Który diesel 1.9 czy 2.0

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • adasko007
    Classic
    • 2007
    • 21

    #26
    Zamieszczone przez jarek_wt
    Polecam 2.0 TDI, pomijaj¹c wszytsko inne ma wieksz¹ kulturę pracy. W każdym razie w mojej OII jest ciszej niż w Audi A4, którym miałem przyjmno?ć testować, a które było napedzane wlasnie takim silnikiem

    pozdrawiam
    Ja osobiście się przyłączam. 2,0 to wyższa kultura pracy no a moc to swoją drogą (mój ojciec chciał swoją chipować ale na hamowni zmierzyli 155PS więc się powstrzymał). Wszystko inne jest podejrzewam sprawą indywidualną poszczególnej jednostki. Jak sie uda, więc życzę Ci żeby nie był to poniedziałkowy model!!! A czy 1,9 czy 2,0 sam juz najlepiej zdecydujesz. Wypowiedzi masz na ten temat dość. Więc...
    Powodzenia!
    niegdyś: ALH SLX'99/ASV L&K'01/AGR SLX'99 + virus
    Miała być O1 kombi wyszedł Golf Variant High.'03 AXR

    Komentarz

    • hubik
      Drive
      S_OCP Member
      • 2006
      • 77

      #27
      Jako że u mnie w rodzinie jest i 1.9 TDI (teść) i 2.0 TDI (moja) (obie z DSG), to mam jako takie porównanie.
      W dynamice różnica dość spora. Spalanie 1.9 w trasie, którą nim robiłem (300 km) było może o 0,5 litra mniejsze, niż w moim 2.0. W mieście jest chyba 1-1,5 litra różnicy (w korkach).
      1.9 jest duuużo głośniejszy. Warczy strasznie.
      Zapewne po chipie 1.9 osiągnie tą samą moc co 2.0. Ale 2.0 osiągnie jeszcze większą bez wysiłku
      Ja też się zastanawiałem nad tymi silnikami. Ostatecznie zdecydowałem, że wolę, żeby mnie zabolało po kieszeni (w ratach leasingowych prawie nie czuję różnicy), natomiast nie będę pluł sobie w brodę, że mogłem wziąć mocniejszy.
      Teraz gdybym wybierał, wziąłbym 2.0 TDI 170KM - wtedy jeszcze nie było.
      DSG

      Komentarz

      • leszekmw
        RS
        • 2005
        • 5356

        #28
        Teraz gdybym wybierał, wziąłbym 2.0 TDI 170KM - wtedy jeszcze nie było.[/quote]

        a teraz jest ?
        O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
        GVI 1.4TSI
        LANCIA YPSILON 1.2 MPI
        tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #29
          Zamieszczone przez leszekmw
          a teraz jest ?
          leszek, no :!:
          jasne ze jest - w RS'ie przecie
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz


          • #30
            Nawet sekundy bym się nie zastanawiał i brał 2,0 TDI.
            Który i tak po krótkim czasie będzie wydawać się za mały.

            Komentarz

            • Fery
              Ambiente
              • 2006
              • 236

              #31
              Zamieszczone przez adasko007
              2,0 to wyższa kultura pracy no a moc to swoją drogą (mój ojciec chciał swoją chipować ale na hamowni zmierzyli 155PS więc się powstrzymał).
              Ja swojego nie mierzyłem na hamowni ale też mam chyba więcej niż 140ps bo idzie 230kmh a powinien ok 210.

              Zamieszczone przez djczas
              1.9 tdi miały tez w seri i 150 koni i co to znaczy jakos mniej trwały nie był a nazywa sie go potocznie arl
              Oj chyba jak jest tak wyżyłowany do 150 to ma pewnie krótszą zywotność niż np.115 PD.

              Zaletą 2.0 nad 1.9 to szerszy zakres max momentu obr. 320 Nm:!: / 1750-2000 obr/min a tamten 250 Nm przy 1900.

              Komentarz

              • leszekmw
                RS
                • 2005
                • 5356

                #32
                szkoda, już sie przestraszyłem że w normalnej z dsg :diabelski_usmiech
                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                GVI 1.4TSI
                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                Komentarz

                • misiekwaw
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 7715
                  • Ford

                  #33
                  Zamieszczone przez lonerr
                  Opłaty od 2.0 TDI tez są ciut wyższe ;/ - chyba się nie myle, ale prosze o potwierdzenie
                  jezeli chodzi o ubezpieczenie to oba sa w tej samej "klasie" czy jak to sie nazywa do 2000cm3 wiec oplaty sa te same
                  Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                  http://www.disi-tune.pl
                  Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                  Był WRX
                  Była Octa

                  Komentarz

                  • brutus
                    Rider
                    • 2006
                    • 329

                    #34
                    qrcze wydaje mi się ze to takie dziwne rozważania ... gdyby silnik 2.0 był goszy to poprostu mniej by kosztował.... a to który jest lepszy i mniej zawodny... to i tak zależy od tego kto jak i do czego bedzie go używał,
                    jak by mnie było stać kupił bym 2.0 TDI
                    dla mnie temat był by ciekawszy gdyby dylemt dotyczył 2.0TFSI a 2.0 TDI
                    OII Golas ale z 1.9 TDI BXE

                    Komentarz

                    • szkoda
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 22543

                      #35
                      Zamieszczone przez brutus
                      dla mnie temat był by ciekawszy gdyby dylemt dotyczył 2.0TFSI a 2.0 TDI
                      takie juz byly - nic specjalnie ciekawego z nich nie wynikło
                      saport techniczny baj DGW
                      była BKD+DSG '05 120kkm
                      była BXE '08 190kkm
                      no i nie ma :-)

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #36
                        Powiedział mi to mechanik z ASO w Sosnowcu od Śliwki.
                        Oni tam z wieloma rzeczami maja problem, wiec skomplikowana budowa glowicy 16 zaworowej mogła ich przeróść.


                        Jako uzytkownik 2.0TDI twierdze, ze z autem po 32kkm jest mniej problemow, niz bylo z 1.9TDI. Oczywiscie, ani w jednym ani w drugim NIE bylo problemow z silnikiem, byly inne kwiatki w OI.

                        Być może, 2.0TDI jest mniej odporne na kierowcow debili, tak samo jak system CR i tu jest caly "problem". Znam ludzi ktorzy Focusem TDCI dobili do 250kkm i silnik sie nie rozpadl, a sa tacy ze do pierwszego przegladu auto bylo juz na reanimacji :diabelski_usmiech
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • brutus
                          Rider
                          • 2006
                          • 329

                          #37
                          Dokładnie o to mi chodziło, Są kierwcy potrafiący zkillować każdy sprzęt,
                          z moim autem służbowym nie było żadnych problemów, poprostu o niego dbałem, moi koledzy niestety autami z tej same serii pobijali róże głupie rekordy i przy tym odwiedzali serwis z taka częstotliwością jak ja stacje benzynowe <tu przesadzam ale bywali baardzo często>
                          OII Golas ale z 1.9 TDI BXE

                          Komentarz

                          • jagman73
                            Classic
                            • 2007
                            • 5

                            #38
                            Zamieszczone przez brutus
                            Dokładnie o to mi chodziło, Są kierowcy potrafiący zkillować każdy sprzęt,
                            z moim autem służbowym nie było żadnych problemów, poprostu o niego dbałem, moi koledzy niestety autami z tej same serii pobijali róże głupie rekordy i przy tym odwiedzali serwis z taka częstotliwością jak ja stacje benzynowe <tu przesadzam ale bywali baardzo często>
                            Noo niestety braków pod "kopułką" niczym się zastąpić nie da.
                            Moja Felka po ponad 200 000 km ale jej stan wskazuje raczej na góra 100 000 a Jaguar po ponad 100 000 nie wykazuje praktycznie żadnych objawów "zmęczenia".
                            Z doświadczenia jednak wiem, że faktycznie kondycja samochodu w dużej mierze zależy od tego jak się go traktuje.
                            Mam nadzieję, że Octavia nie będzie sprawiać kłopotów. Na 99% będzie to jednak 2-litrówka. Jedyną zmianą będzie wymiana radia Stream na Audience.

                            Pozdrawiam

                            Jagman


                            Fela 1.9D (już 215 000 i nic się nie chce zepsuć
                            Jaguar XJ 4.0 (czarny jak noc)

                            Komentarz

                            • leszekmw
                              RS
                              • 2005
                              • 5356

                              #39
                              jagman73, no to napisałeś co bierzesz :?: :!: :roll: , a może mi umknęło w tych postach ?
                              O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                              GVI 1.4TSI
                              LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                              tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                              Komentarz

                              • BioBogon
                                Elegance
                                • 2005
                                • 921

                                #40
                                Zamieszczone przez leszekmw
                                jagman73, no to napisałeś co bierzesz :?: :!: :roll: , a może mi umknęło w tych postach ?
                                Zamieszczone przez jagman73
                                Mam nadzieję, że Octavia nie będzie sprawiać kłopotów. Na 99% będzie to jednak 2-litrówka. Jedyną zmianą będzie wymiana radia Stream na Audience.
                                Leon FR 2.0TDI 170KM

                                Komentarz

                                • leszekmw
                                  RS
                                  • 2005
                                  • 5356

                                  #41
                                  dzięki BioBogon, oczka mi czymś zaszły :diabelski_usmiech
                                  O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                  GVI 1.4TSI
                                  LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                  tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                  Komentarz

                                  • chester121
                                    L&K
                                    • 2005
                                    • 1053

                                    #42
                                    w sumie nie ma co sie sprzeczac
                                    VW umie robic silniki i koniec wiec skoro wpuscili nowy silnik na rynek to nie wierze ze bylo to przy piwku: choc helmut jutro wyprodukujemy nowy silnik 2.0 a za pare lat zobaczymy czy klijenci sa zadowoleni

                                    to nie jest ford czy opel :P VW ma dluga historie tworzenia silnikow
                                    wiec oba musza byc tak samo dobre (sa zawsze przypadki ze jakis feler sie trafi)
                                    wiec bierz 2.0 bo nigdy za molo a bedzie napewno tak smo dobry jak 1.9

                                    Komentarz

                                    • rob555
                                      Rider
                                      • 2006
                                      • 748

                                      #43
                                      A ja powiem tak:
                                      Te 1.9 105KM to bardzo udane jednostki. Po za sprzegłem na ktore trzeba uwazac to przyjemny motorek z długa tradycja i naprawde wytrzymały. Ok 140-150KM mozna na seryjnych gratach wykrzesac, po zmiane turbiny nawet pod 170KM mysle ze by sie udalo.
                                      Generalnie w kwesti finansowej bardziej oplaca sie 1.9+chips i to chodzi jak 2.0 seria.

                                      2.0 to juz motor bardziej skomplikowany. Czy wytrzymalszy czy wrecz przeciwnie- moim zdaniem porównywalny a zakatowac to mozna wszystko nawet wolnossaka 1.9 jak sie chce Dla mnie sprawa jest prosta: jak mialbym zalowac ze nie wzialem dodatkowego wyposazenia, albo lepszej tapicerki albo audio czy co tam chcesz bo wydalem 7tys na wiekszy motor to bym tego nie robil. Natomiast jak te 7tys nie sa dla Ciebie az tak problematyczne do wysłuplania to bierz 2.0 bo to tez swietny silnik i daje duza frajde z jazdy.
                                      pozdrawiam

                                      Diagnostyka i tuning
                                      hybrydowe wtryski i turbiny
                                      programy na ulice jak i do sportu

                                      Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                      www.tune-up.pl

                                      HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                      Komentarz

                                      • Jabar1975
                                        RS
                                        • 2006
                                        • 3331

                                        #44
                                        Zamieszczone przez rob555
                                        Dla mnie sprawa jest prosta: jak mialbym zalowac ze nie wzialem dodatkowego wyposazenia, albo lepszej tapicerki albo audio czy co tam chcesz bo wydalem 7tys na wiekszy motor to bym tego nie robil. Natomiast jak te 7tys nie sa dla Ciebie az tak problematyczne do wysłuplania to bierz 2.0 bo to tez swietny silnik i daje duza frajde z jazdy.
                                        latwiej dolozyc opzniej lepsze audio czy nawet wymienic elementy tapicerki na inne niz wymienic silnik z osprzetem.
                                        nasza droga: www.wpzs.pl

                                        Komentarz

                                        Pracuję...