Na ile pompowac kola ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • leszekmw
    RS
    • 2005
    • 5356

    #51
    Zamieszczone przez zbigzydecki
    Idąc tym tokiem rozumowania ładujcie po 3 bary albo więcej i wtedy będą wasze auta jeszcze mniej palić.
    zdziwił byś się ,ale mam takich klientów paru . :diabelski_usmiech
    oczywiście mówię o zwyczajnych normalnych osobówkach.
    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
    GVI 1.4TSI
    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

    Komentarz

    • piotrek_os
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 8162
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #52
      leszekmw, w/g Ciebie 195/65/15 zimóweczka ile powinna miec bara? kupiłem ostatnio http://allegro.pl/cisnieniomierz-ele...009450504.html w promocji w jakmis markecie i duza jest róznica miedzy np sprzetem na cpn-ie a tym. Elektorniczny pokazuje 1,87 a na cpn 2,1
      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

      Komentarz

      • endryu
        RS
        • 2006
        • 3777
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        #53
        piotrek_os, podjedź do wulkanizatora (tu powinien być dokładny miernik) i tam sprawdź zgodność wskazań swojego ciśnieniomierza :idea:
        Branżowa prasa motoryzacyjno-warsztatowo-oponiarska pisze, że z powodu niskiej temp. a co za tym idzie zmiany ciśnienia wskazane jest pompowanie zimowych kół o ok. 0,2 bar więcej od kół letnich :idea:
        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
        =================================================

        Komentarz

        • Big
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 6389

          #54
          Zasada jest prosta. Pompujcie tyle ile nakazuje producent i nie kombinujcie
          Naprawdę producent wie co pisze i nie ma co zgrywać się na mądrzejszego od fachowców.
          Aha i jeszcze jedno kontrolujcie ciśnienie w oponach przynajmniej 1 na 2 tygodnie. Dzięki temu opony odwdzięczą sie wam długą i bezproblemowa eksploatacją.
          Czarny Elegance

          Komentarz

          • leszekmw
            RS
            • 2005
            • 5356

            #55
            Zamieszczone przez Big
            Zasada jest prosta. Pompujcie tyle ile nakazuje producent i nie kombinujcie
            popieram .


            Zamieszczone przez piotrek_os
            Elektorniczny pokazuje 1,87 a na cpn 2,1
            bez przesady dwie dziesiąte nie tragedia , ale tak jak napisał endryu podjedź do wulaknizacji i sobie wyskaluj.

            Zamieszczone przez endryu
            Branżowa prasa motoryzacyjno-warsztatowo-oponiarska pisze, że z powodu niskiej temp. a co za tym idzie zmiany ciśnienia wskazane jest pompowanie zimowych kół o ok. 0,2 bar więcej od kół letnich :idea:
            jest w tym prawdy prawie tyle co nic w zasadzie , ale branżowe prasy to do siebie mają... :diabelski_usmiech
            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
            GVI 1.4TSI
            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

            Komentarz

            • endryu
              RS
              • 2006
              • 3777
              • Octavia II combi (1Z5)
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              #56
              Zamieszczone przez leszekmw
              ale branżowe prasy to do siebie mają...
              tak, tak :diabelski_usmiech Bo tam są tylko specjaliści wysokiej klasy po kursach wszelakich na origami :szeroki_usmiech i ukulele :szeroki_usmiech





              (...origami i ukulele-tu są ważne umiejętności), to tak aby się nikt nie czuł urażony porównaniem
              O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
              O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
              =================================================

              Komentarz

              • leszekmw
                RS
                • 2005
                • 5356

                #57
                Zamieszczone przez endryu
                tak, tak :diabelski_usmiech Bo tam są tylko specjaliści wysokiej klasy po kursach wszelakich na origami :szeroki_usmiech i ukulele :szeroki_usmiech

                tak tak , i klimatyzację w zimie tez obowiązkowa włączać każą :idea:
                i jak tylko 7st się zrobi to trzeba opony zmieniać :idea:
                i jak tylko 8st się zrobi to trzeba je zdejmować :idea:
                pompować 0.2 więcej ...
                itd itd...
                aa..spuszczać ciśnienie na okres przechowywania bo się rozdymają za bardzo :idea:



                [ Dodano: Sob 31 Gru, 11 15:59 ]
                a potem sie klienty dziwią że wszystko robili co napisali a coś tu nie teges..
                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                GVI 1.4TSI
                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                Komentarz

                • zbigzydecki
                  Drive
                  • 2010
                  • 43

                  #58
                  leszekmw;O jakich autach byś nie mówił to zasada jest jedna,pompuje się tyle ile każe instrukcja i obojętnie zima czy lato,a mądrości typu że zimą więcej bo zimno a latem mniej bo gorąco to sobie ci"filozofowie"i tzw.fachowcy od takich przemyśleń na temat pompowania mogą sobie wsadzić wiadomo gdzie.Ludzie nic nie kombinujcie tylko pompujcie oponki zgodnie z instrukcją,a nie"bo zdaje mi się że opony są za bardzo rozpłaszczone to im dołożyłem więcej."
                  zibi

                  Komentarz

                  • winni77
                    RS
                    • 2009
                    • 2183
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    #59
                    zbigzydecki, masz na pewno rację i z resztą sam się stosuje do wpisu na klapce, ale ciekawi mnie jak zmieni się ciśnienie (w oponie) gdy temperatura powietrza w oponie będzie np. +40°C w stosunku do -20°C. Objętość opony obliczyć to nie problem, ale do reszty przydałby się jakiś fizyk.
                    Mój "Batmobil"

                    Komentarz

                    • zbigzydecki
                      Drive
                      • 2010
                      • 43

                      #60
                      Zamieszczone przez winni77
                      zbigzydecki, masz na pewno rację i z resztą sam się stosuje do wpisu na klapce, ale ciekawi mnie jak zmieni się ciśnienie (w oponie) gdy temperatura powietrza w oponie będzie np. +40°C w stosunku do -20°C. Objętość opony obliczyć to nie problem, ale do reszty przydałby się jakiś fizyk.
                      Czy ty czasami nie jesteś filozofem?Nie nam roztrząsać co będzie przy +40 czy -20.Jakby iść tym tokiem myślenia to musiałbyś codziennie po pomiarze temp.powietrza zmieniać ciś.w kołach,a to chyba jest nielogiczne,prawda?Producent opony przewidział jakieś ciśnienie w niej i takie powinno być,a dyskusje jakie ciś.przy +40 a jakie przy-20 zostaw filozofom.
                      zibi

                      Komentarz

                      • winni77
                        RS
                        • 2009
                        • 2183
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        #61
                        Filozofem nie jestem i to zdecydowanie, a kwestie zmiany ciśnienia raczej zostawiłbym fizykom. Z mojej strony to czyta ciekawość, a Ty widzę boisz się, że jednak coś może zachwiać Twoją wiarę w nieomylność producenta :diabelski_usmiech

                        Dla uściślenia, ja pompuję tyle ile zaleca producent
                        Mój "Batmobil"

                        Komentarz

                        • piramida
                          RS
                          • 2009
                          • 12222
                          • Superb III (3V3)

                          #62
                          Ja ładuje 2.5 bara przód i tył rozmiar letniej jak i zimówki to 225/40/18, można by mniej powiedzmy 2.2 ale jest wieksze ryzyko uszkodzenia falgi...
                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                          Komentarz

                          • zbigzydecki
                            Drive
                            • 2010
                            • 43

                            #63
                            Zamieszczone przez winni77
                            Filozofem nie jestem i to zdecydowanie, a kwestie zmiany ciśnienia raczej zostawiłbym fizykom. Z mojej strony to czyta ciekawość, a Ty widzę boisz się, że jednak coś może zachwiać Twoją wiarę w nieomylność producenta :diabelski_usmiech

                            Dla uściślenia, ja pompuję tyle ile zaleca producent
                            A gdzie wyczytałeś o moim zachwianiu wiary w nieomylność producenta opon?
                            zibi

                            Komentarz

                            • winni77
                              RS
                              • 2009
                              • 2183
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              #64
                              Tutaj?
                              Zamieszczone przez zbigzydecki
                              Panowie czytać instrukcję i to co stoi na klapce
                              Mój "Batmobil"

                              Komentarz

                              • leszekmw
                                RS
                                • 2005
                                • 5356

                                #65
                                Zamieszczone przez winni77
                                Tutaj?
                                zbigzydecki napisał/a:
                                Panowie czytać instrukcję i to co stoi na klapce
                                brawo vinni

                                sprawa wygląda miej więcej tak - pompujemy koło przy +- 10-15st to przy -15 st robi się około 0.5 - 07 mniej. jak dobrze pamiętam , a że świętuje Nowy Rok to trochę pamiętam a trochę nie :wink: .azot bym zaproponował ale wolę nie drażnić lwów... :szeroki_usmiech
                                i kijów ..hahaha..

                                wszelkiej pomyślności w Nowym Roku życzę kolegom , żeby nasze wozy sie nie psuły i dużo zdrówka... :spoko
                                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                GVI 1.4TSI
                                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                Komentarz

                                • Mały 1
                                  Classic
                                  • 2012
                                  • 6

                                  #66
                                  Witam.
                                  Składam prośbe do uczynego właściciela Octaviana II 1,9 TDI combi o zdjęcie nalepki z ciśnieniami opon z klapki wlewu paliwa.
                                  Niestety na moim jej nie ma (pewnie była malowana)

                                  Z góry dziekuję.

                                  Komentarz

                                  • sew1981
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratoRS
                                    • 2009
                                    • 10986
                                    • Fiat

                                    #67
                                    2,3- 2,4 ładować i się nie przejmować. Ja mam zawsze takie i jest dobrze

                                    Komentarz

                                    • zbigzydecki
                                      Drive
                                      • 2010
                                      • 43

                                      #68
                                      Zamieszczone przez sew1981
                                      2,3- 2,4 ładować i się nie przejmować. Ja mam zawsze takie i jest dobrze
                                      Razu pewnego przy zmianie opon na letnie pan mechanik napompował jak twierdził P-2,1 i T2,1 wg.ichniego manometru .Jazda była jak na łyżwach,tzn.zrobił się bardzo czuły układ kierowniczy,a po dłuższej jeździe po naszych w szczególności miejskich ulicach można było dowieść do domu niewysmażoną jajecznicę.Po sprawdzeniu ciśnienia elektronicznym manometrem w zimnych oponach było przód i tył po 2.4.Opony 195/65/15.Tak więc niech nikt nie twierdzi że jazda z ciś.2.4 czy 2.5 jest wygodna(zawieszenie dostaje w D),bezpieczna i wskazana(ze względu chociaż na późniejsze koszty napraw zawieszenia).Ale to tylko moje prywatne zdanie.A na klapce wlewu paliwa w moim aucie jest;lato/zima P/T2.0,a przy pełnym ładunku P-2.0 T-2.3 o ile się nie mylę.Ja mam P-2.0 T-2.1 I JEST GITARA.
                                      zibi

                                      Komentarz

                                      • BADYL
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 2403
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                        #69
                                        na 16' 2.1 wg. zaleceń producenta :wink:
                                        nasze auta: MÓJ SMOCZEK

                                        Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło!

                                        Komentarz

                                        • sew1981
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratoRS
                                          • 2009
                                          • 10986
                                          • Fiat

                                          #70
                                          zbigzydecki, możliwe. Teraz przeanalizowałem i na zimówkach 15 calowych o profilu 65 chyba pcham tak 2,1-2 maks. Natomiast niski profil wymaga większego ciut ciśnienia (bez przesad oczywiście), bo istnieje niebezpieczeństwo większe rozwalenia felgi. 17 stki letnie na profilu 45 ładuje do 2,3-4.

                                          Komentarz

                                          • piramida
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 12222
                                            • Superb III (3V3)

                                            #71
                                            Ja ładuje 2.5 ale do osiemnastek
                                            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                            Komentarz

                                            • eaglemirek
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 14145
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                              #72
                                              Ja do 17" daję 2,4 - 2,4 lub z obciążeniem 2,4 - 2,6 Zima 15" po 2,3 :!:



                                              CB Harry II ASC + Triflex

                                              Pozdrawiam Mirek!!

                                              Komentarz


                                              • #73
                                                ja staram sie pompowac jak zaleca producent, ale wiecznie wszyscy mowia ze mam flaka i sie wkurwiam :diabelski_usmiech wiec czasem tak do 2.3 podpompuje na przodzie bo jednak klekot ciazy, opona 205/60/15
                                                W zimie wiadomo ok 0,5 wiecej, ale bez przesady, po sniegu to lepiej nie pompowac za duzo.
                                                Z ciekawostek napisze ze kiedys z winy zepsutego manometru na stacji do Fiata Uno, chyba byly tam opony 165/65/? (ciut szersze niz fabryczne bo silnik wiekszy) dowalilem 4 bary. Gosc z zakladzie chwycil sie za glowe, ale nasza poczciwa Debica to zniosla. Kurde 4 to ja laduje w dostawczaku i wytrzymalosc ma do 4,5 cud ze jej nie rozwalilo, ale auto mielilo kolami jak glupie :szeroki_usmiech

                                                Komentarz

                                                • eaglemirek
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 14145
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                  #74
                                                  Zamieszczone przez Golas27
                                                  dowalilem 4 bary
                                                  Tyle to ja walę do "górala" 26x235 :diabelski_usmiech



                                                  CB Harry II ASC + Triflex

                                                  Pozdrawiam Mirek!!

                                                  Komentarz


                                                  • #75
                                                    ja w szosowce tez mam podobnie i zdaje sie ze kolo dojazdowe w Polo tez tyle mialo miec (okolo), no ale mowie manometr byl skopany a na wyglad to raczej ciezko ocenic ze az tyle bylo :szeroki_usmiech

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...