a może wężową skórkę. bardzo popularne w profi instalacjach :diabelski_usmiech
ASR+EDS
Zwiń
X
-
ASR+EDS
Witam. Pierwszy raz doświadczam zimy z OI. Wyposażona ona jest w ASR i ESP. Przy ruszaniu na śliskiej nawierzchni słyszalny jest "chrupot" i dławienie silnika do tego stopnia, że samochód ledwie się toczy. Czasami towarzyszy temu zapalenie się lampki ASR. Na asfalcie "chrupot" występuje rzadko, ale tylko przy b.ostrym ruszaniu. Pytanie do doświadczonych Kolegów, czy "chrupot" związany jest z pracą ESP i czy po jego usłyszeniu mogę dalej dać w pedał bez obaw, że coś rozwalę? Ostatnio próbowałem OII i poza zapalaniem sie lampki ASR żadnych innych objawów nie było. Zastanawiam się więc, czy wszystko jest ok?Lutos
-
-
lutos, spokojnie te Twoje chrupotanie to praca ASR on sam dopiera prędkość do ruszenia , zimą często jest ślizko i się często włącza. Także nie martw się wszystko jest ok musisz się przyzwyczaić tylko radzę go wyłączać jeżeli chcemy wyjechać z śniegu wtedy gdy chcemy rozbujać auto
Pozdrawiam mgr. hab dr. zią Ziombel :diabelski_usmiechByła O1 130/280 powered by turbodiesel.pl
Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl
Jest O1 1.6 BFQ
Komentarz
-
-
Sigma_74
to może ja nic już nie powiem .
ale wracajac do tematu to kolega ZIOMAL ma 100% racji, tak pracuje w Naszych autach ASR.
Komentarz
-
dokładnie tak, ASR ogranicza moment przekazywany na oś napędzaną tak by zniwelować uślizg kół (buksowanie) - dławi silnik. EDS sprzęga drugie, "wolne" koło na które moc wskutek działania mechanizmu różnicowego podczas buksowania nie jest przekazywana - to jest właśnie to chrobotanie. Nawiasem mówiąc efektywność tego jest że tak powiem średnia :PZamieszczone przez djczaslutos, chrupot nie jest związany z działaniem ASR tylko EDS elektorniczna blokada mechanizmu różnicowego a kloeganiech sobie przypomni bo było to ostro wałkowane poprzedniej zimyZamieszczone przez Ziomalmgr. hab dr. zią ZiombeGarret
-----------
Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)
Komentarz
-
-
Gdy się wyłaczy guzikem ASR to i tak chrupocze, więc to pewnie będzie EDSZamieszczone przez Garretdokładnie tak, ASR ogranicza moment przekazywany na oś napędzaną tak by zniwelować uślizg kół (buksowanie) - dławi silnik. EDS sprzęga drugie, "wolne" koło na które moc wskutek działania mechanizmu różnicowego podczas buksowania nie jest przekazywana - to jest właśnie to chrobotanie. Nawiasem mówiąc efektywność tego jest że tak powiem średnia :PZamieszczone przez djczaslutos, chrupot nie jest związany z działaniem ASR tylko EDS elektorniczna blokada mechanizmu różnicowego a kloeganiech sobie przypomni bo było to ostro wałkowane poprzedniej zimyZamieszczone przez Ziomalmgr. hab dr. zią Ziombe
Komentarz
-
-
jest jest ale chodzi duzo spokojeniejZamieszczone przez MaicroftW OII juz nie ma tego gowna, albo chodzi to duzo duzo spokojniej. Juz nie urywa polosi
bo masz duzoZamieszczone przez djczasa mnie juz nikt nie kliknal pomógł

nasza droga: www.wpzs.pl
Komentarz
-
-
no dobra, w takim razie teraz ja. Nie wiem jak to ASR powinno "wygladać", ale nie mam żadnego przełącznika ON/OFF ASR, ani żadnej kontrolki ASR na wyświetlaczu, więc zapewne go nie mam, ale ............
..... dzisiaj zauważyłem taką rzecz.
Na suchej nawierzchni, jak przypi...olę po garach to się zbiera jak zła i cisza w samochodzie. Natomiast jak startuję na śliskim, to słychać chrupotanie (coś podobne w odgłosie, jakby działający ABS), z tymże ja nie czuję przy tym, jakiegoś dziwnego uczucia odbierania mocy.
A tak dokładnie działa to w ten sposób: powiedzmy ruszam z lekkim uślizgiem kół na śniegu wtedy słyszę ten chrupot, natomiast jak docisnę gazu do końca w podłogę to, to chrupotanie ustaje, a koła boksują się jak złe. Z tego co pisaliście, ASR odcina moc, więc na takie "wariowanie kół" by nie pozwolił.
Więc domyślam się, że może to jest ten EDSDobrze to rozumiem?? A tak jaśniej, jaka jest różnica między ASR, a EDS?? i co ten EDS daje??Zamieszczone przez arci9Gdy się wyłaczy guzikem ASR to i tak chrupocze, więc to pewnie będzie EDS
No i jeszce tak lekko po za tematem. Z racji tego, że jest to moje pierwsze auto ABS'em i chyba EDS'em, to mam pytanko. Hamując na śliskim odczuwam bicie pedała hamulca oraz te chrupotanie. Bicie rozumiem że to normalne,a te chrupotanie też??
No i przy okzaji wyszło jeszce to http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=121187#121187
[ Dodano: Pią 02 Lut, 07 22:39 ]
ojjj, nie uważnie czytałem
Zamieszczone przez djczasEDS elektorniczna blokada mechanizmu różnicowegopisze czarno na białym :lol: ,ale ja dzisiaj jakiś rozkojarzony jestem i zmęczony okropnieZamieszczone przez GarretEDS sprzęga drugie, "wolne" koło na które moc wskutek działania mechanizmu różnicowego podczas buksowania nie jest przekazywana - to jest właśnie to chrobotanie.
a czy w takim razie to jest bezpieczne, czy raczej unikać takich sytuacji żeby się EDS nie załączałZamieszczone przez MaicroftJuz nie urywa polosi
tylko jak tego uniknąć, hmmmm...............
Komentarz
-
-
no właśnie, przyłączam się do pytania Alberto,Zamieszczone przez AlbertoAle skąd wiadomo, że ma się EDS, jak to sprawdzić
A tak od siebie, sprawdź jak mi to przypadkiem wyszło na jaw.
Stań na suchym i wystartuj-powinno być cicho.
Stań potem n aśliskim i delikatnie zabuksuj kołami, powinno chrupotać. Powinn oprzetac dopiero wtedy jak i drugie koło zacznie się buksować.
Tak ja to przynajmniej rozumiem.
Komentarz
-
-
MSR to przeciwdziala gasnieciu silnika przy hamowaniu na sliskimto chyba łatwo sprawdzić w praktyce. podjedź pod jakąś ślizgawkę rozpeż się a niej depnij hamulec, jak ci auto zgaśnie - brak MSR, a jak nie to - MSR jest.Zamieszczone przez Albertoalbo MSR ma się.
Przynajmniej ja bym tak sprawdził, no i trzeba będzie, bo nie wiem.
[ Dodano: Pią 02 Lut, 07 23:06 ]
łatwo to sprawdzić, skoro ASR ci miga i "odbiera" CI moc 9wtedy kiedy ma prawo to zrobić) to znaczy że masz. A skoro twierdzisz że masz dotego jeszce te chrupotanie to wydaje mi się że masz ten MSR, bo jak napisał djczasZamieszczone przez Albertomiga kontrolka ASR, tylko ten EDS, to nie wiadomo jak to stwierdzić
to już chyba jasneZamieszczone przez djczaschrupot nie jest związany z działaniem ASR tylko EDS
Dobrze jakby ktoś jeszce "starszy doświadczeniem" to potwierdził, bo ja też o to pytałem i sam sobie odpowiedziąłem i mam nadzieję że dorbze kombiunję
Komentarz
-

Komentarz