kabanos, ... ja tam nie chce skarzyc ale m4g popsul Ci liste - znowu jestes 5. Moze ta 13 - stka nie jest Ci dana :wink:
Octavia I 4x4
Zwiń
X
-
Octavia I 4x4
Witam serdecznie.
Ostatnio wymieniałem tarcze hamulcowe + klocki z tyłu w octavi I 4x4
po tym zabiegu przy hamowaniu drga kierownica i lekko pedał hamulca....
Dodam tylko że auto stało jakiś czas nie jeżdżone....
Będąc pewnym że tył wymieniłem jak należy, pomyślałem że winowajca leży w przednich tarczach hamulcowych.
Zabrałem się za sprawdzenie ich, okazało się że wewnętrzna strona tarczy ma duże ranty i wybrzuszenia, klocek nie dolega na całej jej powierzchni. Klocek wewnętrzny jest w 20% starty z widocznymi wyżłobieniami....
Zewnętrzny natomiast klocek ma 80% zużycia a tarcza ma niewielki rant na zewnętrznej i wewnętrznej średnicy.
Zanim kupię zestaw na przód:
1. Jako że jest to 4 napędowa octavia tył może przenosić drgania poprzez wał na skrzynie, jednostkę napędową aż na kierownicę???
2. Może problem leży w szpilkach pływających zacisku do którego przymocowane jest jarzmo ??
Tylne szpilki:
Jedna z nich ma wyżłobienie a druga tak jakby średnica zmienia się "kolumnowo"
Pamięta ktoś z waz która szpilka idzie do góry a która na dół ?Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
...
A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"
-
-
Re: Octavia I 4x4
Zamieszczone przez koddi
1. Jako że jest to 4 napędowa octavia tył może przenosić drgania poprzez wał na skrzynie, jednostkę napędową aż na kierownicę???
nie idź tą drogą...
skoro drgania pojawiły się przy wymianie tyłu - a wcześniej jak zakładam było dobrze - to winien jest tył... generalnie zasada jest taka:
bicia odczuwalne na kierownicy - winne tarcze przednie
bicie odczuwalne na "budzie" (nadwoziu) - winne tarcze tylne
pulsowanie pedału hamulca to osobna sprawa - najczęściej za pulsowanie pedalu winna jest owalizacja tylnych bębnów (lub tarczobębnów), ale octavii ten problem nie powinien dotyczyć :-/
pytanie pierwsze: oczyściłeś dobrze piasty przed założeniem nowych tarcz ?
pytanie drugie: jak dobre (jak firmowe) były tarcze które założyłeś ? 8)
edit
-------------
bo zapomniałem
mianowicie czasami bardzo podobne objawy może dawać jeszcze coś innego - np. "wgrzany" klocek w tarczę, który zostawil tam trwale zmienioną termicznie strukturę (znaczy na tarczy)... poznac to można po takim jakby odbiciu klocka na tarczy, a dzieje się to czasami jak np. zacisk zaczyna "chwytać" (zapiekać się) i po długiej trasie parkujemy auto (sakramencko gorący klocek oddziaływuje wtedy punktowo na tarczę)...Diesel Service Śmietana
43-210 Kobiór
ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16
uwaga
nie robimy pompowtryskiwaczy
Komentarz
-
-
Oczywiście...
mam hopla na punkcie czyszczenia i przygotowania sobie "gruntu" do roboty.
Tarcze brembo jak pamiętam.
Jest jeszcze jeden aspekt o którym sobie przypomniałem czytając Twój edit.
Mianowicie właściciel samochodu wymieniał te tarcze i klocki dla swojego synka, i oczywiście uprzedzałem aby synek pamiętał żeby przez najbliższe 200 km nie hamować gwałtownie i aby w miarę możliwości jeździć ostrożnie.
Kloski faktycznie pobłyskiwały lekko, i może (oczywiście to tylko teoria) jak piszesz , klocki punktowo mogły przegrzać tarcze.
Hmm bez czujnika zegarowego nie sprawdzę bicia tarczy (przypominam że to wersja 4x4)Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
...
A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"
Komentarz
-
-
zgadza się, ale objawy są takie jak zazwyczaj przy pogiętych tarczach z przodu.
Jutro sprawdzę jak wyglądają przednie tarcze i klocki.
A w miedzy czasie rozbiorę jeszcze raz tylny zacisk i sprawdzę te sworznie pływające (po których rusza się szczęka zacisku)Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
...
A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"
Komentarz
-
-
koddi, jestem świeżo po temacie drgającej kierownicy, zanim nie odkryłem przyczyny sprawdziłem wszystko: przeguby, półosie, piasty, zaciski, łożyska, opony, wyważałem koła i robiłem geometrie. U mnie okazało się po ponownym sprawdzeniu że mam pokrzywione piasty z przodu (od czego do dziś nie wiem), przy okazji wymiany piast musiałem znowu wymienić kpl łożysk bo mi przez pogiete piasty rozwalało łożyska i w ciągu roku to już trzeci kplDo tego trzeci kpl tarcz bo przez krzywe piasty krzywilo mi tez tarcze, naszczęście tutaj dwa kpl bosh poszly na gwarancji a ate z racji ze nie przyjeli na gwarancje poszly na tokarke bo te ost byly do odratowania.
Komentarz
-
-
hmmm....
U Ciebie był przód....
A ja robiłem tylko tył, jeżeli założymy że sąsiad mówi prawdę "chochlik" musi być z tylu.
Dwie rzeczy:
1. Były wymieniane sprężyny tylne i wraz z poduszkami.
2. Nie telepie budą (co wskazywało by na tył), tylko bije kierownicą.
piasta nie mogła się pogiąć przy demontażu półosi i ponownym montażu
A gdyby nawet to by telepało budą podczas jazdy.
A telepie tylko kierownica podczas hamowania.
.....
Jutro spr sprawdzić sworznie pływające zacisku tylnego....(wyczytałem że sworzeń z wyżłobieniem powinien byś u góry, a z kaskadowo zmniejszającą się średnicą na dole) ( to tak dla potomności gdyby ktoś kompletował sobie zacisk)
Zrobię oględziny tylnej piastyByła Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
...
A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"
Komentarz
-
-
a nie myślałeś, że użytkownik tego auta może cos przed Toba ukrywać lub pomijać jakies zdarzenie ? co innego, gdy grzebie si eprzy własnym aucie, przez siebie jeżdżonym - wtedy chronologia i same fakty są pewne :wink:
a tak - może czegos nie powiedział, może o czymś zapomniał - może biło już wcześniej, może jeździ agresywnie i po głębokich kałużach, słownie: może są w lesie :szeroki_usmiechDiesel Service Śmietana
43-210 Kobiór
ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16
uwaga
nie robimy pompowtryskiwaczy
Komentarz
-
-
Kończę kawę i zrobię oględziny raz jeszcze.
Oczywiście też tak może być, auto taty a synek nim jeździ.
Tak naprawdę obstawiam w ciemno pokrzywione tarcze.
Agresywna jazda + woda = :shock: właściciela auta
Spr. tył i napiszę
Tył działa prawidłowo....
cylinderki przesmarowane ładnie prowadzą zacisk.
Tłoczek przesmarowany pracuje bez problemów....
prowadnice jarzma też bez zastrzeżeń...
Po zmontowaniu wszystkiego koło robi około 2-2,5 obrotu słychać szum klocków....
...
zanim wymienię przednie tarcze i klocki.... jest jakiś sposób bez czujnika zegarowego sprawdzić czy tarcza jest lub nie jest pokrzywiona ?
A może kierowca najechał na krawężnik i skrzywił piastę ? ....(no tak ale czy by nie biła kierownica przy jeździe ?)
I jeszcze jedna myśl mi przyszłą do głowy ....
Z tyłu żeby dobrać się do sprężyny trzeba odkręcić półoś od piasty i wahacz górny z dolnym od piasty.
Czy po takim zabiegu zmienia się geometria zawieszenia i jego zbieżność lub rozbieżność ?
Jak tak to czy może mieć to wpływ na odczuwalne bicie kierownicą tylko podczas hamowania ?
hmmm nie mam czego się przyczepić z tyłu......Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
...
A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"
Komentarz
-
-
Gość
u mnie to samo bylo bilo dosc mocno, troszke sie uspokoilo po wymienie tylu, ale bilo dalej, myslalem ze cos od zawiechy, ale nie sprawdzilem od wewnatrz przednich tarcz jak sie okazalo od wewnatrz tarcza byla scharatana pordzewiala a klocki zdarte, mimo ze na zewnetrznej stronie bylo ok. wiec przod i tak trzeba by wymienic, ja mysle ze on jest powodem bicia.
Komentarz
-
Zamieszczone przez koddiI jeszcze jedna myśl mi przyszłą do głowy ....
Z tyłu żeby dobrać się do sprężyny trzeba odkręcić półoś od piasty i wahacz górny z dolnym od piasty.
Zamieszczone przez koddiCzy po takim zabiegu zmienia się geometria zawieszenia i jego zbieżność lub rozbieżność
Zamieszczone przez koddiJak tak to czy może mieć to wpływ na odczuwalne bicie kierownicą tylko podczas hamowania ?Diesel Service Śmietana
43-210 Kobiór
ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16
uwaga
nie robimy pompowtryskiwaczy
Komentarz
-
-
Dziś wymieniłem przód ....
Jutro zrobię fotki w jakim stanie były tarcze i klocki....
Niestety auto nie wyjechało z garażu....
Jak się okazało przewody elastyczne parcieją, osłona gumowa tłoczka miała "dziurkę"...
Profilaktycznie sąsiad zażyczył sobie wymiany. Jutro o 10 dostanę graty i zacznę zabawę....
Znacie momenty dokręceń śruby mocującej przewód elastyczny do obudowy zacisku hamulcowego?
...
Wypytałem sąsiada dlaczego sądzi że to po wymianie lub też sama wymiana kompletu z tyłu ma wpływ na to telepanie kierownicą....
Jak się okazało, sąsiad po wymianie kompletu z tyły pojechał na EU kontrol ...czyli przegląd, nie zauważył niczego podejrzanego. Sam diagnosta nie miał zastrzeżeń do działania układu hamulcowego i nie zgłosił żadnej usterki.
Sąsiad po przeglądzie pojechał do sklepu i po materiał budowlany....z przyczepką a na niej 1t materiału budowlanego. I już po powrocie do domu zauważył że bije mu kierownica.
Sprawdzę czy nie przegrzał tylnych tarcz.Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
...
A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"
Komentarz
-
Komentarz