W dzisiejszym dniu jadąc sobie przepisowo 50 km/h - nagle huk .Rozsypała sie tylna szyba. początkowo nie wiedzialem co sie dzieje -dałem po hamulcach nieźle. szukam po szrotach używanej szyby, bo za nowa zyczą sobie warsztaty 500 pln.+ 130 robocizna , może ktoś wie gdzie taniej ?? Dowiedziałem się, że pekła, bo wystąpił łuk elektryczny . czy to mozliwe-! JEST TAKIE ZjAWISKO __ :?:
W dzisiejszym dniu jadąc sobie przepisowo 50 km/h - nagle huk .Rozsypała sie tylna szyba. początkowo nie wiedzialem co sie dzieje -dałem po hamulcach nieźle. szukam po szrotach używanej szyby, bo za nowa zyczą sobie warsztaty 500 pln.+ 130 robocizna , może ktoś wie gdzie taniej ?? Dowiedziałem się, że pekła, bo wystąpił łuk elektryczny . czy to mozliwe-! JEST TAKIE ZjAWISKO __ :?:
Miałem podobnie. Strzelają od naprężeń termicznych. Jak przy mocno zimnej szybie masz ogrzewanie włączone.
Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
sumując to nie pękają od jakiegoś łuku elektrycznego tylko od różnicy temperatur ?
Na zewnątrz temperatura minusowa, wewnątrz dodadnia i trach.
To jednak dowodzi czego innego - mianowicie, że Śkoda pakuje jakieś lipne badziewie bo w innych markach nie ma takiego problemu.
Swoją drogą od dzisiaj nie ogrzewam tyłu :-)
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
sumując to nie pękają od jakiegoś łuku elektrycznego tylko od różnicy temperatur ?
Niby jakiego łuku? Nie róbmy jaj. Rozmawiałem z ludzmi którzy wymieniają. I mają multum takich wymian w czasie niskich teperatur. Większość miałą właczone ogrzewanie szyby jak poleciały.
Jak mi poleciała to chciałem mocno nagrzać wóz bo miał stać jakiś czas z żarciem w samochodzie na mrozie. I miałem właczone ogrzewanie szyby i ogrzewanie auta na full z kratkami nastawionymi na tył. I nagle HUK i nic nie widze przez tylną szybę :evil: .
[ Dodano: Pią 09 Lut, 07 11:53 ]
Zamieszczone przez ===Tomy===
....Śkoda pakuje jakieś lipne badziewie bo w innych markach nie ma takiego problemu....
Jest jest! Podobno przyjeżdzaja wszystkie marki a szczególnie fiaty na wymiany tyłu w czasie mrozów.
Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Jest jest! Podobno przyjeżdzaja wszystkie marki a szczególnie fiaty na wymiany tyłu w czasie mrozów.
Wiesz Masmo .. nie ma co panikować, nie ma marek doskonałych jednak problemy z szybami w Octavii zdarzają się chyba za często.
Co do Fiata - to chyba nic nie zadziwi :diabelski_usmiech
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
To pękanie to głównie zasługa małej sztywności karoserii w 01 i gdy do tego się doda
różnicę temperatur...
Przednia tak, ale tylna nie ma nic wspólnego ze sztwynością karoseri. Szyba jest w klapie na którą napewno nie przenoszą się jakieś duże skręcania. Tył to tylko temeratura.
Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
okładnie, O2 do najsztywniejszych tez nastety nie nalezy :roll:
Gdzieś mi się o uszy obiło, że O2 ma o 30% zwiększoną sztywność karoserii w porównaniu do O1. Tyle teoria. A praktyka jest taka, że jak dostałem kamykiem w przednią szybę i się mały X zrobił, to już na najbliższym przejeździe kolejowym pokonywanym spokojniutko (ze względu na szybę właśnie) zrobiło tylko pum i miałem krechę o długości metra... :roll:
Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...
okładnie, O2 do najsztywniejszych tez nastety nie nalezy :roll:
Gdzieś mi się o uszy obiło, że O2 ma o 30% zwiększoną sztywność karoserii w porównaniu do O1. Tyle teoria. A praktyka jest taka, że jak dostałem kamykiem w przednią szybę i się mały X zrobił, to już na najbliższym przejeździe kolejowym pokonywanym spokojniutko (ze względu na szybę właśnie) zrobiło tylko pum i miałem krechę o długości metra... :roll:
no ale to nie znaczy, ze teoria rozjeżdza sie z praktyką -> może w O1 odpadłoby całe akwarium :lol:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
No i stało się, teraz moja strzeliła :cry: 500zł + 100zł wymiana :cry:
generalnie zastanawia mnie sam mechanizm tego zjawiska (na szczęście nie częstego).
Zastanawia mnie dla czego nie poszedł bezpiecznik, musiało płynąc tam parę amperów.
Komentarz