Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

zalane złe paliwo :/

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Hehe to dobrze, że mnie nie widzieliście jak pierwszy raz po zakupie miałem zatankowac Octe. Zawsze jeździłem benzyniakiem, nagle podjeżdżam pod dystrybutor (pomijając fakt, że zastanawiałem się z której strony to ja teraz mam wlew - miałem japończyka przed Octom) otwieram wlew paliwa i patrze sie jak głupi na dystrybutor przez chwile nie wiedząc jaki "pistolet" chwycic :lol:
    P.S. Wszystko dobrze sie skonczyło. :szeroki_usmiech
    W Polsce nie ma kryzysu.
    Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

    Komentarz


    • #27
      U mnie w robocie są firmowe TDI: Fabie, Octavie, Superb i Caddy( to dla mnie :diabelski_usmiech ). Miałem długi czas TDi, potem dali mi benzynę( po tym jak pierwsze skasowałem :P ). Zajeżdżam na Orlen, tankuję na flotę olej :roll: Walczę z wlewem bo nie chciał wejść jakoś go wcisnąłem na siłę i tak sobie myślę : nie ma jak niemiecka solidność, tak szczelnie wchodzi :wink: Zalałem pełen bak, idę płacić, pani z obsługi walczy z kartą i mówi że nie ma akceptacji. Myślę sobie: znów nieuregulowane faktury. Pomału pomału ta miła pani doszła, że zatankowany jest olej, a ta karta jest na benzyne :shock: Całe szczęście nie przekręciłem apłonu i paliwo nie poszło w obieg. Holowanie, ściąganie paliwa za które musiałem sam zapłacić Obeszło się bez płukania układu i wymiany filtra uff ops:

      Komentarz


      • #28
        W mojej jedynce, która jest na pompie, to muszę powiedzieć, że nawet na mieszance 1:1 e95/on dało się jechać (miałem 20km, więc ryzyk-fizyk i dojechałem). Nie kręciłem powyżej 2tysięcy (pomyślałem sobie, że bez smarowania, to może nie pałować motoru). Spalanie było wyższe. Po przestanej nocy i na świeżej ropce lekko zakopcił przy rozruchu (pewnie dopalił resztki trefnego paliwa).

        Paliwo spuszczałem ręczną pompką. Po odkręceniu z filtra przewodu relacji zbiornik - filtr i po podłączeniu do niego ręcznej pompki, przetoczyłem paliwo z baku do kanistrów (tanio sprzedam:P).

        Zaleta jest taka, że łatwo ten przewód zlokalizować i wyczepić, a w kabinie nie rozszczelni się oryginalnie zamkniętego baku i nic nie będzie smrodzić potem. (Zresztą i tak ciężko było odkręcić tą nakrętkę od baku - zaniechałem z powodu wyżej wymienionego.)
        Robota czysta i łatwa.

        Wada jest taka, że 45litrów pompowałem godzinę z kawałkiem...

        Gapa. Za błędy trzeba płacić. Już się chyba nie pomylę więcej.

        PS.
        Próbowałem jeszcze spuszczać przewodem relacji pompa - filtr (powrotny, wchodzący do filtra), ale silnik musiał wtedy chodzić, więc zaniechałem po minucie. Pewnie byłoby o połowę szybciej, ale ile biedny silniczek się by musiał najeść tej suchej karmy...

        Oby wam te informacje nie były potrzebne. Pozdrower

        Komentarz


        • #29
          Zamieszczone przez Maciek_K
          To może nie bedzie źle
          Jesli tylko 1 km to moze nie bedzie

          400 Bad Request

          i BTW

          Autoinfo

          wiec problem jest dosc powszechny - glowa do gory

          Komentarz


          • #30
            Nic się nie powinno stać. Mój kolega z pracy zalał do firmowej O2 TDI cały zbiornik benzyny (świeciła się już rezerwa, więc ON dużo nie było). Zorientował się dopiero jak samochód przestał jechać. Czyszczenie całego układu, wymiana filtra i do dzisiaj auto śmiga bez problemów (zrobiło już ponad 100 kkm).
            TadFi
            Breloki, logo na klapę i inne gadżety

            Komentarz


            • #31
              Pomocy! Pomyłka podczas tankowania - WP Moto

              Komentarz


              • #32
                Zamieszczone przez Maicroft
                A w baku nie ma jakies otworka do spuszczania?? Mozna odkrecic pompe paliwa pod siedzeniem z tylu i taka reczna pompka kupiona w markecie odessac paliwo
                Paliwo spuścić najprościej za pomocą pompki paliwa w zbiorniku. Trzeba dostać się do pompki. Podpinamy się do przewodów elektrycznych - dwa skrajne to + i -. Odpinamy przewód od filtra paliwa (zaznaczony strzałką na foto - pożyczone z forum) i przedłużamy go do pojemnika na paliwo. Jeśli pompka nie będzie tłoczyła paliwa to należy zamienić + z - . Ja zasiliłem z prostownika, można z akumulatora. Paliwo wypompowałem do końca. Zalałem czyste i jeszcze trochę przepłukałem przewody (pojazd nie był uruchamiany po zalaniu złego paliwa). Powodzenia
                Załączone pliki
                rosomak123

                Komentarz


                • #33
                  tesciu zatankowal troche peugota 1.6 COMMONRAIL benzyna .. jak sie zorietowal dowalil do pelna oleju i jakos przepalil benzynke i smiga

                  Komentarz


                  • #34
                    Zamieszczone przez tadfi
                    Nic się nie powinno stać. Mój kolega z pracy zalał do firmowej O2 TDI cały zbiornik benzyny (świeciła się już rezerwa, więc ON dużo nie było). Zorientował się dopiero jak samochód przestał jechać. Czyszczenie całego układu, wymiana filtra i do dzisiaj auto śmiga bez problemów (zrobiło już ponad 100 kkm).
                    Octavia II 2.0 TDI DPF 2008r - wczoraj miałem zły dzień i zrobiłem to samo. Zatankowałem cały zbiornik Vervy 98 i ujechałem ok. 500m. po czym silnik zgasł cichutko. Próbowałem odpalić ale się nie dał. Długo nie mogłem uwierzyć co zrobiłem...

                    Czytam te porady jak wyjść z tej syt. ale mam mieszane odczucia. Niektórzy radzą od prostego wypompowania benzyny i wymiany filtra a inni poprzez przeczyszczenie całego układu paliwa wraz z pompowtryskami.

                    Czy ktoś z fachowców może powiedzieć co i jak należy właściwie przeczyścić, jak sprawdzić czy auto faktycznie nadaje się do jazdy bezpiecznej aby nie wrócić do serwisu z większą naprawą? Jak należy czyścić przwód paliwowy i czym? Jakie inne elementy należy przeczyścić? Czy to wymaga rozebrania samochodu? Zależy mi na tym aby było to zrobione b. dobrze tak by nie skończyło się to kolejną awarią lub spadkiem osiągów. W szczególności pytam o pompowtryski i filtr DPF? Czy ta syt. może spowodować szybsze zużycie np. pompowtrysków lub innych elementów silnika? Inaczej mówiąc jeśli auto po serwisie ruszy to czy wszystko jest ok. czy też mogę się spodziewać niedługo kolejnych napraw? Zakładam że serwis przeczyści dobrze ten cały układ. Sprawa wydaje się poważna bo jest dużo takich pomyłek a dzisiejsze silniki są bardzo wymagające co do paliwa i skomputeryzowane.

                    Może ktoś wie ile taka podstawowa usługa właściwego czyszczenia jest warta w Skodzie ASO i czy można im zaufać że zrobią to dobrze?

                    Dzięki z góry za pomoc.
                    PS. Jaki rodzaj silnika powinienem wybrać w swoim profilu?
                    Pozdrawiam
                    Jacek Maliszewski

                    Komentarz


                    • #35
                      Proponuję poszukać w swojej okolicy warsztatu który dysponuje Jet Clean Tronic i tam fachowo i pewnie usunąć "złe" paliwo i wyczyścic przy okazji układ wtryskowy.
                      Strona nie została znaleziona – Liqui Moly

                      Komentarz


                      • #36
                        Zamieszczone przez jacki64
                        Proponuję poszukać w swojej okolicy warsztatu który dysponuje Jet Clean Tronic i tam fachowo i pewnie usunąć "złe" paliwo i wyczyścic przy okazji układ wtryskowy.
                        Strona nie została znaleziona – Liqui Moly
                        Dzisiaj zdecydowałem oddać auto do serwisu skody, gdzie okazało się że mam znajomego mechanika, który notuje takich przypadków przynajmniej 1 na tydzień. Faktycznie cała sprawa sprowadza się do spuszczenia paliwa i wyssania przez wężyk od pompy paliwowej resztki benzyny z układu paliwowego oraz wymiany filtra. Jeśli nie zrobiono dużej ilości km to nic się nie stanie żadnemu elementowi w silniku. Autko ma potem problem z odpaleniem bo musi dojść ropa przez cały układ ale zapala normalnie bez komplikacji i stuków.

                        Koszt w serwisie to 300-400 zł wraz z filtrem paliwa. Nie jest to takie groźne jak by się mogło wydawać.

                        Pamiętajcie żeby nie kierować się tak jak ja wyłącznie kolorem pistoletu na stacji - nie jest obowiązkowe znakowanie benzyny na zielono a diesla na czarno!!! Przykład naszego giganta paliwowego ORLEN. To było moje ostatnie tankowanie na jego stacji...
                        Pozdrawiam
                        Jacek Maliszewski

                        Komentarz


                        • #37
                          dodatkowo wlałbym płynik do czyszczenia pompowtryskiwaczy - przykładowy
                          Link
                          "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                          Komentarz


                          • #38
                            Niestety właśnie dołączyłem do grona szczęśliwców z pełnym bakiem benzyny w moim dieslu.
                            Zorientowałem się już podczas tankowania, ale dopiero na 39 litrze;(
                            Samochód zaholowałem do domu (nie odpalałem go) więc jest szansa, ze obejdzie się bez serwisu. Moja pompa wygląd tak:



                            Rozumiem, że podłączam dwa skrajne kable?
                            Niebieski do minus a brązowy do plus. Tak?
                            Ma zasilacz 175w 12V - 14,2A - mogę go zastosować czy lepiej pożyczyć od kogoś prostownik?

                            Komentarz

                            POWRÓT NA GÓRĘ
                            Pracuję...
                            X