Pewnie kolega rozbierał deskę i wskaźników nie wywarzył :wink:
obroty w 19 TDI
Zwiń
X
-
obroty w 19 TDI
witam,
mam ogromną prośbę, od tygodnia jestem szczęśliwym użytkownikiem nowej oktawki 1.9tdi, jest to moj pierwszy diesel i trochę się nie mogę jeszcze połapać jak nią jeździć tzn,
jakie są optymalne obroty dla takich silników ( jedni mówią że niskie bo to diesel inni że mogą być wysokie bo ma turbine...)
z góry dzięki,
-
-
Sigma_74
-
Re: obroty w 19 TDI
Zamieszczone przez wookie11witam,
mam ogromną prośbę, od tygodnia jestem szczęśliwym użytkownikiem nowej oktawki 1.9tdi, jest to moj pierwszy diesel i trochę się nie mogę jeszcze połapać jak nią jeździć tzn,
jakie są optymalne obroty dla takich silników ( jedni mówią że niskie bo to diesel inni że mogą być wysokie bo ma turbine...)
z góry dzięki,Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
Sigma_74
i nie jeżdzić na zimnym silniku od razu nie wolno butować uszkodzisz turbine.
musi chodzićna obrotach ponieważ jak niebedzie mogą ulec łopatki w turbinie uszkodzeniu.
warto poszukac bo t owszystko było opisywane na forum
Komentarz
-
david
Zamieszczone przez hsurimwookie11, też miałem podobny "dylemat".
Przy delikatnej jeździe 1250 obr/min (pierwsza kreska) jedzie się gładko.
Rzadko kiedy przekraczam 2000 obr/min
tak jak poprzedni wlasciciel mojej octaviki, on zabil, ja musialem wymienic
Komentarz
-
Co do panow PSJ i niski obrotow. Zastanawia mnie jedna rzecz.
VW zrobil skrzynie DSG, niby jest bardzo czula na wysoki moment, jakby miala slabe sprzegla czy cos :roll: a silnik jadac w miescie 60-70km/h wrzuca 6 bieg i tak sie toczy, przy ruszeniu po 10-20m wrzuca 2 bieg i bardzo lubi trzymac obroty rzedu 1200-1300 i jesli cos mialoby sie wysypac to chyba by szybko odlatywalo. Nie zmienia to faktu, ze z tych 1300 obr/min pelny gaz powoduje najpierw zmiane o kilka biegow w dol, a dopiero potem odjazd, czyli przy obciazeniu silnika nie przyspiesza z niskich obrotow tylko z wyzszych
Komentarz
-
-
ogolnie z dieslami jest tak jesli masz zmienna geometrie lopatek (czyli modele powyzej 90koni (chyba ze alh 90kM) to musisz co pewien czas ja przegonic bo turbina ci zgnije :P
jesli masz agr mozesz jezdzic cale zycie nie przekraczajac 2000obr i nic nie bedzie
co do malych obrotow to bez problemu mozna jezdzic z obrotami rzedu 1300obr/min (czyli tz potrzymanie predkosci ), ale nalezy pamietac o tym zeby nie obciazac silnika czyli np przyspieszanie albo jazda pod gorke czy z obciazeniem
pedal w podloge mozesz wciskac
po piersze jak silnik masz rozgrzany
po drugie obroty musza byc conajmiej 1800 (chyba ze jest to pierwszy bieg wtedy mozna od 900 :twisted: )
optymalne obroty tak jak koledzy napisali od 2000-3800 (pozniej juz autko nie zbiera sie tak jak powinno )
najekonomiczniejsza jazda jest przy okolo 100km/h na 5 (ew 6) biegu
acha i chlodzic turbine po katowaniu okolo 20-30sec ewentualnie dojezdaj do ceu juz spokojnie wtedy mozesz gasic odrazu)
no to jak na takie pierwsze info dotyczace silnika to chyba wszystko w miare uzytkowania i odwiedzania forum bedziesz poznawal wiecej i wiecej
no i zycze bezawaryjnej jazdy !! :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Mozna tez zmniac oliwe troszke szybciej niez mowi instrukcja, a juz na pewno filtr powietrza. Latem warto go zmieniac co 5k kilometrow. Bo naprawde sie syfi. To pozwoli dluzej utrzymac turbu w dobrej formie.Old Octavia 1.9 AHF - New Leon 2.0 BKD - New Passat 2.0 HGW ;-) Pontiac Trans Am 7.5
Spoty Lublin - kazda pierwsza sroda miesiaca. Zapraszamy
Komentarz
-
-
Maicroft, to mnie właśnie zawsze ciekawiło,wszyscy mówią,że można przyśpieszać ostro dużo powyżej 2000 obrotów więc po co max.moment obrotowy np u mnie zaczyna sie od chyba 1750 obrotów?Wynika z tego,że są to już optymalne obroty dla silnika,prawda?NajtFukinPatrol North-West
UNIDEN 510 XL + ML145
BYŁ ASZ
PÓŹNIEJ BYŁ BKD
BYŁA TEŻ CEGA
A TERAZ JEST SUPERB CBBB
MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez WIELKIBONGOMaicroft, to mnie właśnie zawsze ciekawiło,wszyscy mówią,że można przyśpieszać ostro dużo powyżej 2000 obrotów więc po co max.moment obrotowy np u mnie zaczyna sie od chyba 1750 obrotów?Wynika z tego,że są to już optymalne obroty dla silnika,prawda?
Ten problem zwlaszcza boli w przypadku mocnych PD, tj ASZ gdzie juz w serii masz 300 nm ponizej 2000 obr.
Pozdrawiam
Zibi
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sigma_74na zimnym silniku od razu nie wolno butować
Zimny silnik to nic innego tak naprawdę, jak zimny olej, którego właściwości smarne nie są optymalne.
I oto chodzi, tak więc:
1) nie zaleca się szaleństw, kiedy masz jeszcze "zimny" silnik.
2) nie gaś od razu "wymęczonego" silnika po "pałowaniu", lecz zaczekaj chwilę na wolnych obrotach przed zgaszeniem silnika
3) resztą się nie przejmuj, ale do tego z czasem przywykniesz.
pozdrawiamciężko jest lekko żyć,
Komentarz
-
-
ida.mac, duzo wazniejsze jest zeby nie gasic odrazu po "zabawie"
bo olej mimo ze zimny zawsze jakos smaruje, wiec mimo zimnego silnika jak sie pogazuje nie zniszczy sie turba w takim stopniu jak gasic odrazu po zabawie (wtedy nie ma wogole chlodzenia (smarowania) a wirnik sie kreci, wytwarzaja sie olbrzymie temperatur wytworzone przez tarcie zaczynaja niszczyc turbinke
Komentarz
-
Komentarz