Pozdro dla O1 koloru czarnego zaparkowanej na parkingu między Janickiego a Żeromskiego - PO 4303AV ok. godz 16.00
Moj starszy miał okazje ją wychaczyc jak wracał z roboty
Czy ktoś móglby mi wytłumaczyć, czym zasadniczo różni się klimatyzacja półautomatyczna Climatic od pełnego Climatronica?
Czy jest to różnica sprowadzająca się tylko do panelu w desce rozdzielczej, czy też są głębsze różnice w podzespołach mechanicznych? Nie chodzi mi oczywiście o zasadę działania, bo ta jest jasna.
Może ktoś wymeiniało w ASO Climatica na Climatronica i ma coś do powiedzenia na ten temat?
Wiem, coś na ten temat... Poza oczywiście panelem sterowania, który kosztuje ok. 800 zł zasadnicza różnica jest w systemie rozprowadzania powietrza. W Climaticu kręcąc pokrętłem dokonujesz zmiany rozprowadzenia powietrza za pomocą cięgna. Natomiast w Climatronicu w systemie rozprowadzania powietrza są silniczki sterowane elektronicznie.
To ja w takim razie, korzystając z okazji chciałbym się spytać, jaka jest różnica pomiędzy Climatikiem, który jest półautomatyczny, a klimą zupełnie manualną? Na czym polega ta półautomatyczność?
Różnica manualna-półautomatyczna jest chyba taka, że klimatyzacja półautomatyczna utrzymuje jedną z paru predefiniowanych temperatur, a manualna - chłodzi z siłą odpowiadającą ustawieniu pokrętła, bez żadnego odniesienia do rzeczywistej temperatury wewnątrz. Ale oczywiście mogę się mylić.
I dziękuję za odpowiedzi. Wynika z nich, że przejście na Climatronica wiązałoby się z większą ingenercją niż tylko wymiana panelu.
IMHO żadna, tylko taka ładna nazwa, ale moze ktos wyprowadzi mnie z błedu?
W klimatyzacji manualnej regulujesz pokrętłem pomiędzy zimnym, a gorącym powietrzem. Dzieje się to tak jak w kranie :szeroki_usmiech tyle, że przy pomocy cięgna.
Natomiast w climaticu podobnie jak w climatronicu ustawiasz temperaturę, jaką chcesz uzyskać w samochodzie. Układ cały czas samodzielnie, elektronicznie reguluje stosunek zimnego do gorącego aby utrzymywać zadaną temeraturę. Z tą różnicą, że w climaticu ustawiasz temperaturę pokrętłem, a w climatronicu przyciskami w połączeniu z wyświetlaczem.
Natomiast w climaticu podobnie jak w climatronicu ustawiasz temperaturę, jaką chcesz uzyskać w samochodzie. Układ cały czas samodzielnie, elektronicznie reguluje stosunek zimnego do gorącego aby utrzymywać zadaną temeraturę. Z tą różnicą, że w climaticu ustawiasz temperaturę pokrętłem, a w climatronicu przyciskami w połączeniu z wyświetlaczem.
jestes pewien :?:
z tego co piszesz, to nie ma zadnej różnicy miedzy climatic'iem a climatronic'iem :shock:
BTW, ja w climatronicu temperature tez ustawiam pokretlem, jakby to mialo cos do rzeczy
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Natomiast w climaticu podobnie jak w climatronicu ustawiasz temperaturę, jaką chcesz uzyskać w samochodzie. Układ cały czas samodzielnie, elektronicznie reguluje stosunek zimnego do gorącego aby utrzymywać zadaną temeraturę. Z tą różnicą, że w climaticu ustawiasz temperaturę pokrętłem, a w climatronicu przyciskami w połączeniu z wyświetlaczem.
jestes pewien :?:
z tego co piszesz, to nie ma zadnej różnicy miedzy climatic'iem a climatronic'iem :shock:
BTW, ja w climatronicu temperature tez ustawiam pokretlem, jakby to mialo cos do rzeczy
Według mnie różnica polega na tym, że climatronic oprócz samoczynnej regulacji temperatury nawiewanego powietrza reguluje też "siłe nawiewu" oraz jego kierunek (tzn. na nogi, na szybe itd.) natomiast climatic steruje tylko temperaturą nawiewanego powietrza, a siłę i kierunek nawiewu ustawiamy sami za pomocą pokręteł.
hmm możesz to rozwinąć? dwustrefowy do tej pory dla mnie oznaczało tyle, że mogę oddzielnie ustawić temp. dla kierowcy i np. pasażera obok. 8)
Mam klimatronik w O1 i nie widzę takiej opcji :twisted: , kumpel ma paska z identycznym panelem.
hmm możesz to rozwinąć? dwustrefowy do tej pory dla mnie oznaczało tyle, że mogę oddzielnie ustawić temp. dla kierowcy i np. pasażera obok.
Mam klimatronik w O1 i nie widzę takiej opcji , kumpel ma paska z identycznym panelem.
W OI nie ma dwustrefowej klimatyzacji :idea:
Sprzdana - Octavia II 1.9 TDI Elegance
Obecnie Ford Focus II 1.6 - najlepszy bo służbowy
Ja MAm climatica i szczerze mówiąc nie widze w jej działaniu różnicy w porównaniu z klimą manualną w moim focusie.... szczerze mówiąć myślałem że climatic to klima manualna. :lol:
Ja MAm climatica i szczerze mówiąc nie widze w jej działaniu różnicy w porównaniu z klimą manualną w moim focusie.... szczerze mówiąć myślałem że climatic to klima manualna. :lol:
no wlasnie, ja tez, i na razie nawet jeszcze tak mysle
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
A czy climatic ma polozenie auto na przelaczniku od wentylatora?
Jesli nie to jakos sobie nie wyobrazam dzialania tam tej "automatyki" temperatury - bo to ze sobie popisali cyferki na pokretle ogrzewania to o niczym nie swiadczy - chyba ze jest kompresor klimy dzialajacy z rozna wydajnoscia.
prosty przykład... w lecie auto stało w miłym chłodnym cieniu, po odpaleniu i podjechaniu na nasłonecznioną rozgrzaną płytę parkingu w aucie zrobiło sie poprostu ciepło... nie zauważyłem żeby klima zwiększyła nadmuch czy obniżyła temp do tej jaką miało auto wewnątrz gdy stało w cieniu.
Kolega ma Alfę 156 nie ma climatronica , ake na pokrętle ma właśnie funkcje Auto, u niego słychać jak klima dostosowuje się do zmieniającej się temp. a przedewszystkim czuć
TZN ?? chyba mam coś zchrzanionego, nie słychać ani nie czuć żeby temp. powietrza wydost. się z nawiewu zmieniała się w zależności od różnicy temp. na zewnątrz, nawet gdy są one znaczące,
Komentarz