez obaw też to przerabialem i czytalem fachową literature i było napisane czarne na białym ze lepiej jak olej na bagnecie znajduje sie powyżej zakratkowanego ,do pierwszego zagięcia.....(to po co piszą ze mozna dolać jak jest na zakratkowanym??!!.....)a tak między nami lepiej jest jak jest więcej oleju (powyżej kratek)- wtedy silnik mniej sie grzeje i olej nie traci własciwosci smarnych mowa tu o 0W40 i 0W30 czyli krotko mniej dostaje w du..!

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...