a poza ty mw kazdym aucie działa podobie a róznice temperatur są dopuszczalne
Na ile pompowac kola ?
Zwiń
X
-
Na ile pompowac kola ?
Pytanie jak w tytule - dotyczy 195/65R15 zimowek i 205/55R16 letnich. Jak nadmuchalem 2.2 to mialem wrazenie, ze jade na gumie do zucia, 2.3 juz bylo nieco lepiej, a najfajniej jezdzi mi sie na 2.4 (w obu rozmiarach). Na klapce paliwa sa jakies wartosci odnosnie obciazenia i predkosci (?), ale ciekawie mnie na ile macie nadmuchane u siebie ?
-
-
Re: Na ile pompowac kola ?
Zamieszczone przez Piotr_TPytanie jak w tytule - dotyczy 195/65R15 zimowek i 205/55R16 letnich. Jak nadmuchalem 2.2 to mialem wrazenie, ze jade na gumie do zucia, 2.3 juz bylo nieco lepiej, a najfajniej jezdzi mi sie na 2.4 (w obu rozmiarach). Na klapce paliwa sa jakies wartosci odnosnie obciazenia i predkosci (?), ale ciekawie mnie na ile macie nadmuchane u siebie ?Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Sigma_74
-
bezduszny
-
195/65/R15
przód i tył 2,4 - 2,5 bara, przy niższych cisnieniach wyraźnie zauważalna mułowatość, jak dla mnie wiele wyżej nie mogę bo każdą dziurę czuję w szyi.
Zauważcie, że bardzo istotne jest narzędzie pomiarowe. Wiekszość manometrów na stacjach paliw i niestety w serwisach to produkty (najczęściej poistolet z manometrem) oszukujące nawet do 1 bara !
Jak na razie wiarygodna dla mnie jest "zabawka" na baterię z wyświetlaczem LCD (niestety nie kosztowała 5 zł :evil: ) oraz zgodne wynikowo manometry na stacjach BP w Poznaniu (takie długie cholerstwo metalowe i ciężkie).Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI
Komentarz
-
-
bezduszny
RomanS, dobrze, że poruszyłeś temat dokładności pomiarów. Tu bardzo często cały "pies" pogrzebany z ciśnieniem...
Komentarz
-
Ja sobie zakupilem taki fajny manometr jakis czas temu i porownalem kiedys z takim "profi" na stacji obslugi, okazalo sie, ze bardzo dobrze pompuje, a na stacjach paliw to potrafi mi pokazac nawet 3.5 czasem... rozrzut maja straszliwy.
[ Dodano: Nie 21 Sty, 07 16:22 ]
Zamieszczone przez MisiekWAWzarowno zimowe 205/50/16 jak i letnie 225/45/17 zaczynam rozmowe od 2.5 :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Re: Na ile pompowac kola ?
Zamieszczone przez Piotr_T....ale ciekawie mnie na ile macie nadmuchane u siebie ?Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez harnas75A nie ma przypadkiem teorii, że zimowe pompuje się trochę mniej niż letnie ( 0,2 bara różnicy czy coś takiego). Nie wiem czy przypadkiem nie ma tego w instrukcji, ale mogę mi się mylić.Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez harnas75A nie ma przypadkiem teorii, że zimowe pompuje się trochę mniej niż letnie ( 0,2 bara różnicy czy coś takiego). Nie wiem czy przypadkiem nie ma tego w instrukcji, ale mogę mi się mylić.
Co prawda należałoby to odnosić do wartości z klapki paliwa, bo gdy ktoś pompuje "po swojemu" to i tak z reguły więcej a nie mniej niż podaje klapka.Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez RomanSW drugą stronę, tzn. zimą 0,2 bara więcej. Co prawda należałoby to odnosić do wartości z klapki paliwa, bo gdy ktoś pompuje "po swojemu" to i tak z reguły więcej a nie mniej niż podaje klapka.
Komentarz
-
-
ja plompie 2,2 przod i tyle samo tyl
im nizsze cisnienie tym lepsza przyczepnosc w lato w zimie odwrotnie o ile sie orientuje im nizsze cisnienie tym bardziej zbiera opone tzn szybciej sie zuzywa
im wieksze cisnienie tym moze oponke bardziej zbierac na srodku
tyle co wiem moga byc male uchybienia do tego co napisalem ale o ile pamietam tak sie dzialo ! pozdroRadio: C90r+XDP210EQ
Kable:Opt,Skyline,50 mm
Wzm:XES M1+FP 1.800
Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kristoZamieszczone przez radekrleżącego luzem". No bo jak się zastanowić to ciśnienie w kole po założeniu rośnie, pytanie tylko czy jest to zmiana zauważalna?
praw fizyki raczej nie masz szans zmienić
No chyba że w moim rozumowaniu jest jakiś błąd którego nie zauważam.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez radekrPowoduje to zmniejszenie objętości "wnętrza" opony, a więc przy stałej ilości powietrza wewnątrz musi to powodować wzrost ciśnienia.
No chyba że w moim rozumowaniu jest jakiś błąd którego nie zauważam.
objętość Ci się nie zmieni bo ugięcie opony powoduje jej rozszerzenie na boki (proprcjonalnie do ugięcia) a więc ciśnienie jest to samo.
co do ciśnień to ja obecnie jeszcze jeżdżąć mondeo MKIII mam 2,3 z przodu i 2,1 z tyłu (opony 205/55/16) a auto jest skromnie licząco 200 KG cięższe od octavki... Osobiście uważam że ciśnienia >2,4 są niepotrzeben żeby nie powiedzeć nawet czasami niebezpieczne - w elkstremalnych przypadkach zmniejsza powierzchnię styku opony z nawierzchnią... a z drugiej strony opona zużywa się bardzo mcono na środku... podsumowując:za duże ciśnienie- jeździmy jak drezyną i dodatkowo ryzykujemy zdrowiem i portfelem .
PozdroO2 2,0 TDI kombi Ambiente, ESP+ALu+Climatronic
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wodzuco do ciśnień to ja obecnie jeszcze jeżdżąć mondeo MKIII mam 2,3 z przodu i 2,1 z tyłu (opony 205/55/16) a auto jest skromnie licząco 200 KG cięższe od octavki... Osobiście uważam że ciśnienia >2,4 są niepotrzeben żeby nie powiedzeć nawet czasami niebezpieczne
Oczywiście wszystko zależy co kto lubi :wink:Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI
Komentarz
-
Komentarz