Mam pytanie dotyczące blokady skrzyni biegów w 02 "niedźwiedź lock'', tej otwieranej
z góry.
Czy ktoś z forumowiczów ma taką blokadę?
I jak się spisuje? Czy działa dobrze, nie zacina się? Czy jest wygodna w obsłudze?
I czy na żywo wygląda estetycznie?
Dodam, że jestem zwolennkiem takich blokad i w 5 ostatnich autach je miałem, ale z bolcem wkładanym z boku. Zamykanej z góry jeszcze nie miałem i na żywo nie widziałem,
stąd moje pytanie.
Pomóżta!
[ Dodano: Czw 08 Lut, 07 20:00 ]
Przeczytałem wszystkie wypowiedzi w podanych przez Ciebie linkach, ale jednak nie ma tam konkretów. Większość wypowiedzi to dyskusja czy takie zabezpieczenie jest
skuteczne czy nie, a mi chodzi o coś innego.
Stąd ponawiam pytanie:
czy ktoś z forumowiczów ma taką blokadę do 02, jaka jest przedstawiona na stronie www.skoda.pl w akcesoriach do O2?
Jak się ją użytkuje, czy się nie zacina, czy jest wygodna w obsłudze itd.
zabespieczenie kompletnie bezużyteczne,
blokady sprwdzają się w autach będących w zainteresowaniu młodych łebków którzy do kradzieży poloneza uzywają śrubokręta <bo to wystarczy> i takie zabaspieczenie ich poprostu odstrasza.
Profesjonalista ściąga to szybciej niż otwiera drzwi do auta, a te zkolei otwiera czasem szybciej niż ja kluczykiem.
jedyne dobrze działajace zabezpieczenie to przenośny dodatkowy immobil. <pod warunkiem że jest poprawnie zamontowany>
zabespieczenie kompletnie bezużyteczne,
blokady sprwdzają się w autach będących w zainteresowaniu młodych łebków którzy do kradzieży poloneza uzywają śrubokręta <bo to wystarczy> i takie zabaspieczenie ich poprostu odstrasza.
Profesjonalista ściąga to szybciej niż otwiera drzwi do auta, a te zkolei otwiera czasem szybciej niż ja kluczykiem.
jedyne dobrze działajace zabezpieczenie to przenośny dodatkowy immobil. <pod warunkiem że jest poprawnie zamontowany>
nie o to chodzilo :idea: Kaszana, chce taką blokade i pyta o praktyke jej uzytkowania, a nie o to czy jest dobry zabezpieczeniem czy nie, napisal to powyżej :idea: :!:
wiec prosze do ad remu
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
"Bear lock" zamykany z boku był bardzo wygodny w użytkowaniu i w żadnym z moich
aut nie sprawiał problemów.
Nie używałem go zawsze, ale np.podczas wyjazdów do miast typu Warszawa czy Gdańsk itp.,gdy nie było możliwości postawienia samochodu na parkingu strzeżonym,
zamykałem blokadę i byłem spokojniejszy ( druga sprawa, że były to marki, którymi
złodzieje się nie interesowali ).
Natomiast w 02 blokada jest montowana z góry i tu zależałoby mi na opiniach
posiadaczy.
[ Dodano: Czw 08 Lut, 07 20:15 ]
Wydaje mi się, że największą wiedzę w tym temacie może posiadać Zoltar.
[ Dodano: Czw 08 Lut, 07 20:22 ]
Zamieszczone przez brutus
zabespieczenie kompletnie bezużyteczne,
blokady sprwdzają się w autach będących w zainteresowaniu młodych łebków którzy do kradzieży poloneza uzywają śrubokręta <bo to wystarczy> i takie zabaspieczenie ich poprostu odstrasza.
Profesjonalista ściąga to szybciej niż otwiera drzwi do auta, a te zkolei otwiera czasem szybciej niż ja kluczykiem.
jedyne dobrze działajace zabezpieczenie to przenośny dodatkowy immobil. <pod warunkiem że jest poprawnie zamontowany>
Już kiedyś była taka dyskusja i nie ma sensu jej powtarzać.
Szkoda celnie napisał o co mi chodzi.
Jeśli posiadacze napiszą, że działa dobrze, jest wygodna w użytkowaniu to ją założę.
Jeśli będą głosy krytyczne, to będę się zastanawiać.
W tej chwili jestem mocno na tak.
A co do "profesjonalistów" to sądzę, że raczej interesują się innymi markami ( ale być
może się mylę ).
Oczywiście, że na każdą metodę jest antymetoda. Ale pamiętajmy, że największym przeciwnikiem złodzieja jest czas. Jeśli stoją obok siebie dwa auta (np. dwie Octavie - tfu!, bodaj mi język usechł!) , z których jedno ma blokadę widoczną, a drugie ukryty elektroniczny bajer, to jak myślicie, które z nich pójdzie na "warstat" w pierwszej kolejności? To z ukrytym alarmem! Bo a nóż, auto to nie ma alarmu i zejdzie się z nim szybciej? I nawet jeśli nasze autko nie odjedzie w siną dal, to szkód przy szukaniu alarmu będzie co niemiara. I jeszcze dojdzie złość, że się nie udało. Wtedy rozpirzą wszystko co się da we wnętrzu auta, żeby dać nauczkę właścicielowi. :evil:
Poza tym, w ruchliwym miejscu grzebanie pod maską i odkręcanie śruby może zwrócić czyjąś uwagę. Jazda na wyjącym na dwójce silniku też. Tak więc blokada nie jest znowu takim szajsem. Ja zawsze ją montuję w samochodzie i jak dotąd (odpukać) nie miałem problemów. Za to mojemu ojcu podprowadzili brykę z ukrytym odcięciem zapłonu robionym przez elektronika (niefirmowym - samoróbka). Czyli teoria niekonwencjonalnych, jednostkowych zabezpieczeń też ma słabe punkty.
czy ktoś z forumowiczów ma taką blokadę do 02, jaka jest przedstawiona na stronie www.skoda.pl w akcesoriach do O2?
Jak się ją użytkuje, czy się nie zacina, czy jest wygodna w obsłudze itd.
nie mam ale mialem (bo auto sprzedalem) jest wygodna, latwo dostepna i nigdy sie nie zaciela (60kkm - w tym 20 w zime stulecia gdy dosc duzo rzeczy zamarzalo)
IMO wygodniejszy dostep do "deaktywacji" blokady niz "wciskany" ale nie wyciagany bolec z O1 (mialem w celebrate) - z boku rzecz jasna
To czy się zacina czy nie , zależy od jakości , dokładności montażu . Użytkuje takie cos prawie dwa lata . Czasami jednak sie zacina . Zdaża mi się dwa , trzy razy , wkładać i wyciągac kluczyk , obracając go , by móc przekręcić blokadę . IMO wkładka bardzo czuła na zabrudzenia kluczyka . ( albo posługuję się , żle podrobionym kluczem :evil: )
Jeżeli , chodzi o komfort użytkowania , to zdecydowanie lepszy od blokad z wyciąganym bolcem .
Jeżeli ktoś kiedykolwiek , miał styczność z tego typu zabezpieczeniami , a konkretnie z tzw. "podkową" , gdzie przy zmianie biegu można było sobie uszkodzić rękę , to za funkcjonalność i estetykę dałbym tej blokadzie piątkę 8) .
No i git.
A to,że od jakości montażu zależy późniejszy komfort użytkowania to 100 % racji.
Sam się też o tym przekonałem.
W dwóch ostatnich autach blokada ( boczna ) działa wręcz idealnie, a w trzecim od końca
lekko się zacinała, mimo,że była tegosamego typu.
Mam tego typu blokadę i największy jej plus to zamykanie bez potrzeby wkładania i przekręcania kluczykiem. Blokujesz po załączeniu wstecznego i przekręceniu wystającego trzpienia.
Przez blisko 2 lata eksploatacji żadnych problemów.
mam taką blokadę - bolec poziomo od strony pasażera, długi kluczyk ( trochę moim zdaniem za długi). Blokada na wsteczny po wciśnięciu bolca - chadzi bardzo lekko. Otwarcie- czasem z kluczykiem trochę trzeba pokombinować co by trafił, lekko przekręcic i wyskakuje trzpień, zamek GERDA. Usytuowanie prawie niewidoczne m jest OK.
Pozdrawiam
Mam pytanie dotyczące blokady skrzyni biegów w 02 "niedźwiedź lock'', tej otwieranej
z góry.
Czy ktoś z forumowiczów ma taką blokadę?
I jak się spisuje? Czy działa dobrze, nie zacina się? Czy jest wygodna w obsłudze?
I czy na żywo wygląda estetycznie?
Dodam, że jestem zwolennkiem takich blokad i w 5 ostatnich autach je miałem, ale z bolcem wkładanym z boku. Zamykanej z góry jeszcze nie miałem i na żywo nie widziałem,
stąd moje pytanie.
Pomóżta!
Mam od około 2 lat, jak dotąd żadnych problemów, zero zacięć i itp. niespodzianek.
Nie ma także problemu z jakim wyjmowanym bolcem, który potem lata po półce lub w schowku.
Również takową posiadam - właśnie BEAR LOCK o którym piszesz (czyli bolec na stałe pionowo zamontowany w mieszku drążka skrzyni biegów, blokadę zamyka się przekręcając w prawo ów bolec na wstecznym biegu, otwiera się kluczykiem w druga stronę równie łatwo)...
Dla mnie jest to po prostu rewelacja - cała operacja zamykania jak i otwierania trwa dosłownie 1sek, także stosuję to zabezpiecznie zawsze nawet parkując na parę minut - jest zupełenie bezproblemowe w użyciu a czasochłonność tej operacji jest zbliżona do naciśnięciu guzika pilota .
Reasumując polecam gorąco - jest to najlepsza blokada wg mnie z dostępnych, nie trzeba się bujać z wyjętym bolcem, nie trzeba robić wygibasów żeby celnąć kluczykiem w dziurkę na tunelu, nie trzeba wreszcie celować samym bolcem, także same zalety...
Komentarz