Przeszczep silnikaw Octavi TDi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Jez
    Classic
    • 2008
    • 2

    Przeszczep silnikaw Octavi TDi

    Zamieszczone przez neck99
    RomanS, no i spoko
    Pewnie, że tak
    Jez
  • pgwave
    Classic
    • 2007
    • 10

    #2
    Przeszczep silnikaw Octavi TDi

    Witam wszystkich

    Od niedawna jestem posiadaczem skody octavi pierwszej generacji, którą dostałem w spadku po ojcu, jest to model z 1999roku 1.9TDi 90KM. Przejechałem tym samochodem już sporo, na liczniku 206tys. i niestety przykra niespodzianka mianowicie przeskoczył pasek rozrządu( (pomimo wymiany przy 160tys.) konsekwencji nie muszę chyba przedstawiać, a nad przyczyną niechciałbym zbytnio się rozwodzić, ale wina leżała w zaluźnym pasku.
    W każdym razie po konsultacji z mechanikiem i wycenie wszystkiego rozważam możliwość tytułowego przeszczepu. Ku temu skłania mnie wiele rzeczy a najbardziej fakt że obecny (wrak) silnik jest najzwyczajnej mocno wyeksploatowany - min. został przegrzany a z informacji, które zdobyłem wynika iż taki silnik (głowica) nie pożyłby i tak długo...
    Moje pytanie brzmi jaki silnik mogłbym zamontować bez większych przeróbek (chodzi głównie o skrzynię i mocowanie poprzeczne w komorze silnika) do tego auta, interesują mnie jednostki z kompletnym osprzętem i młode, czyli przynajmniej po 2002 roku, ponieważ nie wierze w "mały przebieg", wiem jednak że po faceliftingu zmieniono nieco pod maską i taki silnik może niekoniecznie pasować. A wydając 5000pln wolałbym mieć pewność że "nowy" silnik nie nastręczy żadnych dodatkowych wydatków przez te powiedzmy 5 lat. Byłoby w zasadzie jeszcze lepiej gdyby była to jednostka nieco mocniejsza np. 105KM lub 110KM jak to się ma do rzeczywistości?
    Prosze o pomoc jako że w tym temacie jestem zwykłym laikiem

    Komentarz


    • #3
      propozycja poszła na PW

      Komentarz

      • pgwave
        Classic
        • 2007
        • 10

        #4
        myślałem np. o czymś takim:http://moto.allegro.pl/item157618811...di_silnik.html

        Komentarz

        • Masmo
          L&K
          • 2005
          • 1145

          #5
          Zamieszczone przez pgwave
          Jest to silnik PD. Chyba nie będzie p&p. Raczej szukaj VP. Twój stary motor brał olej? Może jednak rozważyć wymianę głowicy w starym będzie dużo taniej i prościej.
          Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

          Komentarz

          • pgwave
            Classic
            • 2007
            • 10

            #6
            >>Masmo<< Jest to oczywiście jakaś alternatywa, co prawdasilnik oleju nie pobierał w jakiś niepokojących ilościach za to kultura jego pracy przypominała warkot traktora a nie w miarę nowoczesnego silnika:P. Może się to wydawać śmieszne ale słyszałem jak powinien pracować ten silnik..znalazłęm jak narazie 1 poważną "Sztukę" - identyczny motor 90PS z 2002 i ponoć 37tys.(czyt.137tys:P) i nawet koszta znośne 2500pln+700pln wymiana wcale nie wychodzi jakoś znacznie więcej niż wymiana głowicy koło2000pln a jest to początek wydatków bo niewiadomo jak z tłokiem..wyznaję zasadęże jak raz coś poważnego sięzepsuje to niewarto się z tym bawić bo często pozornie niższe koszty przerażają sumą końcową
            Przedewszystkim zależy mi na solidności koszta są też oczywiście ważne ale do 6000pln jestem gotowy wydać:/. Ideał tylko czy wogóle dałoby się to przeszczepić http://www.allegro.pl/item159902968_...jak_nowka.html

            Komentarz

            • Masmo
              L&K
              • 2005
              • 1145

              #7
              Zamieszczone przez pgwave
              http://www.allegro.pl/item159902968_silnik_skoda_octavia_ii_1_9tdi_jak_n owka.html
              To nie jest silnik taki jak Twój. To silnik od O2 PD i będzie niezły dym żeby to wstawić, nie mówiąc o tym że to cena jest bez osprzętu.
              Ale próbuj. Zdobędziesz duuuuże doświadczenie. Może sie nim z nami podzelisz :diabelski_usmiech .
              Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

              Komentarz

              • pgwave
                Classic
                • 2007
                • 10

                #8
                Chodziło mi o ten silnik http://moto.allegro.pl/item160381955...a_komplet.html
                ten z przebiegiem 10tys od octavi II to raczej nie wchodzi w gre - byłem poprostu ciekawy czy jest cos takiego możliwe :]

                Komentarz

                • Masmo
                  L&K
                  • 2005
                  • 1145

                  #9
                  Zamieszczone przez pgwave
                  Zapewnie zauważyłeś że to tylko "dół" (możliwe że Twój jest OK), musisz kupić jescze głowice i przełożyć cały osprzęt ze swojego. A to często osprzęt stanowi o takiej czy innej pracy silnika.
                  Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                  Komentarz

                  • Paweł T
                    Elegance
                    • 2006
                    • 784

                    #10
                    zwróćcie uwagę na turbinę, to jest chyba 110km, turbina ze zmienną geometrią (zdjęcie nr 3)
                    TDI ASV 140KM 300Nm

                    Komentarz

                    • Masmo
                      L&K
                      • 2005
                      • 1145

                      #11
                      Zamieszczone przez Paweł T
                      zwróćcie uwagę na turbinę, to jest chyba 110km, turbina ze zmienną geometrią (zdjęcie nr 3)
                      To jest pewnie ALH, które też ma zmiennną geometrię. Trzeba by skompletować AGR-a (którego pewnie kolega pgwave ma) wykorzystujac tylko głowice i blok, chyba że chesz motać jakiegoś mocnego potwora to lepiej od razu wstawiać turbo ARL, wymienić wtryskiwacze i przerobić sterowanie turbiny i tak w zasadze lepiej dół od PD :diabelski_usmiech .
                      Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                      Komentarz

                      • pgwave
                        Classic
                        • 2007
                        • 10

                        #12
                        No właśnie Jesteś 2 osobą która mówi że prawdopodobnie jest to silnik AGR..jutro podjade do warsztatu i sprawdze. Masmo powiedz mi zatem co musiałbym kupić żeby zrobić upgrede tego silnika, słyszałęm że te mocniejsze wersje mają ten sam blok za to inne korbowoby tłoki no i głowice. Nie zależy mi na osiąganiu niewiadomo jakich mocy bo przy tych 90PS samochodzik palił jak "tico" ok 6.5 w mieście co mi naprawde odpowiadajeśli już to moc 110 byłaby optymalna ponieważ jeżdze głównie w trasie (warszawa białystok-gdzie studiujeZ tego co wiem napewno do wymiany są popychacze hydrauliczne i wałek (troche oberwał)...przed awarią miałęm popularny problem z utratą mocy ale jak już docztałem na forum wina leży w zaworku N75 lub czujniku turbiny bo przepływomierz wymieniałem 2 razy zgroza;//czemu wcześniej do was nie trafiłem

                        [ Dodano: Czw 25 Sty, 07 01:28 ]
                        ...Do tego dochodzi głowica no i nowy rozrzad://....i bog wie co jeszcze, moze ktos zna "pewne" miejsca skad moznaby takowe czesci zakupic - ja niestety znam jedno alle... tylko kurcze jak rozpoznać organoleptycznie czy dana część jest w dobry badź złym stanie? :roll:

                        Komentarz

                        • Masmo
                          L&K
                          • 2005
                          • 1145

                          #13
                          Zamieszczone przez pgwave
                          No właśnie Jesteś 2 osobą która mówi że prawdopodobnie jest to silnik AGR...
                          Nr silnika zaczyna się od kodu silnika. Sprawdź w dowodzie rejestracyjnym :szeroki_usmiech .

                          [ Dodano: Czw 25 Sty, 07 08:52 ]
                          Zamieszczone przez pgwave
                          .....żeby zrobić upgrede tego silnika, ......
                          Jeśli chesz robić jakegoś moda musisz znaleść kumatego mechnika i/lub tunera. Uderz do kolegów z mazowieckiego to Cię pokierują. Tak czy owak czeka Cię wizyta u tunera, żeby wykrzesać więcej mocy, bo twór komputer jest ustawiony na 90 KM i nawet jak zmienisz graty moc pozostanie.
                          Masz trzy opcje:
                          Zostać przy mechanicznym AGR-e zrobić chiptuning możesz mieć mniej więcej 110 KM;
                          Zostać przy turbinie AGR zmienić wtryski osiągnąć ok 120-130 KM;
                          Zdobyć turbo większe najlepiej co najmniej ASZ, wymienić wtryski, 140 KM;
                          to na początek :wink:
                          a jak Cię dopadnie choroba "WIĘCEJ MOCY" to możesz uzyskać np coś co zrobił Ali ze swojego Szkodnika:

                          Generalnie zachęcam do lektury Forum, wszystkie informacje tu znajdziesz.
                          Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                          Komentarz

                          • pgwave
                            Classic
                            • 2007
                            • 10

                            #14
                            heheh no niby też to wiem ale zabrali mi właśnie dowód dzień przed awarią:P coż za zbieg okoliczności. Myślę że nie zachoruję na manię PSi w samochodzie choć jak chyba zaryzykuje każdy lubie adrenalinę. Rozsądek podpowiada że więcej niż 110PS nie ma sensu blok ma ponad 200tys i te jeszcze 100 chciałbym przejechać:P. Poza tym do większych mocy potrrzeba już gruntownuch zmian typu sprzęgło skrzynia
                            Z tego co zrozumiałem mam niczego nie zmieniać tylko zmienić soft? Kupić głowice od tego silnika, kurcze mam straszny pressing bo samochód stoi w warsztacie a ja musze zacząć działać ops:

                            Komentarz

                            • Masmo
                              L&K
                              • 2005
                              • 1145

                              #15
                              Zamieszczone przez pgwave
                              ...... Poza tym do większych mocy potrrzeba już gruntownuch zmian typu sprzęgło skrzynia....:
                              Skąd ten wniosek? Sprzęgło w AGR jest dobre. Gdybyś troszkę wnikliwiej się wczytał to byś się dowiedział że Ali ma 230KM :!: i seryjną skrzynię i sprzęgło.
                              Moim zdaniem dla Ciebie najlepsza opcja to (jeśli Twoja turbina było Ok) to zmienić wtryski na ASV ewntulanie SMIC by Ali i masz spoko 130 KM co już daje frajdę. 110 KM to jest już dziś na trasie mało. Będą Cię masakrowały różne TDCI.
                              Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                              Komentarz

                              • huwe
                                Elegance
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 976

                                #16
                                pgwave, a skontaktuj się z kolegą lyzy110 z leżajska. on musiał wymieniać motorownię po padnięciu turbawki, i na nieszczęście potem lekko poturbował okcię. wiem, że wystawiał kupę części na sprzedaż. może jeszcze ma silniczek. próba nie strzelba.
                                Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                                Komentarz

                                • pgwave
                                  Classic
                                  • 2007
                                  • 10

                                  #17
                                  ..czytam zazwyczaj uważnie:P i pomimo że nie jestem mechanikiem to wydaję mi się iż seryjny samochód nie jest przygotowany na taką moc 200% przyrost, ja chciałbym używać samochodu na codzień a nie do DRAG wyścigów z pod świateł).

                                  ...no dobrze więc docelowo mogłoby być te 130PS ale czy głowica która podałeś to nie jest już na pompowtryskiwaczach? Bo jeśli tak to chyba trzeba zmienić układ paliwowy etc. Co oznacza ten SMIC? I ile taki moduł kosztuje bo jest to chyba moduł "pit back" czy jakoś tak w każdym razie dodatkowy komputer z ustawionym programem o określonej mocy tak?. W sumie chłopaki w Białymstoku też dysponują hamownią i chipują auta więc wgranie programu nie będzie chyba dla nich problemem, narazie chce się dowiedzieć jak najwięcej żeby nie dać się naciągnąć.
                                  Teraz szukam konkretnych podpowiedzi albo propozycji co kupić żeby się nie zawieść i na co zwrócić jeszcze szczególną uwagę. Turbina myślę że jest w dobrym stanie bo tata chyba nigdy nie wykręcił więcej niż 3tys obr/min:P i ogólnie jeździł bardzo spokojnie:O z drugiej strony jazda ciągle do 2tys i redukcja ułożyła ten silnik w specyficzny sposób i chyba niekoniecznie w dobrym kierunku.
                                  Może warto wymienić tłoki,korbowody, pierścienie, zrobić szlif (jeśłi coś takiego robią w silnikach samochodowych)zmienić świece itd. Potrzebuje taką gruntowną listę żeby solidnie się do tego przygotować i efekt był warty całego tego zachoduPotrzebuje wskazówek czym kierować się przy wyborze takiej głowicy- jak ją można sprawdzić żeby nie kupić bubla :szeroki_usmiech

                                  [ Dodano: Czw 25 Sty, 07 21:40 ]
                                  aaa i prosze wybaczcie mi jeśli piszę jakieś mechaniczne cherezje ale niestety jestem przyszłym lekarzem a nie inżynierem:P.To co pod maską to dla mnie czarna magia choć powoli staram się nadrobić zaległości jakich każdy facet nie powinien miec :roll:

                                  Komentarz

                                  • Masmo
                                    L&K
                                    • 2005
                                    • 1145

                                    #18
                                    Zamieszczone przez pgwave
                                    ...... ale niestety jestem przyszłym lekarzem a nie inżynierem:P.To co pod maską to dla mnie czarna magia choć powoli staram się nadrobić zaległości jakich każdy facet nie powinien miec :roll:
                                    Dlatego sugeruje żebyś uderzył do tunera który Cię pokieruje dalej. Masz taki ładny Banerek przed oczami i zniżki dla OCP :wink: .

                                    [ Dodano: Czw 25 Sty, 07 22:53 ]
                                    Zamieszczone przez pgwave
                                    ..czytam zazwyczaj uważnie:P i pomimo że nie jestem mechanikiem to wydaję mi się iż seryjny samochód nie jest przygotowany na taką moc 200% przyrost, ja chciałbym używać samochodu na codzień a nie do DRAG wyścigów z pod świateł).
                                    Dlatego na początek lepiej skompletować mechaniczniego AGR-a i zmienić wtryski. Oczywiście do tego trzeba zmienić program sterujący (czyli chiptuning). Później możesz sobie wymienić SMIC. To o SMIC-ach:

                                    A co z jakich motorów w jaki sposób masz wtym temacie:
                                    Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                    Komentarz

                                    • Ziomal
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 5841
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez pgwave
                                      W sumie chłopaki w Białymstoku też dysponują hamownią i chipują auta więc wgranie programu nie będzie chyba dla nich problemem, narazie chce się dowiedzieć jak najwięcej żeby nie dać się naciągnąć.
                                      gdzie? wiem że hamownia jest na Polibudzie .
                                      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                      Jest O1 1.6 BFQ

                                      Komentarz

                                      • pgwave
                                        Classic
                                        • 2007
                                        • 10

                                        #20
                                        no panowie a coś takiego?



                                        Już widze żę ten silnik jest ustawiony inaczej:/// da rade to jakoś przełożyć...jakie będą dodatkowe koszty jeśli chodzi o reszte klamotów?

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          #21
                                          Jak inaczej, no przeciez jak jest z Golfa to do Octy tez pasuje, o co Ci chodzi.

                                          Cena nawet dobra, bo sama skrzynia to jakies 1000zl :diabelski_usmiech
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • pgwave
                                            Classic
                                            • 2007
                                            • 10

                                            #22
                                            chodzi mi o ułorzenie silnika w komorze - u mnie pasek klinowy jest na "osi"(równolegle) do samochodu natomiast ten z linku ma go prostopadle a przynajmniej tak mi się wydaje

                                            Komentarz

                                            • Masmo
                                              L&K
                                              • 2005
                                              • 1145

                                              #23
                                              Zamieszczone przez pgwave
                                              no panowie a coś takiego?


                                              Już widze żę ten silnik jest ustawiony inaczej:/// da rade to jakoś przełożyć...jakie będą dodatkowe koszty jeśli chodzi o reszte klamotów?
                                              Ten silnik jest ustawiony identycznie. Jest to prawopodobnie ASV. I jeśli faktycznie jest to kompletny ASV i z takim małym przebiegiem to warto. Wynegosjuj z facetem tylko kompletne sterowanie podciśnienieniowe turbiną no i chyba jest różnica w wydechu. No i rzecz jasna będziesz musiał odwiedzić tunera żeby wgrał program dostowowany do tego motoru. Najlepiej na początek jakieś 130 KM.
                                              Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                              Komentarz

                                              • Maicroft
                                                Moderator
                                                S_OCP MemberModeratorr
                                                • 2004
                                                • 25757
                                                • Audi

                                                #24
                                                Ten silnik jest pokazany od przodu, i tak samo masz, chyba ze nie masz AGR-a tylko cos innego. Zrob zdjecie Swojego to porownamy
                                                Spritmonitor.de

                                                Komentarz

                                                • Masmo
                                                  L&K
                                                  • 2005
                                                  • 1145

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                                  Ten silnik jest pokazany od przodu, i tak samo masz, chyba ze nie masz AGR-a tylko cos innego. Zrob zdjecie Swojego to porownamy
                                                  Maicroft przecież wszystkie silniki w octavi są ustawione identycznie....
                                                  Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...