montaż tempomatu w O1 1.9tdi asv.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Krzysztof Herod
    Classic
    S_OCP Member
    • 2007
    • 17

    #26
    Witam. zaciekawiłem sie rozważaniami za temat tempomatów. w potocznych opiniach słyszałem że jest to skomplikowana operacja co do dodatkowej instalacji. Teraz widzę, że opinie wygłaszali DYLETANCI. Co znaczy doświadczenie i wiedza. Więc moje zapytanie-ażeby uniknąć błędu- jaki jest potrzebny typ tempomatu do mojej Skodzianki 1.9TDi AHF rok 2000? Czy ktoś zechciałby podzielić się własnymi doświadczenioami. Jestem w CLUBIE od niedawna, ale strasznie jestem z tego fatu -że wstapiłem , zadowolony.NIGDY WIEDZY ZA DUŻO. Dawno nosiłem się z zamiaren założenia, trochę nawala kręgosłup więc noga prawa mniej sprawna. Na dalekie trasy by sie przydał. Prośba om pomoc. Dzięki.
    Krzychu

    Komentarz

    • szpal
      Drive
      • 2005
      • 88

      #27
      Mam 1,9 tdi AHF 2000r. Tempomat zamontowałem miesiąc temu. Kupiłem go na allegro u tego gościa z Chyżnego. W komplecie była mantetka i przewody połączeniowe. Podczas montażu korzystałem z dokładnej instrukcji montażu tempomatu (krok po kroku) znalezionej na forum seata. Najwięcej czasu zajęło mi zdemontowanie airbaga ( nigdy wcześniej nie demontowałem go ( nie było potrzeby) a opis był mało precyzyjny- po 20 min. wrszcie zdjąłem airbag (teraz to go zdejmę w 30 sekund- już wiem dokładnie o co chodzi z tym zaczepem). Wymiana manetki na tą z tempomatem to mały pikuś.
      W całym montażu najwięcej czasu schodzi z dostaniem się do tej skrzynki w którą wpina się przewody od tempomatu. Trzeba zdemontować wycieraczki razem z mechanizmem i silniczkiem ( pod tym mechanizmem jest właśnie ta biała prostokątna skrzynka). Samo podpięcie przewodów sprowadza się do znalezienia odpowiedniej wtyczki i wpięcie w nią 4 kabelki ( w instrukcji wszystko jest dokładnie opisane). Ostatni kabelek podpina się do bezpiecznika nr5.
      Po montażu pozostaje tylko podpięcie VAGa i wstukanie odpowiedniego kodu aktywującego tempomat. I wszystko gra. Prawdopodobnie wszystkie tempomaty z grupy VW z tych lat są takie same- to jest tylko element mechaniczny z paroma przełącznikami.
      Czy tempomat jest potrzebny?
      Na prostej, pustej drodze, autostradzie- może się przydać.
      W mieście, na krętej i śliskiej drodze- zdecydowanie odradzam używania tego urządzenia gdyż w pewnych sytuacjach jest ono niebezpieczne.
      Przykład:
      Jazda bez tempomatu- zbliżam się do ostrzejszego zakrętu, odruchowo ujmuję nogę z gazu aby bezpiecznie pokonać zakręt, auto zaczyna hamować silnikiem.
      Jazda z tempomatem- zbliżam się do ostrzejszego zakrędu, auto na siłę chce utrzymać zadaną prędkość jazdy (ta prędkość może być bezpieczna na prostej ale w zakręcie już nie), efekt jest taki że w zakręcie auto samo zaczyna przyśpieszać.
      Oczywiście przed zakrętem można dotknąć hamulca lub sprzęgło aby wyłączył się tempomat, ale ja wolę pełną kontrolę w zakręcie operując pedałem gazu.
      W sumie -kupiłem-zamontowałem- od czasu do czasu w trasie używam, ale dla mie jest to tylko dodatkowy bajer poprawiający samopoczucie.
      Octavia 00' 1,9 TDI SLX

      Komentarz

      • krzynol
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 10993
        • Superb II combi (3T5)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #28
        Odgrzewam, ponieważ trafiłem na małe zmiany w stosunku do instrukcji z forum seata. Może komuś się to przyda.

        Ostatnie instalowałem tempomat. Moja wiązka (niby całkowicie oryginalna) miała inne kolory niż gość z leona podawał. Niebieski się zgadza, czerwono-zółty się zgadza, czarno-żółty i biały NIE!
        Ale po pomierzeniu stwierdziłem, że należy zrobić tak:
        niebieski - pin 1
        czerwono-żółty - pin 2
        czarno-szary - pin 3 (zamiast czarno-żółtego)
        czarno-biały - pin 9 (zamiast białego)

        Poza tym przewód niby czarny u mnie był czarno-niebieski
        I jeszcze jedna uwaga. Pin 1 w gnieździe jest większy niż inne, tzn. miejsce na pin jest szersze, nie na taki malutki 0,5x0,5 mm jak 2,3 i 9 tylko szeroki na 2,5 mm (na grubsze przewody). Z tego robi się problem, że po zatrzaśnięciu gniazda za cholerę się on nie trzyma w nim.
        Trzeba sobie radzić inaczej i być na to przygotowanym.
        To tyle
        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
        poprzednie modele:
        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

        Komentarz

        Pracuję...