leszekmw, w/g Ciebie 195/65/15 zimóweczka ile powinna miec bara? kupiłem ostatnio http://allegro.pl/cisnieniomierz-ele...009450504.html w promocji w jakmis markecie i duza jest róznica miedzy np sprzetem na cpn-ie a tym. Elektorniczny pokazuje 1,87 a na cpn 2,1
piotrek_os, podjedź do wulkanizatora (tu powinien być dokładny miernik) i tam sprawdź zgodność wskazań swojego ciśnieniomierza :idea:
Branżowa prasa motoryzacyjno-warsztatowo-oponiarska pisze, że z powodu niskiej temp. a co za tym idzie zmiany ciśnienia wskazane jest pompowanie zimowych kół o ok. 0,2 bar więcej od kół letnich :idea:
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Zasada jest prosta. Pompujcie tyle ile nakazuje producent i nie kombinujcie
Naprawdę producent wie co pisze i nie ma co zgrywać się na mądrzejszego od fachowców.
Aha i jeszcze jedno kontrolujcie ciśnienie w oponach przynajmniej 1 na 2 tygodnie. Dzięki temu opony odwdzięczą sie wam długą i bezproblemowa eksploatacją.
Zasada jest prosta. Pompujcie tyle ile nakazuje producent i nie kombinujcie
popieram .
Zamieszczone przez piotrek_os
Elektorniczny pokazuje 1,87 a na cpn 2,1
bez przesady dwie dziesiąte nie tragedia , ale tak jak napisał endryu podjedź do wulaknizacji i sobie wyskaluj.
Zamieszczone przez endryu
Branżowa prasa motoryzacyjno-warsztatowo-oponiarska pisze, że z powodu niskiej temp. a co za tym idzie zmiany ciśnienia wskazane jest pompowanie zimowych kół o ok. 0,2 bar więcej od kół letnich :idea:
jest w tym prawdy prawie tyle co nic w zasadzie , ale branżowe prasy to do siebie mają... :diabelski_usmiech
tak, tak :diabelski_usmiech Bo tam są tylko specjaliści wysokiej klasy po kursach wszelakich na origami :szeroki_usmiech i ukulele :szeroki_usmiech
tak tak , i klimatyzację w zimie tez obowiązkowa włączać każą :idea:
i jak tylko 7st się zrobi to trzeba opony zmieniać :idea:
i jak tylko 8st się zrobi to trzeba je zdejmować :idea:
pompować 0.2 więcej ...
itd itd...
aa..spuszczać ciśnienie na okres przechowywania bo się rozdymają za bardzo :idea:
[ Dodano: Sob 31 Gru, 11 15:59 ]
a potem sie klienty dziwią że wszystko robili co napisali a coś tu nie teges..
leszekmw;O jakich autach byś nie mówił to zasada jest jedna,pompuje się tyle ile każe instrukcja i obojętnie zima czy lato,a mądrości typu że zimą więcej bo zimno a latem mniej bo gorąco to sobie ci"filozofowie"i tzw.fachowcy od takich przemyśleń na temat pompowania mogą sobie wsadzić wiadomo gdzie.Ludzie nic nie kombinujcie tylko pompujcie oponki zgodnie z instrukcją,a nie"bo zdaje mi się że opony są za bardzo rozpłaszczone to im dołożyłem więcej."
zbigzydecki, masz na pewno rację i z resztą sam się stosuje do wpisu na klapce, ale ciekawi mnie jak zmieni się ciśnienie (w oponie) gdy temperatura powietrza w oponie będzie np. +40°C w stosunku do -20°C. Objętość opony obliczyć to nie problem, ale do reszty przydałby się jakiś fizyk.
zbigzydecki, masz na pewno rację i z resztą sam się stosuje do wpisu na klapce, ale ciekawi mnie jak zmieni się ciśnienie (w oponie) gdy temperatura powietrza w oponie będzie np. +40°C w stosunku do -20°C. Objętość opony obliczyć to nie problem, ale do reszty przydałby się jakiś fizyk.
Czy ty czasami nie jesteś filozofem?Nie nam roztrząsać co będzie przy +40 czy -20.Jakby iść tym tokiem myślenia to musiałbyś codziennie po pomiarze temp.powietrza zmieniać ciś.w kołach,a to chyba jest nielogiczne,prawda?Producent opony przewidział jakieś ciśnienie w niej i takie powinno być,a dyskusje jakie ciś.przy +40 a jakie przy-20 zostaw filozofom.
Filozofem nie jestem i to zdecydowanie, a kwestie zmiany ciśnienia raczej zostawiłbym fizykom. Z mojej strony to czyta ciekawość, a Ty widzę boisz się, że jednak coś może zachwiać Twoją wiarę w nieomylność producenta :diabelski_usmiech
Dla uściślenia, ja pompuję tyle ile zaleca producent
Filozofem nie jestem i to zdecydowanie, a kwestie zmiany ciśnienia raczej zostawiłbym fizykom. Z mojej strony to czyta ciekawość, a Ty widzę boisz się, że jednak coś może zachwiać Twoją wiarę w nieomylność producenta :diabelski_usmiech
Dla uściślenia, ja pompuję tyle ile zaleca producent
A gdzie wyczytałeś o moim zachwianiu wiary w nieomylność producenta opon?
Tutaj?
zbigzydecki napisał/a:
Panowie czytać instrukcję i to co stoi na klapce
brawo vinni
sprawa wygląda miej więcej tak - pompujemy koło przy +- 10-15st to przy -15 st robi się około 0.5 - 07 mniej. jak dobrze pamiętam , a że świętuje Nowy Rok to trochę pamiętam a trochę nie :wink: .azot bym zaproponował ale wolę nie drażnić lwów... :szeroki_usmiech
i kijów ..hahaha..
wszelkiej pomyślności w Nowym Roku życzę kolegom , żeby nasze wozy sie nie psuły i dużo zdrówka... :spoko
Witam.
Składam prośbe do uczynego właściciela Octaviana II 1,9 TDI combi o zdjęcie nalepki z ciśnieniami opon z klapki wlewu paliwa.
Niestety na moim jej nie ma (pewnie była malowana)
2,3- 2,4 ładować i się nie przejmować. Ja mam zawsze takie i jest dobrze
Razu pewnego przy zmianie opon na letnie pan mechanik napompował jak twierdził P-2,1 i T2,1 wg.ichniego manometru .Jazda była jak na łyżwach,tzn.zrobił się bardzo czuły układ kierowniczy,a po dłuższej jeździe po naszych w szczególności miejskich ulicach można było dowieść do domu niewysmażoną jajecznicę.Po sprawdzeniu ciśnienia elektronicznym manometrem w zimnych oponach było przód i tył po 2.4.Opony 195/65/15.Tak więc niech nikt nie twierdzi że jazda z ciś.2.4 czy 2.5 jest wygodna(zawieszenie dostaje w D),bezpieczna i wskazana(ze względu chociaż na późniejsze koszty napraw zawieszenia).Ale to tylko moje prywatne zdanie.A na klapce wlewu paliwa w moim aucie jest;lato/zima P/T2.0,a przy pełnym ładunku P-2.0 T-2.3 o ile się nie mylę.Ja mam P-2.0 T-2.1 I JEST GITARA.
zbigzydecki, możliwe. Teraz przeanalizowałem i na zimówkach 15 calowych o profilu 65 chyba pcham tak 2,1-2 maks. Natomiast niski profil wymaga większego ciut ciśnienia (bez przesad oczywiście), bo istnieje niebezpieczeństwo większe rozwalenia felgi. 17 stki letnie na profilu 45 ładuje do 2,3-4.
ja staram sie pompowac jak zaleca producent, ale wiecznie wszyscy mowia ze mam flaka i sie wkurwiam :diabelski_usmiech wiec czasem tak do 2.3 podpompuje na przodzie bo jednak klekot ciazy, opona 205/60/15
W zimie wiadomo ok 0,5 wiecej, ale bez przesady, po sniegu to lepiej nie pompowac za duzo.
Z ciekawostek napisze ze kiedys z winy zepsutego manometru na stacji do Fiata Uno, chyba byly tam opony 165/65/? (ciut szersze niz fabryczne bo silnik wiekszy) dowalilem 4 bary. Gosc z zakladzie chwycil sie za glowe, ale nasza poczciwa Debica to zniosla. Kurde 4 to ja laduje w dostawczaku i wytrzymalosc ma do 4,5 cud ze jej nie rozwalilo, ale auto mielilo kolami jak glupie :szeroki_usmiech
ja w szosowce tez mam podobnie i zdaje sie ze kolo dojazdowe w Polo tez tyle mialo miec (okolo), no ale mowie manometr byl skopany a na wyglad to raczej ciezko ocenic ze az tyle bylo :szeroki_usmiech
Komentarz