obroty w 19 TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • koziol
    Classic
    • 2008
    • 2

    obroty w 19 TDI

    Pewnie kolega rozbierał deskę i wskaźników nie wywarzył :wink:
  • wookie11
    Classic
    • 2007
    • 3

    #2
    obroty w 19 TDI

    witam,
    mam ogromną prośbę, od tygodnia jestem szczęśliwym użytkownikiem nowej oktawki 1.9tdi, jest to moj pierwszy diesel i trochę się nie mogę jeszcze połapać jak nią jeździć tzn,
    jakie są optymalne obroty dla takich silników ( jedni mówią że niskie bo to diesel inni że mogą być wysokie bo ma turbine...)
    z góry dzięki,

    Komentarz


    • #3
      poszukaj na forum było to wszystko opisane.

      Komentarz

      • Masmo
        L&K
        • 2005
        • 1145

        #4
        Re: obroty w 19 TDI

        Zamieszczone przez wookie11
        witam,
        mam ogromną prośbę, od tygodnia jestem szczęśliwym użytkownikiem nowej oktawki 1.9tdi, jest to moj pierwszy diesel i trochę się nie mogę jeszcze połapać jak nią jeździć tzn,
        jakie są optymalne obroty dla takich silników ( jedni mówią że niskie bo to diesel inni że mogą być wysokie bo ma turbine...)
        z góry dzięki,
        Jak każdy silnik: Chesz mocno przyspieszyć obroty 2600-4300, w czasie jazdy 1800-4000 możliwie najwyższym biegiem. Ważne żeby nie wciskać do końca gazu gdy silnik nie ma przynajmniej 2300. Musisz czuć silnik: jak się męczy i nie ciągnie i co gorsze wpada w wibracje zmień bieg na niższy.
        Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

        Komentarz


        • #5
          i nie jeżdzić na zimnym silniku od razu nie wolno butować uszkodzisz turbine.
          musi chodzićna obrotach ponieważ jak niebedzie mogą ulec łopatki w turbinie uszkodzeniu.
          warto poszukac bo t owszystko było opisywane na forum

          Komentarz

          • hsurim
            Elegance
            • 2006
            • 788
            • Kia
            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

            #6
            wookie11, też miałem podobny "dylemat".
            Przy delikatnej jeździe 1250 obr/min (pierwsza kreska) jedzie się gładko.
            Rzadko kiedy przekraczam 2000 obr/min
            Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

            Komentarz

            • brutus
              Rider
              • 2006
              • 329

              #7
              to też nie za dobrze dla silnika.. za niskie obroty... :roll:
              OII Golas ale z 1.9 TDI BXE

              Komentarz

              • diesel
                Drive
                • 2006
                • 63

                #8
                tzw. PSJ :lol:

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez hsurim
                  wookie11, też miałem podobny "dylemat".
                  Przy delikatnej jeździe 1250 obr/min (pierwsza kreska) jedzie się gładko.
                  Rzadko kiedy przekraczam 2000 obr/min
                  ale to chyba na trasie... bez butowania i w ogole, bo inaczej to dwumasówke zabijesz
                  tak jak poprzedni wlasciciel mojej octaviki, on zabil, ja musialem wymienic

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    Co do panow PSJ i niski obrotow. Zastanawia mnie jedna rzecz.

                    VW zrobil skrzynie DSG, niby jest bardzo czula na wysoki moment, jakby miala slabe sprzegla czy cos :roll: a silnik jadac w miescie 60-70km/h wrzuca 6 bieg i tak sie toczy, przy ruszeniu po 10-20m wrzuca 2 bieg i bardzo lubi trzymac obroty rzedu 1200-1300 i jesli cos mialoby sie wysypac to chyba by szybko odlatywalo. Nie zmienia to faktu, ze z tych 1300 obr/min pelny gaz powoduje najpierw zmiane o kilka biegow w dol, a dopiero potem odjazd, czyli przy obciazeniu silnika nie przyspiesza z niskich obrotow tylko z wyzszych
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • chester121
                      L&K
                      • 2005
                      • 1053

                      #11
                      ogolnie z dieslami jest tak jesli masz zmienna geometrie lopatek (czyli modele powyzej 90koni (chyba ze alh 90kM) to musisz co pewien czas ja przegonic bo turbina ci zgnije :P
                      jesli masz agr mozesz jezdzic cale zycie nie przekraczajac 2000obr i nic nie bedzie

                      co do malych obrotow to bez problemu mozna jezdzic z obrotami rzedu 1300obr/min (czyli tz potrzymanie predkosci ), ale nalezy pamietac o tym zeby nie obciazac silnika czyli np przyspieszanie albo jazda pod gorke czy z obciazeniem

                      pedal w podloge mozesz wciskac
                      po piersze jak silnik masz rozgrzany
                      po drugie obroty musza byc conajmiej 1800 (chyba ze jest to pierwszy bieg wtedy mozna od 900 :twisted: )

                      optymalne obroty tak jak koledzy napisali od 2000-3800 (pozniej juz autko nie zbiera sie tak jak powinno )
                      najekonomiczniejsza jazda jest przy okolo 100km/h na 5 (ew 6) biegu

                      acha i chlodzic turbine po katowaniu okolo 20-30sec ewentualnie dojezdaj do ceu juz spokojnie wtedy mozesz gasic odrazu)

                      no to jak na takie pierwsze info dotyczace silnika to chyba wszystko w miare uzytkowania i odwiedzania forum bedziesz poznawal wiecej i wiecej
                      no i zycze bezawaryjnej jazdy !! :szeroki_usmiech

                      Komentarz

                      • Techno200
                        Elegance
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 782
                        • Tesla

                        #12
                        Mozna tez zmniac oliwe troszke szybciej niez mowi instrukcja, a juz na pewno filtr powietrza. Latem warto go zmieniac co 5k kilometrow. Bo naprawde sie syfi. To pozwoli dluzej utrzymac turbu w dobrej formie.
                        Old Octavia 1.9 AHF - New Leon 2.0 BKD - New Passat 2.0 HGW ;-) Pontiac Trans Am 7.5

                        Spoty Lublin - kazda pierwsza sroda miesiaca. Zapraszamy

                        Komentarz

                        • WIELKIBONGO
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 1594
                          • Superb II (3T4)

                          #13
                          Maicroft, to mnie właśnie zawsze ciekawiło,wszyscy mówią,że można przyśpieszać ostro dużo powyżej 2000 obrotów więc po co max.moment obrotowy np u mnie zaczyna sie od chyba 1750 obrotów?Wynika z tego,że są to już optymalne obroty dla silnika,prawda?
                          NajtFukinPatrol North-West

                          UNIDEN 510 XL + ML145

                          BYŁ ASZ
                          PÓŹNIEJ BYŁ BKD
                          BYŁA TEŻ CEGA
                          A TERAZ JEST SUPERB CBBB
                          MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!

                          Komentarz

                          • chester121
                            L&K
                            • 2005
                            • 1053

                            #14
                            WIELKIBONGO, od 1800 mozna ciskac na maxa
                            wtedy juz turbina tloczy dosyc duzo powietrza moc i moment jest wystarczjacy do tego zeby silnik zwawo przyspieszal a nie meczyl sie

                            Komentarz

                            • Zibi
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 491

                              #15
                              Zamieszczone przez WIELKIBONGO
                              Maicroft, to mnie właśnie zawsze ciekawiło,wszyscy mówią,że można przyśpieszać ostro dużo powyżej 2000 obrotów więc po co max.moment obrotowy np u mnie zaczyna sie od chyba 1750 obrotów?Wynika z tego,że są to już optymalne obroty dla silnika,prawda?
                              Optymalne obroty dla silnika, ale taki duzy kop niutona nisko jest mocno szkodliwy dla ukladu przeniesienia napedu - sprzeglo, docisk, dwumas.

                              Ten problem zwlaszcza boli w przypadku mocnych PD, tj ASZ gdzie juz w serii masz 300 nm ponizej 2000 obr.

                              Pozdrawiam
                              Zibi

                              Komentarz

                              • ida.mac
                                Ambiente
                                • 2005
                                • 141

                                #16
                                Zamieszczone przez Sigma_74
                                na zimnym silniku od razu nie wolno butować
                                To myślę, że jest najważniejsze.
                                Zimny silnik to nic innego tak naprawdę, jak zimny olej, którego właściwości smarne nie są optymalne.
                                I oto chodzi, tak więc:
                                1) nie zaleca się szaleństw, kiedy masz jeszcze "zimny" silnik.
                                2) nie gaś od razu "wymęczonego" silnika po "pałowaniu", lecz zaczekaj chwilę na wolnych obrotach przed zgaszeniem silnika
                                3) resztą się nie przejmuj, ale do tego z czasem przywykniesz.

                                pozdrawiam
                                ciężko jest lekko żyć,

                                Komentarz

                                • chester121
                                  L&K
                                  • 2005
                                  • 1053

                                  #17
                                  ida.mac, duzo wazniejsze jest zeby nie gasic odrazu po "zabawie"
                                  bo olej mimo ze zimny zawsze jakos smaruje, wiec mimo zimnego silnika jak sie pogazuje nie zniszczy sie turba w takim stopniu jak gasic odrazu po zabawie (wtedy nie ma wogole chlodzenia (smarowania) a wirnik sie kreci, wytwarzaja sie olbrzymie temperatur wytworzone przez tarcie zaczynaja niszczyc turbinke

                                  Komentarz

                                  Pracuję...