Octavia I 4x4

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krawaciarz1
    Classic
    • 2010
    • 34

    Octavia I 4x4

    kabanos, ... ja tam nie chce skarzyc ale m4g popsul Ci liste - znowu jestes 5. Moze ta 13 - stka nie jest Ci dana :wink:
  • koddi
    Rider
    • 2008
    • 405
    • Octavia I combi (1U5)
    • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

    #2
    Octavia I 4x4

    Witam serdecznie.

    Ostatnio wymieniałem tarcze hamulcowe + klocki z tyłu w octavi I 4x4
    po tym zabiegu przy hamowaniu drga kierownica i lekko pedał hamulca....

    Dodam tylko że auto stało jakiś czas nie jeżdżone....
    Będąc pewnym że tył wymieniłem jak należy, pomyślałem że winowajca leży w przednich tarczach hamulcowych.

    Zabrałem się za sprawdzenie ich, okazało się że wewnętrzna strona tarczy ma duże ranty i wybrzuszenia, klocek nie dolega na całej jej powierzchni. Klocek wewnętrzny jest w 20% starty z widocznymi wyżłobieniami....

    Zewnętrzny natomiast klocek ma 80% zużycia a tarcza ma niewielki rant na zewnętrznej i wewnętrznej średnicy.


    Zanim kupię zestaw na przód:

    1. Jako że jest to 4 napędowa octavia tył może przenosić drgania poprzez wał na skrzynie, jednostkę napędową aż na kierownicę???
    2. Może problem leży w szpilkach pływających zacisku do którego przymocowane jest jarzmo ??



    Tylne szpilki:
    Jedna z nich ma wyżłobienie a druga tak jakby średnica zmienia się "kolumnowo"
    Pamięta ktoś z waz która szpilka idzie do góry a która na dół ?
    Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
    Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
    ...
    A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"

    Komentarz

    • mattyah4x4
      Rider
      • 2013
      • 664

      #3
      Re: Octavia I 4x4

      Zamieszczone przez koddi

      1. Jako że jest to 4 napędowa octavia tył może przenosić drgania poprzez wał na skrzynie, jednostkę napędową aż na kierownicę???
      nie może
      nie idź tą drogą...

      skoro drgania pojawiły się przy wymianie tyłu - a wcześniej jak zakładam było dobrze - to winien jest tył... generalnie zasada jest taka:

      bicia odczuwalne na kierownicy - winne tarcze przednie
      bicie odczuwalne na "budzie" (nadwoziu) - winne tarcze tylne

      pulsowanie pedału hamulca to osobna sprawa - najczęściej za pulsowanie pedalu winna jest owalizacja tylnych bębnów (lub tarczobębnów), ale octavii ten problem nie powinien dotyczyć :-/

      pytanie pierwsze: oczyściłeś dobrze piasty przed założeniem nowych tarcz ?
      pytanie drugie: jak dobre (jak firmowe) były tarcze które założyłeś ? 8)

      edit
      -------------

      bo zapomniałem

      mianowicie czasami bardzo podobne objawy może dawać jeszcze coś innego - np. "wgrzany" klocek w tarczę, który zostawil tam trwale zmienioną termicznie strukturę (znaczy na tarczy)... poznac to można po takim jakby odbiciu klocka na tarczy, a dzieje się to czasami jak np. zacisk zaczyna "chwytać" (zapiekać się) i po długiej trasie parkujemy auto (sakramencko gorący klocek oddziaływuje wtedy punktowo na tarczę)...
      Diesel Service Śmietana
      43-210 Kobiór
      ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

      uwaga
      nie robimy pompowtryskiwaczy

      Komentarz

      • koddi
        Rider
        • 2008
        • 405
        • Octavia I combi (1U5)
        • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

        #4
        Oczywiście...

        mam hopla na punkcie czyszczenia i przygotowania sobie "gruntu" do roboty.
        Tarcze brembo jak pamiętam.

        Jest jeszcze jeden aspekt o którym sobie przypomniałem czytając Twój edit.

        Mianowicie właściciel samochodu wymieniał te tarcze i klocki dla swojego synka, i oczywiście uprzedzałem aby synek pamiętał żeby przez najbliższe 200 km nie hamować gwałtownie i aby w miarę możliwości jeździć ostrożnie.

        Kloski faktycznie pobłyskiwały lekko, i może (oczywiście to tylko teoria) jak piszesz , klocki punktowo mogły przegrzać tarcze.


        Hmm bez czujnika zegarowego nie sprawdzę bicia tarczy (przypominam że to wersja 4x4)
        Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
        Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
        ...
        A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"

        Komentarz

        • mattyah4x4
          Rider
          • 2013
          • 664

          #5
          nieee, żeby klocki wgrzały się w tarcze to musi być konkretna temperatura - i zostaje konkretny ślad na tarczy - taki odcisk klocka wyraźny :roll:
          Diesel Service Śmietana
          43-210 Kobiór
          ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

          uwaga
          nie robimy pompowtryskiwaczy

          Komentarz

          • koddi
            Rider
            • 2008
            • 405
            • Octavia I combi (1U5)
            • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

            #6
            No to żadnego śladu nie zauważyłem....

            To zostaje przód tylko.
            Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
            Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
            ...
            A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"

            Komentarz

            • mattyah4x4
              Rider
              • 2013
              • 664

              #7
              ale przecież przodu nie ruszałeś...
              Diesel Service Śmietana
              43-210 Kobiór
              ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

              uwaga
              nie robimy pompowtryskiwaczy

              Komentarz

              • koddi
                Rider
                • 2008
                • 405
                • Octavia I combi (1U5)
                • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                #8
                zgadza się, ale objawy są takie jak zazwyczaj przy pogiętych tarczach z przodu.

                Jutro sprawdzę jak wyglądają przednie tarcze i klocki.
                A w miedzy czasie rozbiorę jeszcze raz tylny zacisk i sprawdzę te sworznie pływające (po których rusza się szczęka zacisku)
                Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
                Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
                ...
                A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"

                Komentarz

                • michal_op
                  Drive
                  • 2009
                  • 57

                  #9
                  koddi, jestem świeżo po temacie drgającej kierownicy, zanim nie odkryłem przyczyny sprawdziłem wszystko: przeguby, półosie, piasty, zaciski, łożyska, opony, wyważałem koła i robiłem geometrie. U mnie okazało się po ponownym sprawdzeniu że mam pokrzywione piasty z przodu (od czego do dziś nie wiem), przy okazji wymiany piast musiałem znowu wymienić kpl łożysk bo mi przez pogiete piasty rozwalało łożyska i w ciągu roku to już trzeci kpl Do tego trzeci kpl tarcz bo przez krzywe piasty krzywilo mi tez tarcze, naszczęście tutaj dwa kpl bosh poszly na gwarancji a ate z racji ze nie przyjeli na gwarancje poszly na tokarke bo te ost byly do odratowania.

                  Komentarz

                  • koddi
                    Rider
                    • 2008
                    • 405
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                    #10
                    hmmm....

                    U Ciebie był przód....
                    A ja robiłem tylko tył, jeżeli założymy że sąsiad mówi prawdę "chochlik" musi być z tylu.

                    Dwie rzeczy:
                    1. Były wymieniane sprężyny tylne i wraz z poduszkami.
                    2. Nie telepie budą (co wskazywało by na tył), tylko bije kierownicą.

                    piasta nie mogła się pogiąć przy demontażu półosi i ponownym montażu
                    A gdyby nawet to by telepało budą podczas jazdy.
                    A telepie tylko kierownica podczas hamowania.

                    .....


                    Jutro spr sprawdzić sworznie pływające zacisku tylnego....(wyczytałem że sworzeń z wyżłobieniem powinien byś u góry, a z kaskadowo zmniejszającą się średnicą na dole) ( to tak dla potomności gdyby ktoś kompletował sobie zacisk)
                    Zrobię oględziny tylnej piasty
                    Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
                    Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
                    ...
                    A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"

                    Komentarz

                    • mattyah4x4
                      Rider
                      • 2013
                      • 664

                      #11
                      a nie myślałeś, że użytkownik tego auta może cos przed Toba ukrywać lub pomijać jakies zdarzenie ? co innego, gdy grzebie si eprzy własnym aucie, przez siebie jeżdżonym - wtedy chronologia i same fakty są pewne :wink:

                      a tak - może czegos nie powiedział, może o czymś zapomniał - może biło już wcześniej, może jeździ agresywnie i po głębokich kałużach, słownie: może są w lesie :szeroki_usmiech
                      Diesel Service Śmietana
                      43-210 Kobiór
                      ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                      uwaga
                      nie robimy pompowtryskiwaczy

                      Komentarz

                      • koddi
                        Rider
                        • 2008
                        • 405
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                        #12
                        Kończę kawę i zrobię oględziny raz jeszcze.

                        Oczywiście też tak może być, auto taty a synek nim jeździ.
                        Tak naprawdę obstawiam w ciemno pokrzywione tarcze.
                        Agresywna jazda + woda = :shock: właściciela auta

                        Spr. tył i napiszę


                        Tył działa prawidłowo....
                        cylinderki przesmarowane ładnie prowadzą zacisk.
                        Tłoczek przesmarowany pracuje bez problemów....
                        prowadnice jarzma też bez zastrzeżeń...
                        Po zmontowaniu wszystkiego koło robi około 2-2,5 obrotu słychać szum klocków....

                        ...

                        zanim wymienię przednie tarcze i klocki.... jest jakiś sposób bez czujnika zegarowego sprawdzić czy tarcza jest lub nie jest pokrzywiona ?

                        A może kierowca najechał na krawężnik i skrzywił piastę ? ....(no tak ale czy by nie biła kierownica przy jeździe ?)
                        I jeszcze jedna myśl mi przyszłą do głowy ....
                        Z tyłu żeby dobrać się do sprężyny trzeba odkręcić półoś od piasty i wahacz górny z dolnym od piasty.

                        Czy po takim zabiegu zmienia się geometria zawieszenia i jego zbieżność lub rozbieżność ?
                        Jak tak to czy może mieć to wpływ na odczuwalne bicie kierownicą tylko podczas hamowania ?

                        hmmm nie mam czego się przyczepić z tyłu......
                        Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
                        Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
                        ...
                        A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"

                        Komentarz


                        • #13
                          u mnie to samo bylo bilo dosc mocno, troszke sie uspokoilo po wymienie tylu, ale bilo dalej, myslalem ze cos od zawiechy, ale nie sprawdzilem od wewnatrz przednich tarcz jak sie okazalo od wewnatrz tarcza byla scharatana pordzewiala a klocki zdarte, mimo ze na zewnetrznej stronie bylo ok. wiec przod i tak trzeba by wymienic, ja mysle ze on jest powodem bicia.

                          Komentarz

                          • mattyah4x4
                            Rider
                            • 2013
                            • 664

                            #14
                            Zamieszczone przez koddi
                            I jeszcze jedna myśl mi przyszłą do głowy ....
                            Z tyłu żeby dobrać się do sprężyny trzeba odkręcić półoś od piasty i wahacz górny z dolnym od piasty.
                            masz na myśli zwrotnice raczej

                            Zamieszczone przez koddi
                            Czy po takim zabiegu zmienia się geometria zawieszenia i jego zbieżność lub rozbieżność
                            nie zmienia się, o ile nie odkręcisz dolnych, środkowych mocowań wahaczy (tych z mimośrodami)

                            Zamieszczone przez koddi
                            Jak tak to czy może mieć to wpływ na odczuwalne bicie kierownicą tylko podczas hamowania ?
                            nie może
                            Diesel Service Śmietana
                            43-210 Kobiór
                            ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                            uwaga
                            nie robimy pompowtryskiwaczy

                            Komentarz

                            • koddi
                              Rider
                              • 2008
                              • 405
                              • Octavia I combi (1U5)
                              • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                              #15
                              Dziś wymieniłem przód ....
                              Jutro zrobię fotki w jakim stanie były tarcze i klocki....

                              Niestety auto nie wyjechało z garażu....
                              Jak się okazało przewody elastyczne parcieją, osłona gumowa tłoczka miała "dziurkę"...

                              Profilaktycznie sąsiad zażyczył sobie wymiany. Jutro o 10 dostanę graty i zacznę zabawę....
                              Znacie momenty dokręceń śruby mocującej przewód elastyczny do obudowy zacisku hamulcowego?

                              ...

                              Wypytałem sąsiada dlaczego sądzi że to po wymianie lub też sama wymiana kompletu z tyłu ma wpływ na to telepanie kierownicą....

                              Jak się okazało, sąsiad po wymianie kompletu z tyły pojechał na EU kontrol ...czyli przegląd, nie zauważył niczego podejrzanego. Sam diagnosta nie miał zastrzeżeń do działania układu hamulcowego i nie zgłosił żadnej usterki.

                              Sąsiad po przeglądzie pojechał do sklepu i po materiał budowlany....z przyczepką a na niej 1t materiału budowlanego. I już po powrocie do domu zauważył że bije mu kierownica.

                              Sprawdzę czy nie przegrzał tylnych tarcz.
                              Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
                              Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
                              ...
                              A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"

                              Komentarz

                              Pracuję...