Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

ASR+EDS

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • ASR+EDS

    a może wężową skórkę. bardzo popularne w profi instalacjach :diabelski_usmiech

    Link

  • #2
    ASR+EDS

    Witam. Pierwszy raz doświadczam zimy z OI. Wyposażona ona jest w ASR i ESP. Przy ruszaniu na śliskiej nawierzchni słyszalny jest "chrupot" i dławienie silnika do tego stopnia, że samochód ledwie się toczy. Czasami towarzyszy temu zapalenie się lampki ASR. Na asfalcie "chrupot" występuje rzadko, ale tylko przy b.ostrym ruszaniu. Pytanie do doświadczonych Kolegów, czy "chrupot" związany jest z pracą ESP i czy po jego usłyszeniu mogę dalej dać w pedał bez obaw, że coś rozwalę? Ostatnio próbowałem OII i poza zapalaniem sie lampki ASR żadnych innych objawów nie było. Zastanawiam się więc, czy wszystko jest ok?
    Lutos

    Komentarz


    • #3
      lutos, spokojnie te Twoje chrupotanie to praca ASR on sam dopiera prędkość do ruszenia , zimą często jest ślizko i się często włącza. Także nie martw się wszystko jest ok musisz się przyzwyczaić tylko radzę go wyłączać jeżeli chcemy wyjechać z śniegu wtedy gdy chcemy rozbujać auto

      Pozdrawiam mgr. hab dr. zią Ziombel :diabelski_usmiech
      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

      Jest O1 1.6 BFQ

      Komentarz


      • #4
        Ziomal, zapomniałeś dodać najważniejszy "zią..inż", tak pozatym to prawda.
        O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
        KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
        O III czarna liftback - reaktywacja

        Komentarz


        • #5
          Ziomal, i "dyplomowany" :!: :!: :!: ma się rozumieć
          O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
          O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
          =================================================

          Komentarz


          • #6
            to może ja nic już nie powiem .
            ale wracajac do tematu to kolega ZIOMAL ma 100% racji, tak pracuje w Naszych autach ASR.

            Komentarz


            • #7
              lutos, chrupot nie jest związany z działaniem ASR tylko EDS elektorniczna blokada mechanizmu różnicowego a kloega
              Zamieszczone przez Ziomal
              mgr. hab dr. zią Ziombe
              niech sobie przypomni bo było to ostro wałkowane poprzedniej zimy

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez djczas
                lutos, chrupot nie jest związany z działaniem ASR tylko EDS elektorniczna blokada mechanizmu różnicowego a kloega
                Zamieszczone przez Ziomal
                mgr. hab dr. zią Ziombe
                niech sobie przypomni bo było to ostro wałkowane poprzedniej zimy
                dokładnie tak, ASR ogranicza moment przekazywany na oś napędzaną tak by zniwelować uślizg kół (buksowanie) - dławi silnik. EDS sprzęga drugie, "wolne" koło na które moc wskutek działania mechanizmu różnicowego podczas buksowania nie jest przekazywana - to jest właśnie to chrobotanie. Nawiasem mówiąc efektywność tego jest że tak powiem średnia :P
                Garret

                -----------
                Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez Garret
                  Zamieszczone przez djczas
                  lutos, chrupot nie jest związany z działaniem ASR tylko EDS elektorniczna blokada mechanizmu różnicowego a kloega
                  Zamieszczone przez Ziomal
                  mgr. hab dr. zią Ziombe
                  niech sobie przypomni bo było to ostro wałkowane poprzedniej zimy
                  dokładnie tak, ASR ogranicza moment przekazywany na oś napędzaną tak by zniwelować uślizg kół (buksowanie) - dławi silnik. EDS sprzęga drugie, "wolne" koło na które moc wskutek działania mechanizmu różnicowego podczas buksowania nie jest przekazywana - to jest właśnie to chrobotanie. Nawiasem mówiąc efektywność tego jest że tak powiem średnia :P
                  Gdy się wyłaczy guzikem ASR to i tak chrupocze, więc to pewnie będzie EDS

                  Komentarz


                  • #10
                    Gdy się wyłaczy guzikem ASR to i tak chrupocze, więc to pewnie będzie EDS
                    Tak niestety, elektroniczna szpera. W OII juz nie ma tego gowna, albo chodzi to duzo duzo spokojniej. Juz nie urywa polosi
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz


                    • #11
                      Dziękuję Panowie. Uspokoiliście mnie, także dalej śmigam moją OI bez obaw;-))
                      Lutos

                      Komentarz


                      • #12
                        a mnie juz nikt nie kliknal pomógł

                        Komentarz


                        • #13
                          A po co :?: :lol:
                          Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                          Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                          BMW serii 3... Radość z jazdy.

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez Maicroft
                            W OII juz nie ma tego gowna, albo chodzi to duzo duzo spokojniej. Juz nie urywa polosi
                            jest jest ale chodzi duzo spokojeniej

                            Zamieszczone przez djczas
                            a mnie juz nikt nie kliknal pomógł
                            bo masz duzo
                            nasza droga: www.wpzs.pl

                            Komentarz


                            • #15
                              no dobra, w takim razie teraz ja. Nie wiem jak to ASR powinno "wygladać", ale nie mam żadnego przełącznika ON/OFF ASR, ani żadnej kontrolki ASR na wyświetlaczu, więc zapewne go nie mam, ale ............
                              ..... dzisiaj zauważyłem taką rzecz.
                              Na suchej nawierzchni, jak przypi...olę po garach to się zbiera jak zła i cisza w samochodzie. Natomiast jak startuję na śliskim, to słychać chrupotanie (coś podobne w odgłosie, jakby działający ABS), z tymże ja nie czuję przy tym, jakiegoś dziwnego uczucia odbierania mocy.
                              A tak dokładnie działa to w ten sposób: powiedzmy ruszam z lekkim uślizgiem kół na śniegu wtedy słyszę ten chrupot, natomiast jak docisnę gazu do końca w podłogę to, to chrupotanie ustaje, a koła boksują się jak złe. Z tego co pisaliście, ASR odcina moc, więc na takie "wariowanie kół" by nie pozwolił.
                              Więc domyślam się, że może to jest ten EDS
                              Zamieszczone przez arci9
                              Gdy się wyłaczy guzikem ASR to i tak chrupocze, więc to pewnie będzie EDS
                              Dobrze to rozumiem?? A tak jaśniej, jaka jest różnica między ASR, a EDS?? i co ten EDS daje??

                              No i jeszce tak lekko po za tematem. Z racji tego, że jest to moje pierwsze auto ABS'em i chyba EDS'em, to mam pytanko. Hamując na śliskim odczuwam bicie pedała hamulca oraz te chrupotanie. Bicie rozumiem że to normalne,a te chrupotanie też??

                              No i przy okzaji wyszło jeszce to Forum - Octavia Club Polska

                              [ Dodano: Pią 02 Lut, 07 22:39 ]
                              ojjj, nie uważnie czytałem
                              Zamieszczone przez djczas
                              EDS elektorniczna blokada mechanizmu różnicowego
                              Zamieszczone przez Garret
                              EDS sprzęga drugie, "wolne" koło na które moc wskutek działania mechanizmu różnicowego podczas buksowania nie jest przekazywana - to jest właśnie to chrobotanie.
                              pisze czarno na białym :lol: ,ale ja dzisiaj jakiś rozkojarzony jestem i zmęczony okropnie

                              Zamieszczone przez Maicroft
                              Juz nie urywa polosi
                              a czy w takim razie to jest bezpieczne, czy raczej unikać takich sytuacji żeby się EDS nie załączał
                              tylko jak tego uniknąć, hmmmm...............
                              Chcesz zarobić przez internet ??

                              Komentarz


                              • #16
                                Wiadomo ASR wył/zał się przyciskiem koło ogrzewania szyby(zależnie od wyposażenia może być ESPczyli rozszerzenie ABS,EDS, MSR, i ASR). Ale skąd wiadomo, że ma się EDS, jak to sprawdzić.

                                [ Dodano: Pią 02 Lut, 07 22:49 ]
                                albo MSR ma się.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez Alberto
                                  Ale skąd wiadomo, że ma się EDS, jak to sprawdzić
                                  no właśnie, przyłączam się do pytania Alberto,
                                  A tak od siebie, sprawdź jak mi to przypadkiem wyszło na jaw.
                                  Stań na suchym i wystartuj-powinno być cicho.
                                  Stań potem n aśliskim i delikatnie zabuksuj kołami, powinno chrupotać. Powinn oprzetac dopiero wtedy jak i drugie koło zacznie się buksować.
                                  Tak ja to przynajmniej rozumiem.
                                  Chcesz zarobić przez internet ??

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Te objawy i stany są, miga kontrolka ASR, tylko ten EDS, to nie wiadomo jak to stwierdzić czy ma się to na wyposażeniu

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      MSR to przeciwdziala gasnieciu silnika przy hamowaniu na sliskim
                                      Zamieszczone przez Alberto
                                      albo MSR ma się.
                                      to chyba łatwo sprawdzić w praktyce. podjedź pod jakąś ślizgawkę rozpeż się a niej depnij hamulec, jak ci auto zgaśnie - brak MSR, a jak nie to - MSR jest.
                                      Przynajmniej ja bym tak sprawdził, no i trzeba będzie, bo nie wiem.

                                      [ Dodano: Pią 02 Lut, 07 23:06 ]
                                      Zamieszczone przez Alberto
                                      miga kontrolka ASR, tylko ten EDS, to nie wiadomo jak to stwierdzić
                                      łatwo to sprawdzić, skoro ASR ci miga i "odbiera" CI moc 9wtedy kiedy ma prawo to zrobić) to znaczy że masz. A skoro twierdzisz że masz dotego jeszce te chrupotanie to wydaje mi się że masz ten MSR, bo jak napisał djczas
                                      Zamieszczone przez djczas
                                      chrupot nie jest związany z działaniem ASR tylko EDS
                                      to już chyba jasne

                                      Dobrze jakby ktoś jeszce "starszy doświadczeniem" to potwierdził, bo ja też o to pytałem i sam sobie odpowiedziąłem i mam nadzieję że dorbze kombiunję
                                      Chcesz zarobić przez internet ??

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        jak odcina moc przy ruszaniu to znaczy że jest ASR jak chrupocze to znaczy że jest też EDS jak jedno i drugie to oba systemy na raz (u mnie odcinkę (ASR) można wyłączyć, chrupków nie)
                                        Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

                                        Komentarz

                                        POWRÓT NA GÓRĘ
                                        Pracuję...
                                        X